Kupilem wkoncu zegary z obrotomierzem, a tu niespodzinanka. Pod co podlaczyc ten wskaznik i czym. Wydaje mi sie ze bezposrednio jakims przewodem cisnieniowym pod silnik ale nie jestem pewien. Jakbyscie wiedzieli (w co nie watpie) to napiszcie.
Konrad vel smasher / 2002-04-16 20:28:29 /
Jest specjalny elastyczny przewód ciśnieniowy, ale gdzie go w silniku podpiąć to nie mam pojęcia ;-)
Musisz mieć przewód z końcówkami, gwintowanymi. Jedna przykręcasz do zegara, a drugą wkręcasz zamiast czujnika oleju, który w Twoim silniku jest elektryczny. Nie wiem jaki masz silnik, ale w V6 czujnik znajduje sie pod pompą paliwa w bloku silnika, natomiast w R4 znajduje się za filtrem oleju w stronę skrzyni biegów, mniej więcej na tej wysokości.
kavaler / 2002-04-16 21:06:23 /
No to wyglada na to ze jest tak jak myslalem. Silnik mam R4 i wiem gdzie jest ten czujnik... a moze ma ktos z was ten przewod na zbyciu?
Konrad vel smasher / 2002-04-17 22:43:33 /
Wie ktoś jaki gwint podchodzi pod oryginalny przewód ciśnienia oleju?
W moim hamerykańskim bloku jest otwór z gwintem 1/4''-18 NPT i ciekawi mnie czy znajdę odpowiedni redukcyjny króciec wkręcany.
W bloku, który sprzedałeś Śmietanowi jest taki króciec - pasujący :)
Ostatnio przymierzałem coś do króćca w swoim V6 i calowe gwinty mi coś nie pasowały, ale głowy nie dam, czy sprawdziłem wszystkie.
Jak znajdę czas, to wezmę grzebienie i sprawdzę jaki to gwint.
m.kozlowski / 2011-04-06 09:59:21 /
Poproszę przy okazji podpowiedź gdzie szukać przyczyny.
Na zimno olej pokazuje OK, w połowie skali, po nagrzaniu wskazówka spada na poziom ok.20% skali na jałowym, w trakcie jazdy oczywiście dobre ciśnienie, połowa skali.
Czy wpływ może mieć zły olej (za rzadki np.), pojawiło się jakiś czas temu w sumie bez przyczyny, czy coś mechanicznie wyrobione i nie trzyma szczelności ?
Silnik 2.3v6
Mati_Poznan / 2011-04-06 11:54:27 /
Na goroncym silniku wskaznik pokazuje w zaleznoci od oleju (10W40, 15W40...) w okolicach jednej krski do 1/4 skali powyzej czerwonego pola.
Dokladniej nie ma co tego opisywac, bo dokladnosc tego manometruj jest dyskusyjna. Ponadto +/- 50 obr w zakresie obrotow biegu jalowego ma znaczny wplyw na cisnienie oleju.
bartek nowakowski / 2011-04-06 12:11:45 /
Mati
Zimny olej = Gęsty olej = mniejsze ubytki oleju pomiędzy współpracującymi płaszczyznami pompy oleju = wieksze cisnienie
Ciepły olej = Rzadki olej = większe ubytki = mniejsze cisnienie
To proste i oczywiste jak konstrukcja drewnianego cepa ręcznego, obuchowego z zawiasem rzemieniowym pentlicowym w imakach rzemiennych. :)
Aldaron / 2011-04-06 20:09:05 /
Ale jeszcze: bardzo zimny olej, slaby olej + geste sitko pompy w v6 = niskie ciśnienie przez pierwsze kilometry po odpaleniu.
Mysza liil (EM) / 2011-04-06 20:18:01 /
Bradzo gęsty olej = bardzo zimno na polu = jest pier... zima = sypia sola = nie dręczymy fordzika jeżdżeniem :)
Aldaron / 2011-04-06 20:21:42 /
Aldaron bredzisz:)
ja sie podepne z podobnym problemem w sumie z dnia na dzien sie spsuło, na zimnym silniku cisnienie pokazuje OK po nagrzaniu lub przepalowaniu wskazówka spada do zera na wolnych obrotach, silnik ma moc nie kopci nie żre oleju nie grzechocza panewki nie klekocza hydrauliki ;) na innych forach sugerowali stary olej i filtr ale mnie bardziej zastanawia czy jest jakis mechaniczny rodzaj uszkodzenia ktory moze powodowac taki objaw :)
Main(misiek) / 2011-04-07 01:17:47 /
Zuzyte panewki nie musza od razu grzechotac, cisnienie moze uciekac w wielu miejscach.
Moze byc tez luz w pompie.
pmx (wiewior;) / 2011-04-07 17:08:17 /
ale ze co panewki sie zuzyly z dnia na dzien? :)
Main(misiek) / 2011-04-07 18:09:07 /
pieron jeden wie.
a moze jakis paproch przytkal krociec do wskaznika ;)
pmx (wiewior;) / 2011-04-08 00:25:35 /
Panewka się potrafi zużyć w ciągu kilku sekund, np na zakręcie drogi przy niskim stanie oleju z prawa nogą wyprostowaną w kostce.
zapek??? !G.O.P! / 2011-04-08 00:35:07 /
bez przesady masochista nie jestem i kredensem po zakretach nie bardzo da sie szybko jezdzic :D zauwazylem jeszcze jedna opcje spadaja mi wskazania przy nacisnieci hamulca, jutro pewnie wymienie olej i sie zobaczy.
Main(misiek) / 2011-04-08 14:37:26 /
Czołem jako, że ori wskaźnik temp mi nie za bardzo działa po dawnej zmianie z 1,6 na 2.0ohc to zastanawiam sie nad takim zestawem.
Pytanie tylko mam o ten czujnik oleju, czy da się go również podłączyć? Ewentualnie w jaki sposób to zrobić?
jacob81 / 2024-01-16 19:29:36 /
Wkręcasz to duże w dziurę w silniku i gotowe. Wcześniej okaże się że gwinty nie pasują no ale to Cię na pewno nie zaskoczy ;)
zapek??? !G.O.P! / 2024-01-16 19:57:36 /
Mam to w kaszlaku ex zlombolowym. Dorobilem do tego trojnik zeby zainstalowac tez oryginalny czujnik. Nie testowalem. Ale poskładałem do kupy i się jakoś to trzyma.
Szafa !G.O.P! / 2024-01-16 21:12:17 /
Te zegary to se można na półce w domu położyć hehe , jeśli chodzi o dokładność pomiaru to jest jakaś katastrofa, mam to w jednym aucie i dobrego słowa nie powiem o tym
Piter M / 2024-01-16 21:23:58 /
jak Ci ori wskaźnik nie działa po zmianie silnika, to po prostu wymień sam czujnik na ten ze starego silnika lub inny odpowiedni do Capri/Taunusa, wtedy będzie działał (jak trzeba to mam takie czujniki)
camaro / 2024-01-16 21:50:58 /
No ja w piątek instaluje zwegary i czujnik dobrany przez Camaro, tak że zweryfikujemy:)
Szafa !G.O.P! / 2024-01-16 22:42:35 /
A co do tych zegarów... No nie gadaj Piter ze 80zl plus trójnik psu w dupe?! Ehhh co za życie..:D
Szafa !G.O.P! / 2024-01-16 22:43:27 /
Nie widzę tam ani czujnika ani trójnika do woltomierza .
Dzięki Panowie za konstruktywne komentarze i sugestie 👍.
Camaro z tego co kiedyś czytałem to tam chyba było z 7 różnych czujników (kolorów) do wyboru.
Niestety stary silnik poszedł wraz z czujnikiem bo nie przewidziałem tego kiedys 🤨. Podobnie mam z predkosciomierzem gdzie po założeniu N9 teraz działa o kant wiadomo czego. I tego zapewnie tez nie odkręcę żeby banglało jak należy 😒.
jacob81 / 2024-01-16 23:31:21 /
Szafa ja tego nie zakładałem :-) kupiłem auto już z tym , z czasem idzie przywyknąć że temperatura silnika zawsze jest na czerwonym ;-)
Piter M / 2024-01-17 00:13:06 /
Ja zakładałem do pewnego filmowego projektu i dziala bdb.
Mysza liil (EM) / 2024-01-17 07:28:54 /
Tych czujników jest chyba nawet więcej, w samym Scorpio było kilka.
Capri/Taunus miały zawsze biały/kremowy ale to kolor z oryginału, zamienniki czasem mają taki a czasem inny, zależy od firmy...
Zresztą zamienniki jak to zamienniki, rezystancję mają różną, kiedyś miałem takie z Intermotor, były super, jak ori, teraz jest już różnie.
Robię testy, biorę 10 czujników mierzę je w temperaturze pokojowej, później do garnka i mierzę znowu, 90% trzyma parametry ale zdarzają się takie co mają inne, albo bubel albo pomylona kolorowa opaska
N9 - pewnie masz wewnątrz inną plastikową zębatkę prędkościomierza, wystarczy wyciągnąć brok i zębatka wychodzi, tylko trzeba wiedzieć na jaką zmienić i ją mieć.
Zmierz prędkość GPS, porównaj z tym co wskazuje i wylicz o ile procentowo trzeba zmienić przełożenie zębatki
camaro / 2024-01-17 09:06:22 /
Słuchajcie a czy zastępowaliście może fabryczny czujnik cisnienia oleju w bloku
(który jak się domyślam jest tylko połączony z kontrolką cisnienia)
takim jak na foto ponizej zestawem łączonym z wskaźnikiem.
Będzie działać to sensownie? Ten konkretny akurat jest firmy HC Cargo z tego co widze ma bdb opinie i jest też solidnie wykonany.
jacob81 / 2024-02-07 11:55:23 /
Wkładałem takie coś do DOHC poprzez redukcję gwintu, wskaźniki VDO z Audi 80 i wszystko działało lala
daniel46 / 2024-02-07 11:59:34 /
Też myślę o redukcji bo pewnie sie nie zgrają gwinty. Ale podpinałeś pod ori i on tylko zgrywał sie z kontrolką w desce ?
jacob81 / 2024-02-07 13:56:07 /
Tak, bo one wszystkie są +- na 0,3 0,5b
daniel46 / 2024-02-07 13:57:28 /
A tą kontrolkę ori z deski dopinałeś też do czujnika od wskaźnika czy nie? Bo zastanawiam się czy mie będzie świecić cały czas.
jacob81 / 2024-02-07 14:13:13 /
Zaraz. Są dwa rodzaje czujników. Switch, włączający lampkę i już, albo sender unit, sterujący zegarem. Nie są zamienne.
m.kozlowski / 2024-02-07 14:29:46 /
oryginalnie jest czujnik działający jak włącznik do kontrolki (czy ona działa jaśniej/ciemniej przy niskim ciśnieniu?) lub króciec na wężyk i zegar mechaniczny
jak się założy ten "sender" to on pewnie działa rezystancyjnie, nie zgrasz tego bezpośrednio z kontrolką tylko z tym dedykowanym zegarem, w zależności od zakresu rezystancji ciśnienie będzie działało na kontrolkę jak ściemniacz, albo będzie się ledwie świecić lub świecić non stop z niezauważalnymi zmianami
camaro / 2024-02-07 14:43:03 /
Zakładałem trójnik w blok, w ten trójnik szedł oryginalny czujnik elektryczny do kontrolki oraz ciśnieniowy do zegara.
Przerabiałem to 40 lat temu w Ałdi - trójnik do silnika, a w trójnik wkręcamy czujnik typu sender oraz ten fabryczny (zerojedynkowy). I wszystko hulało jak napisano w Biblii i Koranie.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2024-02-07 14:54:30 /
Zegar fajny jest , ale doświadczenia powiem że w razie 'W' prędzej zobaczy się że zaświeciła czerwona lampka która jest w zegarach niż że opadła wskazówka licznika który np w dziobaku jest w konsolce prawie na podłodze. Tak że trójnik i obydwie opcje są dobrym rozwiązaniem
Piter M / 2024-02-07 15:06:14 /
Ja podpiąłem oba do tej bańki. Po prostu oryginalny przewód wpiąłem w miejsce kontrolki, a drugi szedł na wskaźnik analogowy. Ten czujnik "bańka" miał chyba nawet wyższy próg załączania kontrolki niż oryginalny jeśli dobrze pamiętam.
Trójnik wykorzystałem do wpięcia czujnika temperatury, ale niestety wpięcie w magistrale nie odzwierciedla aktualnej temperatury (na necie były sprzeczne informacje, czy wpinać się w miskę czy w magistralę, a że łatwiej było mi dać to w trójnik, to przynajmniej się dowiedziałem, że to ta gorsza opcja :) )
daniel46 / 2024-02-07 15:22:52 /
Okey, dzięki za sugestie. Opcja trójnika jak najbardziej do mnie też przemawia. Tym bardziej, że spokojnie się zmiesci w przestrzeni pod kolektorem gaźnika.
Pozostaje jeszcze pytanie gdzie szukać trójnika, braliście to no. z allegro czy raczej mają i dopasowywać to w jakiejś hurtowni ze śrubkami albo sklepi rolniczym 😀
jacob81 / 2024-02-07 15:32:55 /
z tego co pisze Daniel, wynika że są takie sendery z dwoma stykami, 0/1 pod kontrolkę i drugim rezystancyjnym pod wskaźnik, wtedy nie trzeba trójnika
a co do temperatury oleju to oczywiście ten w ślepej uliczce stoi w miejscu i ma temperaturę bloku ochładzaną powietrzem, więc to mało miarodajne, musi być w misce czy miejscu gdzie płynie
camaro / 2024-02-07 15:46:58 /
Temperaturę oleju mam w miskę wkręcony czujnik, jak ktoś nie jeździł z tym wcześniej to trzeba pamiętać że olej zagrzeje się puzniej do 'swojej ' temperatury niż płyn chłodniczy. Co do wskazań tych zegarów ( przynajmniej tych co ja mam ) to chyba lepiej tego nie komentować co by nie bluźnić ;-). Ale pewnie kwestia źródła z którego pochodzą. Moje od temperatury pokazują za dużo
Piter M / 2024-02-07 16:34:03 /
U mnie w oryginalnym miejscu na tunelu środkowym są wskaźniki vdo od kałdi, czujniki od temp i ciśnienia są podpięte zaraz przy filtrze oleju, jedynie temp chłodziwa jest dobrana też z vdo ale już inna seria, gorsze podświetlenie ma i wskazówka się się świeci :( ale wszystko śmiga jak należy
mateush (proko) 3M / 2024-02-07 16:59:42 /
Jak możesz zrób fotę jak masz auto nagrzane jak stoją te zegary. U mnie temperatura wody to na czerwonym stoi i wiatrak jeszcze się nie włączy . Może coś jest źle podpięte, kupiłem już tak auto. Olejowy nie działał a się okazało że ten kabel z kompletu wogole nie miał przejścia
Piter M / 2024-02-07 17:35:12 /
Camaro tak, widać nawet na zdjęciu dwa wyjścia, stąd tak się zastanawiam po co wyważać otwarte drzwi i kombinować z trójnikiem mając już jednocześnie kontrolkę i wskaźnik analogowy
daniel46 / 2024-02-07 18:36:03 /
tylko ja nie wiem czy tak jest w tym, jeden z tych styków to może być po prostu masa, mały sens żeby tak robić ale lepiej sprawdzić
camaro / 2024-02-07 18:40:27 /
jacob81 / 2024-02-07 19:36:59 /
U mnie to wygląda tak, czujnik ma dwa wyjścia ale jedno jest 'zamaskowane' z tego co wystaje jest podpięty kabel do licznika
Piter M / 2024-02-07 19:54:02 /
wygląda na to że są trzy wersje tego czujnika
camaro / 2024-02-07 19:55:38 /
Piter, ten drugi ma opis WK, pewnie to skrót od warn kontrolleuchte czy jakoś tak, jak na schemacie,
jeśli masz pod tym kapturkiem przyłącze to będzie styk do kontrolki, jeśli nie to tylko zaślepka uniwersalnej obudowy
camaro / 2024-02-07 19:59:37 /
Wrzuce tu póki jeszcze nie zamontowałem w aucie. Takie nabyłem, producent HC Cargo wyglądają na solidnie wykonane, opinię mają też bdb, z tego co czytałem do sprzętu w rolnictwie to montują oraz do offroadu. Ktoś nawet pisał, że odporne na wstrząsy, drgania itp. Jak się sprawdzą od strony metrologicznej dam znać za jakiś czas 😉.
A i co zauważyłem, czujnik temp cieczy jest ten sam (srednica i skok gwintu, oba stożkowe choć na zdjęciu może tego nie widać tak) co w ohc-u.
jacob81 / 2024-02-07 21:53:54 /
Aż z ciekawości tam zerkne co jest pod tym tylko musze wyjechać w dogodniejsze miejsce , ale jeśli jest wyjście na kontrolkę to jest pozytywnie
Piter M / 2024-02-07 23:05:38 /
Sa podwójne, do kontrolki i analogowego zegara, tylko na różne oporności, gwinty i napięcia.
W volvo 480 mam fae i dziala, ale gwarancja działania to VDO.
https://allegro.pl/oferta/vdo-czujnik-cisnienie-oleju-5-bar-8098577370
Ogólnie w tych czujnikach stosowane sa 3 rodzaje gwintów. 1/8" NPT, M10x1.5 i M14x1.5
A cisnienia 5bar i 10 bar
Mysza liil (EM) / 2024-02-09 00:14:43 /
Orientujecie sie Panowie jaki jest gwint pod czujnik cisnienia oleju. Tam jest standardowo może 1/8cala NPT?
jacob81 / 2024-02-19 19:28:33 /
Nie, jednak jest 1/4 18 NPT :)
jacob81 / 2024-02-22 17:24:55 /