Cześć. Robię przegląd aparaty zapłonowego w transicie.
Proszę o podpowiedź do czego służy kondensator który jest na zewnątrz aparatu? Czy to jest jakiś kondensator przeciwzakłóceniowy ?
Czasami mi samochód przerywa i szukam przyczyny.
vOOytas / 2020-10-16 19:21:23 /
Po wbiciu numerów w google wyszło, że jest to kondensator odkłócacza.
Czy chodzi o sianie w radiu?
Nie wiem czy ten element zostawiać czy usunąć na próbę.
Będę wdzięczny za pomoc
vOOytas / 2020-10-16 19:29:14 /
Obciąż żarówką 21W i sprawdź spadek napięcia na tym filtrze/kondensatorze. Jeśli będzie jakiś znikomy np, max 0,5V to nie w nim bym szukał przyczyny problemów.
Trójkąt / 2020-10-17 00:01:21 /
Kondensator zapobiega iskrzeniu na stykach przerywacza przez co wydłuża ich żywotność. Bez kondensatora też wszystko będzie działało ale znacznie krócej.
docencik12 / 2020-10-17 08:27:51 /
docencik - kondensator może pełnić wiele fukncji. Akurat ten na zewnątrz, pełni rolę rezystora dla niektórych częstotliowści, zwierając je do masy, jakby"usuwa" je z instalacji. Innymi słowy - przeciwzakłóceniowy. Ten o którym piszesz, to wewnątrz aparatu. ( ten okrągły).
trójkąt- nie widzę nr tego filtra- ale jeśli to zwykły kondensator, to przepuszczanie prądu stałego przez niego nie ma sensu. Miałeś na myśli połączenie równolegle do żarówki i sprawdzeni czy płynie przez niego jakiś prąd bocznikowy?
Też nie widzę numeru ale wygląda mi to na zespół filtrujący: wejście na wsuwkę, wyjście na przewodzie oraz masa służąca również jako mocowanie mechaniczne.
Niezależnie co w środku siedzi to między wsuwką a przewodem powinien być znikomy opór.
A między wsuwką a masą duży opór raczej nie do zmierzenia miernikiem za 20pln.
Trójkąt / 2020-10-17 14:31:24 /
20 zł to całkiem spory budżet namiernik- mój pierwszy ( mam go do dziś) kosztował 20 000 tysięcy, co ciekawe dziś kosztuje nadal 20 zł... nawet taki za przekracza możliwości "zwykłego" elektryka, który dziwi się dlaczego miernik pokazuje 12 V a żarówka nie świeci,
pozostawiając ten watek na boku- jeśli ten zespół filtra robi co jakiś czas zwarcie, to może mieć to wpływ na nierówną pracę silnika. Dla pewności warto go wymienić.
20 tysięcy, lub 20 000 .
błąd z pośpiechu.