Cześć.
Dziś odebrałem Capri od mechanika. Silnik był uszczelniany a przy okazji wymienione części (panewki, wałek, planowanie głowicy i inne). Mam silnik 2.0 R4 z nie oryginalnym bagnetem. Mechanik wlał Castrola mineralnego. Przy zimnym silniku (bieg jałowy) zegar - ciśnienie oleju wskazuje ciśnienie pośrodku. Po rozgrzaniu silnika wskazówka wędruje o jedną kreskę w dół na biegu jałowym, a jak jadę jest o jedną kreskę powyżej od kreski środkowej. Kiedyś jak miałem podobny przypadek to zmieniłem olej z półsyntetycznego na mineralny "Agip" i było O.K. A teraz nie wiem co mam robić bo mechanik kazał mi jeździć na tym oleju przez ok. 1000 km i przyjechać do niego na wymianę. W czym rzecz? Za mało oleju? Za rzadki olej?
Mariusz '73 / 2003-03-15 20:05:34 /
w Capri Mk3 na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku wskazowka cisnienia oleju jest lekko nad czerwonym polem, po dodaniu gazu dopiero wskakuje do polowy wskaznika, to jest norma i tak powinno byc
jak silnik jest zimny to zawsze jest nieco wyzej bo olej jest bardziej gesty
camaro / 2003-03-15 21:08:30 /
Dzięki za odpowiedź Camaro, już się wystraszyłem że coś jest nie tak.
Mariusz '73 / 2003-03-15 21:14:52 /
Nie uzywaj tego oleju Agip bo to straszny syf lepiej dołożyć pare złotych i kupić cos markowego
Arni12 / 2003-03-16 04:48:12 /
Nie będę go już wlewał bo mechanik też to stwierdził. Jak rozkręcił silnik to podobno straszny smród.
Mariusz '73 / 2003-03-16 06:45:04 /
kup se lotos tani i dobry ja teraz na nim jezdze
Michal FAZI / 2003-03-17 10:45:01 /