Witam, mam sporą zagwostkę i brakuje mi już pomysłów.
Silnik kręci, ale nie pali - normalka, nie? ; )
A teraz konkrety:
Wiązka podpięta wedle Trójkątowych schematów, wszystkie obwody wydają się być sprawne, jest natomiast problem z wtryskiwaczami - na 99,9% nie podają paliwa.
Nowa pompa paliwa, ciśnienie na 99,9% prawidłowe.
Jeśli podepnę na krótko wtryskiwacze na moment, podają paliwo i silnik odpala na tym co wtrysnęły, natomiast dalej już nie ciągnie :(
Pomysły? Mnie się już skończyły.
Konrad vel smasher / 2006-09-28 19:39:27 /
zobacz czy podczas kręcenia dochodzi prąd do wtryskiwaczy.Nie wiem jaki powinien być ale według opisu trzeba by iść tym tropem.
mario75 / 2006-09-28 19:49:40 /
Na wiązce do wtryskiwaczy (zarówno tych po stronie kierowcy i po stronie pasażera), po włączeniu zapłonu jest +12V, masa sterująca do komputera "wisi w powietrzu". Podczas gdy zamiast jednego wtryskiwacza podepnę żarówkę 5W, żarzy się delikatnie w czasie kręcenia silnikiem (czyli działa sterowanie masą, ale chyba coś za słabo, nie?).
Konrad vel smasher / 2006-09-28 19:55:53 /
Jak tą żarówkę podpinam do wiązki od wtryskiwaczy i masę na minus akumulatora, to świeci jak głupia, nawet 30W, a podczas kręcenia 5W ledwo się żarzy, jak już wczesniej wspomniałem.
Konrad vel smasher / 2006-09-28 20:03:52 /
Świeci się słabo bo cała elektronika działa w zakresie 0...5V a często 0,5...4,5 w celu ułatwienia zamodiagnozy: braku zasilania (0V) lub spięcia (5V)
bartek nowakowski / 2006-09-28 22:04:20 /
Czas dzialania wtryskiwacza to kilkadziesiat milisekund, wiec zarowka podlaczona w jego miejsce nie zdazy sie zaswiecic - powiedziawszy po chlopsku. Skoro jest + po przekreceniu kluczyka to juz 1/3 sukcesu. Wina lezy po stronie sterowania masą. Sprawdz jescze raz, czy wszystkie masy od kompa sa podpiete.
Mysza liil (EM) / 2006-09-28 22:06:01 /
bartek nowakowski jaka cała alaktronika ?? :) na 5V pracuje TTL a tego się już dziś niestosuje..
a co do sterowania wtryskami to zasilane są 12V a sterowanie odbywa się za pomocą tranzystora pracującego w układzie "otwarty kolektor" a samo to daje możliwość sterowania dowolnym napięciem :)
mysza dobry trop podpowiada, sprawdź wszystkie masy czy są dobrze popodpinane. powinny być minimum 2 punkty jeden przy komputerze a drugi w komorze silnika.
Trójkąt / 2006-09-28 22:11:16 /
W sumie to już to sprawdzałem wcześniej, ale rano zrobię to jeszcze raz porządnie. Masy znalazłem 3. Jedną koło złączki serwisowej (gruba) i dwie cienkie (brązowe z oczkami) koło przekaźników systemowego i pompy paliwowej. Są jeszcze inne? : )
Podepne to pod kleme bezpośrednio i dam znać jak poszło.
Konrad vel smasher / 2006-09-28 23:00:16 /
Tak właściwie nic nie pomogło, rozładowałem tylko akumulator do końca od tego kręcenia. Co ciekawe, ze 2 kręcenia zanim aku padł załapalił na chwile. Strasznie nierówno pracował i max 2500 obr/min przy czym musiałem nieźle pracować pedałem gazu, żeby nie zgasł.
Jak podłączyłem naładowany aku już nie załapał ani razu.
Konrad vel smasher / 2006-09-29 12:56:06 /
a żarówka podpięta zamiast jednego wtryskiwacza nie powinna migać wraz w kręceniem silnika, a nie żażyć się??
Piosiu. / 2006-09-29 14:35:18 /
Jakby migała, to pewnie otwierałyby sie wtryskiwacze i nie byłoby problemu.
Konrad vel smasher / 2006-09-29 15:10:34 /
Toz powtarzam jeszcze raz, ze w czasie gdy wtryskiwacz cyknalby ze 3 razy to zarowka dopiero moglaby sie "rozswietlic". Wtryskiwacz jest taktowany "nieco" szybciej niz kierunkowskaz, wiec nie przesadzajmy z tym miganiem.
Mysza liil (EM) / 2006-09-29 20:46:49 /
smasher, spróbuj w kolektor ssacy w obieg paliwa wlać nafte czy inny preparat typu 'czysciciel wtrysków' i podaj napiecie wtryskujac troche tego ustrojstwa, zostaw na noc, rano powtórz itd. może poprostu wtryski sie zastały, brat miał identyczna sytuacje, przy swapie efi.
cOke wtryski podaja paliwo. Chwilowo stawiam na komputer.
Konrad vel smasher / 2006-10-02 00:59:11 /
Dorwałem inny komputer. Silnik zapala, ale pracuje bardzo nierówno (czasem na kilku, czasem na wszystkich cylindrach - wtedy sie na chwile wkreca ladnie na wyzsze obroty i zaraz spada i znowu nierówno). Co ciekawe wydaje mi się, że cały czas pracują cylindry po stronie pasażera, natomiast te po stronie kierowcy tylko czasem - różnica w temperaturze kolektorów wydechowych znaczna.
Trójkąt sugerował, że byćmoże zapowietrzona jest magistrala paliwowa i dopiero po przejechaniu paru km może się to ustabilizować. (Niestety nie mam jeszcze wału, żeby to sprawdzić i wody podpiętej).
Po wpięciu zamiast wtryskiwacza żarówki 5W widać na niej błyski, a nie tylko żarzenie, jak było to w przypadku pierwszego kompa.
Komputer wywala błędy 31 i 67. Myślę, że 31 to dlatego, że akumulator właśnie mi się rozładował, ale 67 skad?
Konrad vel smasher / 2006-10-07 15:36:32 /
co do 67 to gnebilem tam
http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?p=138933
i Trójkat tez pisał
-------
skrzynia biegów automat to piny: 15, 18, 30 ,53
klima: 10, 54
w zależności od konfiguracji niewszystkie te piny muszą być wykożystane.
Trójkąt [2006-07-30 23:02:47]
-------------
u nas zeby zniklo 67 dalismy 30 do masy, nie pamietam czy 10 tez ale chyba nie.
robs / 2006-10-07 17:49:57 /
Sprawa dotyczy 2.0 rzędówki EFI IS - uporałem się z modułem i już mam iskrę. Teraz kwestia wtrysków. Przy impulsie z aparatu wszystkie naraz podają paliwo. I teraz pamiętam, że są one podłączone po 2 do dwóch pinów w komputerze.
Sprawa pierwsza: czy jeżeli występuje zwarcie tych dwóch pinów w trakcie impulsu (nawet jakieś nieduże) to może oznaczać że komputer szlag trafił czy raczej jest to niegroźne dla niego ?
Druga rzecz to jaka powinna być kolejność pracy wtrysków na cylindrach:
1 i 3, 2 i 4 czy 1 i 4, potem 2 i 3 czy może jeszcze inaczej ?
Marcin88 / 2020-04-02 11:58:56 /
OHC EFI leje w full-grupie o ile dobrze pamiętam
Konar / 2020-04-02 12:24:27 /
kolega ma rację to jest fullgrup wszystkie wtryski leją jednocześnie tzw. mieszanka oczekująca
Bartek Garage / 2020-04-02 12:36:16 /
A, w ten sposób. Myślałem że jak są dwa oddzielne piny do wtrysków to że jest to jakoś dzielone. Choć na dobrą sprawę jak komputer ma wiedzieć na którą parę wtrysków puścić sygnał skoro ma tylko impuls z czujnika halla. No dobra, to ta kwestia wyjaśniona. Dzięki serdeczne
Marcin88 / 2020-04-02 13:00:04 /
Leją wszystkie po 1/4 dawki na każdy obrót silnika.
Trzy z czterech dawek oczywiście są podawane na zamknięty zawór dolotowy i trafiają do cylindra dopiero razem z czwartą podczas suwu ssania.
Konar / 2020-04-02 13:15:23 /
Jakbyś chciał sprawdzać, czy sygnał jest ok na wtryski, to po podaniu zaplonu na 1 z pinów powinno być +12V i ECU zwiera drugi pin do masy na moment wtrysku. Normalnie drugi pin „wisi w powietrzu”.
Konrad vel smasher / 2020-04-02 20:37:24 /
Podpinam się z pytaniem o podawanie wtryskiwaczy w 2.9, 4 z nich dają mocny strumieni paliwa, 2 z tego kpl po czyszczeniu w ogóle nie reaguja, (mogły się skleić od leżenia w domu na półce w kartonie?) jakoś z4 mc wstecz było to robione , zamieniłem z zapasu który był ponoć nie sprawny zaczęły podawać paliwo ale widentnie mniejszy strumieni przypominakacy stożek, jaki powinien być strumien docelowy paliwa? Zapłon ustawiałem wg książki a motor nie reaguje raz czy dwa prychnął a takto go zalewa, nie wiem czy mam zamawiać nowe wtryski... Jeszcze muszę sprawdzić jedna oczywista rzecz e nie miałem dziś narzędzia, mam obawy że remont głowic po wywaleniu uszczelki to nie będzie koniec ale chciałbym wyeliminować problem podawania paliwa bo iskra jest a świece zalewa
Jellon aka Revenge Racer / 2021-08-09 00:41:44 /
Wtrysk powinien dawać chmurkę paliwa a nie strumien.
https://youtu.be/6oyTI9SRMC8
Grzesiek_Rudy / 2021-08-09 07:01:03 /
Jellon sam sobie odpowiedziałeś z tymi wtryskami. Kupuj nowe / sprawne i dopiero kombinuj dalej.
Konrad vel smasher / 2021-08-09 09:00:43 /
Ja listwy wtryskowej nie wyjąłem tak jak u Grześka na filmie miałem raptem z 15 cm na to by obejrzeć jak to tryska , przy czym 2 bankowo są do śmietnika
Jellon aka Revenge Racer / 2021-08-09 14:33:59 /