Siema !
szukam pomysłów na wydech do mojego capri z 2.9 24V. zależy mi na "cichym" samochodzie. teraz mam dwie strony osobno, na kazdej powieszony jeden komorowy i jeden przelotowy na końcu.Drze się to ,gwiżdże itd. Najchętniej zapodałbym jakieś sprawdzone tłumiki środkowe ,które znacznie by to wyciszyły i ew.coś na koniec. Pojawił się też szalony pomysł ,żeby w miejsce zbiornika paliwa (będzie i tak zdemontowany) wrzucić jeden wielki tłumik w poprzek auta - wejście na dwie rury, i wyjście tak samo . Ktoś, coś, kombinował ?
Najprostsza rzecz zrób sobie H-pipe. Bedzie troche ciszej i ladniej brzmieć. Jak ma być cicho, to zapomnij o przelotowych i komorowych.
Konrad vel smasher / 2020-10-07 11:31:20 /
H-pipe za silnikiem a przed tłumikami zauważalnie wyciszy i poprawi dźwięk.
Ale nie zastąpi dobrych tłumików.
Szukaj kontaktu do kolegi Sachar-a, robi wydechy z nierdzewki na bazie magnaflow, może coś podpowie.
Trójkąt / 2020-10-07 11:32:23 /
H pipe'a już miałem kiedyś przy 2.3 v6. dźwięk rzeczywiście był przyjemniejszy,ale wyciszenia mało to dawało.Chciałbym uzyskać taki dźwięk ,żeby nie było mnie słychać zanim się pojawię :P a na MG motorsport czy inne tego typu funduszy brak . Idealnie by było, jakby udało się wyciszyć dziada poprzez tłumiki które są w oryginalnym miejscu, jak na załączonym foto.
gdzieś to już widziałem... tłumiki tutaj są przypadkowe, cicho nie jest - jak dla mnie w sam raz.
Do stanu z powyższego zdjęcia doszedł H-Pipe, nie tyle wyciszyło co zrobiło się bardziej kulturalnie - bez dziwnego tu tu tu tu w pewnym zakresie obrotów.
rozjechany liil / 2020-10-07 12:55:10 /
Rasta w swoim 2.9 Turbo miał środek i końcowy. W ogóle go nie było słychać. To znaczy poziom głośności był porównywalny z w miarę normalnym przemieszczaczem. Da się.
Konrad vel smasher / 2020-10-07 15:15:05 /
Turbina znacząco wycisza, ciężko porównać do wolnossaka.
Trójkąt / 2020-10-07 15:36:48 /
A fabrycznie Scorpio 24V ile mial puszek?
Konrad vel smasher / 2020-10-07 16:01:40 /
licząc 4 katy to 8 sztuk mam u siebie w scorpio 24v ;)
Tak jak pisał Trójkąt- nie da się porównać uturbionej fury z wolnossącym.W terenówkach nie raz miałem kawałek rury za turbiną i nic więcej i nie ryczało nawet w połowie tak jak wolnossący na krótkim wydechu. Pojawił się szalony pomysł żeby spróbować z takim zestawem z BMW 3.0i . ceny śmieszne za całe kompletne wydechy, a jest fajny bo nie posiada 12 puszek i miliona katów
I z tego co pamiętam, one mają sterowanie podciśnieniem - przy wyższych obrotach dopiero się "odtyka" na 100%
Doczytałem... Zaworek zamyka klapkę w dwururce przy wyższych obrotach-żeby nie męczyło na trasie, a na niskich jest otwarte .
No macie racje z ta turbina, w 924 turbo i 944 turbo mam tylko po końcowym i nie jest jakoś głośno w sumie.
Konrad vel smasher / 2020-10-08 14:02:28 /
Siem, może nie Capri, ale masz u mnie 2.9 24V
Układ 2": silnik -> x-pipe -> środkowe jag 3.0 v6 -> końcowe mustang 3.7 v6
https://youtu.be/EDa2BdPACVM
Jeszcze nie jeździłem, i zastanawiam się nad zrobieniem:
Silnik -> środkowe -> h-pipe -> itd
Zajo / 2020-10-14 20:48:26 /
H-pipe chyba powinien być jak najbliżej silnika. Tam mi coś świta. Ja mam H i środkowe. Jade właśnie Capri do garażu odstawić, to spróbuję coś nagrać. Przy czym dla mnie jest odrobinę za bardzo męczące na dłuższe przejazdy i myślę nad dodaniem końcowych.
Konrad vel smasher / 2020-10-14 21:25:28 /
Chciałem dodać 4 filmiki na raz, zachęcony zmianami zrobionymi przez MK - dostałem czerwony komunikat "Nieprawidłowe wywołanie". Próbuję pojedynczo :-)
Konrad vel smasher / 2020-10-15 18:11:19 /
Konrad vel smasher / 2020-10-15 18:20:48 /