Witam. Mam pytanie do znawcow tematu. W capri mk1 produkowanego w niemczech montowano silnik 3.0v6. Czy to byl montowany angielski essex 3.0v6 czy niemcy tez zrobili swoja kolonie 3.0v6 ? Prosze o powazne podejscie do tematu. pozdrawiam. Szybkigumis.
szybkigumis / 2020-12-03 12:27:36 /
poważne podejście do tematu powiadasz... 5 minut wystarczy żeby znaleźć tę informację, 5 minut wysiłku - to byłoby poważne podejście do tematu.
rozjechany liil / 2020-12-03 12:36:31 /
przesadziłem, 5 sekund po prostym haśle w google...
Engine 1.3 L Kent I4 1.3 L Taunus V4 1.5 L Taunus V4 1.6 L Kent I4 1.7 L Taunus V4 2.0 L Cologne V6 2.0 L Essex V4 2.0 L Pinto I4 2.3 L Cologne V6 2.6 L Cologne V6 3.0 L Essex V6 3.1 L Essex V6 ( RS3100 ) 5.0 L Windsor V8 ( Perana )
rozjechany liil / 2020-12-03 12:37:30 /
powiem więcej - wystarczyło przeczytać historię...
wąski77 / 2020-12-03 12:47:57 /
tylko essex był 3.0.
Jeśli pytasz w związku z tą jedynką na olx to tam siedzi jakaś zwykła kolonia 2.0/2.3 wątpie żeby to było 2.8
Grzesiek_Rudy / 2020-12-03 12:53:26 /
ale nie tylko 3.0 był Essex ;)
rozjechany liil / 2020-12-03 14:25:56 /
No V4 któreś też były Essex :)
Aldaron / 2020-12-03 14:35:49 /
2,0 V4 to był Essex
wąski77 / 2020-12-03 15:00:27 /
dlatego właśnie tylu mamy ekspertów i taka wiedza o starych fordach w klubie, systematyczne powtarzanie i utrwalanie, tak jak w szkole kazali ;)
rozjechany liil / 2020-12-03 15:51:28 /
Przecież napisałem, że tylko Essex był trzylitrowy, w czym problem?
Grzesiek_Rudy / 2020-12-03 16:21:59 /
https://www.capri.pl/garage/engines
konrad.s / 2020-12-03 17:11:30 /
Łoo matko, Grześ w niczym! zabawne to miało być, taka gra słów ;)
tylko essex był 3.0
ale nie tylko 3.0 był Essex
rozjechany liil / 2020-12-03 17:23:00 /
Był też 2,5 V6 essex, ale miał tyle sensu, co 1.8 V6 kolonia.
ale chyba nie w Capri ??
rozjechany liil / 2020-12-03 18:01:03 /
W Capri nie, ale w Zephyrze Mk.4, Cortinie Mk.2, Consulu Mk.3, Granadzie Mk.1, Reliancie Scimitarze i Gilbernie Genie.
A czy miał sens? Taki sam jak każdy "nieszczytowy" model, czyli np. jak Pinto 1.6 i 1.8 albo Kolonia 2.3 i 2.6. Pamiętajmy, ze był tylko o 15 KM słabszy od 3.0, a Koeln 1.8 był słabszy od 2.8 o 70 KM :))
Pozdreaux.
KRK 4m / 2020-12-03 19:12:51 /
hahahaha. Jak widać wszystko jest kwestią perspektywy :D
Tak montowano do Capri produkowanych w Niemczech (Mk1/2/3)
Tak to był Brytyjski silnik
Essex były 1.7 i 2.0 V4 (2.0 V4 też montowano w Capri Mk1, ale tu już chyba tylko tych Brytyjskich) .... 1.7 i 2.0 występowały często w Transitach Mk1
no i były też silniki Essex 2.5 i 3.0 V6
Jak szybko odróżnić Essex od silnika V4/V6 z Kolonii ??? Essex ma aparat zapłonowy z przodu , Kolonia z tyłu przy grodzi ...
MikeB4 / 2020-12-06 12:45:15 /
No nie, 1.7 to nie był Essex.
m.kozlowski / 2020-12-06 13:41:05 /
2/3 * 2.5 to około 1.7 ;). Więc pewnie ucięli 2 cylindry z v6, jak z koelnami.
konrad.s / 2020-12-06 14:41:05 /
Marcin - w Capri nie było Essexa 1.7, ale był w Corsairze, Consulu i Transicie. Co nie znaczy, że każdy Consul i Transit V4 1.7 miał Essexa - niemiecka produkcja miała Koelna, który mimo ciut większej pojemności (1699 wobec 1663 Essexa) był o ponad 20 kg lżejszy.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2020-12-06 15:11:13 /
I jeszcze jedno - obie to rodziny silników powstały jako V4. To wersje V6 powstawały jako 150% odpowiedniej czwórki. Dlatego mamy Koelny:
V4 -1.2 i V6 -1.8
V4 -1.3 i V6 -2.0
V4 -1.5 i V6 -2.3
V4 -1.7 i V6 -2.6
Wersje V6 2.4, 2.8. 2.9 i 4.0 już nie miały odpowiedników V4.
A Essexy V4 -1.7 i 2.0 wyewoluowały na V6 - 2.5 i 3.0.
Pozdreaux
KRK 4m / 2020-12-06 15:33:07 /
W essexach chyba nie widać śladów powstania V6 z V4 , ale w Koloni są one wyraźne --- trzeba o nich pamiętać przy ustawianiu zaworów :D
MikeB4 / 2020-12-06 16:50:11 /
Zapomniałem dodać zdjęcia
To jest prawa i lewa głowica .... małe zawory to wydechowe --- tam gdzie dwa są razem i tworzą wspólny kanał wydechowy to była V4 .... ten dołożony cylinder ma swój osobny kanał wydechu
Jeden cylinder został dołożony z przodu , drugi po przesunięciu głowicy z tyłu silnika i tak oto powstał V6 :D
To w niebieskiej ramce to dołożone cylindry :P
MikeB4 / 2020-12-06 16:55:12 /
Essex V4 miał inaczej ułożone zawory niż Koeln V4 -- oraz 2 kanały wydechowe w głowicy od samego początku :) dlatego w Essexie V4 czy V6 zawory ustawia się bardziej logicznie i nie potrzeba do tego instrukcji z kolejnością
https://www.motomobil.com/en/products/cylinder-head-set-v4-17-20l-reconditioned-unleaded-english-42440100-1
MikeB4 / 2020-12-06 16:59:46 /