logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » silnik 3.0 w capri mk1

silnik 3.0 w capri mk1

Witam. Mam pytanie do znawcow tematu. W capri mk1 produkowanego w niemczech montowano silnik 3.0v6. Czy to byl montowany angielski essex 3.0v6 czy niemcy tez zrobili swoja kolonie 3.0v6 ? Prosze o powazne podejscie do tematu. pozdrawiam. Szybkigumis.

szybkigumis / 2020-12-03 12:27:36 /


poważne podejście do tematu powiadasz... 5 minut wystarczy żeby znaleźć tę informację, 5 minut wysiłku - to byłoby poważne podejście do tematu.

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-12-03 12:36:31 /


przesadziłem, 5 sekund po prostym haśle w google...

Engine 1.3 L Kent I4 1.3 L Taunus V4 1.5 L Taunus V4 1.6 L Kent I4 1.7 L Taunus V4 2.0 L Cologne V6 2.0 L Essex V4 2.0 L Pinto I4 2.3 L Cologne V6 2.6 L Cologne V6 3.0 L Essex V6 3.1 L Essex V6 ( RS3100 ) 5.0 L Windsor V8 ( Perana )

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-12-03 12:37:30 /


powiem więcej - wystarczyło przeczytać historię...

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-12-03 12:47:57 /


tylko essex był 3.0.

Jeśli pytasz w związku z tą jedynką na olx to tam siedzi jakaś zwykła kolonia 2.0/2.3 wątpie żeby to było 2.8

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-12-03 12:53:26 /


ale nie tylko 3.0 był Essex ;)

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-12-03 14:25:56 /


No V4 któreś też były Essex :)

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-12-03 14:35:49 /


2,0 V4 to był Essex

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-12-03 15:00:27 /


dlatego właśnie tylu mamy ekspertów i taka wiedza o starych fordach w klubie, systematyczne powtarzanie i utrwalanie, tak jak w szkole kazali ;)

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-12-03 15:51:28 /


Przecież napisałem, że tylko Essex był trzylitrowy, w czym problem?

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-12-03 16:21:59 /


https://www.capri.pl/garage/engines

konrad.s Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-12-03 17:11:30 /


Łoo matko, Grześ w niczym! zabawne to miało być, taka gra słów ;)

tylko essex był 3.0

ale nie tylko 3.0 był Essex

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-12-03 17:23:00 /


Był też 2,5 V6 essex, ale miał tyle sensu, co 1.8 V6 kolonia.

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-12-03 17:48:00 /


ale chyba nie w Capri ??

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-12-03 18:01:03 /


W Capri nie, ale w Zephyrze Mk.4, Cortinie Mk.2, Consulu Mk.3, Granadzie Mk.1, Reliancie Scimitarze i Gilbernie Genie.
A czy miał sens? Taki sam jak każdy "nieszczytowy" model, czyli np. jak Pinto 1.6 i 1.8 albo Kolonia 2.3 i 2.6. Pamiętajmy, ze był tylko o 15 KM słabszy od 3.0, a Koeln 1.8 był słabszy od 2.8 o 70 KM :))
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-12-03 19:12:51 /


hahahaha. Jak widać wszystko jest kwestią perspektywy :D

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-12-03 19:44:40 /


Tak montowano do Capri produkowanych w Niemczech (Mk1/2/3)

Tak to był Brytyjski silnik

Essex były 1.7 i 2.0 V4 (2.0 V4 też montowano w Capri Mk1, ale tu już chyba tylko tych Brytyjskich) .... 1.7 i 2.0 występowały często w Transitach Mk1

no i były też silniki Essex 2.5 i 3.0 V6


Jak szybko odróżnić Essex od silnika V4/V6 z Kolonii ??? Essex ma aparat zapłonowy z przodu , Kolonia z tyłu przy grodzi ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-12-06 12:45:15 /


No nie, 1.7 to nie był Essex.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-12-06 13:41:05 /


2/3 * 2.5 to około 1.7 ;). Więc pewnie ucięli 2 cylindry z v6, jak z koelnami.

konrad.s Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-12-06 14:41:05 /


Marcin - w Capri nie było Essexa 1.7, ale był w Corsairze, Consulu i Transicie. Co nie znaczy, że każdy Consul i Transit V4 1.7 miał Essexa - niemiecka produkcja miała Koelna, który mimo ciut większej pojemności (1699 wobec 1663 Essexa) był o ponad 20 kg lżejszy.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-12-06 15:11:13 /


I jeszcze jedno - obie to rodziny silników powstały jako V4. To wersje V6 powstawały jako 150% odpowiedniej czwórki. Dlatego mamy Koelny:
V4 -1.2 i V6 -1.8
V4 -1.3 i V6 -2.0
V4 -1.5 i V6 -2.3
V4 -1.7 i V6 -2.6
Wersje V6 2.4, 2.8. 2.9 i 4.0 już nie miały odpowiedników V4.
A Essexy V4 -1.7 i 2.0 wyewoluowały na V6 - 2.5 i 3.0.
Pozdreaux

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-12-06 15:33:07 /


W essexach chyba nie widać śladów powstania V6 z V4 , ale w Koloni są one wyraźne --- trzeba o nich pamiętać przy ustawianiu zaworów :D

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-12-06 16:50:11 /


Zapomniałem dodać zdjęcia

To jest prawa i lewa głowica .... małe zawory to wydechowe --- tam gdzie dwa są razem i tworzą wspólny kanał wydechowy to była V4 .... ten dołożony cylinder ma swój osobny kanał wydechu

Jeden cylinder został dołożony z przodu , drugi po przesunięciu głowicy z tyłu silnika i tak oto powstał V6 :D


To w niebieskiej ramce to dołożone cylindry :P

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-12-06 16:55:12 /


Essex V4 miał inaczej ułożone zawory niż Koeln V4 -- oraz 2 kanały wydechowe w głowicy od samego początku :) dlatego w Essexie V4 czy V6 zawory ustawia się bardziej logicznie i nie potrzeba do tego instrukcji z kolejnością

https://www.motomobil.com/en/products/cylinder-head-set-v4-17-20l-reconditioned-unleaded-english-42440100-1

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-12-06 16:59:46 /