logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » Obrotomierz w dieslu-proszę o pomoc...

Obrotomierz w dieslu-proszę o pomoc...

Witam , mam transita z silnikiem tdi z 97 roku ,w oryginale bez obrotka ale ponieważ
dostałem od kumpla zestaw wskaźników od mondeo turbo diesla to chciałbym aby tenże obrotek działał i u mnie.Zestaw jest od wersji angielskiej mondeo ,elektrycznie własciwie taki sam(jest kilka drobnych ,nie istotnych róznic) ale po podłączeniu na wolnych obrotach wskazuje około 4500 obr/min. Po dodaniu gazu wskazania rosną chyba liniowo i adekwatnie do obr.silnika aż do końca skali.W dieslu obr.jest sterowany z alternatora,sprawdziłem przewód wychodzący z alt.i idący do zestawu wskażników-ma przejście.Czy alternatory mogą mieć różne sygnały na wyjściu "W"?Skąd bierze się ta różnica wskazań? Czy ktoś już spotkał się z takim tematem? Dodam że zestaw wskaźników od mondeo jest taki sam jak do transita tzn.ta sama obudowa.te same mocowania ,te same kostki i rozmieszczenie pinów w nich.Wiem
że obrotomierz nie jest w samochodzie najważniejszy, zwłaszcza w ciężarówce i to w dodatku z kłapakiem (dieslem) ale jakby działał to by było :-))) Pozdrawiam i czekam na pomoc...

Skurak / 2006-11-10 22:53:11 /


Ale co to ma wspólnego z klasycznymi starymi Fordami ?

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-10 23:05:51 /


Po pierwsze, transit 97 ani mondeo nie sa autami z kregu naszych zainteresowan, o czym zapewne przeczytales w regulaminie podczas rejestracji. Czyzbys nas lekcewazyl?

Po drugie, wlasnie w ciezarowych autach i to w dieslach, obrotomierz jest podstawowym przyrządem "nawigacyjnym", pewnie tuz po wskazniku temperatury silnika. Nie uwazasz?

Po trzecie, przejscie jest prawie wszedzie w instalacji. Paranoja, ale taka prawda. Czy napewno obrotka w dyzelku ma sygnal z alternatora? Moze jednak z wtryskiwacza I cylindra, chodzi o dodatkowe przewody elektryczne.

Po czwarte, roznica wskazań moze wywodzić sie z roznicy liczby cylindrow. Czy silniki obu wozow mialy po tyle samo garnkow?


W sumie pytania sa retoryczne, mozesz szybko przeczytac i pomyslec, zanim niewidzialna dlon skasuje ten bzdurny wątek. Tylko aby nie napisz drugiego o podobnej tresci :/

Mysza liil (EM) / 2006-11-10 23:12:54 /


Na elektryce się nie znam, ale speców w tym temacie jest wielu, od byłego prezydenta począwszy. Natomiast NA PEWNO zarówno Mondeo, jak i Transit w Dieslu jak dotąd zawsze są tylko R4. Jeśli wzrost wskazania jest liniowy, to występuje jakaś różnica pojemności kondensatora w samym zegarze.
Bez chirurgii lutowniczej nie obejdziesz...
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-10 23:47:20 /


metod jest kilka. Choć przekłamanie dość znaczące. W mondeo może być obrotek sterowany z komputera bo one maja już elektroniczne pompy wtryskowe a co za tym idzie w pompie jest czujnik prędkości obrotowej silnika . Obrotki nowsze nie maja już układów RC tylko sa rozwiązane na układach logicznych . Z tego co wiem można od biedy zastosować dzielnik sygnału . Ewentualnie przeprogramować układ z obrotka. ewentualnie zobaczyć czy w mondku sygnał brany jest z alternatora i porównać przełożenia alternator silnik w obu autach. Zazwyczaj jest 2 do 1 .

Dioda / 2007-03-27 00:27:07 /