logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » c3 czy c4?

c3 czy c4?

mam problem, moze blachy ale jednak. w moim sprzecie mam automat (nigdy nie mialem automatu) i nie mam pojecia jakiego typu. trzeba wlac nowy olej i stad dylemat jaki lac. czy sa jakies oznaczenia skrzyni po ktorych mozna je jednoznacznie rozpoznac? jak jest z olejami do skrzyni?

Kriss_MustangII / 2003-02-28 17:22:19 /


Oleje w zależności od producenta mają różne nazwy, ale jak zapytasz we w miarę normalnym sklepie o ATF ( Automatic Transmission Fluid) to powinni wiedzieć. Ja oosobiście ze względów cenowych stosuję produkt Orlenu ( teraz mam w Scorpio czwórkę, a wcześniej w Granadzie miałe trójkę) Nigdy nie miałem jakichkolwiek problemów, litr tego oleju kocztuje 9-12 zł w zależności od sklepu.Olej ma kolor czerwony. Przy wymianie oleju w automacie wymień jeszcze filtr i uszczelkę pod miską skrzyni.
Kiedyś przeczytałem, że oleju w automacie się nie wymienia, chyba, że jest czarny i pachnie jak spalony co świadczy o uszkodzeniu paczki. Jakoś w to nie bardzo wierzę. Wiecie coś na ten temat?

banol / 2003-03-01 11:03:05 /


no dobra, czy nikt nie wie czym 'optycznie' roznia sie te skrzynie czy tez podchodzicie do tego pytania "z pewna taka niesmialoscia"...:)?

Kriss_MustangII / 2003-03-01 15:43:35 /


w Europie do tylnonapedowych Fordow montowane byly tylko dwie skrzynie
C3 - escort74-80 cortina/taunus73-82 capri73-86 sierra82-84 consul/granada73-85 transit77-88
A4LD/E sierra84-92 granada/scorpio85-... transit89-...

C4 to chyba amerykanska skrzynka

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-03-01 15:58:46 /


Co do rodzaju oleju to najważniejsza jest specyfikacja a nie firma, W automacie talim jak ten Dextron III to juz dobry wybór. Wejdz na pytanie "Jak zdiagnozować automat" poruszane były tam te tematy.

Seba / 2003-03-01 20:56:21 /


z tego co mi wiadowmo to zarówno c3 jaki c4 pracuje na oleju ATF klasy DEXRON II i taki olej powinno się lać. zalanie DEXRON III moze przy dłuższej explowatacji spowodować uszkodzenie skrzyni -ten olej jest rzadszy i jest przystosowany do nowocześniejszych skrzyń biegów.

jeszcze jedna ważna rzecz. przy zmianie oleju w skrzyni należy bezwzględnie zmienić filtr oleju!!

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-03-03 08:25:23 /


znalazlem w dokumentacji typ oleju wg forda jaki powinien byc wlany do automatu c3 i c4:
ESW-M2C33-F, Type F
czy ktos wie jak znalezc odpowiednik (jakas prydatna tabelka z olejami) czy to jest dextII czy III?

Kriss_MustangII / 2003-03-10 13:10:37 /


znowu problem: jak wlaczam swiatla na postoju (obciazam alternator) i wrzucam D (samochod stoi) to obroty zaczynaja falowac i po 5s silnik gasnie. kurde nawet na skrzyzowaniu nie moge stanac bo gasnie. inst elektryczna jest ok. no nie wiem co wogole z tym automatem.
prosba do majacych dobrze dzialajacy automat: opiszcie jak to ma dzialac bo u mnie przelacza biegi dopiero przy 2500rpm. nie wiem jak to ma dzialac i kiedy przelaczac biegi.

Kriss_MustangII / 2003-04-15 21:16:59 /


Nie znam się ale poprzedni właściciel mojej granady (automat)
wyjaśniał mi jak sprawdzić olej w skrzyni - co nie było dlamnie wcale oczywiste.
Przy zgaszonym silniku powinno być jakieś 3x tyle co max na podziałce.
Przetłumaczył z niemieckiej instrukcji i pisało że powinno się przejachać
kilkanaście kilomatrów i na pracująym silniku wrzucić wszystkie możliwe pozycje
lewarka skrzyni - (kilka razy) po czym sprawdzić poziom oleju (silnik działa)
tak mi tłumaczył. Skrzynia chodzi super a jeśli przestanę dodawać gazu to przy
1500 obr. zmienia na 2 a później 3 tak że nawet na 3 biegu można jechać 30km/h

Pozdro

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-15 23:10:03 /


a jest to c3

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-15 23:16:38 /


falowanie obrotów prawdopodobnie spowoidowane jest nieprawidłowym ustawieniem silnika... skrzynia raczejnie ma nic do tego... sprawdź przyspieszacz podciśnieniowy i luzy na zaworach... to mogą być przyczyny nierównej pracy....

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-16 08:39:35 /


no nie wiem wlasnie czy c3 czy c4 bo nie wiem jak je odroznic. nigdy nie mialem automatu.
silnik jest ok i chodzi rowno tylko ze jak: sa wlaczone swiatla spadaja obroty o jakies 50rpm , chodzi i jest ok; wrzucam D i spadaja obroty o 100rpm skrzynia lekko zaczyna ciagnac; zaczynaja falowac obroty i wkoncu gasnie.

Kriss_MustangII / 2003-04-16 10:46:01 /


Ale mi nie chodziło o falujące obroty tylko o gaśnięcie po wrzuceniu D
i zmianę biegów na wysokich obrotach.
A myślę że światła aż tak dużego wpływu na to nie mają.

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-16 21:56:47 /


co do swiatel to mysle ze jest alternator troche zuzyty i niedaje sobie rady z ladowaniem. ja u siebie w automacie c3 zasilanym r4+lpg obroty na N i P mam ustawine na 1300obr\min wlaczam D spadaja do 800-900 auto troche ciagnie ale chtba o to chodzi i nie gasnie

Michal FAZI / 2003-04-17 10:56:44 /


w alternatorze wymienilem lozyska i kreci sie latwo. szczotki sa ok. podkrece obroty tylko jak ciagnie i mam ustwione na 800 to jak zrobie na 1300 to bedzie juz ruszal chyba.

Kriss_MustangII / 2003-04-17 13:13:48 /


na tyle ze pod gorke stoii na prostej pusza zreszta sam zobaczysz czy tobie to odpowiada wiec probuj i pisz efekt

Michal FAZI / 2003-04-17 14:17:37 /


kurcze jezdze tym automatem ale mi cos ciagle nie pasi.
z 1 na 2 zmienia przy 1900-2500 w zaleznosci od tego jak ciezko ma. ale jak na D jade to po drugim biegu nie ma juz nic! 3000rpm przy 80km/h i jak mu zwiekszam obroty to nic sie nie dzieje (tylko przyspiesza), zaden bieg juz nie wchodzi.
co jest do jasnej...
pozdrawiam wszystkich szczesliwie zautomatyzowanych :(

Kriss_MustangII / 2003-05-21 21:30:38 /


U mnie w silniku 2.3v6 Capri
obroty to sobie zmienia przy 1100- drugi bieg, 1500-trzeci bieg
a obroty jak silnik jest rozgrzany po 4 minutach pracy około 750 obr/minute na D i N - fakt też zaobserwowałem jak włączę światła to też obroty spadają o 50.
Co do C3 czy C4 to różnica jest masz w C3 -1,2,D w C4 chyba ale mogę sie mylić -1,2,3,D - płyn jakikolwiek ja zalałem swojego automata C3 shellem - mnie weszło 6,5 litra płynu kupiłem płyn do najstarszych modeli automatów czasmi jak chcesz przedobrzyć to zazwyczaj psujesz podaję link do strony shella płynó do automatycznych przekładni -Donax TA- to płyn który lałem
http://www.hand-all.pl/shell/
wejdz i sprawdz masz tam cenę

Albi_Poznan / 2003-05-21 21:52:31 /


Do Kriss_MustangII
A może tak zmienia że tego nie zauważasz.?

Albi_Poznan / 2003-05-21 21:53:55 /


no falno niech zmienia tak ze sie nie czuje, ale przy 80km/h 3200rpm? i w gore 120km/h cos kolo 4000 bylo. a reszta sie nie zmiesci :)

Kriss_MustangII / 2003-05-21 22:52:08 /


a ile obrotow masz przy 80km/h?

Kriss_MustangII / 2003-05-22 10:22:40 /


Wiesz dzisiaj postaram się to sprawdzić - lub jutro - jadę na premierę Matrixa to przetestuję ale zważywszy że masz 2.8i silnik to prawdopodonie masz 4- coś mi sie wydaje że granady miały właśnie w silnikch 2.8i te skrzynie biegów - ale moge sie mylić.

Albi_Poznan / 2003-05-22 10:55:48 /