Mam zamiar niedługo wymieniać silnik w taunusie 75 1,6 na identyczny , pytanie czy łatwiej wyciągać go ze skrzynią górą , przełożyć kastę do nowego i z powrotem , czy odkręcać od skrzyni przed wyjęciem ????
es-r1 / 2020-08-19 17:16:34 /
Zależy jakie masz możliwości. Jak masz dźwig do silników to szarp w całości.
wąski77 / 2020-08-19 17:35:59 /
Jeśli skrzynia ma lewarek wkręcany na trzy śruby, to odkręć go i wyciągaj całość. Jeśli wkręcany na ten plastikowy centralny gwint, to nie ryzykowałbym i wyciągnął silnik luzem. Zresztą ja zazwyczaj wyciągam silnik bez skrzyni, bo mniej rzeczy do odkręcania jest.
m.kozlowski / 2020-08-19 17:38:32 /
mam dzwig , tylko skrzynia jest długa i chodzi mi o to czy wyjdzie górą ?
es-r1 / 2020-08-19 19:47:21 /
Zdejmij wpierw maske, powinien wyjsc
Tom'ash / 2020-08-19 19:48:57 /
No i pytanie o trawers i czy bd ktoś kto Ci ogon skrzyni pokieruje.
Tom'ash / 2020-08-19 19:49:35 /
no i czy jak sam silnik to nie bedzie problemu z trafieniem z wałkiem ?
es-r1 / 2020-08-19 19:50:07 /
V6 wskakuje razem ze skrzynią to i R4 da radę
https://www.capri.pl/image/car/6167/4596/229368
wąski77 / 2020-08-19 20:02:01 /
odkręć całe przednie zawieszenie z silnikiem troche więcej odkręcania ale przy okazji sprawdzisz stan tulejek gumowo metalowych z zawieszeniu
mishq (Mateusz G.) / 2020-08-19 20:50:36 /
Mishq, może lepiej odciąć budę na grodzi?
A na serio - jeśli musisz tyle pytać, to proponowałbym nie siedzieć w necie, tylko wziąć się do roboty. Można i tak i tak.
m.kozlowski / 2020-08-19 22:49:14 /
No raczej ,że można tylko która opcja mniej pracochłonna ?
es-r1 / 2020-08-20 08:52:54 /
Mniej pracochłonna opcja z samym silnikiem, tylko dochodzi element spięcia skrzyni z silnikiem na aucie jak będziesz składał z powrotem. Są tam pewne trudności związane z tym że tarcza sprzęgła musi być dobrze wyosiowana i silnik musi iść w linii na skrzynie, łatwiej to na stole zrobić.
Piosiu. / 2020-08-20 08:59:49 /
Masz kanał czy podnośnik?
Tutaj to z pewnością decydują warunki w jakich będzie akcja .
mam dzwig , bez kanału , z silnikiem dostałem odcięty wałek do wyosiowania sprzęgła
es-r1 / 2020-08-20 10:08:40 /
Jak nie masz kanału to demontaż/montaż wraz ze skrzynią odpada, bo nabój musi iść pod dużym kątem tak, że skrzynia mocno wchodzi w kanał w pewnym momencie. Jak ustawisz sobie sprzęgło obciętym wałkiem to nie powinieneś mieć problemu z nałożeniem silnika. Czasami trzeba trochę poszarpać i tyle. W pewnym momencie wskoczy. W dwie osoby robi to sie łatwiej. Jedna kieruje silnikiem, a druga napi@#$%aa lewo, prawo, góra, dół:)
Jak ze skrzynią na podłodze to po odkręceniu wszystkiego będzie trzeba podnieść przód samochodu na kobyłki żeby ogon skrzyni miał miejsce żeby zawisnąć.
mario75 / 2020-08-20 10:28:17 /
Ja wyjmuję cały nabój bez otwierania kanału. Ale i tak wolę rwać silnik luzem.
m.kozlowski / 2020-08-20 10:55:35 /
Vka wychodzi na wyciągarce (bez trawersu ) bez kanału wraz ze skrzynią . Tylko trzeba zatkać ogon bo olej wycieka ze skrzyni . Wyciąganie oddzielnie , podobny trud . Generalnie kanał by się
przydał :)
jak ja dawno tego nie robiłem... :(
rozjechany liil / 2020-08-20 12:26:25 /
Bo nie masz garażu:)
Dred lubi zwiedzać kanały :P
zapek??? !G.O.P! / 2020-08-20 15:08:31 /
no i wyciągnięty bez skrzyni ... wydaje mi się , że przy odkręconych łapach z poduszkami , można by go na łańcuchu wypoziomowac ze skrzynią ... zobaczymy
es-r1 / 2020-08-20 18:26:41 /
Kazda konfiguracja wyjecia i wlozenia silnika mozliwa jest bez kanalu. R4, v6, ze skrzynią czy bez, manual czy automat, capri, taunus czy granada.
Mysza liil (EM) / 2020-09-03 01:27:23 /