Witam szanowne gremium. Chce się podzielić pierwszymi wrażeniami a także późniejszymi spostrzeżeniami związanymi z instalacją eksploatacją i wszystkim co będzie się wiązało z Blosem którego waśnie dziś zainstalowałem w aucie. Dla ścisłości mam parownik BRC AT90E 140 kw + BLOS BRC silnik 2.8i V6
PLUSY:
- silnik pracuje niesamowicie równo trzyma obroty na gazie idealnie jak na paliwie
- jest dynamiczny
- nie strzela
- na wysokim biegu przy niskich obrotach dodanie gazu nie kończy się strzałem jak miało to miejsce w większości przypadkó przy zwyczajnym mikserze
- moja subiektywna uwaga, przez 4 lata użytkowania instalacji gazowej silnik na gazie nigdy nie chodził tak równo jak przez pierwsze 5 minut po zainstalowaniu Blosa
- po zrzuceniu biegu obroty zatrzymują się dokładnie na kropce a nie tak jak wcześniej przy mikserze na 400 obrotach lub nawet kończyło się to gaśnięciem
- brak efektu jojo czyli na biegu jałowym raz 400 raz 800 obrotów (ale o tym było wyżej)
Minusy:
- reglacja po zainstalowaniu zajeła mi około 15 minut choć czy to jest minus. Wyregulowałem na ucho i nos więc na pewno nie jest ideał ale chodzi i tak świetnie
Generalnie bardzo ładna równa i elastyczna praca silnika. Jak będe miał dane o spalaniu nieomieszkam ich zamieścić w wątku.
Generalnie jak poradził mi Mysza tak zrobiłem i jestem kosmicznie zadowolony i raz jeszcze dodam w ciągu 4 lat na gazie nigdy auto nie jeździło jak przez te 30 minut kiedy testowałem auto po założeniu Blosa. Jak narazie gorąco polecam.
Zdjęcia już mam tylko niemam kabla żeby je zgrać także zamieszcze je jutro.
Bridgestone / 2006-09-08 18:24:15 /
ABridgestone, a co to jest BLOS ? Czy to jest jakiś standardowy element instalki, który można sobie dobrać w opcji? Bo ja się też przymierzam do instalki i to BRC właśnie..
Wrzuć na alegro "blos" i Ci wyjdzie
mario75 / 2006-09-08 20:36:35 /
pznowie.. jak wyglada srawa BLOS-a przy 2.8 gaznikowym? czyzby opcja blos zamiast gaznika?
Wyszukiwarka!!
Na temat blosa na capri.pl jest już wszystko.
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2006-09-08 22:38:48 /
Załączam pare zdjęć
Bridgestone / 2006-09-08 23:48:42 /
I jeszcze pare
Bridgestone / 2006-09-08 23:49:10 /
piekne fotki.a teraz warunki instalacji i cyfry acha poprosze.
Cena 2,5 - 3 stówy :)
Może to głupie pytanko,... ale czy do Coswortha 2.9 V6, to też by podpasowało?
Arturo / 2006-09-09 08:36:02 /
jeszcze lepiej niż do zwykłego 2,9,nie trzeba robić trójników z filtra i przepustnic.Rozmawiałem z ludzmi od scorpiaków to niektórzy nawet sekwencje wywalili i pozakładali blosa.
mario75 / 2006-09-09 09:19:07 /
WoW.
A jak ze spalaniem gazu, czy BLOS nie powinien więcej zużywać niż sekwencja?
Arturo / 2006-09-09 10:03:03 /
ps. Dzięki Mario, za szybką i wyczerpującą odpowiedź:)
Arturo / 2006-09-09 10:06:54 /
Ponoc pali w granicach13-16l.Mowa tu oczywiście o zwykłym 2,9.Na tradycyjnych mikserach od 18 wzwyż.No i jest żwawszy,nie ma dziur.Troche jest opisane na forum scopio
http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=7596&postdays=0&postorder=asc&start=0
mario75 / 2006-09-09 13:00:45 /
taak blos to bardzo dobra sprawa. Miałem w scirocco 1.8 na k-jetronic i od 2k do 5,3k rpm nie było różnicy benzyna/gaz. Parownik z odzysku z poloneza w stanie około kiepskim. Regulacja na słuch (-> poemat na temat gazu). Spalanie w zależności od gazu 10-13 w mieście, w trasie niewiele mniej. Ogólnie silnik pracował bardzo kultularnie.
Bridgestone nie to zebym sie czepial aczkolwiek wg mnie przesun blosa dalej od przepustnicy. krotsza rura blos - reduktor. i nieznacznie lepiej wymieszany gas.
pozatym fajna zabawka nie :) mam w 2.0 rozkrecasz reduktor na maxa i cieszysz sie jednakowa miesznka no stop :)
nmd / 2006-09-09 13:57:38 /
mario75 co to za scorpia co tyle pala :)
u mnie cossie na trasie lecac kolo 100 wychodzil na 8.5L gazu :) szybciej wiecej ale zawsze ponizej 10L w miescie DO 18 przy pedale w podłodze
co do blosa najlepiej poszukac na forum klubu forda scorpio i H civic tam maja nawet wykresy z hamowni
Main(misiek) / 2006-09-09 19:13:13 /
nie no co jak co ale ponizej 10l w 2.9 to chyba kalkulatorek ci sie psuje albo licznik zle chodzi
aaaaaaaaa ;)
juz wiem jak ostatnio jechalem po dzioba to przejezdzalem przez Twoje rejony i wpadl mi w oko scorpiak z zaglem ;P
nie wiedzialem ze to Twoj ;P :D:D
Wojdat / 2006-09-09 19:41:46 /
Ja z autopsji podaję spalanie gazu scorpiaka 2.9 12V: od 8 w trybie econo do 13 przy załadowaniu lawetą. Takie same wyniki w grani 2.8i. Dziobak niezależnie od stylu jazdy i pory roku zawsze jarał 12 -15 l/100 ale w nim na oszczędności to mi najmniej zależało.
A co do 18 l lpg/100 km to mi tyle 2.0 ohc palił jak go kupiłem. po sukcesywnych regulacjach udało się zejść do 13 l.
Sachar / 2006-09-09 21:10:14 /
--------------------------------------------------------------------------------
"Ponoc pali w granicach13-16l.Mowa tu oczywiście o zwykłym 2,9.Na tradycyjnych mikserach od 18 wzwyż.No i jest żwawszy,nie ma dziur.Troche jest opisane na forum scopio
http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=7596&postdays=0&postorder=asc&start=0
mario75 [2006-09-09 13:00:45] N
"
no ja mysle ze 2,9 na blosie spali kolo "dychy" ;-),mario75 co znaczy "ponoc" .jezdzilem miesiac na mixerach-teraz jezdze na blosie(2,9v6) co do spalania-niewidze roznicy miedzy blosem,a mixerami (parownik BRC wiadomo jaki ) auto przy ekonomie zchodzi do 11lpg(trasa-miasto krakow-nie przekraczajac 3rpm)
potrafi tez lyknac 22l lpg w trasie! blos- kultura pracy ,niesamowita jak na lpg. spalanie w zaleznosci od uzytkownika ,przy dobrej regulacji parownika pod mixery-roznica niezauwazalna,co do 2,8 i BLOS jak najbardziej zalecany .po zamontowaniu tego ustrojstwa k-jet czuje sie jak ryba w wodzie;)
markokrk / 2006-09-09 21:45:42 /
OHC 2.0 przeciętnie pali 13 w mieście, poniżej (niewiele poniżej) 10 w trasie.
Chciaż... ja raz miałem taką sytuację (juz to gdzieś tu kiedyś pisałem), że w zimie (!!) spalił mi 8,5 na 101 km. Przy pustym baku miałem tylko 10 pln i za tyle zatankowałem (dokładnie 8,5 litra gazu). Potem jeździłem do zatrzymania i wyszło 101km :)
milo byl "cud nad wisla"moze to byl "cud dla swira"
dwa cudenka z dawnych czasow lpg\1,18pln
Jesli chodzi o Blosa to chłopaki z sierra fan tez go pakuja do scierek
A nawet Granadziarz kiedyś wrzucał linka do ich wątku.
Ligacz 3M / 2006-09-10 10:15:38 /
a ja nadal uważam, że blos jest dla tych co nie umieją wyregulować miksera.
Mikser kupujesz za 50-100 pln, a pozostałe 200-300 pln masz na kupę innych rzeczy do samochodu. Troche wiedzy o działaniu parownika i ogólnie silnika nie zaszkodzi :-)
granadziarz_3M / 2006-09-10 10:46:28 /
Jeśli na palniku potrafisz uzyskać stały skład mieszanki,to powieszę sobieTwój portret na ścianie i będę sie do niego modlił ;)
Murmur vel Magman / 2006-09-10 10:50:53 /
A czy można w jednym silniku 2.9 Coss, mieć BLOS i Turbine, czy konstrukcyjnie odpada?
Arturo / 2006-09-10 11:03:08 /
Blos i Turbo to wręcz idelane rozwiazenie.. tyle ze należy uważać by z IC nie zrobiła sie mała bombka ;) ja mam Blosa w Audi, a od kiedy jest w aucie, to odzyskało moc i znacznie mniej pali... :)
Pe®ana / 2006-09-10 11:06:51 /
Wojdat ja tez nie wierzylem :D ale spalanie okreslilem na podstawie tego ze zaraz po kupnie samochod zalałem na full pod korek az zawor odcinal przyjechalem do siebie i zalalem na full pod korek az zawor odcinal :) dystans 80km spalil 6.5L
Main(misiek) / 2006-09-10 11:20:25 /
Co do BLOSA na gazniku-mialem zalozony w 2.3 Granadzie. Kultura pracy wysoka. Co do mocy, to gore mial raczej mocna, a juz na pewno w porownaniu do dolu (lepszy dol na mikserze). Co do spalania, to potrafilo byc rewelacyjnie - 10 litrow lpg w trasie przy 110-120, to jak dla mnie na granade super. Jedno "ale" - przy takim ustawieniu, analizator spalin pokazywal, ze mieszanka, jest bardzo uboga. Po ustawieniu na wlasciwa, spalanie w trasie -jadac szybciej - 130 podchodzilo pod 15l. Po tych "testach" zdjalem BLOSa, bo takie spalanie uzyskiwalem na mikserze, nie katujac silnika uboga mieszanka.Teraz na mikserze spalanie w trasie waha sie od 11.5-13l. Kolejne spostrzezenie - b. ciezko bylo uzyskac bogata mieszanke na wyskoich obrotach - mimo BRC ATE -najwiekszego, mimo dlugiego i grubego przewodu miedzianego od zaworu do parownika. Jak by ktos zmienil dolot tj. dobral rure o stalej srednicy od blosa do gaznika - wywalil "patelnie", a ewentualnie caly gaznik :) i zostawil tylko przepustnice, to efekt bylby na pewno lepszy (No i dal Blosa blizej silnika - ja wlozylem go na koncu dolotu:)). Ogolnie - BLOS jest OK - podstawowa regulacja jest prosta, ale czesto niewlasciwa mieszanka GAZ-POWIETRZE nie przeklada sie na spadek mocy, a silnik-wiadomo-dostaje po d.... .Takze sprawdzcie pozniej swoje ustawienia na analizatorze. A poki co BLOS jest wstawiony do ojca do PAJERO 3.0V6 i spisuje sie b.dobrze- jeszcze nie mam raportu spalania. Mysle ze do starych wtryskow, zwlaszcza mechanicznych jest to dobra alternatywa. A w nowszych samochodach mozna zastanowic sie nad sekwencja - do 4cyl kosztuje juz jakies 2100zl , a w przypadku BLOSa :300zl BLOS+350 porzadny reduktor (zamiast 250) to wyjdzie jakies 1600-1800, zakladajac, ze instalacja pojdze jak do gaznika za 1200zl czyli bez elektroniki.
Bartuś / 2006-09-10 11:35:25 /
Murmur, dlatego pisałem o wiedzy o działaniu silnika. Stały skład mieszanki potrzebny jest TYLKO katalizatorowi. Przebieg zmian składu mieszanki w silniku bez katalizatora jest nieco inny. Innego składu mieszanki wymagamy w czasie ekonomicznej jazdy, innego przy pałowaniu. Zapraszam po elementarną wiedzę z zakresu układów zasilania paliwem lekkim silników ZI (he,he, temat mojej pracy dyplomowej...) a później do dyskusji.
granadziarz_3M / 2006-09-10 12:03:50 /
Co do Perany, to ze względu na jego ciężką nogę auta zwykle palą mu więcej od średniej krajowej, więc podanych tu wielkości nie nalezy brać za obowiązujące. Ale proporcje między wynikami są godne zastanowienia.
Poprzednie auto codziennego użytku - Sierra XR4i 2.8 [K-jetronic]. Przyspieszenie na benzynie 0-100 8 sekund, na gazie [instalka mikserowa 120kW] - 12 sekund. V max na benie 210, na gazie 190. Spalanie na benzynie średnio 13 litrów, na gazie - 22.
Obecnie Audi 2.3 Quattro [też K-jetronic]. Przyspieszenie na benzynie 0-100 9 sekund, na gazie [instalka mikserowa 100kW] - 13 sekund, na Blosie - 10 sekund. V max na benie 210, na mikserze 180, na blosie 210. Spalanie na benzynie średnio 12 litrów, na mikserze - 19, na Blosie - 13.
Pomijam sprawę kultury pracy, łatwości wchodzenia na obroty, bezproblemowego zapalania itd., które wielokrotnie już poruszano. Reasumując - każde 200zł wydane na Blosa to dobra inwestycja.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2006-09-10 12:19:03 /
No jestem pod wrażeniem :)W zasadzie Krk4M wyjasnił wystarczająco.
Murmur vel Magman / 2006-09-10 16:01:22 /
No to ja tez mam pytanko..
Obecnie nie mam puchy filtra powietrza, ale zastanawiam się czy tam nie wrzucić stożka.. Jeszcze do końca nie przerobiłem tematu za i przeciw.. Ale dopiero co się dowiedziałem o czymś takim jak blos a na tych fotkach u góry widzę, że jest to jakoś zamontowane zamiast puchy filtra.. No więc pytanie jest takie: czy dać sobie spokój z puszką do 2.0 OHC, kupować BLOS, stożek (lub otwarty filtr, taki jak ma np. Czołg) i sprzężyć to razem? Ewentualnie czy są jakieś komplikacje? Czy może tradycyjnie? pucha, dzióry, kombinowanie, potem jakoś do tego Blos? I czy w ogóle blos montuje się ZAMIAST puchy filtra czy to po prostu zbieg okoliczności (ta fotka..)? Aha, i czy są jakieś parametry Blosa (do podanego silnika), żeby np kupić wystarczający (jak mikser)? To mi pomoże rozwiązać problem "czy kupować puchę do OHC czy już jakąś ładną, chromowaną i ten patent z blosem..
Czesc, ja nie zamontowałem Blosa kosztem czegokolwiek. Może niezrozumiałem ale Blosa przynajmniej przy k-jecie montujesz poprostu pomiędzy przepływomierzem a przepustnicą i z tego co czytałem na forum audi gdzie problem jest przełożony na sto różnych sposobów niema znaczenia gdzie zamontujesz blosa przynajmniej w tym przypadku będzie i tak działać. Choć podobno lepiej jak jest bliżej przepustnicy. Dane o spalaniu podam jak tylko spale całą butle gazu i zatankuje ponownie. Pozdrawiam. a jeszcze podaje link http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=27393&highlight=blos długa rzprawa na temat blosa radze poszukać innym wątków na tym forum.
Jest tam też polska instrukcja obsługi montażu i regulacji Blosa.
Pozdro
Bridgestone / 2006-09-11 07:07:00 /
A jeszcze jedno chce tylko powiedzieć że blos w żaden sposób nie ogranicza osiągów auta na benzynie. Czytałem gdzieś niei wiem nawet czy nie na naszym forum żę taki efekt ma miejsce ponieważ tłoczek Blosa może ograniczać czy stanowić dodatkową przeszkodę dla powietrza, szczerze bałem sie że coś takiego będzie miało miejsce ale na szczęście to tylko obawy. Wszystko chodzi jak powinno. Ai jeszcze jedna uwaga przynajmniej w 2.8i niemontujcie blosa na pionowo bo nie wchodzi tzeba o przekrzywić o jakieś 20 stopni bo nie mieści się kolanko od gazu Blosa.
Pozdrawiam
Bridgestone / 2006-09-11 07:17:16 /
A mnie się wydaje że z logicznego punktu myślenia to przy k-jetie jakiekolwiek zasilanie gazowe powinno być wspomagane przez siłownik podnoszący klapke spiętrzającą w rozdzielaczu.Mniej oporów mniej problemów;)
Ja mam jakąs wajche prz k-jecie. Jak na gazie jade to wciskam, a jak na benie to wyciagam. Jest ona przykrecona do konsoli. Czy to jest otwieranie i zamykanie tej klapki?????
najprościej na chwile wymontować płytke w przepływomierzu, zrobić test na gazie. Jeżeli jest różnica z/bez klapy spiętrzającej, znaczy że jej podparcie to gra warta świeczki. Zrobiłem tak w 1.8 k-jet i nie było różnicy, może minimalna - trudno powiedzieć. Może niebyło różnicy, bo miałem zamulony filtr powietrza, może dlatego że silnik powoli się domagał remontu. W capri może być inaczej, więc warto sprawdzić.
Bridgestone, mowa była o ograniczeniu (lub wręcz uniemożliwieniu) zdolności pracy na benie silnika gaźnkowego. Blosa do gaźnikowca montuje się zamiast gaźnika nad przepustnicą, jeżeli założysz go na dolocie powietrza, to efekt na benie będzie jakbyś włożył szmatę w dolot albo zgoła zatkał go ręką (dlatego należy się pożegnać z beną). Mowa o gaźnikowcach.
Natomiast co do K-jeta to nie ogranicza on osiągów na benie bo ogranicza je tarcza przepływomierza. Podobnie we wszystkich układach z klapowymi przepływomierzami. Ograniczenia będą widoczne przy układach na MAPie (np większość 2,9) i z przepływem powietrza mierzonym termistorem lub grzanym drutem.
granadziarz_3M / 2006-09-13 10:30:15 /
Nie bedzie efektu, jakbys zatkal dolot szmata. Na benzynie chodzi normalnie, jesli buja obrotami, wystarczy wkrecic srube, ktora nieco uniesie "klape" w blosie-problem minie
(sprawdzone). Ale nie polecam jakos bardzo tego rozwiazania zeby zostawic puche filtra powietrza. Jak juz sie bawic, to dac rure jednego przekroju, albo jak mowi Granadziarz- bez gaznika i zostawic same przepustnice.
Bartuś / 2006-09-15 14:40:05 /
Podaje dane o spalaniu :) po pierwszej regulacji zaraz po założeniu takiej na ucho spalanie wyszło 24,5 l / 100 km hehe także nie rewelacja. Jutro jade na analizator spalin podobno tak łatwiej to ustawić i zobaczymy jak wyjdzie. Oscyluje w wynik po mieście w granicach 15 l ;)
Pozdro
Bridgestone / 2006-09-15 18:45:14 /
Pajero 3.0 automa ojca, z ustawionym blosem pod analizatorem (prymitywnym) i to raczej w kierunku malego spalania, a nie buta, w cyklu miasto i dojazdy do domu (6km od miasta) plus pare razy przyczepka 1300kg spalanie 18l/100.
Bartuś / 2006-09-15 19:55:35 /
Ale skad mamy wiedziec, ile powinno palic pajero :P
pmx (wiewior;) / 2006-09-15 23:15:55 /
pajero 3.0 v6 to pewnie 110kw wersja wiec okolo 150KM 11l/100km + automat 1l/100km + 4x4 2l/100km 15L x 1.1 = +/- 17L gazu :D czyli w normie :D
Main(misiek) / 2006-09-16 01:07:58 /
przyczepki nie dopisalem 1l :P
Main(misiek) / 2006-09-16 01:09:36 /
No i niw wiadomo co było na przyczepce :)
BTW alwax, dopiero teraz doczytałem co dopisałeś wcześniej..
Może rzeczywiście... To u mnie normalne.. Spójrz na wypowiedź np. Konka: http://www.capri.pl/forum/24657#25027
Ale fakt był faktem.
Co więcej! Jak ostatnio się karnęliśmy do poznaniaków na grzyby, to z czterema osobami na pokładzie w cyklu mieszanym spalił 7,3 litra beny/100 km !!! Mało nie upadłem z wrażenia przy dystrybutorze :) No i 2 litrowy silnik pod maską! To może mam taką szczęśliwą rękę? Chociaż... tan sam silnik mi się teraz... zepsuł :(
:P
Pytanie !! staram się dociec z czego może wynikać takie duże spalanie czyli 25 l na 100. Oczywiście zła regulacja to jedno ale tak się zastanawiam. Wymieniałem jednocześnie parownik na nowy BRC AT 90E i jest tam otwór na kompensacje nie zagwintowany poprostu otwór gdzie można podłączyć kompensacje. a zostawiłem ten otwór poprostu tak bez ingerencji nie zaślepiałem nic nie robiłem. Może głupie ale czy tamtędu moe uciekać mi gaz ?? :/ czy ta membrana może przepuszczać gaz ?? prosze o rady !! dzięki
Bridgestone / 2006-09-16 07:23:23 /
Jesli peknie membrana to tamtedy moze wylatywac gaz, w innym przypadku absolutnie. Otwor MUSI byc gdyz sluzy do wyrownywania cisnienia po drugiej stronie membrany - cisnieniem atmosferycznym.
Mysza liil (EM) / 2006-09-16 07:54:40 /
Bridgestone a czujesz gaz kolo samochodu np po nocy jak postoi w garazu ? ja mialem podobna sytuacje zaczal niemilosiernie duzo palic jak sie pozniej okazalo gaz uciekal jednak, jeden zaworek "wytarł sie" zrobil sie mały karb w srodku i nie domykal calkiem tzn gaz sie przesaczał i zwiewał ale odnosnie blosa to napewno regulacja ;) swoja droga znajomy ma 170KM silnik w 800Kg samochodzie;) na blosie spalanie 12L w miescie wiec chyba nie tak zle ;)
Main(misiek) / 2006-09-16 10:13:13 /
Moje 2,9 efi,Granada,skrzynka C3+ blos spalanie w mieście około 20l,trasa przy prendkości około 120km/h 14l.Regulacja niebyła jednak prosta,w sumie zrobiłem ją na testerze sondy lambda,ale u ciebie niema takiej możliwości.Szkoda.Ale na dobrym analizatorze da rade.
Paerownik jest nówka więc nie ma mowy ojakichkolwiek przeciekach, dziś jeszcze to sprawsdziem i wszystko ok. Najprawdopodobniej kwestia regulacji :/ jestem umówiony z gazownikiem na regulacje na analizatorze. Jednak na ucho się nie da :P
Bridgestone / 2006-09-16 13:21:41 /
da się, do czasu, przez 2 lata regulowałem 2.0v wyłącznie na ucho, po jakiś 30k km już się nie da, silnik ma nader dobre ciśnienia,a itak spalanie wzrosło o1,5- 2l gazu .zasprawą wypadania zapłonów na gazie, choc układ zapłonowy i reduktor sa dobre
zombifordz / 2006-09-16 15:58:06 /
nie dodałem że na mikserze, ato chyba inny watek , sory
zombifordz / 2006-09-16 15:59:29 /
Witam ponownie podaje kolejne dane dotyczące spalania. Kolejna regulacja i już jest lepiej !! w trybie miejskim spalanie 17.9l/100 km ale to nie koniec regulacje trwać będą dalej mam nadzieje zejść jeszcze niżej. PS: zrównałem się teraz z osiągami jakie miałem na mikserze. Ale tak czy inaczej różnica w jeździe kosmiczna. Pozdr. A jeszcze jedno prawdą jest że w Tarnowie nie ma nikogo kto umiał by Blosa wyregulować :/ przynajmniej ja nie zanlazłem
Bridgestone / 2006-09-27 19:44:24 /
Spalanie powinno spadać. Z mojej wiedzy czysto teoretycznej wynika że nowe reduktory potrzebują czasu żeby się "ułożyć". Więc nie martw się na zapas za dużym spalaniem.
Kolejne dane z eksploatacji. Po kolejnych regulacjach i próbach nowe dane o spalaniu. Na trasie Tarnów - Szczawnica i z powrotem z błądzeniem 30 minut w Nowym Sączu spalanie trasa 10.8l/100km w mieście spalanie wychodzi narazie w granicach 16l/100km. Jak dla mnie wynik już zadowalający. Pozdrawiam
Bridgestone / 2006-10-02 08:49:11 /
A mi grania 2.8 w automacie po wymianie parownika, świec, kabli i regulacji spala średnio (trasa/miasto) 13 l/100km. Obroty trzyma idealnie, odpala z pierwszego przekręcenia. I po co mi BLOS? żeby mi 16 paliła?
Sachar / 2006-10-02 09:51:49 /
Nikt Tobie nie każe kupowac Blosa.Więc po co ten komentarz?
Murmur vel Magman / 2006-10-02 11:15:11 /
Po to, że nie bardzo rozumiem nad czym się tu wszyscy tak rozwodzą i zachwycają. Uważam, że dobrze założona, tradycyjna instalacja jest w stanie działać bez problemu i gwarantować zużycie paliwa i osiągi na takim samym poziomie jak BLOS. No bo co to za rewelacja 16 l/100? Poprostu większość instalacji to jakaś "partyzantka" której w żaden sposób nie da się ustawić, doloty powietrza pozatykane jakimiś szmatami itp. I żaden BLOS tu nie pomoże.
Właśnie po to był ten komentarz.
Sachar / 2006-10-02 11:31:44 /
Sachar, masz k-jeta?
Mysza liil (EM) / 2006-10-02 12:06:29 /
Mam :-) Jeden w dziobaku (odpalił z gazu za pierwszym przekręceniem po niemal 3 latach stania u Batoona w ogródku - po odpale chodzi równiutko, wkręca się bez problemów), a drugi w garażu. A wcześniej w grani "Concorde" - 2 lata bezproblemowego użytkowania - nawiniete tysiące km, w tym dużo z lawetą, kilkaset z Pająkiem na holu :-). Zima, lato nonstop. W 4 osoby na pokładzie zamykała 2 paki. Na wszystko są świadkowie jakby ktoś pytał.
Sachar / 2006-10-02 12:15:35 /
Sachar powiem krótko miałem lewe 340 zł i nie miałem co z nimi zrobić więc zamiast kupować mebla do mieszkania kupiłem to to :) A co do sensowności zakupu i całej przygody z Blosem powiem tylko, że o pierwsze to moja sprawa co robie z pieniędzmi więc komentaż jest nie na miejscu a po drógie może nie miałem szczęścia do gazowników ale mi mój k-jet na gazie nigdy nie jeździł dobrze a teraz mam spokój. Także ja nie uważam wyboru Blosa za cos bezsensownego. A jeszcze jedno żeby nie było, przecież ja nikogo do niczego nie namawiam założyłem ten wątek tylko po to żeby podzielić się swoimi spostrzeżeniami a nuż ktoś skorzysta. Pozdro ..
Bridgestone / 2006-10-02 13:21:51 /
No właśnie, ja też nikomu nie każę demontować BLOSA. Tylko na podst tego co tu przeczytałem dziwię się, że aby uzyskać takie spalanie jak tu podajecie i równą pracę silnika trzeba było wydać tą dodatkowa kasę. Po prostu na podst własnych, dość długich dośw z użytkowania 2.8 na K-Jecie śmiem twierdzić, że bez żadnych probllemów udawało mi się uzyskiwać kulturę pracy taką jak na benzynie, bezproblemową eksploatację przez cały rok, dobre osiągi i niskie zużycie gazu przy standardowej instalce. Sam chciałbym założyć sobie blosa w przyszłości do K-Jeta, ale podane tu informacje dotyczące przede wszystkim zużycia nie przekonują mnie do tego. Wyrażam swoją opinię, a nie narzucam komuś swoje zdanie. pozdro
Sachar / 2006-10-02 13:33:40 /
No i pięknie :] Sachar każdy ma prawo wyrazić swoje zdanie. A co do Blosa to nie rezygnuj tak szybko bo ja gorąco wierze żę można z niego jeszcze dużo wycisnąć jeśli chodzi o spadek zużycia gazy, tyle że w Tarnowie nikt nie umie tego zrobić więc narazie próbuje sam a efekty jak widać ;) pozdro
Bridgestone / 2006-10-02 13:40:18 /
Sachar. Dane producenta co do spalania benzyny w Granadzie sa nastepujace:
2800 V6 sedan Automatik Miasto:15.9 , Trasa 120km/h 11.6. Teraz dodaj do tego przynajmniej 10%, (bo tak sie przyjmuje dla dobrze ustawionej instalacji gazowej) To masz miasto:17.5 a trasa 12.8 . Nijak nie wychodzi mi 13 gazu w cylku mieszanym...a z doświadczenia wiem, że dane producenta co do spalania trzeba traktować z przymrużeniem oka...tylko w drugą stronę. Nie wiem czy część osób ma tu niestandardowy rozmiar kół, czy inne mosty, czy kiepski kalkulator, ale jak czasem czytam, że granady z silnikami 2.8 pala do 10l LPG po trasie, to najzwyczajniej w swiecie nie wierze.
Bartuś / 2006-10-02 15:10:57 /
Bo i ciekawe, skad sie biora rozne wyliczenia :-)
Ja zawsze tankuje do pelna i spisuje stan licznika. Excel liczy mi wszystko i do tego robi poprawke na rozmiar opon. Wyliczanie spalania w jakikolwiek inny sposob nie ma sensu :-)
pmx (wiewior;) / 2006-10-02 16:09:52 /
Tak właśnie liczę - tank do pełna i kilometry. I najczęściej tankowanie na tej samej stacji. I tylko BP
Sachar / 2006-10-02 16:51:25 /
Moje doświadczenie mi podpowiada, ża należy zatankować gaz przynajmniej dwa razy do pełna i dopiero z tego liczyć średnią. Inaczej raz wychodzi 12 litrów, a za natępnym tanowaniem 25 litrów na 100 km.
mtango / 2006-10-02 22:11:59 /
Jakoś nie zauważyłem aby Sachar pisał -kupujcie Blosy ,auto pali tylko16 l.LPG.Dzieli się doświadczeniami na tym polu,które może komuś się przydadzą.Tak trudno to pojąć?
Murmur vel Magman / 2006-10-02 23:20:16 /
Miało być Bridgestone zamiast Sachar.Ale pokiełbasiłem :)
Murmur vel Magman / 2006-10-02 23:22:28 /
mtango dobrze prawi.
Młody_wFe / 2006-10-03 07:24:25 /
co do partyzatki w instalacjach gazowych... montujac blosa jest owiele latwiej doprowadzic wszystko do ladu.
nmd / 2006-10-03 10:00:39 /
przestrzegam przed zbyt uboga mieszanka,malo pali ale silnik po dupie wali.
ale to dotyczy nie tylko gazu :)
nmd / 2006-10-04 19:27:18 /
ja tylko w kwestii montażu blosa celem upewnienia...
czy mogę zamontować blos pod kątem 45 stopni?
Wyczytałem na różnych stronach że:
"Zaleca się montaż systemu Blos w pozycji pionowej (dopuszczalne jest w pozycji poziomej). Niedopuszczalny jest montaż w pozycji odwrotnej gdyż osadzanie się frakcji olejowej może zakłócić prawidłową pracę miksera. Niedopuszczalny jest również montaż Blos na sztywno np.(montaż do karoserii samochodu), zalecany jest montaż w sposób umożliwiający ruch miksera wywołany ruchem pracy silnika."
U mnie blos musi być pod kątem 45 stopni, bo inaczej maski nie zamknę :-)
jeszcze taki obrazek zauważyłem gdzieś w sieci:
♠Zoggon♠ / 2007-06-02 23:09:38 /
u kolesia w sirocco lezy na boku i sparwuje mu sie wysmienicie !!
Wojdat / 2007-06-03 01:25:28 /
U mnie jest pod podobnym kątem więc myśle że nie powinno być problemu. Na pionowo ja też maski nie domykam :/
Bridgestone / 2007-06-03 11:07:33 /
Jak myślicie ,bedzie na tym w miarę jeżdzić?Na początku blos był zamontowany pod kątem (1 fot)ale chyba lepiej jak jest ustawiony równo do przepustnic (2 fot)
mario75 / 2008-01-13 10:48:18 /
Mario? skad masz takie ładne gumeczki??
U mnie jest nieco inaczej, ale działa ok. Natomiast co do spalania, to bez rewelacji.
trasa 10-12 to jest bardzo OK.
miasto 18-20 to jest bardzo nie OK:/
bobik liil / 2008-01-13 10:53:42 /
Montuję właśnie BLOSa do 2.8i
Blos w opcji do mechanicznego wtrysku posiada podciśnieniowy podnośnik własnej klapy, żeby nie zakłócał pracy k-jeta na benzynie, natomiast do klapy spiętrzającej montowane jest urządzenie podnoszące ją podczas jazdy na gazie, żeby nie pompowała paliwa i nie zakłócała pracy BLOSa.
Mysza liil (EM) / 2008-01-13 11:05:59 /
Gumki sa do kupienia w Piastowie fi 70 i 60 po 30 pln za metr .Sklep ogólnie zajmuje się wyrobami gumowymi.Przewody ,odboje ,uszczelniacze,dobrze wyposażony...
mario75 / 2008-01-13 11:20:31 /
zdaje się jednak że taki Blos nie da rady przy zestawie z gaznikowym silnikiem i sportowym filtrem powietrza bo gdzie by go wtedy zamontować między gaznikiem a filtrem?
BirdDog / 2008-01-13 12:04:21 /
poczytaj ten wątek. Bartuś tak miał (tzn z gaźnikiem). Czyli się da. Na początku pamiętam, ze był zadowolony z BLOSA, później sie wycofał.
bobik liil / 2008-01-13 12:21:23 /
A co to za manometr tam się pod maską wala??:))
to chyba nawet wakuometr :)
Mysza liil (EM) / 2008-01-13 13:29:27 /
Jako że miałem problemy z temperatura ,każdy czujnik pokazywał co innego (od minimum do wsakzówki za czerwonym polem) załozyłem termometr żey zobaczyc temperaturę wody wychodzącej z silnika a przy okazji pokazuje ciśnienie w układzie chłodzenia.Ale pytanie jest czy tak ma mniej więcej ma być zamontowany blos.
mario75 / 2008-01-13 20:10:14 /
chodzi mi po głowie skonstruowanie takiego czegoś dla V6 na kolektorze od gaźnika:
co Wy na to? jakieś za i przeciw? (poza problemem ssania ciepłego powietrza zza chłodnicy?)
♠Zoggon♠ / 2008-01-18 00:07:13 /
Będzie śmigać :) Coś podobnego robiłem z pozytywnym skutkiem. Co prawda nie na blosie a na mikserze ale to nie zmienia idei pomysłu :)
Trójkąt / 2008-01-18 08:26:42 /
Polecam gazniki Stromberg 175 CD, przepustnica 44,5mm, stan dobry ;-)
Nawiasem mowiac, ciekawe, jakby to smigalo.
Wszyscy sie podniecaja jakimis delortami, a przeciez takiego Stromberga wielu z was potrafilaby zamontowac nawet na zwyklym kolektorze ssacym do np. Pinto (zrobic dziure z boku kolektora, dokrecic gaznik, a otwory od gory zaslepic).
Strombergi maja bardzo dobra opinie - zapewniaja ponoc staly sklad mieszanki w calym zakresie obrotow, jak blosy (bo i tez dzialaja podobnie, jak blos), albo wrecz wtryski - w przeciwienstwie do gaznikow pionowych, ktore dzialaja podobnie, jak mixery.
Nie pisze to jako osoba majaca na zbyciu dwa Strombergi (kupujcie tanio, tylko u mnie, telefon w profilu ;) tylko naprawde ciekaw jestem jak by to chodzilo. Reguluje sie to banalnie, jedna sruba od mieszanki, druga od wolnych, trzecia od wolnych na ssaniu. A "straszne problemy" ze zuzytymi Strombergami, nad ktorymi rozwodza sie polscy uzytkownicy RR, rozwiazuje zazwyczaj zakup nowej przepony (diaphragm), cena w UK 0,75 ... 1,50 GBP :)
Moge dac linki, gdzie kupic takie gazniki nie za drogo nieuzywane magazynowki :)
a zainteresowanym podac rozstaw srub i inne takie bzdety celem przymiarki.
Zrob to ktos, bom ciekaw a sam nie mam teraz mozliwosci :)
---
Zoggon: najwiekszy problem, jaki widze, to nie cieple powietrze zza chlodnicy (normalnie V-ka ssie wszak znad kolektora i jest jeszcze cieplejsze), tylko dmuchanie we filtr przez wiatrak. Na mixerze to bylby problem, na blosie nie wiem :)
pmx (wiewior;) / 2008-01-18 23:16:59 /
ciekawi mnie dlugosc dolotu w tym ukladzie ktory mi sie podoba,cieple powietrze to maly problem.
ja osobiście mam dwa wentylatory przed chłodnicą, ale jeśli nawet, to można założyć na stożek od dołu jakąś osłonkę, coby nie ładowało bezpośrednio powietrzem w filtr, można też w ogóle zrobić jakąś pałerrure i stożek zamontować gdzieś z boku :-) albo np. rozgałęzienie i dwa stożki po bokach coby ładnie wyglądało ;-)
♠Zoggon♠ / 2008-01-19 20:10:09 /
Można założyć kompensacje i dmuchające powietrze nie będzie miało wpływu na pracę silnika.
Bartuś / 2008-01-22 12:50:57 /
ja jeszcze tak dopytam w temacie tego pomysłu z blosem i pałer rurą
( http://www.capri.pl/image/forum/269291/89762 )
Jeśli chodzi o podłączenia węży, (to pomijając odmę i węże wodne); podłączając podciśnienie to oczywiście z kolektora jeden wąż na serwo a drugi mniejszy do aparatu zapłonowego... tylko pytanie:
1. Ten wężyk podciśnienia do ap. zapł. to ma iść zza przepustnicy (w stronę silnika)? Czy ma iść zpomiędzy przepustnicy a blosa? Chcę wykorzystać przepustnicę od 2.0 DOHC-a a ona w podstawie (czyli za przepustnicą) ma króćce z których możnaby pociągnąć podciśnienie...
2. Jakieś inne węże będą mnie obowiązywały? Czy może zapomniałem o czymś?
3. W k-jecie idzie takie spore podciśnienie z korpusu przepustnicy (przed przepustnicą w stronę filtra powietrza) Do czego ono miało służyć?
Pozdrr.
♠Zoggon♠ / 2008-02-04 20:12:13 /
Jeszcze jedno pytanko:
Czy blos może być zamontowany bezpośrednio przed przepustnicą? Czy powinna być zachowana jakaś odległość między blosem a przepustnicą? Jeśli tak to dlaczego?
Wdzięczny będę jakby ktoś zechciał odpowiedzieć na moje pytanko.
Pozdrawiam
♠Zoggon♠ / 2008-02-22 11:32:41 /
daj go możliwie blisko
Pe®ana / 2008-02-22 12:03:28 /
Panowie kupilem wlasnie BLOSA ale nie moge znalesc nikogo kto mi go wlasciwie podlaczy i wyreguluje. Czy ktos zna jakiegoś speca z okolic 3miasta ktory zna sie na tym
antonmb / 2008-03-08 12:02:01 /
tez plauje taki zakup, ale zamontuje sobie sobie sam. najwyzej jak sie nie uda to poprosze o pomoc ;]
Leszek "QSi" / 2008-03-08 12:52:44 /
dzis odwiedzilem dwie "montownie" gazu i dzwonilem do jednej, chcialem dowiedziec sie czy maja moze BLOSa na stanie. w zadnej nie mieli i w kazdej wlasciwie odradzali montarz. 2 stwierdzily ze to sie nie kalkuluje i bez sensu. jedna ze nie bedzie roznicy w spalaniu, jedynie rowniejsza praca i brak dziury na 'dole'.
oczywiscie znalazl sie tez "wioskowy mondrala" twierdzacy ze BLOS to gowno i ze w swoim blizej nie okreslonym aucie ma ale bedzie wywalal. moglem sie go zapytac za ile by go sprzedal ;)
rozwazan nad BLOSem ciag dalszy. zastanawia mnie to ze tym co go maja w wiekszosci "robi dobrze" a tym co go montuja wprost przeciwnie.
Leszek "QSi" / 2008-03-10 21:32:08 /
moze jest podobnie jak z magnatyzerem-kupilem(troche kasy wywalilem)i co powiedziec kumplom-no jest lepiej szczegolnie no wiesz......ale to bylo pare lat temu.
No i te kłopoty mnie chyba ostatecznie odrzucają od idei zasilania LPG...
rypswyps / 2008-03-10 22:27:03 /
jakie klopoty?
Leszek "QSi" / 2008-03-10 22:29:47 /
Leszek Poznań,spójrz choćby wyżej.
rypswyps / 2008-03-10 23:36:48 /
trzeba myslec... to najwiekszy klopot ;)
pmx (wiewior;) / 2008-03-10 23:53:13 /
rypswyps: naucz sie czytac. na nazwisko mam PASOŃ nie Poznan.
a co do klopotow z BLOSem, jakos ich nie zauwazylem, jedynie problemy coponiektorych z regulacja.
zysk w spalaniu rzedu 1l/100km juz bedzie mnie satysfakcjonowal.
Leszek "QSi" / 2008-03-11 07:18:55 /
Obraź się śmiertelnie Leszku, bo nie doczytałem:).
rypswyps / 2008-03-11 10:02:35 /
juz sie obrazilem, za chwile wysle hordy barbazyncow zeby pomscili ta zniewage.
a na przyszlosc poprostu doczytuj, bo czesto ci sie takie bledy zdazaja.
Leszek "QSi" / 2008-03-11 10:44:09 /
"Cousie" - Perana ganiał parę lat temu jakimś Audi Coupe Quattro na k-jetronicu z normalnym gazem na mikserze. Niby 5 garów, 2.3-135 PS, na benie szło >200 i 0-100 w 9s, a na LPG po najlepszym ustawieniu [było chyba 6 czy 7 prób na przestrzeni 3 miesięcy u czołowych 'gazomacherów' w Kraku] dokręcał 180, ale 0-100 nie zeszło nigdy poniżej 12s, co wskazywało na realną moc rzędu 100 PS.
Spalało przy tym owego LPG 10 w trasie, 17-20 po mieście [nie mówię o ślizgawkach po sniegu i lodzie, gdzie dochodziło do 40].
Blosa zainstalował samodzielnie w kilka godzin, spalanie zeszło do 8 w trasie i 12-13 w mieście, ale - co najważniejsze - autko na LPG spokojnie przekraczało 200 i zeszło poniżej 9s na 0-100. Przełączenie z gazu na bene podczas jazdy nie dawało żadnego kopa, co wcześniej było zjawiskiem porównywalnym z podtlenkiem. Na dodatek skończyły się problemy ze strzałami w kolektor etc.
Jesli ktoś mówi, że BLOS jest nic nie wart, to albo nie potrafi go zainstalować, albo ustawić...
Pozdreaux.
KRK 4m / 2008-03-11 11:24:12 /
Nie często :(. Se wypraszam.
rypswyps / 2008-03-11 11:56:37 /
Ja nie mówię, że nie jest nic wart. Tylko perspektywa niemożności znalezienia "machera" od gazu, tudzież całkowita niekumatość w DIY w tym względzie mnie zniechęcają.
Możewrzuć z łaski swej te namiary na tych "macherów" w Kraku od LPG rzetelnych. Podjadę i pogadam, bo w sumie instalacje niemal kompletną mam (oprócz Blosa), ale jak to ma tyle kłopotów sprawiać ...
rypswyps / 2008-03-11 12:01:00 /
Odnośnie blosa, to zastosowałem patencik jak na fotkach poniżej (proszę nie pękać ze śmiechu -z przewodów hamulcowych proszę również się nie śmiać) i o dziwo po 5 miesiącach stania autko odpaliło "z pierwszego". Chodzi równo, nie gaśnie, nie przerywa. Wszystko w porząsiu. Tak więc moim zdaniem BLOS to naprawdę super patent.
Jedynie mam mały problemik i może ktoś podpowie mi co jest nie tak. Otóż jak odpalam Tauniaka to strasznie śmierdzi gazem. Ale tylko podczas pracy silnika. Czy to może być kwestia nieszczelności dolotu? Czy może być to kwestią regulacji? Zaraz po wyłączeniu silnika słychać syczenie wewnątrz parownika, które ustaje po około 1 minucie (w butli nie ma elektrozaworu).
Pozdrawiam
♠Zoggon♠ / 2008-03-11 20:47:34 /
no "pauer rura" przesliczna ;] rurki hamulcowe rowniez.
masz zawor odcinajacy przed reduktorem? moze masz nieszczelne wejscie i tam po otwarciu zaworu ci ucieka gaz? wez szklanke z mydlinami pedzelek i pomaluj wszelkie polaczenia gazowe. albo uzyj takiego sprayu jakiego gazownicy uzywaja.
Leszek "QSi" / 2008-03-11 21:33:29 /
wbrew powszechnej opinii blos zdecydowanie lepiej funkcjonuje ze zwykłymi filtrami w plastikowych obudowach niż ze stożkami !
Pe®ana / 2008-03-11 22:30:30 /
Zoggon, czyli nie masz karburatora ani wtrysku, tylko sam Blos?
rypswyps / 2008-03-12 10:23:08 /
zgadza się... jak widać na fotkach...
przepustnica jest od 2.0 DOHC-a
♠Zoggon♠ / 2008-03-12 21:16:14 /
troche poza tematem
ile zaproponowac za uzywanego BLOSa?
gadalem dzis z "mondrala" co bedzie wymontowywal blosa ze go odkupie o ile nie jest uszkodzony i kombinowany. w piatek mam sie dopytac, jak juz go wymontuje.
mysle ze 100zl to uczciwa cena(przynajmniej wyjsciowa), choc na allegro za uzywki chca wiecej.
jak sadzicie?
Leszek "QSi" / 2008-03-12 21:27:16 /
jak powiedzial, tak zrobil i kupil BLOSA za 100zl :>
w poniedzialek bedzie montowal, obaciem jak pojdzie.
Leszek "QSi" / 2008-03-14 18:47:42 /
antonmb, ja znam, zajrzyj w mój profil i moje ogłoszenia.
granadziarz_3M / 2008-03-16 12:52:07 /
Leszek "Cousie" Pasoń
100zł to bardzo dobra cena pod warunkiem ze blos jest sprawny :) zalezy ile ma przebiegu ale raczej nie km a suwów przepustnicy swojej zalezy to od dynamiki jazdy sprzedajacego jak zobaczysz jest on mechanicznym urzadzeniem a jak wiadomo urzadzenia takie sie zuzzywaja ;) mozesz sprawdzic stan membrany i stan slita, jesli jest za bardzo "wypolerowany" sugeruje to juz znaczny przebieg i z czasem moze zaczac sie zacinac, zacznie miec luzy itp , moze byc zapieczony na śrubach na dole lub miec tam za duzy luz(moze sie wykrecic w czasie jazdy)
zobacz ile kosztuja czesci do regeneracji blosa na allegro :) gdyby blos sie nie psuł to by ich nie bylo w sprzedazy ;)
Main(misiek) / 2008-03-16 15:48:36 /
przebiegu troche napewno ma, ale wymontowany byl jako sprawny.
na razie przetarlem go szmatka z benzyna ekstrakcyjna, starlem nalot i kurz. sruby regulacyjne chodza dobrze ale z oporem. przepustnica chodzi niezbyt plynnie, mysle ze kwestia doczyszczenia wnetrznosci.
niewiem na ile moge go rozebrac i wyczyscic zeby sie dal poskladac bez szwanku.
jutro bede go montowal to zobacze jak dziala.
Leszek "QSi" / 2008-03-16 16:09:25 /
-srube regulacyjna ta duza mozesz wykrecic calkiem i wyciagniesz slit w calosci inaczego go dobrze nie umyjesz ale nie rob tego za czesto bo sie moze zaczac sam rozkrecac
-co do membran nigdy sie nie dobieralem do nich ale od znajomych ktorzy urzywaja wiem ze kolo 50tys km trzeba bylo je juz wymieniac bo poprostu twardnialy
pozatym w blosie nie ma raczej co sie psuc
Main(misiek) / 2008-03-16 16:24:51 /
no i BLOS zamontowany i pierwsze 4km (na stacje po bene i z powrotem) zrobione.
Na razie na ustawieniach "fabrycznych" czyli duza 2.5obr. od min, mala 1.5obr. od max i parownik na ustawieniach z mieszalnika, nie odwazylem sie jeszcze krecic ;)
jade na analizator ustawiac, zdam relacje po powrocie.
Leszek "QSi" / 2008-03-17 13:02:08 /
pierwsze jazdy z BLOSem zaliczone, wrazenia pozytywne, ale bez oszolamiajacych wynikow ;) ladniej odpala na gazie, krotkie zakrecenie i jest. przyspieszenie do 100 troche lepsze ale minimalnie, gdzies w okolicach 0.5s. samodzielny pomiar przy recznej zmianie biegow dal ~12.4s, na "D" 13.7, ale zle mi zmienia bieg na najwyzszych obrotach.
zaskoczenie na analizatorze ze od razu wynik "w normie dla rocznika". wyniki pomiarow :
wolne obroty:
CO: 5.18%
CO2: 8.94%
HC: 291ppm
O2: 2.69%
LAMBDA: 0.949
1:@~2500rpm:
CO: 3.99%
CO2: 10.61%
HC: 233ppm
O2: 1.27%
L: 0.927
2:@~2500rpm troche ubozsza mieszanka ~1/4 obrotu.
CO: 4.11%
CO2: 10.59%
HC: 259ppm
O2: 1.30%
L: 0.924
koszt tej przyjemnosci: 14zl :/
co te cyferki dokladnie znacza niewiem ale wylada to dobrze i jednolicie.
mysle ze po zmianie kabli WN i regulacji zaworow troche sie jeszcze poprawi. zobaczymy jeszcze jak spalanie na takich ustawieniach. zysk 1l/100km bedzie dla mnie satysfakcjonujacy.
Leszek "QSi" / 2008-03-17 18:11:49 /
rozkreciles juz reduktor na maxa ???
Main(misiek) / 2008-03-18 00:44:44 /
Granada 2.8i automat + blos, pomiar czasu na g-techu 0-60 Mph wykazał 12.83 (na benzynie 12.8, więc różnica to błąd statystyczny, tak więc różnicy brak). Dziala prawidłowo na benzynie i na gazie. Za prawidłowe działanie na benzynie odpowiada specjalny blos z podciśnieniowym podnośnikiem klapy, ktory nie zakłóca pracy k-jeta. Za prawidłowe działanie na gazie odpowiada specjalny patent, który podnosi klapę k-jeta, zeby ten nie zakłócał pracy blosa. Jest mega.
Mysza liil (EM) / 2008-03-18 07:00:46 /
tak, byl juz wczesniej rozkrecony, jedynie regulacja niskich obrotow lekko wkrecona.
dodatkowo wymontowany waz kompensacji i aktuator (to cos ze srubka) z weza doprowadzajacego gaz do BLOSa.
wymienilem jeszcze filterek gazu i zobaczymy jak sie bedzie sprawowala instalacja w warunkach bojowych. dzis pierwsze 2x25km ;)
Leszek "QSi" / 2008-03-18 10:27:08 /
pierwsze wrazenia z jazdy bardzo dobre gorzej przy dystrybudorze. coprawda troche dynamiczniej jezdzilem, ale wciaz w granicach 90-100km/h spalanie wyszlo 18.4l/100km czyli fatalnie, 4l wiecej niz na mieszalniku.
trzeba skrecic srubki i test dlugodystansowy kontynuowac.
Leszek "QSi" / 2008-03-27 00:06:13 /
Jak odkręcisz gaz na mikserze to też będziesz miał wrażenia z jazdy dobre :P i też przy dystrybutorze będziesz płak.../płacił. :)
Trójkąt / 2008-03-27 08:34:19 /
Jestem posiadaczem opisywanego przez Myszę patentu. Zrealizował on od początku do końca go za co mu serdecznie dziękuję. Spisuje się wyśmienicie, nie ma różnicy w jeździe na gazie i benzynie, może delikatnie bardziej kulturalnie pracuje na gazie, ale to ze względu że zostały zmienione 3 wtryski w k-jet i nie był jeszcze regulowany silnik na analizatorze po tej wymianie. Niestety dystrybutor nie kłamie i spalanie gazu wynosi około 20l/100, ale ja mam naprawdę ciężką nogę i sobie nie żałowałem, a benzyny mi paliło auto niewiele mniej. Patent z podnoszeniem klapy spiętrzającej ma same zalety i jedną drobną wadę, auto nie bardzo lubi być zapalane na gazie, bo łatwo je zalać, bezpieczniej jest je odpalić na benzynie, przejechać parę metrów i podczas jazdy już przełączyć się na gaz podczas przyspieszania, ponieważ wtedy silnik dostaje paliwo i gaz jednocześnie do czasu zejścia ciśnienia z akumulatora paliwa po wyłączeniu pompy. Po dokonaniu pełnych regulacji napiszę o osiągach na benzynie i gazie po zrobieniu pomiarów na G-Techu.
314TeR / 2008-04-15 15:28:34 /
Takie pytanko o sens ogólny pewnej przeróbki;)
A więc czy jest sens zapakować do 2.9 efi zamiast zwężki ( trójnik + blos + filt powietrza) takije konfiguracji - 2x blos + 2x dolot + 2 filtry stożkowe.
Oczywiscie obydwa doloty od siebie niezależne.
Czy ma to jakieś szanse powodzenia ( miejsce na dolot będzie bo się troche caprika okroi ;) i czy będą jakieś wymierne plusy takiego rozwiązania..
Czy po porstu nie warto ;)
michalch83 / 2008-05-28 14:18:51 /
Mi się wydaje, że będzie problem z synchronizacją regulacji obu blosów.
m.kozlowski / 2008-05-28 14:28:06 /
Myślę, że przy równej długości obu dolotów nie powinno z tym być większego problemu.. Chociaż mogę się mylić ;)
michalch83 / 2008-05-28 14:30:33 /
Jeden blos oraz odpowiedni trójnik w zupełności wystarcza do 2.9
Mysza liil (EM) / 2008-05-28 14:36:37 /
Temat był wałkowany swojego czasu na forum scorpio. Ktoś tak nawet miał i testował. Bez specjalnej różnicy...
Popcio / 2008-05-28 14:51:56 /
Proszę o poradę: czy ktoś zakładał blos + gaźnik. Nie tak jak się zwykle robi - blos podobno najlepiej współpracuje z wtryskiem.
Jednak może ktoś przerabiał temat z gaźnikiem - proszę o podzielenie się doświadczeniem (może jakieś zdjęcia?) :)
bartozłomero / 2008-06-01 17:03:15 /
Właśnie będę montował gaz w cossim 2,9 muszę przemyśleć założenie BLOSA jaki najlepiej przed przepływkę założyć ? Dobrze jak dasz te fotki ;)
Niedlugo mam zamiar kupic BLOSa BRC. Jaka jest dobra cena? Na allegro kiedys byly blosy po okolo 300, teraz juz 400. Ceny poszly w gore, czy ktos szuka frajerow? Nowy czy smigany? To chyba nie jest zbyt awaryjna konstrukcja, podatna na zużycie?
Curtis_Capri / 2009-07-14 19:44:19 /
potarguj się ze sprzedającymi, ja na Twoim miejscu kupiłbym nowy. Niby urządzenie proste, ale mogą gdzieś uszczelki puszczać, może być zanieczyszczony itp. itd. Trudno powiedzieć czy koszt ewentualnej regeneracji + cena używki będzie bardziej opłacalna. Jeśli jesteś z Wrocławia, to z blosem udaj się na gnieźnieńską (giełda samochodowa) do firmy Agaz. Mi zakładali i regulowali. Jestem w pełni zadowolony. Polecam ten warsztat.
♠Zoggon♠ / 2009-07-14 20:54:22 /
ja założyłem jakiś czas temu używkę. Po wyregulowaniu na analizatorze spalin auto pali mniej (może niewiele ale jednak), jeśli kopyto to nie zauważyłem zmiany ale elastyczność... miodzio. Auto miało tendencje do ostrego strzelania w dolot przy 160 km/h.... Mysza wie o co cho ;P. Po założeniu blosa, auto bez proszenia leci 180 i jeszcze jest pod nogą . Ceny może i są wyższe bo blosów coraz mniej o ile dobrze wiem. Generalnie to polecam ten wynalazek:D
sołtys / 2009-07-14 20:58:29 /
Dzieki za info, podjade do Agazu i zobaczymy co mi zaoferują. Co do blosu to mam nadzieje nie tyle na lepsze kopyto czy spalanie , ale dynamike, takie "coś" co jest na benzynie mniej wiecej, no ale nie bede az tyle wymagal, to i tak tylko lpg.
Curtis_Capri / 2009-07-14 21:41:44 /
pod wrocławiem jest gość ktory sprzedaje nowe blosy, jeszcze niedawno były po 250 zł..
ale 400 to sie lekko przewraca w głowie:D:D
tazzman / 2009-07-14 21:43:55 /
Sołtys, jak przez mgłę ;P
Mysza liil (EM) / 2009-07-14 22:57:55 /
no mgła otaczała już wtedy Twój czerep ;)
sołtys / 2009-07-15 07:09:24 /
Agaz w ogole nie prowadzi sprzedazy i montarzu czegokolwiek BRC, a co dopiero blos...
Curtis_Capri / 2009-07-16 12:55:19 /
więc Cię zbyli, bo mi tam blosa założyli i wyregulowali.
♠Zoggon♠ / 2009-07-16 13:38:52 /
tylko jeszcze kiedy to było???
sołtys / 2009-07-16 13:46:19 /
jakiś czas temu, ale co z tego... takich umiejętności się nie zapomina... po prostu mają robotę za którą wezmą większą kasę i po temacie.
Curtis jak Ci się chce, to wpadnij do Oleśnicy w weekend. Zobaczysz sobie jak założony jest blos i sam sobie go zainstalujesz. Co do regulacji: przeszukaj forum, google i może sam dojdziesz co i jak, o ile nie potrzebne są tutaj analizatory spalin; bo chyba sprawa nie powinna być strasznie skomplikowana
pozdro
♠Zoggon♠ / 2009-07-16 13:49:27 /
Wg. prawa UE BLOS jest nie legalny, ponieważ tego typu instalacja powinna mieć elektroniczny system kontroli spalania. BLOS zgodnie z prawem może być instalowany w instalacjach pierwszej generecji, w wyższych już nie.
Ja myślę, że po prostu serwisy nie chcą się w to bawić... po jak ktoś się do Ciebie przyje..., że masz blosa a ty powiesz gdzie zakładałeś to będzie kaka...
Montaż tego jest banalnie prosty! A regulacja.... analizator spalin i ktoś kto ma o tym pojęcie a takich ludzi nie brakuje. Oni tylko montować tego nie chcą.
sołtys / 2009-07-16 13:52:58 /
aha! i jeszcze cuś takiego:
http://www.dev.com.pl/bmw/blos_instrukcja.pdf
sołtys / 2009-07-16 13:53:40 /
Montaz to wiem ze trudny nie jest, z samych zdjec widac co gdzie i jak, chodzi tylko o te regulacje ;] Do tego pdf'a juz dotarlem hehe.
Zoggon, wpadne, obczaje- przy okazji montazu twojego silnika.
Pozdr.
Curtis_Capri / 2009-07-16 21:53:40 /
Powiedzmy, ze chce zainstalowac BLOSa, obczailem juz co i jak- dosc prosta sprawa, trudniej to tylko wyregulować. Jest tylko jeden mankament: Ta rurka gumowa, ktora laczy parownik z blosem w moim aucie wyposarzona jest w takie coś jak na zdjęciu pod postem. Z tego co patrzylem po fotach, to wszedzie ten waz jest bez zadnych dupereli bezposrednio podlaczony do blosa. Np tu:
http://www.capri.pl/image/car/2693/82298
Czy cos sie stanie jezeli zostawie tego mojego "cośia" na miejscu, a dalej zrobie podlaczenie do blosa?
PS.
Do czego jest ta dziura w parowniku, ktora zaznaczylem strzalka?
Curtis_Capri / 2009-09-02 16:25:44 /
chyba zapomniałeś o fotach
Kohito_PS / 2009-09-02 16:32:19 /
Ups... zdarza sie. Tak to wyglada u mnie:
Curtis_Capri / 2009-09-02 16:33:33 /
do blosa wywalasz ta rurke z silnikiem krokowy i trojnikiem i stosujesz przewod bez rzadnych pierdół po drodze.
Dziura ma tak być. To był montowany nowy reduktor i już nic tam nie było :) Generalnie to jest reduktor o dwóch wylotach dedykowany do aut w układzie V.
Popcio / 2009-09-02 16:37:42 /
Czy po zainstalowaniu blosa trzeba cos regulować srubami ktore zaznaczylem na zdjeciu? Z tego co sie orientuje to ta mniejsza srubka odpowiada za wolne obroty i tego nie ruszam. Pytanie czy ta wieksza trzeba wykrecic do pewnego stopnia?
Curtis_Capri / 2009-09-06 15:19:29 /
tutaj masz opis regulacji: http://www.corrado.com.pl/warsztat/blos/blos_instrukcja.pdf
JarekK / 2009-09-06 17:07:22 /
Ten dokument to ja znam. No i tam wlasnie jest napisane zeby zeby wykrecic lub wkrecic srube jalowych obrotow. I ja ni chu chu nie wiem ktora to sruba.
Curtis_Capri / 2009-09-06 17:50:48 /
poszukaj w instrukcji parownika. cala regulacja blosa odbywa sie nim samym sruba wolnych obrotow i otwarcia "gwizdka"
Leszek "QSi" / 2009-09-07 19:01:42 /
tak się zastanawiam, czy ktoś miał coś bliżej w temacie blos+turbo?
Chodzi mi po głowie 2.0 pinto tylko na blosie z turbiną. Doładowanie może 0,5-0,6 bara. Wiem, że wypadałoby przy gazie i turbo założyć wydajną chłodnicę oleju, wiem, że parownik powinien być specjalny do silnika turbo, ale jak z samym blosem? Będzie on działał z turbiną?
♠Zoggon♠ / 2010-05-26 21:02:35 /
Parownik może być ten co jest, trzeba tylko kompensację do niego podłączyć. BLOSA lepiej będzie dać przed turbiną. Wiem że za turbiną to już nie za bardzo chce latać... Chłodnica oleju przyda się czy tak, czy siak.
BARTEK#1925 / 2010-05-26 22:05:37 /
tzn. turbina ma sprężać gotową mieszankę? A to, przepraszam, nie narobi mi rozpierduchy pod maską? I co z bov/dv? Ma puszczać gaz w powietrze lub do filtra powietrza?
♠Zoggon♠ / 2010-05-26 23:03:17 /
tak czy siak trzeba za turbina dac zawor upustowy.
prostszym rozwiazaniem jest mieszalnik/BLOS przed turbina, nie wymaga specjalnych zabiegow poprostu dokladamy sprezarke i ewentualnie chlodnice i dziala(przynajmniej ma dzialac) tyle ze chlodnica magazynuje mieszanke i w razie strzalu zawor upustowy moze nie byc w stanie zredukowac odpowiednio szybko cisnienia. ze wzgledu na wieksza ilosc mieszanki, proporcjonalnie bardziej spektakularnie strzeli z rury ;]
wyzsza szkola jazdy to blos/mieszalnik za turbina, i mieszanie sprezonego powietrza.
teoretycznie reduktor z kompensacja powinien dac rade, blosowi zwiekszone cisnienie tez szkodzic nie bedzie, bo jest ukladem +- hermetycznym, wewnetrznie dziala w cisnieniu kolektora.
niewiem jak reduktor sobie poradzi z podawaniem gazu przy zmieniajacym sie cisnieniu w kolektorze, choc po to kompensacja jest zeby sobie radzil.
plusem takiego rozwiazania jest wieksze bezpieczenstwo w razie strzalu w dolot, bo BLOSA da sie na krotkim kolektorze i strzal bedzie maly. no i mozna dac dowolnie duza chlodnice, nie zapominajac oczywiscie o zaworze upustowym.
myslalem o uturbieniu mojego 2.8 ale mi przeszlo ;P
Leszek "QSi" / 2010-05-26 23:22:35 /
♠Zoggon♠ chyba nie chcesz wstawiać gazu do Siernusa???
mateush (proko) 3M / 2010-05-26 23:43:55 /
nie, no LPG do Siernusa? Aż tak mnie jeszcze nie porypało:)
Rozmyślam sobie nad wywaleniem 2.8 z czarnego Dzioba i wstawienie pinciaka 2.1 odprężonego na kutych tłokach, natryskiem oleju na denka i turbiną Garrett T3 z doładowaniem 0,6 bar, którą ostatnio dorwałem, tylko chciałbym to zrobić z możliwie maxymalnym ominięciem wszelkiego rodzaju elektroniki, w uproszczony sposób tylko na gazie. Narazie rozmyślam w długie letnie wieczory czy to ma rację bytu, czy da radę i czy mi to będzie chodziło w miarę niezawodnie, bo nie uśmiechałoby mi się co wymianę oleju, wygrzebywać jakieś resztki tłoka z miski olejowej.
Ciekawi mnie też temat różnicy ciśnienia/ilości wyrzucanych w wydech spalin między Pb a LPG. Czy tutaj jest jakaś różnica? O ile by była, to pewno miałoby to wpływ na rozkręcanie turbiny. No i jak z temperaturą pracy silnika turbo na lpg...
Co do zaworu upustowego, to możnaby zastosować dump valva od kosy i nadmiar puszczać z powrotem w dolot tzn. w filtr powietrza, ale w przypadku zamontowania blosa przed turbo, to nie wiem jakby to mogło wpływać na zmianę składu mieszanki...
♠Zoggon♠ / 2010-05-27 01:20:59 /
http://www.capri.pl/car/3952/2898
granadziarz_3M / 2010-05-27 08:12:36 /
Warto poczytać trochę o układzie BLOS + TURBO, niestety bywają problemy, tzn w układzie turbo-blos-przepustnica BLOS nie za bardzo chce się dogadać i działać jak należy. Stąd moja sugestia aby BLOS był przed turbo. Jeżdżą takie auta, podobnie z gaźnikiem przed turbo. Do dmuchania na gazie, to lepiej chyba mikser dać i wtedy turbo-mikser-przepustnica.
BARTEK#1925 / 2010-05-27 13:21:25 /
to jeszcze dopytam się o taką rzecz, bo akurat kompletnie brooklands green jestem z tego tematu: Jak to jest z sekwencją? Instalacja ma jakiś tam komputer gazowy, ale czy całą taką instalację można zamontować czysto teoretycznie do pinciaka na gaźniku? Rozumiem, że może to być przerost formy nad treścią, ale pytanie brzmi: Czy cała elektronika sekwencji może chodzić na każdego typu silniku, czy jednak musi w jakiś tam sposób współpracować z istniejącą elektroniką silnika w sensie: Czy silnik musi być wyposażony w jakieś czujniki np. położenia przepustnicy, sondy lambda, przepływomierze i inne tego typu głupoty. Jednym słowem: czy do pinto turbo postgaźnikowca jest sens zakładać sexwencję?
♠Zoggon♠ / 2010-05-27 13:55:43 /
Gdybyś sadzał EFI do pinto, to wtedy jest sens ładować sekwencję. Do gaźnika wystarczy I generacja.
BARTEK#1925 / 2010-05-27 14:41:05 /
tzn. pytam w kontekście najlepszej instalacji gazowej pod pinto turbo. Zasadniczo chciałbym uniknąć zbędnych kilometrów kabli i układów scalonych, ale przede wszystkim chodzi o instalację która najchętniej współpracuje z turbiną i raczej skłaniałbym się w stronę montażu gazu między turbo a dolotem, a nie sprężaniu turbiną gotowej mieszanki.
♠Zoggon♠ / 2010-05-27 14:56:45 /
hmm, chyba sekwencja potrzebuje sygnał wtrysków benzyny? czy mi się wydaje? jeśli mam rację, to przydał by się komp z mapem i innym badziewiem o którym nie mam pojęcia :/
ale rzeczywiście sekwencja w prostym turbo to by była idealna sprawa
Flonder / 2010-05-27 15:15:14 /
musi być komputer do bezyny jak kolega wcześniej napisał, centralka biera sygnał z wtrysków i dolicza sobie odpowiednio czas otwarcia "wtrysku gazu" ,ale można by sterować wtryskami z jakiegoś stand alone, np. MegaSquirt-I przynajmniej byłaby większa kontrola nad składem mieszanki,tylko $$$
Endryou / 2010-05-27 19:44:06 /
to chyba gra nie warta świeczki, żeby kompa pakować, sekwencja.. to jednak się robi kasa. Czyli trzeba będzie kombinować z blosem
♠Zoggon♠ / 2010-05-27 21:16:36 /
BLOSA do turbo odpuść, lepiej odpowiednio dobrany mikser, mocny parownik z podpiętą kompensacją i wprawa w regulacji "na ucho".
BARTEK#1925 / 2010-05-27 21:54:55 /
Pinto 2.1, turbo, gaz - chyba to już było, na PC2007 ;)
http://www.capri.pl/image/car/1253/1843/80241
zanim zdążyłem wtrącić swoje trzy grosze o wtrysku gazu już ktoś to zrobił. Ale to jest bardzo dobre rozwiązanie- należy jednak posiadać sprawną instalację ( przynajmniej od elektrycznej strony) wtrysku benzyny. Sterownik wtryskiwaczy gazu korzysta z czasów otwarcia wtryskiwaczy benzyny - która jest obliczana we sterowniku wtrysków benzyny. Jednak mimo trochę większej ilości kabli wokół silnika- które w zasadzie dobrze ukryte nie szpecą, nie jest to chyba duże utrudnienie. A łatwość regulacji- za pomocą laptopa i oprogramowania- regulujesz swoją instalację co jest nie do przecenienia w przypadku takich projektów.
Ford Thunderbird 7.0 V8 1971
dwa Blosy
reduktor OMVL R90 high power
pmx (wiewior;) / 2012-09-12 12:36:28 /
Jeden reduktor mało będzie na tą instalacje. Powinny być 2 reduktory, po sztuce na blosa.
A swoją drogą to nawet na LPG jest mało ekonomiczny pojazd :)
Trójkąt / 2012-09-12 13:31:11 /
Takie fajne kolanka z redukcjami średnicy, też nawet takie szare, ostatnio w casto widziałem w dziale kible i łazienki:D
Szafa !G.O.P! / 2012-09-12 13:49:05 /
A gdzie te wrażenia? Napisz coś .
Murmur vel Magman / 2012-09-12 18:30:44 /
Generalnie dziala fajnie, ale mieszanka jest uboga, zwlaszcza na wyzszych obrotach, bywa ze strzeli. Na poczatek beda bardziej osloniete filtry a potem sie zobaczy. Niemniej jest to sluszna i najlepsza droga do zagazowania duzego V8.
pmx (wiewior;) / 2012-10-03 11:45:06 /
Przepraszam że tak powiem gówno i rzeźba .
Jak jest ubogo zajedziesz motor i głowice, jak ma być dobrze to duży parownik 2 komorowy elektronik do 6 litrów do 400 450 hp albo dwa podwójne (mają opcje że 2 komory podają w 1 rurkę albo na 2 (1 gaźnik albo do 2) jak silnik ma mieć pierdnięcie to 2x2 komorowce OML do tego duża miedz / plastik fi 8 pod autem i duża miedz/plastik do i z butli , oraz dookoła parownika.
Kolega też Artur robi amerykany i po 400 500 koni i latają tak samo s klasy z mietka czy 5 litrowe beemki.
NIE MOŻNA OSZCZĘDZAĆ NA INSTALACJI GAZOWEJ KTÓRA MA SŁUŻYĆ DO BEZAWARYJNEJ I OSZCZĘDNEJ JAZDY.
Druciarstwo i tyle, zostaw auto na kołki i nazbieraj na 2 reduktor albo coś w ten deseń bo następny własciciel potem będzie się męczył jak zajebiesz następne auto.
Czysta ekonomia lepiej 2 reduktory i jak masz miekkie gniazda lubryfikator gniazd zaworowych niż zajechać v6 czy v8 i ją remontować .
To tyle pozdrawiam i bez urazy ale drut taśma i inne patenty już mi bokiem wyłażą jak co drugi człek chce robić :))
BABALOO / 2012-10-04 08:59:59 /
spokojnie, bo sie zapowietrzysz :)
ma malo palic, tak z 10-12 literkow na setke, jak bedzie palil wiecej to wsadze szmate we wlew paliwa i podpale :)
pmx (wiewior;) / 2012-10-07 21:55:04 /
fajne podejście Wiewiór:)
Bartuś / 2012-10-10 08:46:37 /
Jak ma Ci mało palić to Sobie tico na gaz kup a nie V6 czy V8 :))
A nie zapowietrzam się tylko większość to druciarze i patałachy kupują auta a potem na utrzymanie nie ma jak to się pisze Przerost formy nad treścią :))
BABALOO / 2012-10-11 09:19:08 /
echh macie racje, opchne gdzies ten zlom i kupuje maluszka za 200zl, zapodam mu gaz z butli 11kg ;)
Poniewaz nie bedzie parownika to bede podgrzewac butle malym plomieniem.
pmx (wiewior;) / 2012-11-07 01:02:17 /