Niedlugo wymieniam plyn chlodzacy, w zwiazku z tym mam dwa pytanka, czy w bloku jest jeszcze jakis korek (na razie nie moge wjechac na kanal i obejrzec dokladnie) spustowy czy wystarczy tylko odkrecic kopolke termostatu i dolny waz chlodnicy? Drugie pytanko dotyczy odpowietrzenia, wiem ze dosc ciezko sie odpowietrza Valke, pamietam jak moj mechanik sie z tym meczyl zaciagajac goracy plyn ustami :-/ ... czy mozna dorobic w ukladzie chlodzenia jakis odpowietrznik w najwyzszym punkcie ukladu? Cos takiego jak jest w kaloryferach? Wolalbym uniknac niepotrzebnego przegrzewania silnika czekajac az plyn dojdzie wszedzie. Czy moze jest jakis patent na to np. zalac wszystkie weze osobno? Dzieki za wszelka pomoc.
Hektor / 2006-10-07 14:52:38 /
jezeli chodzi o koelna (2.0 2.3 2.6 2.8) patrzac na filtr oleju po jego prawej stronie w bloku jest srubka do spuszczania płynu z bloku (prawo-góra o ile dobrze pamietam).
co do odpowietrzania... to najwyższym punktem układu jest korek chłodnicy lub zbiorniczka wyrównawczego, wiec nie ma problemu, wlewasz na full, robisz 5km, i sprawdzasz poziom po ostygnieciu, jak potrzeba to dolewasz.
pozdro
Niestety nie u mnie, mam instalacje gazowa, najwyzszym punktem jest trojnik laczacy weze z kolektora dolotowego , nagrzewnicy i parownika, odpwietrzenie tego u mnie kosztuje sporo czasu i benzyny (bo parownik mi zamarza).
Hektor / 2006-10-07 15:30:19 /
To go rozkręć i wlewaj płynu az się zacznie wylewać.Ja zawsze po tym daje mu konkretne przegazówki i jest ok.Na otwartych korkach.
mario75 / 2006-10-07 16:05:43 /
Nie wiem, w czym problem.
Skrec caly dol z termostatem, zdejmij gorny waz z silnika do chlodnicy i tamtedy nalej plynu do silnika. Zaloz waz, zalej chlodnice, odpal i poczekaj az sie nagrzeje. Dolej plynu do chlodnicy.
Reduktory itp same sie odpowietrza, jezeli sa dobrze podlaczone. I jezeli robisz tak jak napisalem to nic nie zamarznie.
pmx (wiewior;) / 2006-10-07 16:43:20 /
podlaczajac maly obieg w taki sposob ze dolnym krocccem masz wejscie a gornym wyjscie -dotyczy to nagrzewnicy, chlodniczki oleju, reduktora gazu, nalewasz do chlodnicy-full-zaczyna zciekac do silnika, napelnia silnik, odpalasz i wszystko za sprawa pompy wody odpowietrza sie samoistnie, korygujesz ilosc plynu i jest git-zbiorniczek napelnia sie od chlodnicy, do silnika tez zcieka grnym wezem przy dolewaniu, takze nie widze problemu