Przeglądałem forum.. owszem.. są zapytania dotyczące schematu, ale nie ma odpowiedzi.. mnie by interesował schemat podlaczenia tego całego ustrojstwa w jedna działającą całość, które kabelki do których itp ;) taki czytelny schemat w stylu kolory kabelkow itp ;)
W sumie, będe miał instalację całą kompletną, to nie ma siły, żebym nie podłączył, odpowienie kabelki do odpowiednich wtyczek, troche umiejętności technicznych i będzie działać ;)
ale jak na obrazku poniżej, to jest schemat silniczka do drzwi tylnych
kabelek 1 wychodz z silniczka, pewnie go łączę z kabelkiem 2, bo nie ma innej opcji, kabelki 3 i 4 do reszty instalacji, ale interesuje mnie, co dochodzi do kabelkow 3 i 4, do ktorego plus, a do ktorego masa? ps. kabelek 3 we wtyczce ma dwa samczyki, kabalek ma jednego samczyka ;)
Śpiochu / 2006-09-18 21:35:36 /
Jak masz oryginalne wiązki to powinieneś sie bez problemu podczepić pod instalację.
Murmur vel Magman / 2006-09-18 21:44:50 /
ja instalacji jeszcze nie mam.. bede mial z innej Granady to cos sie skompletuje ;)
Śpiochu / 2006-09-18 21:46:38 /
Ostatnio przerabialem ten temat u siebie - kabel nr 4 to masa kabel nr 3 (wtyczka z dwoma koncowkami) to dwa plusy.
pozdro
tez tak myslalem, dzieki :)
Śpiochu / 2006-09-19 10:19:27 /
pytanie kolejne, gdzie powpinac te wtyczki, ta wieksza czarna i ta mala czerwona zaznaczone strzalkami, i po co sa te dwa zielone, ktore maja po drodze jakies bezpieczniki.. tez zaznaczone strzalkami ;) jakies zdjecia pogladaowe mile widziane dzieki z gory :)
Śpiochu / 2006-10-19 16:34:11 /
nikt nie wie, czy nie chce mi pomoc?
Śpiochu / 2006-10-22 12:56:40 /
To raczej trzeba szukac przy tych bezpiecznikach pod kokpitem z prawej strony.Pierwsze dwa bezpieczniki od lewej są odpowiedzialne za elektryczne szyby.
Murmur vel Magman / 2006-10-22 13:08:55 /
Czarna podwojna wtyczka to zasilanie szyb. Oryginalnie wpięte w dodatkową skrzynkę bezpieczników. Czyli oba do + tylko przez bezpieczniki, z 25A. Czerwona to + z aku. Daj nastepne fotki i pokaz dokad ida te zielone kabelki z bezpiecznikami na przewodach, bo wydaje mi sie to zbędne.
Mysza liil (EM) / 2006-10-22 14:51:22 /
to juz jestem zdecydowanie blizej, przynajmniej sie upewnilem co i jak, dzieki Mysza a co do zielonych coz.. poucinane :(
Śpiochu / 2006-10-22 15:01:25 /
To odłącz je i wyrzuć. A czerwone koncowki zepnij razem - ta z wiazki z ta od przekaznika. Zielone kable pewnie dawaly prad na cos innego, moze na grzane fotele - nie mam pojecia, nie pamietam.
Mysza liil (EM) / 2006-10-22 15:05:16 /
oki, dzięki Mysza, tak zrobie i zobaczymy co sie stanie ;)
Śpiochu / 2006-10-22 15:14:08 /
czerwone koncowki spialem, nie mialem czasu ani checi podlaczac czarnej kostki przez bezpieczniki, polaczylem czarna kostke i czerwona bezposrednio pod + akumulatora, jakis tam pałętający sie brazowy pod minus i szybki działają :) oczywiscie to tylko na probe, docelowo bedzie profesjonalniej, ale ciemno sie zrobilo, a tak przed blokiem na parkingu to nieciekawie sie działa.. dzieki za porade Mysza :)
Śpiochu / 2006-10-25 19:01:59 /
czy ktoś może cyknąć zdjęcie skrzynki z bezpiecznikami nad nogami pasażera?
ze wszystkich kabli wpiąłem tylko tą podwójną w skrzynkę i dałem bezpieczniki 25A jak Mysza mówił. Ten z czerwoną płaską końcówką gdzie mam podpiąć i do czego on jest?
Z samym podwójnym wpiętym silniczki coś tam jęczą ale coś słabo, będę je dzisiaj czyścił ze starego smaru. Czy ten czerwony kabel o który pytam to może być dodatkowy prąd dla szybek?
Witam, cyknąłem foty bezpiecznikarni pod nogami pasazera i mam pytanie przy okazji - czy może mi ktoś wskazać strzałką lub czymkolwiek gdzie są bezpieczniki od szyb??? niby 2 z lewej jak ktoś napisał wyżej, z kolei na focie Śpiocha widać 2 kable z bezpiecznikami po drodze, u siebie znalazłem jeden taki przewód z bezpiecznikiem (pierwsza fota). No i zgłupiałem....
Arek 3M / 2008-06-18 14:58:04 /
tym razem pytanie o elektrycznie sterowane lusterka, na zdjęciu wiązka od lusterek i pytanie, czy ta czerwona wtyczka, zaznaczona niebieską strzałką, to jest może do grzania lusterek? gdzie powinna być wpięta, do czego podłączona? może pod wiązkę od podgrzewania tylnej szyby?
Śpiochu / 2009-07-08 21:03:50 /
Tak pod wiązkę grzania tylnej szyby. W granadzie masz oryginalnie wtyczkę koło przycisku włączania grzania tylnej szyby i tam to trzeba wpiąć jak chce się mieć grzańce
ja chyba poprosze o wyjaśnienie mi co jest czym w tej super zawiłej wiązce, bo chyba się nie znam, lusterka mi nie trybią, no chyba, ze same w sobie są uszkodzone, jedno próbuje, zębatka rzęzi, ale to wszystko
zaczynając od 3. gdzieś tam jest brązowy kabelek - masa
2. wtyczka do której są do jednej wsówki dwa czerwone kabelki - zakładam, że plusy i czarny z niebieskim paskiem, zakładam, że plus do grzania lusterek
1. po prostu plus
czy coś pominałem? czy coś powinienem wiedzieć dlaczego nie działają? masy od wiązek tych co przechodzą do drzwi też podłączone
Śpiochu / 2009-07-17 20:53:37 /
wszystko dobrze opisałeś. Mogą nie działać z powodu korozji na stykach w tej dziwnej lusterkowej wtyczce. Weź miernik i posprawdzaj czy wszystkie kabelki są całe.
Ja bym od tego zaczął.
Przełącznik jest na pewno sprawny?
przełączniki mam dwa, oba nie mogą być chyba trachnięte, komplety lusterek też mam dwa i też te same objawy, może rzeczywiście czas posprawdzać to o czym piszesz
Śpiochu / 2009-07-20 16:10:08 /
no to i ja mam pytanie dotyczące elektryki szyb, do czego jest ten przełącznik pomiędzy przodem a tyłem, czy dobrze myślę że jest to blokada szyb? A teraz pytanie do Śpiocha, masz może rozrysowany kompletny schemat szyb przód tył? najbardziej mi zależy na podpięciu kabli do przełączników przy kierowcy, mniej więcej wiem jak to ma być ale chcę się upewnić (jedyne kable jakie mam to te przy silniczkach, bede tworzył całą wiązkę), czy w instalacji są zamontowane przekaźniki?
brzezin / 2009-08-03 16:41:42 /
Ten przycisk to blokada tylnych przycisków (pasażerowie z tyłu nie mogą otwierać szyb, kiedy przycisk nie jest wciśnięty)
Arek 3M / 2009-08-03 16:46:27 /
jest jeden przekaźnik, jest na fotkach we wcześniejszych komentarzach, w sprawie schematu odezwę się na priv, postaram się jakoś pomóc ;)
Śpiochu / 2009-08-03 22:17:19 /
zdjęcie czysto poglądowe, przeznaczenie przełączników, chcę się tylko upewnić
1-przód kierowca
2- przód pasażer
3-tył za kierowcą
4-tył za pasażerem
i czy przycisk blokady tylnych szyb blokuje górę i dół czy tylko górę albo dół?
Jeśli uzyskam te informacje o będę w domku, wbrew pozorom jest to łatwe.
brzezin / 2009-08-04 20:28:55 /
na zdjęciu masz przełączniki hmm strony kierowcy, przełączniki strony pasażera nie miały blokady, przycisk blokady blokuje tylne szyby czy góra czy dół, przeznaczenie przełączników dobre, ich umiejsowienie w konsoli odpowiada stronie na którą działają ;)
Śpiochu / 2009-08-04 21:07:58 /
ok to mi bardzo ułatwia, już wiem jak to wszystko spiąć, a te przełączniki na zdjęciu to jeden i ten sam , na potrzeby wcześniejszego pytania zrobiłem mały fotomontaż (sklonowałem go :)
brzezin / 2009-08-04 21:11:54 /
ja zdjęcie powiększyłem to też doszedłem do takiego wniosku ;)
Śpiochu / 2009-08-04 21:22:02 /
Witam.
Mam problem z elektryczną szybą z tyłu.
Podłączyłem oryginalną wiązkę i siłowniki od wersji Ghia do Injection.
Działa po stacyjce jak powinno być, przód prawa lewa działa wyśmienicie, od strony kierowcy też a od strony pasażera niestety.
I teraz :
Od strony pasażera drzwi :
Kostka z dwoma kablami Nibiesko biały i Biało żółty to + (prąd mam)
Kostka z jednym przewodem brązowy z zielonym paskiem to -
Po podłączeniu prostownika do + i - ( Podłączam po przycisku z przodu tym długim)
przycisk w drzwach uruchamia szybę i jest ok.
po wpięciu wszystkiego działa tylko w dół albo nie działa wogóle (naciskająć na przyciski z przodu i z tyłu.
Do przycisku długiego (bez blokady) idą dwie kostki czerwona (przód pasażer) i biała tył pasażer.
Podłanczając białą kostkę do przycisku z blokadą na tył działa normalnie.
Rozebrałem przycisk (bez blokady) wyczyściłem z syfu i działało.
Po złożeniu wszystkiego i dokręceniu przestało.
Co może być??
Przycisk (bez blokady) uwalony czy przewód brązowy z zielonym paskiem nie styka ??
Prorok / 2011-06-09 05:22:39 /
jak już tak sprawdzasz na piechotę, to zdejmij boczek i sprawdź, czy silniczek działa. Tam się lubi zasyfić i szczotki się wieszają. Efekt możebyć właśnie taki, że działa tylko do góry (u mnie tak było), albo tylko w dół. Pomogło dopiero rozebranie silnika, przeczyszczenie komutatora, oraz przelutowanie na nowo kabelków wchodzących do silnika.
Na moje nadal klawisz nie działa poprawnie.
No i pytanie zasadnicze, czy to oba klawisze od tej szyby tak mają (na konsoli i na boczku drzwiowym)?
gryziu liil (EM) / 2011-06-09 08:45:15 /
Generalnie jest tak jak działa w dół to na obu klawiszach.
Przycisk na boczku drzwiowym przekładałem do drzwi tylnych od strony kierowcy i działa poprawnie. Nie jest uszkodzony.
Przeczyszcze jeszcze raz ten przycisk z przodu i zobacze jak nie da rady to rozbiore silnik.
Prorok / 2011-06-09 15:07:51 /
ostatnim testem może być podanie bezpośrednio napięcia do wtyczki w dzwiach, ale to już zdejmowanie boczków (niestety) cię czeka
i broń cie panie boże rozebrać rolkę naciągającą linki
silnik jest do kasety przykręcony dwiema śrubami, wyjmujesz go z kasety niejako zdejmując mu "frontową" obudowę. jeśli teraz podłączysz prąd to na pewno zakręci :D
żeby się dostać do szczotek musisz zdjąć taką plastikową zaslepkę w którą wchodzą przewody.
Wczoraj za bardzo nie miałem jak pogrzebać przy elektryce.
Padał deszcz.
Dziś zrobie inny test. Rozbiore obydwa boczki tylne i przełożę silnik działający na 100%
W miejsce nie działającego jak z przycisków zadziała to silnik nie działający rozbieram.
Jak rozebrać silniczek szyb ??
odkręcam mocowania od prowadnicy,
zdejmuje plastikową zaślepkę na przewody które są wlutowane,
odkręcam dwie śruby i wychodzi ślimak,
i co dalej ??
Jak wyjąć element samego silnika z obudowy by go nie uszkodzić ?
Prorok / 2011-06-10 05:20:55 /
A potem jak wsadzić ślimak by nie uszkodzić trybików zębatki ??
Prorok / 2011-06-10 05:22:28 /
Samo się naprawiło
Prorok / 2011-06-11 12:59:15 /
Jak się samo naprawiło, to masz duże prawdopodobieństwo, że się znowu samo popsuje.
Całej kasety możesz nie wyjmować. Jak dobrze pomajstrujesz, to wyciągniesz silnik bez odkrecania kasety. Silnik masz zamocowany dwiema śrubkami umiejscowionymi równolegle do oso obrotu, bo dwóch strochach obudowy. Jak je odkręcisz, to wyrywasz obudowę razem z bebechami z kasety. Potem z silnika wyrywasz wirnik, czyścisz komutator - przy okazji można dla świętego spokoju wymienić szczotki - i składasz do kupy. Uważaj przy wkładaniu wirnika spowrotem w obudowę, żeby szczotek nie wyłamać. Przelutuj na nowo przewody. Silnik w kasetę wsadza się w sumie niezbyt trudno. Trybików raczej nie połamiesz.