logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Opiłki metalu u misie olejowej

Opiłki metalu u misie olejowej

Witam. Dzisiaj po zdjęciu misy olejowej w moim Taunusie TcII 2.0 V6 znalazłem kawałki jakiegoś metalu widoczne na zdjęciu. Kilka kawałków z prosta krawędzią i dużo taki po szarpanych o różnej wielkości. Opiłki są koloru szaregi i wyglądają jak by były z aluminium(ale tego nie jestem pewien) napewno nie jest to żelazo bo na magnes nie reaguje. Jak myślicie co to jest i jaka może być tego przyczyną?

Litvin / 2020-12-30 19:52:42 /


Okruchy panewek? Jest ciśnienie oleju? Jeśli jest, to sprawdź, czy dociera olej do obu klawiatur.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-12-30 20:14:25 /


Ciśnienia nie sprawdzę bo już mam wszystko rozkręcone, głowice też zdjęte bo zwiększał mi się poziom oleju i miał być problem z uszczelkami. A mise zdjelem przy okazji żeby zmienić uszczelka bo ciekło a tam taka niespodzianka!

Litvin / 2020-12-30 20:33:13 /


A ja mam takie. Wg mnie to panewka. Tylko u mnie wyraźnie błyszczy.

Piotr Siemiątkowski (Irpac) Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-12-30 21:09:00 /


odkręć stopki korbowodów i główne a następnie zweryfikuj stan panewek. Jak odkręcisz wrzuć foto

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-12-30 21:31:47 /


Ja obstawiam raczej panewki wałka rozrządu.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-12-31 17:16:51 /


stop łożyskowy z panewek. Ale skoro nie jest to brąz, to znaczy, że ktoś założył tam gówniane panewki wylewane jedynie stopem aluminiowo-cynowym.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-01-01 19:55:47 /


Dzisiaj udało mi się ściągnąć główne panewki na wale i są w super stanie, korbowud odkręciłem tylko jeden i jak widać na zdjęciach też wygada dobrze. A jak sprawdzić te panewki na walku rozrządu, jak go wyciągnąć?

Litvin / 2021-01-02 20:11:09 /


Takie super to nie są ale ujdą.
Żeby wałek wyciągnąć musisz zdemontować pompę wody i pokrywę rozrządu na której ta pompa jest zamontowana. Pod spodem masz dwa koła zębate. Górne jest zamontowane na wałku rozrządu. Odkręcasz koło, pod kołem jest blaszka na dwie śruby trzymająca wałek. Odkręcasz, wyjmujesz.
https://www.capri.pl/library/microfilms/v6-engine/A01.60

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-01-02 20:20:23 /


Na jednej jest większa rysa, ale są oryginalne i nie wiem czy jest sens je wymieniać? To juz wszystko zrobiłem jak opisałeś Aldaron ale wałek nie chce wyjść, zastanawiałem się czy są jeszcze jakieś inne zabezpieczenia.

Litvin / 2021-01-02 20:51:57 /


Aparat zapłonowy wykręciłeś ? Jest napędzany z wałka i może go blokować przy wyjmowaniu.

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-01-02 22:10:43 /


Nie widzę tu panewek oporowych.

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-01-02 22:13:27 /


A no właśnie. Miałem o to zapytać
Powinieneś mieć tam cztery panewki w kształcie litery C. Licząc od skrzyni na drugiej podporze powinny być zamontowane.
Elementy 16, 17 z fiszki.
Było coś takiego ?
https://www.capri.pl/library/microfilms/v6-engine/A01.50

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-01-02 22:27:39 /


Pewnie są tylko dwie od strony bloku.

PL / 2021-01-02 22:33:37 /


Aparat zapłonowy wyjęty już dawno. A panewki oporowe też były po dwie po każdej stronie na 3. Też wyglądały na dobre, nie były porysowane

Litvin / 2021-01-02 22:43:10 /


Kieliszki wyjęte ?
Tam nie ma za bardzo co blokować tego wałka. Jedynie blaszka, aparat i kieliszki.

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-01-02 22:47:18 /


Tak, kieliszki też wszystkie 12 wyjelem. Chyba że te panewki walka sie trochę przytarly i z tad te opiłki i opór walka. Jutro wkręcę śrubę i spróbuję delikatnie wybić ten wałek. Zobaczymy czy się uda

Litvin / 2021-01-02 23:13:47 /


1. głównym panewkom w kolonii rzadko kiedy się coś dzieje.
2. panewkom korbowodowym (uwaga kolego: korbowÓd) dzieje się przede wszystkim w korbowodzie a nie w mostku.
3. Jak wałek nie wychodzi, to zwykle dlatego, że:
a) wyciągasz go z kołem rozrządu a blokada jest pod kołem
b) przytarła się panewka wałka, złapała wałek, zaczęła kręcić się w bloku i trzyma wałek w bloku.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-01-03 10:20:38 /


Jeszcze może trzymać popychacz pompy paliwa, który też trzeba wyjąć.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-01-03 10:37:03 /


No i zagadka została rozwiązana. Wałek ciężko wychodził bo trzymały zniszczone panewki. Tak wygląda pierwsza i druga, a dalej ciężka zobaczyć, ale pewnie podobnie.

Litvin / 2021-01-03 14:37:57 /


grubo, dawno tak złuszczonych panewek nie widziałem, a jak wałek ma rysy w miejscu pracy panewek i krzywki czy wszystkie tak samo wyglądają nie zjechane?

zrób foto

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-01-03 16:45:39 /


Wałek w miejscach pracy z panewkami wgloda dobrze, nie ma żadnych rys i nie widać większego zużycia. Gorzej natomiast z krzywkami, na niektórych widać takie niewielkie wrzery ale to sam ocen Chuder. Czy to jeszcze się na da, czy można wykonać jakąś regeneracje, czy to śmieć i tylko wymiana na nowy!?

Litvin / 2021-01-03 19:50:56 /


moja żona pyta czy Cię nikt nie zabił za położenie wałka na białym obrusiku? :D

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-01-03 19:57:10 /


Mateusz przepros żonę;) , ale takie bawełniane czyściwo kupiłem w sklepie

Litvin / 2021-01-03 20:07:06 /


Wałek pewnie do uratowania, mozna by nawet go przerobic na nieco ostrzejszy, ale pewnie sporo taniej kupisz używany w dobrym stanie moim zdaniem.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-01-03 20:14:14 /


z wałkiem szału nie mam widać ze swoje przejechał, miejscami krzywki już jajowate bez widocznego wzniesień na krzywkach, regenerować nie warto będzie kosztować prawie tyle co nowy a wytrzymam połowę tego co nowy. Za używany ładny 500-700 zł trzeba dać, nowy 1399 zł przy czym do nowego to jeszcze kpl szklanek wypada kupić. Można też pokusić sie o lekko sportowy przy takim zabiegu.
Wałki są różne zależnie od rocznika bloku. Jak potrzebujesz coś do silnika panewki wałek uszczelki daj znać napisze ci co mam i po ile.

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-01-03 21:12:04 /