logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » gaźniki » pomóżcie mi mam problem ze ssaniem

pomóżcie mi mam problem ze ssaniem

Witajcie mam problem jestem posiadaczem forda escorta 1.1 z 1982 roku w tym modelu gaznik jest na automatycznym ssaniu. Mój problem tkwi jak mi sie wydaje własnie w automatycznym ssaniu a mianowicie właczam silnik z wielkim trudem odpala za 3 razem załappuje i chodzi niby dobrze ale musze mu dawac troche gazu ale po chwili gasnie wlaczam znowu chodzi daje gazu raz wiecej raz miej i jakos chodzi ale nie moze wejsc na obroty nic moge dawac do dechy gazu a on nic silnik sie rozgrzeje wciskam gaz na poczatku dusi sie a po chwili wchodzi na obroty i juz jak wejdzie na obroty jest ok ale przerywa. Swiece i kable sa nowe. Ruszam jade na jedynce na niskich obrotach samochod szarpie i sie dusi rozpedzam go troche jade na wyrzszych obrotach samochod jedzie prawie idealnie właczam sprzeglo 2 i znowu niskie obroty sinik szarpie i nie ma siely sie rozpedzic. spalanie zwiekszylo sie 2 krotrnie od czasu kiedy mi sie to zaczelo dziac
pomozcie mi jak mozecie o co moze chodzic. Mechanik powiedzil ze to gaznik ale nie bedzie mi tego robil bo powiedzial ze mu sie to nie oplaca. Prosze was pomózcie moze ktos z was mial juz cos takiego u siebie .PLISSSSSS Jak mozecie to piszcie na gg 6991987

Freeze-F1 / 2006-10-01 11:17:06 /


Jak jest ciepły to wszystko działa normalnie ?

Jeśli nie to przyczyna może tkwić gdzie indziej .... zapłon np. nie wiem jaki masz aparat, ale jeśli stykowy to proponuje przeczyścić styki i ustawić przerwe. W drugiej kolejności sprawdzić czy układ paliwowy jest szczelny, a później zająć sie gaźnikiem.

Może pękła jakaś membranka i przepuszcza a jeśli gaźnik ma 2 przeloty to polecam regulacje drugiej przepustnicy - będzie palić 2x mniej ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-01 11:59:25 /


Tzn nie samochod tak chodzi zawsze jak jest cieply i jak jest zimny teraz poczyscilem caly uklas ssacy i nie wiem niby chodzi lepiej ale nadal tak jakby sie zalewa

Freeze-F1 / 2006-10-01 12:40:08 /


A moze to wina wydechu moze jest zapchany... MOzesz mi powiedziec jak zrobic rzeby 2 dysze ustawic. NAjlepiej jak bys mi podał swoj numer gg to bysmy pogadali od rzeczy

Freeze-F1 / 2006-10-01 12:42:36 /


A tos pojechał :) "NAjlepiej jak bys mi podał swoj numer gg to bysmy pogadali od rzeczy"

Mysza liil (EM) / 2006-10-01 13:21:40 /


Bez skojarzen kur... Mam problem a wy zamiast mi pomoc to wy sobie jaja robicie...

Freeze-F1 / 2006-10-01 13:54:43 /


wlasnie zmniejszasz swoje szanse na pomoc :-)

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-01 14:09:54 /


escort 1,1 '82 to zdaje mi się jest szuflada czyli gaźnik ford/motorcraft V V. W związku z powyższym proponuję przeszukać forum pod kątem występowania wyrazu "szuflada" lub frazy "VV" lub "V V'. Polecam również przeszukanie forum Taunus.pl bo tam jest więcej o szufladach (wiecej ich w taunusach)

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-01 15:07:55 /


W ssaniu to blondynki sąniezłe. Mało która ma z tym problem :P

RAV :) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-01 22:02:20 /


No i na gg tez gadaja "OD rzeczy" :)

Mysza liil (EM) / 2006-10-01 22:10:37 /


Ja rozumiem, męska strona, stereotypy, ale WYPRASZAM SOBIE!!!!!! ;)

Zimne S. 3M_U(ć) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-01 22:46:00 /


Sssij :D co sobie wypraszasz sssssiiij :D

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-01 22:50:17 /


Sam ssij Dzyndzlociągu jeden!! :D

Zimne S. 3M_U(ć) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-01 22:54:18 /


Kasia uważaj bo naprawde włączy sie ssanie i wtedy juz nie uciekniesz :D Bedziesz sssała wiec prosze o spokój :D

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-01 22:55:52 /


Kasiu!
Czy uważasz, że ssanie jest czymś nieprzyjemnym....? ;)

Przemek PCK Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-01 22:59:04 /


Oczywiście!! Przy ssaniu więcej paliwa zżera :P

Zimne S. 3M_U(ć) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-01 23:06:34 /


Dobra zrobimy Ci kanapki :D

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-01 23:12:35 /


No fakt... hmmmmm.... znaczy się mówiliśmy o autach...???!!! ;-))))))))

Przemek PCK Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-01 23:18:58 /


Capri.pl w końcu- tu tylko o autach ;)

Zimne S. 3M_U(ć) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-01 23:31:46 /


Ale i Capri.pl tworza ludzie zarowno mężczyźni jak i kobiety.... ;)
A ponoć "nic co ludzkie nie jest nam obce" ;-))

Przemek PCK Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-01 23:53:24 /


ssij.... mówiłem, że Ci się spodoba. :)

RAV :) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-02 19:05:42 /


ssij... a jak juz poczujesz ta benzyne to nadstaw kanister :D

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-02 19:18:58 /


Dzieki wszystkim za podpowiedzi...

Freeze-F1 / 2006-10-03 16:22:11 /


Sam jesteś sobie winien : " Bez skojarzen kur... Mam problem a wy zamiast mi pomoc to wy sobie jaja robicie..." należy z godnością przyjąć karę chłosty. :P

RAV :) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-03 18:53:00 /


No Napewno sam jestem winiech to po co takie głupoty piszecie... to jest chyba forum samochodowe a wy jestescie po to zeby pomagac a nie sie nasmiewac...

Freeze-F1 / 2006-10-04 16:52:26 /


nikt tu nie jest po to żeby pomagać ... tu śa ludzie po to żeby byli ludzmi znajomymi fachowcami z wiedzą......ale nikt tu dla Ciebie nie jest po to by Ci pomagać.... tak a nie innaczje podchodzisz do sprawy to masz nasz rewanż...proste jak drut ..... Kasia to co z tym ssaniem :D

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-04 17:12:51 /


A moze po prostu masz silnik krokowy walniety albo paseczek przekazujacy ...jak jest w tym modelu gaznika :-)
A co do pomocy..to jest czysto harytatywna..czyli niekoniecznie szybka..o ile wogole jest.
Polecam google, ksiegarnie, cirpliwosc

Mattai / 2006-11-15 19:27:37 /


Jak dla mnie to powinien sie chyba tu pojawic cenzor weryfikujacy jakosc pisma...bo nie ktorzy chyba przesadzaja z jezykiem

Mattai / 2006-11-15 19:30:21 /


Masz racje, pisze sie 'charytatywna' ;)

Mysza liil (EM) / 2006-11-15 20:12:15 /


Głowny cenzor w Ministerstwie Edukacji Mysza jak zawsze na stanowisku:D.


Duży jak sam Giertych, szybki jak sam Bobik (244km/h) i skuteczny jak Raid.....:D

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-16 00:41:47 /


Skad wiesz ze duzy? Powiedz ze wysoki ;)

Mysza liil (EM) / 2006-11-16 07:18:29 /


Tak widzialem...niestety, nie mozna poprawic ...przepraszam :-)

Mattai / 2006-11-19 21:06:49 /


Prima balerina pompa paliwa musi być od tego i mieć dobry wydatek
Secudna makubma jak to szuflada to po zgaszeniu silnika zdejmij pokrywę filtra i paluchem wcisnij szufladkę do końca powinna zdrowo siknąc paliwem i się spowrotem zamknąć ale nie do końca jak się przycina albo ledwo co sika paliwem to gaźnik.
Dalej jak chodzi patrz na szuflade powinna pulsować w rytm czaczy obrotów i jak chodzi wex paluchem wciśnij szufladę winna zwiększyć dawkę paliwa (widac to gołym okiem i słychac tsssyk)
Co do ssania to jak wac patrzy na obudowę bimetalu (taka jakby wiezyczka czołgu z dwiema lufami przykręcona na gaxnik do tego wchodzi woda i wychodzi woda)
To powyżej powinna być zaślepka albo jak ktoś ją wyją dziura po prawej stronie może być niedostrzegalna ale jest jakieś 6mm średnicy i według regulacji ssania tam się wkłada wiertełko albo coś na wymiar tak żeby zblokowało wewnętrzną ośkę i pod pokrywą odkręcasz śrubkę centralną i dźwigniekę co chwyta sprężynę na maksa w prawo tudzież do góry potem zakręcasz to to składasz i odpalasz i ssanie winnobyć git.
Ale jeśli coś pali nie pali nierówno chodzi czy ciepły czy zimny to raczej zawory nie trzymają szczelności albo już kompresja kaput :( zrób pomiar kompresji żeby wykluczyć uszkodzenie samego silnika a jego osprzętu.
Pozdr.

Henry F / 2006-11-20 22:13:23 /


Mam pytanie a właściwie problem, jak powinno być ustawione ssanie na motorcrafcie 1v?
Gaźnik jak już auto odpali chodzi super, wkręca się na wysokie bez problemu a i odczuwalne na nim przyspieszenie którego wcześniej nie było jest.

Schody jednak zaczynają się przy odpalaniu, nie działa ssanie, trochę muszę się nakręcić i powciskać kilka razy pedał gazu zanim raczy odpalić nie mówiąc o złapaniu stałych obrotów na zimnym silniku.

Generalnie z samych ustawień opcje jakie zauważyłem są następujące
-na korpusie są trzy oznaczenia (zdj 1) co daje trzy możliwości jakie?
-zdj 2 jest dźwignia która również ma trzy nacięcia pod zahaczenie sprężyny (bimetalu)
- zdj 3 i 4 pokazuje położenie przepustnicy w zależności od ustawienia pozycji dźwigni ze zdj 2 może być ona w dwóch pozycjach (która prawidłowa nie mam bladego pojęcia).

Jeżeli ktoś przerabiał temat będę wdzięczny z góry za pomoc.
Od razu piszę że opcja wymiany na inny gaźnik mnie nie interesuje, chciałbym rozpracować ten.




jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-02-26 23:04:41 /


Znak na obudowie ma wskazywać środkowy na korpusie.
Wolny koniec sprężyny w środkową szczelinę.

Konar / 2013-02-27 00:25:47 /


Tak mialem przy pierwszym zlozeniu wlasnie, nie działało :(

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-02-27 07:55:47 /


Przepustnica ssania (ta górna) jest zamknięta gdy silnik jest zimny?

szwagierr Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-02-27 08:11:12 /


Przysłona ssania ma mieć szparę 4 mm na zimnym silniku

Konar / 2013-02-27 08:59:36 /


W takim razie cos jest nie tak, bo zdj 4 pokazuje maksymalną pozycje zamkniecia przepustnicy :/
Dzieki Konar za cenna uwage, sprawdze co jest tego przyczyna ze sie nie domyka dalej.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-02-27 09:16:23 /


Nie patrz na znaki, przez tyle lat bimetal mógł się "wyrobić", Złóż tak, żeby klapka była zamknięta całkowicie, a te 4mm Konar to po zadziałaniu korektora ssania, chyba co?

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-02-27 09:30:34 /


Ok thx. Pokombinuje z ustawieniem tej przepustnicy. Ogolnie w tym korpusie od ssania jest taki tloczek. Mam nadzieje ze bedzie szczelny bo z tego co widze to on jakims tam podcisnieniem tez wspołgra z dzwigenką łączaca sie z bimetalem.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-02-27 09:56:46 /


Ten tłoczek uchyla klapkę ssania (gdy jest zamknięta) przy dodaniu gazu, żeby silnik się nie dławił

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-02-27 10:06:25 /


Złożone, sprężyna lekko nakręcona tak by na zimnym była zamknięta przepustnica sprawdziłem czy po otwarciu jej ręcznie sprężyna zamyka ja z powrotem, jest ok zamyka. Pod wpływem gorącej wody sprężyna się rozkręca tym samym powinna otwierać przepustnice stopniowo.

Trzy depnięcia w pedał gazu, pierwsze kręcenie i jest auto odpaliło obroty co prawda nierównomierne ale nie gaśnie. Dodałem lekko gazu i zgasł :\

Teraz kręcę ale już nie odpala nawet po pod pompowaniu pedału gazu WTF?

Możliwe że go zalało? Nic poczekam podładuje aku.
Przepustnica zamknięta,czy może brak powietrza z tego powodu?

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-02-28 21:52:12 /


sprawdź czy membrana od uchylania klapki ssania jest cała, ewentualnie zaczep bimetal w inny rowek w dźwigni z Twojego 2 zdjęcia

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-02-28 22:15:32 /


Jaka membrana do uchylania ssania?
I jeszcze jedno czy podczas kręcenia przepustnica górna powinna się uchylać?

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-02-28 22:20:54 /


"Ok thx. Pokombinuje z ustawieniem tej przepustnicy. Ogolnie w tym korpusie od ssania jest taki tloczek. Mam nadzieje ze bedzie szczelny bo z tego co widze to on jakims tam podcisnieniem tez wspołgra z dzwigenką łączaca sie z bimetalem.

jacob81 Wyślij wiadomość Zdjęcie w profilu Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-02-27 09:56:46 / zgłoś do usunięcia 0"

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-02-28 22:24:25 /


Przy tym gaźniku nie ma membrany ssania. Ustaw bimetal w dwa skrajne położenia i poeksperymentuj czy sie poprawia.

Czy ten gaźnik jest wyregulowany i na rozgrzanym silniku wszystko jest ok?

Kilgore / 2013-02-28 22:27:51 /


Na rozgrzanym chodzil ok. Wysterowalem go wczesniej.
Jednak przepustnica gorna musi byc uchylona, odpalił. Po zamknieciu calkowicie jej silnik zgasł. Wiec teraz sprezyne trzeba zluzowac.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-02-28 22:36:33 /


No jak odciąłeś dopływ powietrza do silnika to się nie dziw, że zgasł :)

Konar / 2013-02-28 22:40:41 /


z tym gaźnikiem nie miałem jeszcze do czynienia, jak działa to fajnie ;)

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-02-28 22:49:00 /


Szału nie ma ale chodzi. Sprezyną nie dało sie wysterowac, przepustnica jest w pòł otwarta i nie domyka sie na te 4-5mm niestety. Ale auto odpala. Zeby moc ustawic przepustnice na 4-5mm szczeline musialbym mocniej obrocic korpus w ktorym jest osadzona sprezyna. Jak to zrobie to wtedy wejscie na rurke ktora doprowadza od nagrzewnicy wode mam w pionie a tak sie nie da. Wyciagnałem sprężyne zeby inaczej ulozyc w korpusie ale to juz wogóle sie nie zgrywa. Nic jutro wyjade nim na droge zobacze jak bedzie chodził na rozgrzanym silniku i czy bedzie szarpac przy 70km/h po czyszczeniu gaznika i wymianie membrany.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-02-28 23:29:18 /


a jak masz ustawiony pobór powietrza, tj. czy bierze te ogrzane znad kolektora wydechowego, czy to co wpadnie (przy ustawieniu na wprost)?

loko / 2013-02-28 23:40:49 /


Na wprost a czemu pytasz?

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-03-01 20:11:22 /


Przy takim ustawieniu, w zimie może szarpać silnikiem (tj. pod obciążeniem w czasie jazdy)
Na zimę lepiej jest ustawić pobór powietrza znad kolektora wydechowego (nie pamiętam poniżej jakiej temp. zewn. to należało robić – ale myślę, że tak ok. 10 st. C), zazwyczaj szarpania ustępowały (zakładając, że reszta z gaźnikiem jest o.k.).
W zależności od rodzaju obudowy, albo trzeba ręcznie przestawić dolot, lub zrobi to za Ciebie zaworek w obudowie filtra pow. (o ile po iluś tam latach jeszcze działa) za pomocą podciśnienia (np. wziętego z kol. ssącego) automatycznie zostanie przestawiona klapka za to odpowiedzialna.
W razie czego, to zwróć uwagę czy plastik itp. nie dotyka kolektora (bo może ktoś coś kiedyś kombinował).

loko / 2013-03-02 00:38:18 /


Ok dzieki. Co do ustawienia to mam na lato bo tylko wtedy auto jezdzi. Mam ustawiane recznie. Szarpanie podejrzewam moglo byc przyczyna starej juz mambrany w gazniku bo nie wkrecal sie na obroty juz wczesniej. Po wymianie problem znikl ale w trasie nie testowalem jeszcze.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-03-02 09:15:54 /