Witam serdeczenie na moim startowym topiku.
Jestem wlascicielem fajnego forda scorpio, jednak moja obecnosc tutaj jest spowodowana rocznikiem mojego cuda.
Otoz dobilo autko do 20 latek, i chcialbym pozyskac troszke informacji od forumowiczow na temat gaznika...
Mam zainstalowany gaznik WEBER i chcialbym go troszke podreperowac i postarac sie zeby dziala poprawnie na silniku krokowym...
Ale niestety jakis miechanik ustalil na sztywno prace na "ssaniu" i nie moge automatycznie regulowac obrotow przez silniczek krokowy.
Druga przypadloscia gazniczna 20 letniego jest troszke problemow z zacieraniem sie itd...
czy sa na to jakies sprawdzone psosoby i medykamenty... mycie i takie tam....
jak tak to czym , jak i ile :-)
Bede wdzieczny za porady
Mattai / 2006-09-26 11:31:26 /
Jaki silnik jaki weber, to pierwsze pytania jakie zapewne padną :).
Młody_wFe / 2006-09-26 12:03:48 /
Jak w danych 2.0 OHC Gazniczek WEBER ISC
Mattai / 2006-09-26 12:49:07 /
a przewód od alternatora do ssania masz podłączony?? mam taki gaźnikjakby co.
Opisz dokładnie co nie działa i jak się to objawia. Miałem taki w Capri i chodziło to ładnie całkiem
papajPeCeKa / 2006-09-26 13:55:32 /
O serdeczne dzieki za zainteresowanie
Moze zaczne od poczatku na pewno biegli sie polapia
1. Mialem pieknej jesieni przy przymrozkach problemy z zapalaniem...rzucalo doslownie silnikiem.
2. Mechanicy cos tam nakombinowali powymieniali mi jakies memnbrany od regulatora przyspieszenia i zrobili taki myk ze nie potrzeba do pracy przy jalowych silniczka krokowego
3. Ja wlasnie kupilem silniczek i chcialbym zreanimowac moj gazniczek aby pracowal w trybie fabrycznie ustawionym. Jak sie dowiedzialem brakuje mi przy nim jakiejs "plastikowej" krzywki ktora jest odpowidzialna za jakies tam ustawienie ( chyba jalowych) a chcialbym przejsc na silniczek krokowy i ustawic to cudenko tak aby dzialal poprawnie.
Na razie to mam problemy z odpalaniem i gaszeniem wiec poderzewam ze silniczek korkowy/lub jego brak to przyczyna wiekszosci problemow.
Ponadto chcialbym odtworzyc ewentualne braki albo powymieniac elementy aby pracowal stabilnie nawet w zimime..bede wdzieczny za jakies fotki kompletnego gaznika...mojego wystawie dzisiaj albo jutro pod jakims adresem....
Mattai / 2006-09-26 14:12:10 /
Dokladnie wlasnie sprawdzilem moj gazniczke ktory mam zamontowany to
85 HF 0A
Mattai / 2006-09-26 14:19:24 /
przede wszystkim , to sprawdź czy ten silniczek w ogóle działa, jak włączysz stacyjke na ON (bez kręcenia rozrusznikiem) to silniczek powinien ożyc,czyli powinien z zniego wysunąc sie ten popychacz i schowac, po drugie odpalasz bez gazu , a przed odpalaniem na sucho wciskasz pedał gazu 2x do oporu i potem odpalasz. sprawdz czy masz podłączony przewód od alternatora do ssania, bo jak nie ,to cały czas na ssaniu chodzi. a po trzecie jako to problemy z gaszeniem?????
papajPeCeKa / 2006-09-26 14:28:37 /
Przy wykreceniu kluczykow zdarza sie ze silniczek chce dalej jechac pomimo tego ze zaplon odlaczony...czytalem o jakis blokadach z diody przy lampce akumulatora...ale przed "proteza" jalowych bylo ok, obstawiam brak zamkniecia dolotu paliwa do silnika
Mattai / 2006-09-26 14:48:13 /
Jak to jest na sucho?
Przed kombinacjami nie bylo problemow...odpalal na TYK i paliwie i na gazie
Po zmianie to nag azie instalacja chodzi jakby miala 100 lat i wiecej niz 60km/h nie wyciagne...
Mattai / 2006-09-26 14:51:29 /
a moze go zwyczajnie wyregulowac trzeba, bo ten silniczek to tylko przy wolnych obrotach jest istotny. Od góry po srodku gażnika masz rurki śruby (dysze) wykręc je i przeczysc (pzrdmuchaj) nie zamień miejscami, bo są różne. i sprawdzaj co się będzie działo. cośmi się widzi ,że masz coś nie tak albo z zapłonem , albo z gaźnikiem. wyreguluj to tałatajstwo i zobacz. Jak się mylę to niech mnie ktoś poprawi.
papajPeCeKa / 2006-09-26 14:58:32 /
jestem z Poznania, więc możesz podjechac , to się zajży o co tam chodzi. tel. 509150536
papajPeCeKa / 2006-09-26 15:00:22 /
Bardzo chetnie... tu to moze byc dobrze namieszane z tego co wiem to siedzialo przy tym autku lacznie 8 mechanikow.
Mowiac o tym polaczeniu od alternatora masz na mysli polaczenie z tym elementem gaznika ktory jest odpowiedzialny za wylaczenie jalowych? Taki wystajacy gwint na obudowie?
Mattai / 2006-09-26 18:57:57 /
tak to jest od ssania. Jakby co to dzwoń to się umówimy. i zajżę co tam się dzieje
papajPeCeKa / 2006-09-26 19:27:54 /
Żeby nie zakładać nowego wątku podepnę się pod stary.
Mam w Caprku gaźnik dwugardzielowy weber o oznaczeniach 83 HS AA A3G8. Co to za ustrojstwo? Muszę go reanimować i nie wiem do jakiego modelu szukać reperaturek. Google milczy jak zabity.
RaV22 / 2006-09-26 20:32:54 /
Wiec podziekowania dla Papaja za poswiecony czas na tlumaczenie laikowi ;-) i szybki przeglad mojego staruszka.
Jadnak mnie jeszcze zastanawia jedna kwestia, zakladajace ze mam kabelki ok ...dysze wspolnymi silami przeczyszczone... silniczek krokowy wydaje sie prawcowac poprawnie.
A silnik i tak ma dalej problemy z odpalaniem.
Na zimno pieknie wchodzi na obroty...i blebleble gasnie.
Mattai / 2006-10-08 21:03:23 /
witam a ktos powie czemu zimny silnik chodzi na ssaniu idealnie a nie trzyma wolnych orotów jak jest ciepły ?????? czysciłem go na maksa próbowalem bez filtra powietrza i nic , wszystkie te uszczeleczki i dysze ok co jest powodem?? silnik to 2.3 v6 .Rafał
Łukasz 33 radom / 2006-10-19 19:34:02 /
zla regulacja lub lewe powietrze
Mysza liil (EM) / 2006-10-19 19:35:13 /
ja sie podepne mnie strzela w gaźnik jak zimny ale też czasem jak jest ciepły 2.3 silnik poki co nie kumam może ktoś m\napisał by jak ustawić gaźnik krok po kroku ??
TOMEK "MIARQA" / 2006-10-19 22:43:18 /
za wczesny zaplon
Zakrzak! / 2006-10-19 22:46:58 /
Zakrzak ma racje to za wcześnie ustawiony zapłon
BirdDog / 2006-10-19 23:08:30 /
oka jutro zawalcze dzieki
TOMEK "MIARQA" / 2006-10-19 23:32:37 /
tylko jak bedziesz ustawial zaplon nie nachylaj sie nad otwartym gaznikiem...ja ostatnio sie nachylalem...hehe
Zakrzak! / 2006-10-19 23:53:20 /
Lukasz33 ustaw bogatsza mieszanke
pmx (wiewior;) / 2006-10-20 00:11:46 /
nie kapuje a tą mieszanke gdzie sie ustawia ?, na gazie jest git
Łukasz 33 radom / 2006-10-20 12:46:33 /
Proponuje przestudiować:
http://www.taunus.pl/index.php?module=ContentExpress&func=display&btitle=CE&mid=&ceid=1
no to sie zdecyduj, jest git czy nie jest :)
pmx (wiewior;) / 2006-10-20 16:17:40 /
poprostu na paliwie jest niedobrze a na lpg trzyma obroty i jest git jezeli pisze niezrozumiale to przepraszam ,ale problem musze rozwiązac puki temperatury nie są jeszcze ponizej zera a autko jest na automacie wiec musi gadac na paliwie
Łukasz 33 radom / 2006-10-20 18:19:25 /
no to ustaw w koncu ta mieszanke :)
krecisz wkretami po bokach gaznika, nad przepustnicami
5 minut roboty
pmx (wiewior;) / 2006-10-20 22:32:28 /
dzieki sliczne tak zrobie
Łukasz 33 radom / 2006-10-22 12:05:52 /
ps. bogatsza mieszanka = wykrecasz
pmx (wiewior;) / 2006-10-22 14:58:26 /
nic nie reaguje jak mu krece mieszanką nie mam pojecia co jest grane , i nadal brak wolnych obrotów ???????
Łukasz 33 radom / 2006-10-26 20:25:06 /
Masz zapchane dysze wolnych obrotow.
Mialem tak samo, na ssaniu chodzil ok, a jak sie zaczynalo otwierac to gasl.
Te dysze to takie dwie sruby po obydwu stronach gaznika z kulka w srodku.
Wykrec je przeczysc i przedmuchaj, jak nie pomoze to w kanaly wstrzyknij sztrzykawka troche acetonu. U mnie pomoglo.
Przemko / 2006-10-26 21:21:51 /
ja przetykalem dysze drucikiem ze szczotki drucianej
pmx (wiewior;) / 2006-10-27 01:40:51 /
dziekuje za pomoc zrobie tak jak mówicie odezwe sie i napisze co sie dzieje
Łukasz 33 radom / 2006-10-27 05:52:22 /
Wedle prawidel ka ktore mnie zacny kolega z forum naprowadil, przetyka sie miekkim metalem...aby nie rozkalibrowac srednic dysz!
(np.miedz)
Mattai / 2006-11-02 17:34:39 /
witam zrobiłem tak jak napisał ( przemko) i naprawde pomogło juz moge hulac na paliwie ,dziekuje za pomoc Rafał
Łukasz 33 radom / 2006-11-08 15:30:55 /
Jak poprawnie zregenerowac gaznik....
dochodze powoli do tego ze mi sie chyba zaciera oska od plywaka..i paliwko roznie dociera do komory plywakoerj...poza tym jak jest zimny to koszmarnie chodzi...nistabilnie i wogole jakos tak nienormalnie...
Wiem ze zaraz padnie swiece kable....ale objawy wygladaja na problem z zasilaniem paliwem nie zaplon..chc i on moze powodowac troszke trzesienia silnikiem...drgania jak jest zimny sa znaczne...kolebie sie.
Jakies porpozycje elmininacji problemu...diagnozy...pytania dodatkowe...
Mattai / 2006-12-21 23:09:48 /
Cos dziwacznego se dzieje
Odpalam..chodzi....
Zmienilem swiece kopulke palec kable wymienilem plyn wszelkie plyny ustrojowe sa uzupelnione.
Podaje gaz..wkreca sie, troszke slimaczy sie jak na 2.0 i jak puszcze autko zamiast ladnie zejsc na jalowe to zaczyna jakos tak dziwacznie walowac i spadaja obroty i gasnie...
Jak wdepne pedal plynnie do konca...czuc moc..ale strasznie dlugo to trwa...temperatura wyglada ze jest ok
Kiedys o to pytalem ale nie do konca sie sprawa wyjasnila...ma moze ktos pomysly?
Moj gazniczek to ISC Webera i nie jest moze pierwszej mlodosci ... i ma przedmuchy w pewnych mijescach...ale zastanawia mnie co jeszcze jest nie tak.... tej dyszy nie znalazlem o ktorej wspominal kolega...
Mattai / 2007-03-10 18:26:22 /
Hej...mam pytanie mam możliwość kupna Pinciaka 2.0 bez gaźnika .....jaki gaźnik proponujecie kupić(nie szukam jakiejś mega dodatkowej mocy...oczywiście mocy jak najwęcej:P...raczej poszedł bym w kierunku względnego spalania)co najlepiej kupić.Czy może poszukać fabrycznego webera???
bon / 2009-06-07 00:23:46 /
Mam na strychu gaźnik od fiata 125.....ale czy warto go montować??
bon / 2009-06-07 11:22:08 /
Nie warto
MikeB4 / 2009-06-07 12:27:17 /
Ja mam gaźnik polmot założony.
To nic innego jak weber robiony na licencji w polsce.
Skoro te gaźniki siadały na 2.0 fiatowskich to niby dlaczego nie warto?
Po doborze odpowiednich parametrów dysz paliwowych i powietrznych spisuje się znakomicie!
...::$nuffy (Grześ) / 2009-06-07 12:36:18 /
A czy próbowałeś wyrównać przepustnice ...by otwierały się jednocześnie???
Masz może jakiś sprawdzony dobór dysz?? Z tym gaźnikiem mogę zrobić wszystko także jeśli masz jakieś sprawdzone kombinacje to bardzo proszę podziel się:)
bon / 2009-06-07 15:46:58 /
Jak chcesz wstawić gaźnik w którym się będą otwierały 2 przepustnice to wstaw od 2l V6 od sierry i wtedy cieka lepiej i odgłos jest inny ale w trasie 9l a w mieście 13l. Wiem co mówię bo taki miałem u siebie w capri i mimo cudów nie mogłem zejść ze spalania a jak teraz mam ten gaźnik co powinien być je szczę po regeneracji to w trasie 7l a w mieście max 9l ale trzeba go brać na wysokie obroty do wyprzedzania i jest słabszy. Jak coś to mam ten z 2l sierra V6 na sprzedasz i pasuję pod standardowy kolektor jak coś to daj znać na priv jak jesteś zainteresowany.
KostekBiker / 2009-06-07 16:41:49 /
http://www.capri.pl/forum/328269#328386
...::$nuffy (Grześ) / 2009-06-07 17:02:43 /