Witam
Przeszukałęm całe forum i wszytkie watki na temat który chiałem poruszyc i nic nie znalazłem, moze ktos bedzie w stanie mi pomóc. Sprawa wyglada nastepujaco, mam w capriku silnik ze sierry 1.8 OHC na gazniku, jak wiadomo w sierce jest troszke inny układ chłodzenia, inna chłodnica niz w capri i zbiorniczek wyrównawczy i wsyztsko jest ze soba połaczone całkiem inaczej niz w capriku. problem jest taki ze jak dla mnie to silnik sie zabardzo grzeje, mam wrazenie ze chłodnica nie wyrabia, bo juz jest w opłakanym stanie. I teraz moje pytanie czy jak zmienie chłodnice na nowa chłodnice od FSO i pochodnie, to auto nie bedzie sie tak grzało, mam nadzieje ze jak w 2.3 daje rade to i przy 1,8 tez da :>, czy lepeij pobawic sie troche i przerobic cały ulad tak jak to było orginalnie w sierze, jezeli tak, to jak zmiescic chłodnice w komorze silnikowej capri ?? co trzeba przerobic, jak zamocowac, głownie o to chodzi bo z podłaczeniem nie bedzie problemów. dla porówniania jeszce powiem ze układ w 2.0 w capi jest chyba o ~ 1,5-2 litry mniej pojemny niz w sierze w której pojemnosc układu chłodzenia wynosi 8 litrów. doradzcie cos:-)
Pozdrawiam Rako
Sprawdź wiskozę, a co do chłodnicy to w grani miałem "zabitą" syfem to się grzała , jak zmieniłem na drugą ładniutką to grzanie jak ręką odjął.
AndrzejKudowa / 2006-09-27 00:28:01 /
wiskoza nie diząła jest elektryczny wentylator a chłodnica stara jest i tak do wymiany (zabita, spękana itp), chodzi o to ze te układy obydwa róznia sie pojemnoscia :-( caprikowy 1.6 i 2.0 maja 6 litrów a sierry z tymi silnikami 8 litrów, pytanie jets czy chłodnica od poldolota nie bedzie za mała i bedzie dawała rade schłodzic mój silnik, czy lepiej cały uład ze sierry przełozyc ?
U mnie 1.8 latało na chłodni od 1.6 i było wszystko OK. Tyle, że wiatrak był na stałe do pompy przykręcony. Później jak zdewastowałem chłodnicę to założyłem od 125P i wiatrak elektryczny i zaczął się czasami grzać. Przykręciłem śmigło z powrotem na stałe do pompy i znowu jest OK.
gryziu liil (EM) / 2006-09-27 08:48:27 /
mam jeszce pytanie moze ktos ma u siebie w capri chłodnice od sierry?? duzo było przerabiania zeby ja zamontowac ?? trzeba by pewnie jakies mocowania dorobic jak ktos to przerabiał to prosze o jakies informacje , co bedzie potrzebne do przeróbki i jaki jest stopien trudnosci :)
Podpinam się bo nie chce śmieci robić co prawda problem nie fordowski ale wasza wiedza może coś pomoże. Konkretnie chodzi o esperaka mojego ojca jest tak wskazówka temperatury wariuje czasem pokazuje że silnik jest ugotowany albo bardzo ciepły albo temp normalną nigdy nie pokazuje że silnik jest za zimny (tylko na początku jazdy zanim się nagrzeje) Wymieniony termostat, czujniki, temperatura była mierzona podczas gdy wskaźnik pokazywał normalną temp i gdy pokazywał zagotowany silnik, wszystko było tak jak ma być temperatura odpowiednia. Teraz tak z tego co wyczytałem to czy może to być wada termostatu że czasem nie puszcza na pełny obieg(czy jest tak że jak raz puści to potem już cały czas tak jest?) czy gdzieś zwarcie na elektryce że wskaźnik wariuje? mechanicy nie wiedzą ale Ci mechanicy to przewodu przykręcić nie potrafią od wspomagania:( (co to za historia:P) ale dobra wiem że to NIE FORD ale bardzo proszę o pomoc.
Szafa !G.O.P! / 2007-12-07 20:01:09 /
a układ ci sie nie zapowietrza?? nie wyrzuca wody?? albo nie ubywa??
Nie ubywa nic sprawdzałem, zapowietrzać hmmm... może tak może nie nie wiem jak to sprawdzić tak żeby mieć pewność?
Szafa !G.O.P! / 2007-12-07 21:03:08 /