logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » hamulce » ręczny

ręczny

może ktoś mi powie jak sobie poradzić z ręcznym nigdy w życiu nie widziałem podobnego rozwiązania. albo gdzie i za ile można kupić tarczówki na tył i czy jest jakiś problem z założeniem tego zamiast bębnów.
Z góry dziękuję.
Pozdrowionka

papajPeCeKa / 2002-04-21 11:56:59 /


Jak sie dowiesz czegos o tych tarczowkach to daj znac na priva chetnie bym skorzystal:-)
Pozdrawiam

jagoolmk2 / 2002-05-11 00:25:09 /


Nie ma sprawy, ale na razie sam nic nie wiem.

papajPeCeKa / 2002-05-11 10:08:06 /


juz cos wiesz ??

spawn Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-12-08 22:11:27 /


ja wiem , bo mam :P
na zloty sie nie jeździ, to nie widzimy co ? :)

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-12-09 12:33:05 /


Camaro ma taką gazetkę Capri Club wydawaną z UK.Tam w 91r np zestaw kompletny na tył kosztował ok 368 funtów.I był dostępny wysyłkowo chyba tylko dla klubowiczów.A teraz , kto wie?

BABALOO Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-01-30 17:07:43 /


Zestaw tylnych tarczowych hamolcow mozna kupic na tej stronie...

http://www.zyworld.com/caprisport/Page%202%20Brakes.htm

Ale mysle, ze to nie jest tanio kupowac caly zestaw... Taniej byloby samemu dorobic... Zaciski od Sierra (chyba z XR4 z ostatnich lat), a tarcze od peugeota (dla kol 13) albo ze Sierry (kola 15 calowe)... Mozna zamowic tylko blachy do mocowania zaciskow...

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-01-31 07:07:06 /


nie gorączkujcie się, będzie opracowana dokumentacja "seryjna", nie mam czasu tego zrobić, a będę robił dla Szajby.
Mam u siebie i dysponuję gotową technologią ale dla Taunusowców (inne mocowanie uchwytu do mostu i inne odsadzenie piasty od łożyska), dla tego że mam u siebie most Taunusa (szerszy o 10 cm ;)).
pisałem już to parę razy, a niech was ;)
Cena:
- zaciski: tylne sierra/scorpio (rocznika 90', scorpio miało też inne zaciski)-używane 50zł/kpl.;
- linka fso/poldek (ale zdecydowanie lepsza od sierry, bo fso krótka strasznie i z wydechami się możecie nie wyrobić )-12 zł
- tarcze: stare cienkie przednie Capri (z tyłu mają mniejsze obciążenia skręcające i termiczne);
- uchwyt blacha 10 mm (wystarczy 3mm ale drga, spokojne minimum to 6mm), można sobie samemu wyrzeźbić albo poczekać na rys ode mnie (zacisk mocowałem optymalnie 45 st. z przodu tarczy, w sierrach są u góry) - sam robię 0zł
- pierścień dociskowy łożyska, toczony - znów zero - zł ;)
- toczenie zamków po wewnętrznej stronie (!) piast (nie da się założyć tarczy Capri na piastę bo ma mniejszą średnicę) - będziemy Szajbie mocować oryginalne tylne tarcze sierry na piasty (bo łatwiej każdemu będzie, ale muszę dopracować nowy uchwyt do zacisku).
- odpowiedzialność przy montażu (chociaż jest prosty)- bezcenne zł.
Zestopniowanie siły hamowania jest właściwe dla samochodu lekko obciążonego (np. z butlą gazową), tzn. są o ok. 25 % mocniejsze niż standardowe bębny, więc zdecydowanie i tak mocniejsze (jak ktoś chce to może sobie założyć reduktor)
Jak się komuś śpieszy to proszę bardzo, nie zastrzegam praw autorskich ;P, ale jak wezmę się za zrobienie uchwytu do Capri to dokument dam free, a nawet za niewielką kasę zrobię gotowe (niestety nie free, bo szef ma już dość sponsoringu tylko mnie ;))
Specjalnie do Starrsky-ego: chłopie rasujesz wózek, hamulce przednie od ciężarówki (widziałem je jeszcze przy wstawianiu- za wieeelkie ;)) a co z tyłem? pół pasa w Gryźlinach hamowałeś ;) szykuj tarcze sierry i zaciski ;), a jak obniżysz ten zadarty kaczy kuper to gratis uchwyty dostaniesz :)

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-01-31 12:58:48 /


znów zapomniałem dopowiedzieć hihi:
linkę ręcznego mocujemy do dźwigni przez kołowrotek, albo prze dźwigienkę - przełożenie ok 1:2 (na tarczach jest krótki skok i potrzebna wieksza siła)

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-01-31 13:01:14 /


karol to prosimy (prosze?) o dokładna dokumentacje fotograficzna, rysunkową, opisowa, jak to sie mowi 'for dummies' lato idzie trzeba cos robic ;)
pozdrawiam :)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-02-04 01:11:51 /


Będzie wszystko dopiero po wiośnie, wcześniej raczej nie zdążę wziąć się za ten temat. Klamoty + szczegółowa instrukcja (bezingerencyjna, bezszlifierkowa, bezspawarkowa, bezproblemowa... ;))
Please waiting.......

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-02-04 08:43:53 /


Capri club international oferowało takie cos (moze bedzie jakos pomocne)



w cenie 395 Ł ... w roku 94

a teraz doping karol!!! karol!!! :)))

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-02-05 23:17:01 /


hahaha, jeśli mnie wzrok nie myli to sa właśnie zaciski od sierry/ scorpio ;)
a blachy będą ładniejsze i fikuśniejsze ;P.
Uchwyty na ręczny też będą.

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-02-06 08:59:14 /


Takie małe pytanko, czy tarcze od sierry zmieszczą się w kole 13' ?? a jeżeli tak to czy większa srednica tarcz z tyłu(253 mm) niz z przodu(244.5 mm) nie będzie przeszkadzać i wpływać znacząco na różnicę w sile hamowania?

crapi Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-04-02 22:02:22 /


Tarcza to jedno, a zaciski to inna bajka. Jeździłem w życiu kilkoma Sierrami i nie pamiętam egzemplarza na felgach 13" z tarczami z tyłu - zawsze miały bębny. Tarcze z tyłu wymagały felgi 14", a niektóre wersje wychodziły nawet na 15". Nad dostosowaniem zacisków z Sierry do tylnych kół w Capri pracuje Karol i sądzę, że uda mu się to wpakować w "rondel" 13". A to że tylna ma większą średnicę od przedniej to żaden problem - po prostu będzie lepiej oddawac ciepło. Decyduje głównie średnica tłoczków.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-02 22:56:51 /


tarcze tył ??? Bębny RULEZ !!!!!

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-02 23:28:14 /


nie no oczywiście zdaje sobie sprawę że czy tarcze wejdą to jedno a czy zaciski to drugie, tarcze nawet wejdą większe bez żadnych problemów(chyba 258 mm od peugeota wchodzą bez problemu) ale jako ze nie miałem w rękach zacisków od scorpio/sierry a w poście Karola pojawiło się zdanie ze będą dla Szajby wkładać tarcze od sierry to się zastanawiam czy to na koła 13 i jeżeli tak to czy się zmieści to wszystko.

crapi Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-04-03 00:14:41 /


> Nad dostosowaniem zacisków z Sierry do tylnych kół w Capri pracuje Karol<
Karol od dawna jeździ na tarczach z tyłu, a pracować będzie nad bezbolesnym montażem tego w MKIII na caprikowym moście (mosta Karola jest z taunusa).
To tak gwoli wyjaśnienia :)

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-04-03 00:21:22 /


Toż Rafałku to samo miałem na mysli - nie będziemy tu wymieniać tysiąca facetów którzy jeżdzą na tarczach z tyłu (choćby Pomylonezy i 125p, a znam osobiście nawet Zastavkę 750 z czterema tarczami), tylko mówimy o zapakowaniu tarcz i zacisków Sierry do mostu Capri i felg 13".
Myślę, że było to jasne od początku tego wątku.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-03 00:42:00 /


Nawet mama tak się do mnie nie zwraca :)
Co do zacisków od ściery i tarcz od ściery, to zapomniałem dodać, że Karol jeździ na tarczach od ściery i zaciskach od ściery i felgach trzynastkach :)

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-04-03 00:46:52 /


hmmm napewno na tarczach z sierry??? a nie przednich tarczach z Capri montowanych od wewnątrz piasty??..

crapi Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-04-03 00:50:47 /


tak jest ;) na Caprikowych.
Szajba sie rozpedzil, bo w zestawie bedzie wykorzystana tarcza scierki i bedzie tak, ze maja wejsc oryginalne 13" ;)
pozdro
P.S. tak jak wspominalem wczesnej jeszcze sie za to nie wzialem z braku czasu :(

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-06 21:10:56 /