... i może jeszcze ktoś wie czy były takie silniki z ułożeniem zaworów tak jak w Koelnach (czyli bez sensu) :-) /bo mam "plany"/
ADRIANna44 / 2003-03-03 18:45:34 /
Jesli pytasz o motor z Taurusa, to nie - to jest V6 90 stopni, czyli V8 5.1 litra z obciętymi dwoma garkami. A jak ma wydechy - nie pamietam, sorka.. Ale nie każdy Koeln miał łączone - np 2.8 na USA oraz 2.4 i 2.9 mają indywidualne - jak Essex.
Pozdro.
KRK 4m / 2003-03-03 19:11:08 /
Jeżeli chodzi o amerykanski silnik 3.8, to podobnie jak silniki 3.0 i 3.2(V6) oraz silnik 3.4(V8) mają kąt rozwarcia cylindrów 60 stopni. Zajrzyj tu: http://www.americancars.com.pl/info.html#0 Wszystkie V6 12V mają normalnie ustawione zawory, tj tak jak Kolonie 2.4 i 2.9
PS. A co Ty kombinujesz?
Mysza liil (EM) / 2003-03-03 19:14:53 /
Historię powstania i dokładny opis tego motoru (Taurus, Windstar, Mustang 232 CID) masz dokładnie opisaną tutaj : http://www.babcox.com/editorial/ar/ar90134.htm
niestety "źródło" podane przez Mousemana (bez urazy, nie Twoja wina) to coś z cyklu : "...Gdy Kara Mustafa, wielki wódz Krzyżaków, z wojskami swemi przez Alpy podciągnął pod Kraków......"
Pozdro.
KRK 4m / 2003-03-03 19:52:28 /
thnx; (właśnie o ten stary amerykański 3,8 mi chodziło a nie o japońca z taurusa) Ale czy słyszał ktoś o 3,8 V6 mimo wszystko z układem zaworów "nieregularnym"?
ADRIANna44 / 2003-03-03 21:44:36 /
Czy i w tym silniku można się spodziewać problemów takich jak w Renault (obcięcie V8)?
PiotrekFCapri / 2003-05-14 21:55:37 /
Tu masz linka http://www.babcox.com/editorial/ar/ar90134.htm w którym wszystko jest wyklarowane. Było kilka rodzajów wału i kilka rodzajów głowic, ale wał zawsze miał dzielone panewki i przesunięcie o 30 stopni między sąsiednimi tłokami, czyli chodzi równiutko jak szwajcarski zegarek (na dodatek ma wałki wyważające).
Pozdro.
KRK 4m / 2003-05-14 22:13:24 /
A nie lepiej pomyśleć o największym z Koelnów - 4.0 V6 od Explorera?
Mam prośbę: jeśli ktoś z Was zna się na tym aucie (Taurus 3.8 Combi - 91r), to proszę o kontakt. Chodzi mi o kompatybilność skrzyń automatycznych - czy do 3.8 podejdzie skrzynia od 3.0 lub 2.5. Obecnie w aucie siedzi padnięty 4b. automat. (działa tylko wsteczny, może najlepiej wyremontować tą?) Przy okazji, jakimi osiągami dysponuje to auto (w kat. z 94. są całkiem optymistyczne ale budzik wyskalowany jest do 85 mph)? Jeszcze jedno, w Thunderbirdzie występował ten silnik z kompresorem. Ma nieco mniejszy stopień sprężania (z 9.0 na 8.3) w stos. do zwykłego 3.8 - co zmieniono?
PiotrekFCapri / 2003-06-09 00:56:30 /