Witam. Mam mały problem z podłaczeniem zegarów z obrotomierzem do swojego silnika. Jest to taunus 2.0 ohc, do tej pory był 1,6 i zegary bez obrotomierza. Chciałem założyc nowe ale niestety kostki, które sa podłaczone do starych są zupełnie inne- w miejscu wejscia na obrotomierz do tej pory był podłączony zegarek, i zamiast 4 miedzianych blaszek są 3;/ Może mi kotś podpowie co zrobić? Pozdrawiam
Matlak / 2006-11-23 19:12:19 /
Zobacz w garażu czy nie ma jakiś schematów . Ja do Caprycha znalazłem , a do tej pory korzystałem z jakiś escortów czy innych ordzików . Może i czymś się różnią , ale nie wiele .
Pozdrovki Jac
Może to Ci pomoże !
http://www.capri.pl/garage/wiring-diagrams#mk3-early
gdzies na forum psalem jak trzeba zamienic kable w kostkach, trzeba poszukac, ale jak nie znajdziesz to odezwij sie do mnie na maila to ci wysle
Gleacken / 2006-11-23 20:16:44 /
Przy zegarach z zegarkiem kolejność kabli w kostce to:
Duża kostka:
1. Brązowy
2. Biało-Czarny
3. Niebiesko-Zielony
4. Żółto-Czarny
5. Niebieski
6. Niebiesko-Biały
7. Zielono-Czarny
8. Czerwony
9. Żółto-Biały
Mała kostka:
1. Niebiesko-Czarny
2. Brązowy (zmostkowany jeden kabel idzie do dużej kostki )
3. Żółto-Biały (zmostkowany jeden kabel idzie do dużej kostki )
4. Czerwono-Biały
Przy zegarach z obrotomierzem kolejność kabli w kostce to:
Duża kostka:
1. Biało-Czarny
2. Niebiesko-Czarny
3. Brązowy
4. Niebiesko-Zielony
5. Żółto-Czarny
6. Niebieski
7. Niebiesko-Biały
8. Zielono-Czarny
Mała kostka:
1. puste miejsce
2. Brązowy (zmostkowany jeden kabel idzie do dużej kostki )
3. Tu doprowadzamy kabel z aparatu zapłonowego
4. Żółto-czarny
5. Żółto-Biały
Po tym powinno wszystko dobrze działać (przynajmniej u mnie działa;) ) i nie przejmuj się że został kabel czerwony (od zegarka) i Źółto-Biały, umnie tak jest a wszystko działa;)
Gleacken / 2006-11-23 22:26:17 /
Dzięki wielkie za pomoc. Biorę sie za przeróbki. Pozdrowienia
Matlak / 2006-11-24 19:43:47 /
Jeszcze tylko jedno pytanie co do tego kabla podłączonego do aparatu zapłonowego. Jakiś mały schemacik tj. dokładniejsze (czytaj łopatologiczne) wytłumaczenie bo z elektryką na bakier. Pozdro
Matlak / 2006-11-25 21:57:37 /
Podłączasz do zacisku plusowego po stronie niskiego napięcia.
mtango / 2006-11-26 00:46:50 /
No u mnie żeby wszystko działało ok to musiałem podpiąć kable w następujący sposób.
Duża kostka:
1.Czarno-szary
2.niebiesko -czarny
3.brązowy
4.niebiesko-zielony
5.czarno -żółty
6.niebieski
7.niebiesko-biały
8.czerwono-biały
9.czarno-zielony
Mała kostka:
1.puste
2.brązowy podwójny
3.kabel do cewki w miejscu skąd idzie kabel do aparatu.
4.czarno-żółty
5.szaro żółty
Może jest różnica w instalacji między rocznikami Taunusa.Ja mam 82 więc jak 9 została pusta to nie miałem kontrolki kierunkowskazów.
Aha ja u siebie kabli nie ciąłem tylko wypinałem piny z kostki.Po całej operacji zostały mi 2 kable luzne.Czerwony i żółto-biały podwójny.I jeszcze jedna uwaga,nie rozłączać podwójnego żółto-białego bo nie będzie podświetlenia zegarów:)
Droga społeczności, nie chcę zakładać nowego wątku więc zapytam tutaj. Elektryk ze mnie taki, że strach się bać. Ale zabrałem się za odnawianie i odrestaurowywanie zegarów z Capri 6 zegarów. Wszystko idzie zgodnie z planem ale pojawił się problemiczek następujący:
1. Czy można podłączyć z zasilacza 12V prąd tak by próbnie odpalić zegary, "na krótko" w takim stanie jakim widać na foto? Bez kostki itd. Jeżeli tak to czy ktoś by mógł zaznaczyć na foto jak kretynowi, który kabelek gdzie należy przyłożyć?
2. Czy taka oprawka na żarówkę jak na kolejnych dwóch foto jest gdzieś ogólnie w sklepach dostępna? Bo zakupiłem, ale się okazało, że są dużo mniejsze, inny typ, pewnie do nowych aut. Jeżeli tak to jak to się fachowo zwie?
ło matko ale problem...
http://www.capri.pl/page/2221
gryziu liil (EM) / 2008-12-16 23:23:22 /
Rzucenie linku wiązek nie rozwiązało mojego problemu. Moje pytanie jest zgoła odmienne.
Jesli robisz to co mysle ze robisz , to potrzebujesz nowej wiazki i innych zegarow
Classmobile / 2008-12-17 00:57:47 /
Class póki co robię same zegary, nowe. Nie te co były w aucie, a te nabyte. Zpolerowałem szybkę, wyczyściłem, dorobiłem tarcze, wymieniłem żarówki na ledy i teraz chciałbym je "na krótko" w domciu za pomocą zasilacza 12V odpalić i zobaczyć czy efekt jest wystarczający. Wiązki w aucie póki co jeszcze nie ruszam, na zegary z auta też nie liczę.
jak masz kostke do tych zegarów to po kolorach kabli na kostce dojdziesz gdzie dać napięcie :) 12V to napięcie a nie prąd :P
Kohito_PS / 2008-12-17 09:35:07 /
i to byl Kochas bardzo dobry dowcip z twojej srony.
Classmobile / 2008-12-17 11:10:39 /
1. Nie mam kostki, bo nie mam auta. Stoi w Gda.
2. Kostka z auta, które mam nic mi nie da i Class ma rację, bo wie jaki tam jest czarodziejski ogród w kablach :-)
jak byś miał oryginalną kostkę, to byś wiedział jaki kolor w jakie miejsce idzie, a po tym można dojść, w które miejsce na taśmie zegarów jest podawane napięcie sterowane jakim urządzeniem. Chyba, że tam jest taka totalna masakra, że nawet do wtyczki polutowane są inne kable. Albo poproś o zdjęcie takowej oryginalnej wtyczki z kolejnością kabli doń podłączonych.
Fuszix 3M / 2008-12-17 12:00:48 /
Zapytałem, bo nie mam wtyczki. We wtyczkę, którą mam w aucie wlutowana na stałe jest instalacja z poldoneza i malucha i kolory kabli dobrane według gustu instalującego. Nie dojdziesz. Stąd pytanie, czy ktoś wie co jak wchodzi tu z kostki by odpalić to na test bez kostki. Raczej jak dla mnie jednoznaczne z tym co napisałeś jest moje pytanie zamieszczone w poście.
No ale przecież na tych zegarach, co dałeś zdjęcie, to dobrze jest widać która ścieżka, spod którego zacisku i pod którą żarówkę/wskaźnik prowadzi. Więc nie rozumiem w czym tkwi problem.
gryziu liil (EM) / 2008-12-17 12:25:15 /
Też tak myślałem, żę jest to oczywiste i podłączyłem do ścieżek - nie działa. Na sucho do diody w oprawce by sprawdzić czy ona w ogóle działa - działa. Schemat przeprowadziłem z każdą diodą i każdą scieżką z osobna, poczyściłem ścieżki przy stykach na wszelki wypadek. Nic. Dzwoniłem do Ptaska, zasugerował, że może jest potrzebna dodatkowa masa, której nie przewidziałem. Stąd ten post.
12v możesz sobie podłączyć z zasilacza.
Do żarówek podświetlenia, kierunkowskazów, kontrolki "długich" i tego dziwnego scalaka idzie wspólna ścieżka masowa.
Po drugiej stronie żarówek podświetlenia idzie kolejna wspólna ścieżka "+" ale już nie powiązana z żadnymi innymi elementami.
Do kontrolki hamulców, kontrolki ciśnienia oleju i tego dziwnego scalaka idzie wspólna ścieżka "+" po stacyjce.
sterowanie wskaźników temperatury i paliwa oraz kontrolek hamulców i oleju idzie "-"
sterowanie kontrolek kierunkowskazów i długich idzie "+"
coś jeszcze?
gryziu liil (EM) / 2008-12-17 12:31:16 /
Odwróć diody, bo pewnie polaryzację pokiełbasiłeś.
gryziu liil (EM) / 2008-12-17 12:31:55 /
A o tym nie pomyślałem, sprawdzę wieczorkiem, dzięki. ;-)
a ja nie kumam mojego dowcipu :) lame...
Kohito_PS / 2008-12-17 12:39:47 /
Czy o tych oprawkach ktoś coś więcej może mi powiedzieć lub na na sprzedaż kilka sztuk?
gryziu dzięki za pomoc, to było to, zamienione bieguny :-)