logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » podłączenie zegarów z obrotomierzem do R4

podłączenie zegarów z obrotomierzem do R4

Witam. Mam mały problem z podłaczeniem zegarów z obrotomierzem do swojego silnika. Jest to taunus 2.0 ohc, do tej pory był 1,6 i zegary bez obrotomierza. Chciałem założyc nowe ale niestety kostki, które sa podłaczone do starych są zupełnie inne- w miejscu wejscia na obrotomierz do tej pory był podłączony zegarek, i zamiast 4 miedzianych blaszek są 3;/ Może mi kotś podpowie co zrobić? Pozdrawiam

Matlak Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-23 19:12:19 /


Zobacz w garażu czy nie ma jakiś schematów . Ja do Caprycha znalazłem , a do tej pory korzystałem z jakiś escortów czy innych ordzików . Może i czymś się różnią , ale nie wiele .
Pozdrovki Jac

Jac Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-23 19:56:24 /


Może to Ci pomoże !
http://www.capri.pl/garage/wiring-diagrams#mk3-early

Jac Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-23 20:10:20 /


gdzies na forum psalem jak trzeba zamienic kable w kostkach, trzeba poszukac, ale jak nie znajdziesz to odezwij sie do mnie na maila to ci wysle

Gleacken Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-23 20:16:44 /


Przy zegarach z zegarkiem kolejność kabli w kostce to:
Duża kostka:
1. Brązowy
2. Biało-Czarny
3. Niebiesko-Zielony
4. Żółto-Czarny
5. Niebieski
6. Niebiesko-Biały
7. Zielono-Czarny
8. Czerwony
9. Żółto-Biały

Mała kostka:
1. Niebiesko-Czarny
2. Brązowy (zmostkowany jeden kabel idzie do dużej kostki )
3. Żółto-Biały (zmostkowany jeden kabel idzie do dużej kostki )
4. Czerwono-Biały

Przy zegarach z obrotomierzem kolejność kabli w kostce to:
Duża kostka:
1. Biało-Czarny
2. Niebiesko-Czarny
3. Brązowy
4. Niebiesko-Zielony
5. Żółto-Czarny
6. Niebieski
7. Niebiesko-Biały
8. Zielono-Czarny

Mała kostka:
1. puste miejsce
2. Brązowy (zmostkowany jeden kabel idzie do dużej kostki )
3. Tu doprowadzamy kabel z aparatu zapłonowego
4. Żółto-czarny
5. Żółto-Biały


Po tym powinno wszystko dobrze działać (przynajmniej u mnie działa;) ) i nie przejmuj się że został kabel czerwony (od zegarka) i Źółto-Biały, umnie tak jest a wszystko działa;)

Gleacken Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-23 22:26:17 /


Dzięki wielkie za pomoc. Biorę sie za przeróbki. Pozdrowienia

Matlak Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-24 19:43:47 /


Jeszcze tylko jedno pytanie co do tego kabla podłączonego do aparatu zapłonowego. Jakiś mały schemacik tj. dokładniejsze (czytaj łopatologiczne) wytłumaczenie bo z elektryką na bakier. Pozdro

Matlak Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-25 21:57:37 /


Podłączasz do zacisku plusowego po stronie niskiego napięcia.

mtango / 2006-11-26 00:46:50 /


No u mnie żeby wszystko działało ok to musiałem podpiąć kable w następujący sposób.
Duża kostka:
1.Czarno-szary
2.niebiesko -czarny
3.brązowy
4.niebiesko-zielony
5.czarno -żółty
6.niebieski
7.niebiesko-biały
8.czerwono-biały
9.czarno-zielony


Mała kostka:
1.puste
2.brązowy podwójny
3.kabel do cewki w miejscu skąd idzie kabel do aparatu.
4.czarno-żółty
5.szaro żółty

Może jest różnica w instalacji między rocznikami Taunusa.Ja mam 82 więc jak 9 została pusta to nie miałem kontrolki kierunkowskazów.
Aha ja u siebie kabli nie ciąłem tylko wypinałem piny z kostki.Po całej operacji zostały mi 2 kable luzne.Czerwony i żółto-biały podwójny.I jeszcze jedna uwaga,nie rozłączać podwójnego żółto-białego bo nie będzie podświetlenia zegarów:)

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-02-12 21:04:19 /


Droga społeczności, nie chcę zakładać nowego wątku więc zapytam tutaj. Elektryk ze mnie taki, że strach się bać. Ale zabrałem się za odnawianie i odrestaurowywanie zegarów z Capri 6 zegarów. Wszystko idzie zgodnie z planem ale pojawił się problemiczek następujący:
1. Czy można podłączyć z zasilacza 12V prąd tak by próbnie odpalić zegary, "na krótko" w takim stanie jakim widać na foto? Bez kostki itd. Jeżeli tak to czy ktoś by mógł zaznaczyć na foto jak kretynowi, który kabelek gdzie należy przyłożyć?
2. Czy taka oprawka na żarówkę jak na kolejnych dwóch foto jest gdzieś ogólnie w sklepach dostępna? Bo zakupiłem, ale się okazało, że są dużo mniejsze, inny typ, pewnie do nowych aut. Jeżeli tak to jak to się fachowo zwie?

dirk Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-12-16 22:25:03 /


ło matko ale problem...
http://www.capri.pl/page/2221

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-12-16 23:23:22 /


Rzucenie linku wiązek nie rozwiązało mojego problemu. Moje pytanie jest zgoła odmienne.

dirk Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-12-16 23:37:27 /


Jesli robisz to co mysle ze robisz , to potrzebujesz nowej wiazki i innych zegarow

Classmobile / 2008-12-17 00:57:47 /


Class póki co robię same zegary, nowe. Nie te co były w aucie, a te nabyte. Zpolerowałem szybkę, wyczyściłem, dorobiłem tarcze, wymieniłem żarówki na ledy i teraz chciałbym je "na krótko" w domciu za pomocą zasilacza 12V odpalić i zobaczyć czy efekt jest wystarczający. Wiązki w aucie póki co jeszcze nie ruszam, na zegary z auta też nie liczę.

dirk Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-12-17 08:29:12 /


jak masz kostke do tych zegarów to po kolorach kabli na kostce dojdziesz gdzie dać napięcie :) 12V to napięcie a nie prąd :P

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-12-17 09:35:07 /


i to byl Kochas bardzo dobry dowcip z twojej srony.

Classmobile / 2008-12-17 11:10:39 /


1. Nie mam kostki, bo nie mam auta. Stoi w Gda.
2. Kostka z auta, które mam nic mi nie da i Class ma rację, bo wie jaki tam jest czarodziejski ogród w kablach :-)

dirk Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-12-17 11:51:40 /


jak byś miał oryginalną kostkę, to byś wiedział jaki kolor w jakie miejsce idzie, a po tym można dojść, w które miejsce na taśmie zegarów jest podawane napięcie sterowane jakim urządzeniem. Chyba, że tam jest taka totalna masakra, że nawet do wtyczki polutowane są inne kable. Albo poproś o zdjęcie takowej oryginalnej wtyczki z kolejnością kabli doń podłączonych.

Fuszix 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-12-17 12:00:48 /


Zapytałem, bo nie mam wtyczki. We wtyczkę, którą mam w aucie wlutowana na stałe jest instalacja z poldoneza i malucha i kolory kabli dobrane według gustu instalującego. Nie dojdziesz. Stąd pytanie, czy ktoś wie co jak wchodzi tu z kostki by odpalić to na test bez kostki. Raczej jak dla mnie jednoznaczne z tym co napisałeś jest moje pytanie zamieszczone w poście.

dirk Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-12-17 12:14:49 /


No ale przecież na tych zegarach, co dałeś zdjęcie, to dobrze jest widać która ścieżka, spod którego zacisku i pod którą żarówkę/wskaźnik prowadzi. Więc nie rozumiem w czym tkwi problem.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-12-17 12:25:15 /


Też tak myślałem, żę jest to oczywiste i podłączyłem do ścieżek - nie działa. Na sucho do diody w oprawce by sprawdzić czy ona w ogóle działa - działa. Schemat przeprowadziłem z każdą diodą i każdą scieżką z osobna, poczyściłem ścieżki przy stykach na wszelki wypadek. Nic. Dzwoniłem do Ptaska, zasugerował, że może jest potrzebna dodatkowa masa, której nie przewidziałem. Stąd ten post.

dirk Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-12-17 12:30:09 /


12v możesz sobie podłączyć z zasilacza.
Do żarówek podświetlenia, kierunkowskazów, kontrolki "długich" i tego dziwnego scalaka idzie wspólna ścieżka masowa.
Po drugiej stronie żarówek podświetlenia idzie kolejna wspólna ścieżka "+" ale już nie powiązana z żadnymi innymi elementami.
Do kontrolki hamulców, kontrolki ciśnienia oleju i tego dziwnego scalaka idzie wspólna ścieżka "+" po stacyjce.
sterowanie wskaźników temperatury i paliwa oraz kontrolek hamulców i oleju idzie "-"
sterowanie kontrolek kierunkowskazów i długich idzie "+"

coś jeszcze?

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-12-17 12:31:16 /


Odwróć diody, bo pewnie polaryzację pokiełbasiłeś.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-12-17 12:31:55 /


A o tym nie pomyślałem, sprawdzę wieczorkiem, dzięki. ;-)

dirk Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-12-17 12:35:48 /


a ja nie kumam mojego dowcipu :) lame...

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-12-17 12:39:47 /


Czy o tych oprawkach ktoś coś więcej może mi powiedzieć lub na na sprzedaż kilka sztuk?

dirk Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-12-17 17:58:21 /


gryziu dzięki za pomoc, to było to, zamienione bieguny :-)

dirk Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-12-23 23:42:50 /