logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » gaźniki » Dla wszystkich-jak uszczelnić gażnik z Obudową filtra powierza.

Dla wszystkich-jak uszczelnić gażnik z Obudową filtra powierza.

Kupcie płat korkowy o grubości 4mm.
Wytnijcie uszczelkę korkową z takiego płata pod filtr powietrza.
Dlatego proponuję korkową bo ona sie ugniecie.
Co to daje zadacie pytanie?
U mnie zaje..icie uszczelniło i to w taki sposób
że samochód czy układ wydechowy normalny buczy jak cholera, i mi już
nie syczy pod obudową gaznika.
Przy okazji mam bardzo równe obroty begu jałowego.
Gumowa uszczelka nie polecana - ze wględu na to że się wyciągnie
i nie będzie uszczelniała, no i jest zbyt lastyczna.
Ja kupiłem u producenta w Poznaniu jest fabryka takich korkowych
płatów.
Płaciłem 11zł za 100cm na 50cm.
Przy okazji wykorzystałem na podstawki pod herbatę i taką tace sobie wycięłem.
Jeżeli ktoś miałby kłopot z załatwieniem czegoś takiego to moze skorzystac już z gotowych takich stołowych korkowych tac - kupić wyciąć i naprawdę to pomaga.
U mnie jak nie było tej uszczelki korkowej to obudowa filtra powietrza miała tendencje pomimo że była przykręcona -przekręcała sie i było słychać syczenie które to było objawem zasyasania powietrza spod obudowy filtra powietrza.
A wiec radzę - kupujcie i sprawdzcie. Przy okazji dodam że mam nowy gaznik i nową obudowę filtra powierza i mimo to nie były uszczelnieone te elementy ze sobą - teraz są i jest dobrze.
A to wszystko aby zwiekszyc moc i obniżyć złużycie paliwa.

Albi_Poznan / 2003-03-18 00:28:43 /


...a ja proponuję (dla V-ek) zdjąć filtr powietrza, dorobić wystające chromowane gardziele, wyciąć dziure w masce, podnieść gaźnik i wystawić nad maske, ewentualnie można cyknąć ładny chromowany okrągłą puszkę filtru powietrza...
:-)))

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-03-18 00:36:08 /


a ja dzie zrobilem odkryty gaznik oberznalem obudowe dookola filtra i skrecilem
jest taki ryk spod maski ze az chce sie jezdzic:))) nie wiem czy tak mozne ale trudno fajnie warczy:))

jagoolmk2 / 2003-03-18 00:47:32 /


Gościu! skąd Ty bierzesz takie pomysły?! kur..chłopie opanuj się!
Są lepsze miejsca na korek, choćby na tapetę na ścianę....
Załóż sobie kącik parad Czestmira z patałachowa, są tutaj ludzie którzy mają czasem problem i potrzebują czegoś więcej niż szukania dziury w całym. Ale skąd mają się dowiedzieć co i jak, jeżeli .... kolejne koło od matiza...
Może jeszcze jakieś propozycje co do mocy? :(

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-03-18 07:00:48 /


Wiesz Wkurwiasz mnie "Karol" jeżeli nie jesteś w stanie nic sensownego wnieść do formu np. mojego to się odpierdo..l i więcej tu nie zaglądaj. Niestety pala..cie znam osoby które zastanawiały się co włożyć za materiał pod gaznik by uszczelnić z flitrem powitrza-wtedy nie zastanawiałem się nad tym problemem -ale obecnie znalazłem idealne rozwiązanie- i je napisałem na forum- nie wiem czym się zajmujesz ale gó..mmie to obchodzi-pewnie jesteś piekarzem -to czym najlepiej uszczelnić wiem od osoby która pewnie więcej wie od ciebie wieć jak chcesz prowadzić bezsensowne dyskusje to gdzieś inndziej -obyśmy się nie spotkali.

Albi_Poznan / 2003-03-18 08:32:10 /


Jezeli chodzi o uszczelnienie filtra to przed remontem silniczka miałem zainstalowany podobny patent (uszczelkę) i pomogło, co do dławika nie mogę się wypowiadać, teraz jestem w trakcie własnoręcznej budowy filtra otwartego-talerzowego-ryczy ładnie ale zobaczymy jak będzie z LPG. Ojciec (mechanik z zawodu i powołania) mówi że będzie git. Tylko powietrze nie może bezpośrednio w filtr powietrza dmuchać. Ale o tym już mowa była.

.:1379:. Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-03-18 08:40:08 /


Właśnie ten dławik ma też za zadanie nie dmuchać bezpośrednio powitrza do filtra powitrza.

Albi_Poznan / 2003-03-18 09:11:49 /


Kochany Gościu, wedle życzenia mój skrócony, tylko "techniczny", życiorys(pomijam inne branże):
...z wykształcenia jestem inż. mechanikiem, po kierunku mechaniki i budowy maszyn o specjalizacji eksploatacji pojazdów i maszyn, a dyplom to metody elementów skończonych (dla niezorientowanych, chodzi o obl. wytrzymałości w złożonych konstrukcjach).
W wieku 9 lat zacząłem od Komarka z 1960 roku, potem WFM M-06 , Simson Avo 425S, Junak M-07 (niestety nie oryginał), M-10, samochody jak w wizytówce...+ kilka kaszli i nie wiem ile częściowych remontów innych samochodów "popularnych".
Od 10 roku dorabiałem przy śmigłowcach Mi-2, serwis codzienny, wymiany większości podzespołów (silniki, wirniki, łopaty...) - oczywiście nie sam + później nielegalny pilotaż ;) - poza AVOszczakiem, no i Mi-2 wszystkie w stajni do dziś :).
Pracuję "w zawodzie", w firmie produkującej generatory prądotwórcze "supersilent" na silnikach diesla VW, Mercedesa, Deutza, Perkinsa, Volvo, Kubota, Yanmar - wolno ssących i doładowanych.
Zaczynałem tu jako konstruktor i często wracam z ochotą do tego i nie na "własne żądanie", i to nie z powodu braku konstruktorów ;)
Zrobiłem sobie dodatkowo specjalizację techniki laserowej CNC (programowanie, serwis i naprawę).
Aktulanie jestem kier. utrzymania ruchu (remonty i planowanie nowych inst. i maszyn produkcyjnych dla własnych potrzeb firmy, nie miotły i żarówki ;)).
Niezależnie od tego jestem też auditorem wewnętrznym ISO 9001:2000, więc ostatnią rzeczą jaką robię to czepianie się kogoś bez powodu. Nie mam czasu na inne potrzebniejsze sprawy, a tym bardziej na robienie komuś dobrze.
Zważywszy na moje zamiłowanie do starej motoryzacji, widziałem wiele "dobrych" rad i patentów "ułatwiających" życie, a środowisko Caprikowców nie jest mi obojętne, aby kogoś utwiedzać w błędzie, czy też wymądrzać się. Jeżeli czegoś nie wiem, lub nie jestem pewien to używam słów które to wyrażają i próbuję to zmienić, a nie wywalam jęzora na wszystkich o tak ;P... :)
Czy ta odpowiedź Cię satysfakcjonuje? Możesz ją oczywiście podważyć :)
pozdro
P.S. pomijając i upraszczając różne tworzywa uszczelniające, jest takie cuś co się nazywa... guma olejo odporna, nie spuchnie i nie rozejdzie się od benzyny :)
Ktoś się pytał o segregatory za mną (to chyba dobry moment;)), nie są to umowy kupna-sprzedaży ,(nieskromnie mówiąc) lecz owszem są również moim udziałem, szczególnie część ich zawartości, a nie układanie :).
Jak się przyjżycie to zauważycie generatory dla armii norweskiej, stanów zjednoczonych (np. do Afganistanu dla balonów obserwacyjnych w góry), dla niem. kolei, straży poż.....nawet i dla Taiwanu do trolejbusów, bo brak im kawałków linii :), itp. itd... ;)
Moim nowym idolem od niedawna jest pewien małopolanin :), słucham muzyki...

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-03-18 13:37:59 /


Karol, wszystko da się wyrazić w bardziej spokojny sposób, a twój 1 post powyżej chyba taki nie był.

Ja mam na oryginalnym gaźniku do 1.7V4 uszczelkę gumową pod obudową filtra powietrza. Według mnie uszczelka musi być bo inaczej nie ma sensu wogóle zakładać filtra powietrza bo po co? skoro brudne powietrze i tak się dostaje do gaźnika przez nieszczelność pod obudową filtra?

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-03-18 13:53:39 /


Panowie!! Panowie!! To może odrazu założymy dresy i pujdziemy się po pyskach nap....lać?!! Gościu chciał się podzielićz nami swoim doświadczeniem, problemem i sposobem poradzenia sobie z nim. Może i niema racji, ale u niego zastosowane rozwiązania zadziałały. Nawet jeżeli racji niema to i tak nie musimy go za to po głowie napieprzać. Osobiście czy taki dusik działa czy też nie, nie mam pojęcia, ale dopiero się uczę. Co do uszczelki to żeczywiście była ona z gumy olejoodpornej.


A teraz podajmy sobie ręce i powiedzmy Zgoda. ZGODA?

.:1379:. Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-03-18 14:13:53 /


chodziło mi oczywiście o "dławik" nie "dusik", ach te nerwy:)

.:1379:. Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-03-18 14:15:59 /


Już mi przechodzi, własnie nadaję z domu i dres już mam na sobie ale nie ma w pobliżu Karola.

Albi_Poznan / 2003-03-18 14:23:51 /


ok, uniosłem się w porywie braku czasu i mój poprzedni post był za ostry, mea culpa. Nie jest to jednak z pobudek osobistych, objechałem Gościa, ale też nie po pierwszym pomyśle -Twoje prawo Gościu ;)
Merytorycznie pozostaje jednak bez zmian.

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-03-18 14:42:01 /


Przecież wiadomo, że moge się mylić i wszystkiego nie wiem. Ja po prostu staram sie wyjaśnić pewne nidociagnięcia naszych starych samochodów. Tych spostrzeżeń nie wyjąłem z buta są oparte wręcz wielomiesięcznymi obserwacjami sojego auta i ulepszania go. Poczułem się urażony ,że dzieląc się swoimi doświadczniami i to jeszcze pozytywnie rozgryzionymi problemami mojego samochodu - zostaję tak potraktowany a żadko mi sie to zdaża byś urażonym. Naprawdę sprawdzam to wszystko zanim coś napiszę i to nie tylko na Capri ale i na innych samochodach.
Więc uważam wojnę dresów za zakończoną.
Oki Karol możesz mieć rację i więcej wiedzieć - uważam topór za zakopany - ale do tej sprawy wrocimy na Puchrze Capri - rację będzie miał ten kto będzie lepszy na torze.OKI?

Albi_Poznan / 2003-03-18 15:10:32 /


W końcu te ulepszenia robimy po to aby Capri śmigały szybciej.

Albi_Poznan / 2003-03-18 15:12:16 /


otuż to :) wszystkie patenty i przeróbki najlepiej będzie sprawdzić w boju :)

tak więc do zobaczenia na miedzianej :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-03-18 15:14:54 /


no jasne, rękawicę podniosłem :)
Gościu nie łam się, nie od razu odkryto hamerykę i nie raz wyważano otwarte drzwi ;)
P.S.Dostanę fory? :)

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-03-18 15:43:58 /


Pozwolę ci startować 15 sekund przede mną.

Albi_Poznan / 2003-03-18 16:20:16 /


Uff, przebrnąłem przez to, i całe szczęście że się "porozumieliście", ale zółta kartka to się należy za przekroczenie granicy dyskusji o technice, i przejście na argumenty celujące we własności umysłowe kontrdysputanta. Jeszcze raz przeczytam łacinę a'la "kur... sie odp...ol pal..cie", to normalnie usiądę i zrobię mechanizmy do blokady kont.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-03-19 17:07:12 /


Jakby co to mnie tu nie było :))))))))))))

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-03-19 19:43:00 /


A ja myślałem że nic mi nie poprawi dziś humoru, ale to tu to mi pomogło całkiem całkiem. A takową uszczelkę pod filtr tysz miałem i to z extra materiału: USZCZELKI DO OKIEN, tak tak wypas.

Seba / 2003-03-19 21:50:19 /


ojej ale wojna
zapalmy topor wojenny i zakopmy fajke pokoju ;-))))))

Krzypek / 2003-03-19 22:33:44 /


Cześć! Waszą stronę otwieram codziennie od jakiegoś roku (na capri napalony jestem od jakichś 2 lat) ale dziś po raz pierwszy się odzywam, bo chyba was poniosło. Ludzie - oddajecie swoje bryczki do różnych mechaników - sprawdźcie później jakie wynalazki wam wkładają. Nie mam jeszcze capri ale na przykładzie mojego passata mogę wymienić niezłą listę patentów mojego speca. Wiadomym jest, że wszystkie zamienniki (czyt. wynalazki) montujecie na własną i mechanika odpowiedzialność, więc po co komuś wytykać nieznajomość zagadnienia. Jeżeli dany wynalazek sprawdza się u gościa? - to jego sprawa.
P.S.
Nie zjedźcie mnie za bardzo za moją pierwszą wypowiedź na stronie.
I jeszcze jedno
Mam nadzieję, że do wakacji zakupię już upragnione capri, więc sptkam się z wami na Miedzianej.

gucio / 2003-03-19 22:57:42 /


A tak mowiac o korku to zapewne trzebaby poszukac jakiegos srodka zeby brzegi zabezpieczyc bo utleniajacy sie korek niestety...dla gaznika to problem.
Loctice ma takie cus z czego mozna zrobic dopelnienie brzegow.
Co wy na to?
Bo ja osobiscie robilem uszczelki kiedys do kaszla..i zastanawiam sie nad zmiana mojej nad weberkiem w skoprupie bo chyba lewe wiatry ;-) lapie.

Mattai / 2006-11-08 14:44:47 /


A taka gume to gdzie mozna kupic w kawalkach?

Mattai / 2006-11-08 14:47:40 /


stary watek ... ale na poczatku chyba chodzilo o usczelnienie gaznik/obudowa filtra.

Jak mialem webera, a w puszce mixer do gazu, to zrobilem uszczelki gumowe gaznik/pucha i pod mixer w srodku puszki. Grubosc gumy 3-4 mm. Gume kupilem z roli w sklepie firomowym Stomilu, ale mozna tez w kazdej hurtowni gumy - dostepne wszelkie grubosci.

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-08 18:11:03 /


Ja mam do tej pory ładnie wyciętą gumę, chyba z dędki od Stara :) i jak narazie to spisuje się znakomicie.

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-08 22:09:07 /