Czy ktos mi moze powiedziecz dlaczego to cholerstwo nie dziala ?
Zegar jest wpozadku, dziala bez zazutu.
Przewod tez jest dobry.
Nawet czujnik jest sprawny bo po podgrzaniu na kuchence zaczal przewodzic i zegar wskazywal temperature.
To dlaczego po wkreceniu do kopuly termostatu i polaczeniu tego wszystkiego to cholerstwo nie chce dzialac ???
Ktos mi to moze wytlumaczyc? Bo ja juz nie mam pojecia.
Aldaron / 2006-10-21 20:04:22 /
ja wiem...cos sie zepsulo i nie styka :)
Zakrzak! / 2006-10-21 22:20:38 /
Sprobuj na cieplym silniku (rozgrzany czujnik) dotknac na chwile kablem czujnika do masy, a gdy wskazowa pojdzie na max, zaloz kabel na swoje miejsce. Sprawdz czy bedzie pokazywal i nie opadnie.
Byc moze wskaznik sie zacina. Na krotko działa, a po normalnym podlaczeniu i powolnym zwiekszaniu napiecia przez czujnik, wskazowa nie ma checi sie ruszyc. Bobo tak mial w kapriku ktory teraz nalezy do Shadowa.
Mysza liil (EM) / 2006-10-21 22:32:14 /
Hmm... Tak... Hyba masz racje... Nie ! To znaczy ... TAK!!! Napewno masz racje! Boze... czemu sam na to nie wpadlem! Jakiez to geenialne w swej prostocie!
Tylko jest jeden problem...
Gdzie nie styka ???
:))
Aldaron / 2006-10-21 22:32:29 /
Mysza, w ten sposob tez probowalem. Nic nidedalo. Podawalem mu obca mase, obce napiecie, probowalem na cieplym silniku, na zimnym. Bez powodzenia.
Jek go podgrzeje na kuchence to dziala, po wkreceniu do silnika ni cholery. Nie probowalem jeszcze tylko palnikiem podgrzewac calego termostatu :)
Aldaron / 2006-10-21 22:39:41 /
no to porownaj jeszcze temp palnika i cieczy w ukladzie chlodzenia :/ mysle ze jednak czujnik na nic, a jak go ostro przypalisz to wtedy cos pokazuje..
Mysza liil (EM) / 2006-10-21 22:52:11 /
Czujników było jak świecówek Bambino białe,czerwone,zółte,zielone itp....
Henry F / 2006-10-21 22:57:19 /
podłacze sie pod ten temat, u mnie w capri siedzi silnik ze sciery 1.8 i mam taki problem czujnik działa i wszystko tylko zegar pokazuje za niska temperature, jak sie juz gotuje to dopiero jest na wskazniku ponad połowa temp, co zrobic zeby pokazywął dobrze, orginalnie 1.6 u mnie siedział.
wsadź czujnik z 1.6 ja mam 2.3 i miałem taki sam problem wiec zamieniłem czujniki dałem z 1.6 i jest ok ewentualnie zamień wskaźniki
TOMEK "MIARQA" / 2006-10-22 10:27:03 /
masz niewłaściwy czujnik jest do innego typu zegarów.
Trójkąt / 2006-10-22 12:50:05 /
Ok.
Tez tak sobie w koncu pomyslalem ze moze czujnik jest niewlasciwy.
Wiec jaki powinien byc czujnik do silnika 2.3 HC koeln z 1980r ?
Moze mi ktos podac typ albo chociaz parametry ?
Aldaron / 2006-10-22 13:03:49 /
pasuje od 1.6 ja tak zamieniłem i działa gwinty sa takie same tylko inne kolory mają i wartości cieplne
TOMEK "MIARQA" / 2006-10-22 13:50:42 /
powiem ci tak ja miałem podobny problem i walki toczyłem chyba 2 tyg.Wymieniałem czujniki ,bezpieczniki,kable ,mase sprawdzałem i nie działa wstawiłem drugi wskażnik i działa:)
młody3 / 2006-10-22 16:04:18 /
A z kad taki wskaznik ? Dostane gdzies nowy czy raczej pasowka z jakiegos innego auta?
Aldaron / 2006-10-22 19:47:06 /
wez se pokombinuj klilka czujnikow o roznych kolorach, a licznikowi juz daj spokoj.
Mysza liil (EM) / 2006-10-22 20:06:27 /
Jeszcze jakby ktos napisła jaki kolorek ma czujnik od 1.6 i czy dostane jeszce gdzies orginał od capri , czy trzeba szukac od jakiegos innego forda ?
najczęściej spotykane w starych fordach są żółte i czarne.. w capri wydaje mi się zę powinien być czarny.
Trójkąt / 2006-10-23 00:12:24 /
U mnie wskazowka temperatury po nagrzaniu osiąga "pierwsza kreskę", jak się silnik gotuje w korku to idzie na połowę skali. Silnik 2.9 V6, czujnik temperatury koloru białego z oznaczeniem 7E. Mam drugi czujnik czerwony (albo raczej kardynalska purpura) z oznaczeniem 1F. Podmieniać, czy szukać czarnego lub zółtego (ktoś wie jakie one maja oznaczenia)?
Pytam bo dojście w 2.9 jest dosyć niewygodne i dużo zachodu z tym :D
Drogi Czytający!
Jeżeli masz silnik 2.9 EFI w Capri i wskaźnik temperatury pokazuje Ci temperaturę bez żadnych przekłamań, to poniższa prośba jest skierowana właśnie do Ciebie.
Sprawdź proszę, jakiego koloru czujnik temperatury masz wkręcony w silnik i podziel się tą wiedzą!
Dziękuję bardzo i pozdrawiam
Witam
Odgrzewam stary wątek ale podpinam sie pod ostatniego posta
Pozdro
andreoz / 2009-03-25 22:08:00 /
Witam
Sorki jeśli już było, nie mogę znaleźć, głupie pytanko, jak podpiąć czujnik temperatury w Capriku 78 pod silnik 2.9 EFI 1988?
Wojtas84 / 2010-06-28 15:59:37 /
kabelkiem.
Flonder / 2010-06-28 16:20:23 /
a nie, sorry, kabelkiem to wskaźnik, czujnik to gwintem.
Flonder / 2010-06-28 16:21:05 /
te silnik jak się domyślasz nie był oryginalnie montowany w tym modelu. Oznacza to trochę wysiłku przy montażu i podłączeniu. Musisz zdobyć oryginalny czujnik temp. współpracujący ze wskaźnikiem jaki masz w desce- ze starego silnika. Potem szukasz miejsca w silniki gdzie jest zamontowany czujnik temp w obecnym silniku. Porównujesz gwinty- ewentualnie dorabiasz jakąś przejściówkę ( redukcję) aby to połączyć. Podłączasz kabelek i cieszysz się działającą instalacją. Wpływ ewentualnej zmiany miejsca pomiaru temp w stosunku do poprzedniego silnika na wskazania uznajemy za pomijalnie mały.
komp ma swój czujnik a deska swój, to gdzie który jest zaznaczyłem na zdjęciu
szecho / 2010-06-29 10:11:08 /
Dzięki za info :)
Wojtas84 / 2010-06-29 11:38:11 /
Gwint czujnika jest identyczny, a parametry czasem również.
Mysza liil (EM) / 2010-06-29 11:59:39 /
gwint 10x1 bodajze, posiadam taki zestawik luzem,czujnik i wskaźnik ze scorpio (2.9 v6)
aaannnd / 2010-06-29 12:29:47 /
podepne tutaj
w moim taunusie wskazania wskaznika od temperatury to: na zimnym silniku srodek, jak sie nagrzewa idzie wskazowka na koniec, az ostatecznie spada troche ponizej srodka.
wymienilem czujnik temperatury na inny - nic, nadal to samo. probowalem z innym wskaznikiem - nic, dalej to samo
moze byc kiepska masa tego czujnika? jak
"zmasowac" ten czujnik?
Tom'ash / 2010-12-08 19:20:20 /
A coś takiego jak regulator napięcia w desce rozdzielczej w fordzie istnieje?
Bo w oplu to standardowe uszkodzenie
Istnieje i w fordzie. W starszych jest regulator bimetaliczny a w nowszych jest scalony stabilizator 5V (LM7805).
Trójkąt / 2010-12-09 14:24:53 /
to może w nim poszukać uszkodzenia- jeśli jest bimetaliczny to po tylu latach istnieje duża szansa. I to może być przyczyną usterki.