Cześć
Czy ktoś był tak odwazny i łączyl blachy płynnym metalem czyli klejem epoxydowym lub podobnym specyfikiem?
Ewentualnie dokonywał innych napraw podobnym cudem zamiast spawarką?
Podzielcie się doświadczeniami...
cezaryg / 2020-12-14 19:01:27 /
myślałem że coś rtęcią robisz ;)
marian212 / 2020-12-14 19:32:52 /
kolega blacharz wręcz mi to polecał - ale do dupowozu, którym nie chciał się zajmować.... weź se - mówi - zakituj taką metalową pastą i dupy nie zawracaj... :)
bartozłomero / 2020-12-14 20:01:20 /
Na upartego to szmata, papier toaletowy i bitex szybciej sprawę załatwią, dziury w progu nie będzie widać to i przegląd przejdzie :)
Obecnie wiele elementów karoserii w nowych autach jest klejona a nie zgrzewana/spawana, tylko drobna różnica polega na tym, że tak to zostało zaprojektowane i ma spełnić swoje zadanie.
A tak na marginesie to płynny metal bardziej kojarzy mi się z T-1000 a nie blacharką :)
Trójkąt / 2020-12-14 22:41:59 /
Ojciec kiedyś tym płynnym metalem zalał dziurę w drzwiach przednich w VW T4 i okolice tylnej szyby pod uszczelką w klapie (T4 z 91 roku a miało chyba z 10 lat jak zaczęły wychodzić różne kwiatki)--- po roku odpadło :D Wziąłem mu to pospawałem i trzymało się aż do czasu sprzedaży :P (czyli kolejne pare lat jak go jeszcze mieliśmy bez problemów)
MikeB4 / 2020-12-14 23:40:10 /
:D
mishq (Mateusz G.) / 2020-12-15 09:44:15 /
Znajomy wstawił do galanta reparaturki nadkoli tył na klej i się trzymało. Poszpachlował, pomalował i z 2 lata było ok. Później fure sprzedał.
MetfaN / 2020-12-15 22:51:15 /
A jak jak spawam to doprowadzam najpierw metal do postaci płynnej, zalewam nim dwa elementy i daję mu zakrzepnąć wykonując połączenie. Uważam że metoda na płynny metal jest bardzo ok ;)
zapek??? !G.O.P! / 2020-12-15 23:39:44 /
Np auta grupy VAG mają rant tylnego błotnika na połączeniu nadkola wewnętrznego, sklejony i zawinięty, dzięki temu nie wchodzi wilgoć między blachy i nie gnije..
Przy wspawywaniu reperaturki, żeby woda nie właziła w zakładkę, niektórzy blacharze proponują skleić na poxipol (czy tam inny metal w płynie), i zrobić kilka punktów. Tak wstawiona reperaturka czy element karoserii będzie bardziej trwały, i to jest zdanie mistrza z pewnej nowomodnej lakierni, gdzie nikt reklamacji nie składa, a robota jest zawsze na top.
Mysza liil (EM) / 2020-12-16 08:52:47 /
DINITROL klej,masa uszczelniająca, około 100zł. Polecam jak na Dinitrol kleisz nadkole to amen.
mateusz caprii / 2021-01-22 06:11:12 /