logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » układ chłodzenia » Podłączenie chłodzenia Granada 2.3

Podłączenie chłodzenia Granada 2.3

Po zmianie silnika z 2.3 na 2.3 mam problem z podłączeniem chłodzenia. W poprzednim silniku było grzanie gaźnika elektryczne w tym wodne, pomieszało mi się wszystko i nie wiem jak podłączyć przewody bo tak jak teraz jest płyn jakby nie docierał do parownika(zamarza parownik), może ktoś podpowie jak powinny być podłączone węże, teraz jest jak na foto i nie działa to.

junak7_2004 / 2021-04-10 18:50:18 /


Wywaliłbym te trójniki.
Od gaźnika do nagrzewnicy,od nagrzewnicy do parownika i od parownika do króćca w obudowie termostatu.

PL / 2021-04-10 20:11:36 /


No ładny burdel tam masz:) kup nowe węże i zrób to od nowa, raz a porządnie

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-04-10 21:45:13 /


https://www.capri.pl/image/car/5670/228368

Tak jak opisał PL miałem w Barbie. Do nagrzewnicy wchodzi dolnym krócem, a wychodzi górnym.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-04-10 23:12:03 /


Dzięki za podpowiedzi, pozakladam nowe węże, poskrecam według wskazówek, może podmienię dla pewności termostat i zobaczymy czy pości coś w obieg czy się zapowietrzy....

junak7_2004 / 2021-04-11 00:10:26 /


Chłodnica z korkiem czy bez?

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-04-11 08:31:03 /


Bez korka.

junak7_2004 / 2021-04-11 08:33:11 /


Taka jak na foto, termostat chyba ok bo jak się wczoraj trochę nagrzała zanim parownik się poddał to górny wąż od chłodnicy i góra chłodnicy zaczęła się robić gorąca. Niestety wąż od kolektora do gaźnika nadal jakby zimny. Gdzieś musi być zapowietrzone bo weszło tylko 5 litrów płynu i jest max na zbiorniczku.

junak7_2004 / 2021-04-11 08:38:23 /


Odkrec wąż od chłodnicy górny i zalej go do pełna.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-04-11 09:42:54 /


Użyj tego zaślepionego trójnika do odpowietrzenia.
Możliwe że po to jest.

PL / 2021-04-11 09:45:31 /


Zaślepiony trójnik to ja założyłem bo nie miałem prostej redukcji a już sklepy pozamykane były zaraz spróbuję coś podziałać.

junak7_2004 / 2021-04-11 09:55:39 /


Tak jak teraz???

junak7_2004 / 2021-04-11 12:47:00 /


Dziękuję za pomoc obieg się odpowietrzył, parownik ciepły chłodnica też silnik chodzi więc można dalej robić.

junak7_2004 / 2021-04-11 14:53:04 /


Po pierwsze to wywal ten parownik, jak najdalej od tego samochodu. One jak były nowe 20 lat temu to już nie działały. W v6 działa tylko OMVL R90 oraz BRC AT90. Może jeszcze jakiś inny wojownik mało popuularny się znajdzie, ale to co masz tam założone to zmora lat 90tych, i przez to wzięły się złe opinie o LPG w samochodach.

Uklad wodny ze studzienki termostatu na dol parownika, z gory parownika na dol nagrzewnicy, z gory nagrzewnicy na termostat na dół. Wszystkie trójniki i śmieci po drodze won.

Mysza liil (EM) / 2021-04-14 22:07:47 /


Studzienka termostatu to co to jest ? Jeśli górą silnika wypływa woda to raczej podłączył bym to dalej do nagrzewnicy, parownika i wtedy na dół do termostatu? Dobrze to rozumiem. Tez chce wywalić wszystkie trójniki.

Kilgore / 2025-03-28 09:48:13 /


Studzienka z której wypływa woda, to bulbozaur. Króciec wyjściowy układu chłodzenia po polsku. Termostat jest na dole i do niego WRACA woda z nagrzewnicy.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2025-03-29 19:58:33 /


Dzięki :) Tak też podłączyłem, rozdzielacz, parownik, nagrzewnica. zmyliło mnie tylko określenie studzienna termostatu bo wiem że termostat jest na dole :)

Kilgore / 2025-03-31 10:00:29 /


To chyba z braku forda Mysza zapomniał słowa "bulbozaur".

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2025-03-31 20:14:58 /