Witam, może ktoś zidentyfikować czy która głowica jest od wersji GT?
Wyczytałem, że:
GT ma zawory 38 /34
Zwykła głowica 38/30
Te moje ze zdjęć mają zawory:
1. Ta po prawej 42/36
2. Ta po lewej 42/34
Oznaczenia:
1. Ta po prawej 82HM 6090 GA
2. Ta po lewej 70HM 6090 K-A
Szczegóły:
1. Ta po prawej jest cięższa, ma grubsze ścianki, większa komorę spalania, założony wałek camtec zc369c i koniki też camtec..
2. Ta po lewej analogicznie lżejsza, mniejsza komora spalania, wałek ford, koniki bez nazwy..chyba oryginał..
Pytanie..czy ta cięższa głowica podejdzie do 1.6?
Czy któraś to typowa głowica od wersji GT?
konrad_e / 2021-01-31 18:34:45 /
Na pierwszym zdjęciu głowica na górze to 2.0, głowica na dole 1.6
wydaje mi się że 1.6 GT miała właśnie dolotyu takie jak 2.0, ale ciut mniejsze wydechy.
A średnice cylindrów? Takie same?
Konrad vel smasher / 2021-02-01 11:23:25 /
Średnice cylindrów tej od 2.0 są ze 2mm większe..
A czy podejdzie ta głowica od 2.0 na blok 1.6?
Jeśli tak to uszczelkę brać od 1.6 czy 2.0?
Cos to zmieni na plus z tym wałkiem i konikami camtec?
Czy lepiej wałek i koniki przełożyć na głowicę 1.6?
Robię wreszcie remont 1.6 i wędruje on z powrotem do Taunusa. Zgadzają się numery silnika z numerem Vin, więc będzie oryginał...ale jak dzięki głowicy wpadnie trochę mocy to się nie obrazę;)
konrad_e / 2021-02-01 13:41:25 /
a jaki spec ma ten wałek?
Sama zmiana głowicy w 2.0 na tą od 1.6 dopręży silnik, ale o ile? To musisz sobie policzyć mierząc pojemność komory spalania (nie wiadomo o ile i czy w ogóle była planowana).
Nie mogę właśnie znaleźć informacji o tym wałku...na oko na pewno ma większe krzywki i inny kont koników...
Ta głowica od 2.0 ma głębszą komorę spalania tak więc na pewno doprezy?
konrad_e / 2021-02-01 15:09:46 /
Trefl pisał o założeniu głowicy 1.6 do dołu 2.0 ( w tym wypadu dopręży). Ty chcesz założyć głowicę 2.0 na dół 1.6 (jeśli nie obniżysz głowicy to silnik się odpręży) nie ma to sensu.
nawet pod turbo nie ma sensu bez radykalnego planowania...
Czyli przekładam wałek i koniki do głowicy 1.6 i zobaczymy co będzie;)
konrad_e / 2021-02-01 16:31:48 /
Uszczelka głowicy od 1.6 a 2.0 rozni sie wymiarami?
konrad_e / 2021-02-02 09:07:02 /
Oczywiście.
A raszta uszczelek silnika taka sama? Uszczelniacze zaworów itp..
konrad_e / 2021-02-02 09:55:17 /
tak
Jest też różnica w uszczelce pokrywy zaworów w późniejszych rocznikach w Sierra/Scorpio
MikeB4 / 2021-02-02 11:04:45 /
Uszczelki dekla zaworowego występują 2 rodzaje: szeroka i wąska.
Dzięki Panowie za informację, a czy pierścienie o takich wymiarach będą ok do 1.6 nominał..
ŚREDNICA: 81,3mm
GRUBOŚCI: 1,6 / 2 / 4 mm
konrad_e / 2021-02-03 07:58:32 /
pierścienie też występowały w różnych grubościach tak w 1.6, jak i w 2.0.
A nominał do 1.6 był 80mm czy 81.3mm?
konrad_e / 2021-02-03 13:30:53 /
Taunus miał 87,67mm średnicę cylindra i pierścienie 2, 2.5, 4.0mm.
Nowsze silniki 1.6 miały średnicę około 81,8mm i Pierścienie 1,6. 2.0, 4.0mm i nie było takich w Taunusie.
PL / 2021-02-03 14:59:10 /
Ciężki temat będzie z kupnem chyba..
konrad_e / 2021-02-03 15:22:23 /
https://allegro.pl/oferta/mahle-pierscienie-tlokowe-ford-01382n0-10050023628
PL / 2021-02-03 15:50:44 /
https://allegro.pl/oferta/pierscienie-tlokowe-ford-capri-taunus-transit-74-8795031257
PL / 2021-02-03 15:52:11 /
Jak to mówią ? pozamiatane ?
Ty masz ewidentnie starszy blok 1.6 (16) o większej średnicy tłoków. Późniejsze pinto OHC miały wspólny skok i trzycyfrowe (165, 185 etc.) oznaczenie na boku bloku od strony wydechowej.
No starszy...na bloku tylko chyba jest 16.
A uszczelniacze zaworów zwykle jak sprawdzić które muszę kupić?
konrad_e / 2021-02-04 12:49:50 /
Uszczelniacze zaworów były (chyba) identyczne dla wszystkich Pinto.
Konar / 2021-02-04 13:01:53 /
potwierdzam, wtryskowe mają tylko inne doloty chyba- kapturki. Chociaż może mi się mylić z SBC...
Wszystkie fabrycznie miały takie same.