Cześć, mam następujący problem w silniku 2.3 V6:
Silnik na nowych świecach pracuję około 10 min. (na początku bardzo równo i ma moc) Po czym zaczyna przerywać i gaśnie na amen. Świece po tym czasie są czarne od sadzy do tego stopnia że aż są na nich grudki. I tak w kółko. Samochód wrócił od mechanika który miał ustawić gaźnik ja w poszukiwaniu usterki wymieniłem całą elektrykę (cewka, kable, kondensator, przerywacz, palec, kopułka, świece). Co prawda iskra D...y nie urywa ale jest (na początku). Z tego co udało mi się ustalić przyczyną takich objawów może być zbyt bogata mieszanka lub uszkodzona cewka.
Mam prośbę o wasze zdanie na ten temat :)
Dawid33 / 2020-10-22 12:32:19 /
Za bogato. Z wydechu nie śmierdzi benzyną?
Grzesiek_Rudy / 2020-10-22 12:48:57 /
Śmierdzi, zawsze śmierdziało 🙃
Dawid33 / 2020-10-22 13:15:34 /
I nie dziwiło Cię to?
Grzesiek_Rudy / 2020-10-22 13:30:04 /
Dziwiło, dlatego też dałem go do mechanika (który miał się znać) żeby mi go ustawił. Twierdził że jest ok, on jeździł itd.
Czy tak ma wyglądać regulacja mieszanki dodatkowej (foto)?
Wygląda jak by tam nic nie było 🤓.
Dawid33 / 2020-10-22 13:47:59 /
Jeśli gaźnik to standardowy EEIT to :
Jeśli wersja z dwoma króćcami paliwowymi to sprawdzić zwężkę w króćcu powrotnym. Powinna tam być taka dyszka z małą dziurką. Jej brak powoduje nieprawidłowy poziom paliwa w gaźniku.
Jeśli wersja z jednym króćcem to na przewodzie między pompką paliwa a gaźnikiem powinien być trójnik tzw fueltrap. Jego brak lub uszkodzenie też powoduje brak lub nadmiar paliwa w gaźniku.
Aldaron / 2020-10-22 13:49:00 /
He he . W dzisiejszych czasach mechanik który ma się znać na gaźnikach konstrukcyjnie z przed co najmniej pięćdziesięciu lat ?
Tacy jeszcze żyją ? :)
To ta regulacja od czoła gaźnika, pomiędzy gardzielami ?
Tych gaźników było sporo modeli i w różnych konfiguracjach. Może mieć tam regulację a może jej nie mieć.
Odpal silnik przyłóż palec i sprawdź czy ssie przez nią. Jak tak to ewidentny brak śrubki. Jak nie to znaczy ten typ tak ma :)
Aldaron / 2020-10-22 13:55:30 /
Wygląda jak wyrwana plomba kanału powietrzenego bo "mechanik" chciał podregulować i myślał że pod spodem jest śrubka :)
Która to wersja gaźnika? Podaj numer z podstawy.
Konar / 2020-10-22 14:06:42 /
Jeżeli nikt nie zmieniał gaźnika to jeździsz na moim silniku z Granady. Tam kiedyś w gaźnik wmontowana była płytka do lpg także może być wszystko w tym gaźniku.
Grzesiek_Rudy / 2020-10-22 14:12:05 /
tutaj masz trabelszuting na podobny problem :)
https://www.capri.pl/forum/911543
Kornik / 2020-10-22 14:16:23 /
-Gaźnik jest bez powrotu oraz bez fuel trap 🙈 (czy zamontowania dwóch trójników jeden przed drugi za pompką rozwiąże problem czy trzeba robić powrót do baku ?)
- zdjęcie jest zrobione od strony zębatek przepustnicy między gardzielami czyli tam gdzie ta regulacja być powinna. Sprawdzę czy zasysa.
- "mój" mechanik (Uwaga) pracował w serwisie forda przez 8 lat za czasów świetności Taunusów (jeżeli takie były). Tyle że jest jakiś ospały i chyba nie do końca miał czas to robić.
- nie jestem teraz w stanie sprawdzić wersji gaźnika za to jest po regeneracji.
- niestety znam podany link na pamięć z podziałem na role.
Dawid33 / 2020-10-22 15:22:07 /
>>> za to jest po regeneracji.
Czy kiedykolwiek po regeneracji działał dobrze ?? Może być coś źle złożone albo zgubiony jakiś element.
Trójkąt / 2020-10-22 15:27:52 /
>>> - zdjęcie jest zrobione od strony zębatek przepustnicy między gardzielami czyli tam gdzie ta regulacja być powinna
niekoniecznie - były dwa rodzaje: jeden z regulacją dawki paliwa, jeden z regulacją ilości powietrza (w skrócie)
Konar / 2020-10-22 15:53:46 /
Działał 😏, dojechał do mechanika bez problemu. Po regulacji zaczęły się problemy, myślałem że to przerywacz , później myślałem że to cewka później.... .
Chyba będę musiał tam wrócić😶. Martwi mnie jeszcze słaba iskra pomimo wymiany wszystkiego. Na świecach Denso TT jest mniejsza niż w zapalniczce A na NGK 2 praktycznie nie widoczna 😑. Napięcie na cewce jest ok.
Dawid33 / 2020-10-22 15:54:58 /
Bez fueltrappa to chyba nie ma o czym gadać. On odpowiada za odpowiednie ciśnienie paliwa podawanego na gaźnik i tym samym za prawidłową regulację poziomu paliwa przez pływak.
Ja miałem podobny problem. Raz dziada zalewało, raz brakowało paliwa, kichał, prychał, kopcił.
Też znalazłem ponoć najlepszego szpeca od gaźników w województwie. Nie dość że nic nie zrobił a skasował jak za złoto to jeszcze pogubił detale od gaźnika o puszki filtra.
Okazało się że powodem problemów był brak zwężki na powrocie.
Aldaron / 2020-10-22 19:22:52 /
Aldaron,
Miałem Solexa EEIT, mam Webera Dgas. Obydwa bez powrotu paliwa, układ bez fuel trapa i jakiejkolwiek innej zwężki. Pomiędzy pompką paliwa a gaźnikiem jest tylko filtr i nic więcej.
Zarówno na jednym jak i na drugim gaźniku chodzi po regulacjach bez zastrzeżeń.
Kornik / 2020-10-22 20:17:11 /
Szczelna iglica w komorze pływakowej i powrót nie jest potrzebny.
Grzesiek_Rudy / 2020-10-22 20:21:40 /
Konar. Z tymi gaźnikami i zasilaniem ich wiecznie są jakieś jaja. Nie bez powodu niemiaszki non stop przy tym kombinowały :)
Ja sam mam trzy silniki i wbrew pozorom wymiana części między nimi nie jest taka bezproblemowa. Niby wszystko to samo a jednak nie. Miałem kilka gaźników, jedne z powrotem inne bez. Też się nakombinowałem. Ostatecznie najlepiej działa gaźnik w którym ktoś dorobił powrót tylko nie wiedział o dławiku który tam powinien być :)
Po ogarnięciu hula do dziś.
Aldaron / 2020-10-23 05:08:42 /
masz uwaloną membranę zaworu mocy (dekielek na trzy śrubki pod wlotem paliwa) i/lub membranę podciśnieniowej pompki przyspieszającej. Silnik ssie tamtędy paliwo i stąd problem.
Jak membranki są całe, to popatrz na nie przez światło.
Jak nadal są całe, to masz krzywy korpus gaźnika i dekielki.
granadziarz_3M / 2020-10-23 10:05:01 /
Dzięki Granadziarz, jest to możliwe ponieważ zmieniłem korpus gaźnika, co prawda przed regulacją ale elementy mogły się nie zejść idealnie.
Dzięki !! Sprawdzę, dam znać co było przyczyną.
Dawid33 / 2020-10-23 20:56:15 /
Cześć, zabrałem się za gaźnik.
Czy pod tym plastikowym grzybkiem nie powinno być kuleczki na dnie kanału w którym on się znajduje?
Dawid33 / 2020-11-04 19:51:29 /
Nie, kuleczka powinna tłuc się w środku gaźnika. Nie wypada po wyjęciu dysz.
m.kozlowski / 2020-11-05 08:52:36 /
Obstawiam, że gaźnik przelewa. Zmniejsz poziom albo sprawdź szczelność zaworka iglicowego.
docencik12 / 2020-12-18 10:50:28 /