logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Zatarcie silnika pompy diesel - przez starą rope ? czy to możliwe ?

Zatarcie silnika pompy diesel - przez starą rope ? czy to możliwe ?

Witam

Od kilku lat w moim garażu leżała ropa w metalowych pojemnikach. Sam mam auto na benzyne więc ropa nie była mi potrzebna.

Mój brat ma starego forda diesel od zawsze jeździł na oleju opałowym ostatnio przeszedł na ruską ropę i poszła pompa - jak myślicie chodzi o rope czy pompa była już stara ?

Potem spróbowaliśmy mojej ropy i silnik znowu się zatarł . Czy to możliwe że na ruskiej ropie czy też na tej starej która leżała już z 5 lat w moim garażu poszła pompa czy to może jakaś inna wada ... ewentualnie jeśli ropa z upływem lat traci jakąś wartość (??) co można z nią zrobić ? mam tego około 200 litrów . Może dodać jakiś preparat razem z ropą ?

Samar / 2006-09-22 11:38:12 /


No to masz materiał na czyszczenie części przez jakieś 10 lat :)

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-09-22 12:51:03 /


Wypić :P.

Młody_wFe Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-22 13:57:56 /


a co to jest silnik pompy diesel?
sformułuj w ludzki sposób tytuł bo naprawdę nie wiadomo o co chodzi,
ale wracając do pytania musisz starą ropę przepuścić przez kromkę razowego chleba tak jak to niektórzy robią z denaturatem aby lepiej przyjmował go organizm,
a tak naprawdę to trzeba dolać do starej ropy oleju do dwusuwów, litr na 100 litrów ropy, poprawia pracę silnika i kopci jak sajrena

taunus78 Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-09-22 15:09:14 /


wg mnie ropa nie traci wlaciwosciz biegiem lar bo to poprostu jest olej

najlepiej mieszac pol na pol z swieza i bedzie po problemie poza tym starej generacji silniki diesla forda pojada na wszytkim o ile sa sprawne moj dawal rade :-)

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-22 18:59:42 /


gdy ja kupiłem moja pierwszą granadę z silnikiem diesla (2.5)z pompą DPA to piec wcale nie zapalał. Okazało się że na głowicy (element wytwarzający wysokie ciśnienie oleju napędowego) jest ciśnienie 70atm, a wtryskiwacz jak ma nową końcówkę potrzebuje 120 (w przypadku 2.5). Głowica była wytarta ale nie zatarta pomimo że w pompie śmierdziało jakimś rozpuszczalnikiem, na 200% ropa nie ma takiego zapachu, jak wiadomo rozpuszczalniki nie mają żadnych własności smarnych. Ropa nawet stara nie może spowodować zatarcia "slinika pompy diesel" bo własności smarnych nie traci.

dieselfan aka zgoniok Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-09-25 07:19:48 /


Zalezy jaka pompa...Lucas CAV na rzepaku i opale długo nie pożyje no chyba że na mieszance,Bosch wytrzymuje wszystko...

Henry F / 2006-10-16 13:49:27 /


a ja czytałem że traci swoje własności z upływem czasu...... benzynka to coś chyba kilkanaście miesięcy ma termin przydatności do spożycia..... najlepiej jak zawsze wypada radziecki napój rakietowy.... nie marznie, nie szkodzi itp

RAV :) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-16 17:28:26 /