Sądziłem, że to już było, ale nie mogę znależć tego wątku.
Mam szczery zamiar założyć do Taunusa komplet czterech czterotłoczkowych zacisków Wilwooda, plus ich korektor siły hamowania. Z przodu wentylowane tarcze z tyłu plain.
Rozumiem, że komplet z adaptorami na przód od Escorta RS mk.1/mk.2 wejdzie bez komplikacii, mylę się ?
Natomiast jakoś nie potrafię wytłumaczyć anglikowi jaki zestaw potrzebny mi jest na tył, napewno od english axle Capri/Escort nie pasuje /taki mają bez problemu/, może da się go jakoś jednak upchnąć ?
A jeśli nie to jaki dokładnie mam most w Taunusie 1600 z 1980-tego i jak to przelożyć z naszego na brytyjski slang techniczny ? Zapewne te mosty były stosowane w kopiach Super7, Cobrach, jakiś Ginettach i innych takich, i pewnie adaptory istnieją pomocy.
.STICH.
/ 2006-09-05 10:20:06 /
tak przód w Escorcie wygląda, będzie to pasować do Taunusa ?
.STICH.
/ 2006-09-05 10:42:41 /
Czy przód będzie pasować - nie wiem. Escort 1/2, Capri, Sierra, Scorpio oraz Cortina 1/2 mają zwrotnice kolumnowe McPhersona, a Taunus/Consul/Granada oraz Cortina 3/4 - podwójne wahacze poprzeczne nierównej długości. Osobiście w moim Escorcie siedzi komplet z Merkur Sierry XR4TI, a w Peranowym są czterotłoczki Volvo na wentylach.
Natomiast tylna oś z Taunusa to na rynku brytyjskim "Cortina Mk3/Mk4 live axle". Jest za szeroka dla Ginetty, Sevena, Marcosa, TVR czy Morgana, a na dodatek prowadzona jest wzdłużnymi drązkami [to jeszcze drobiazg] i resorowana spiralami - co wymaga już konstruowana dla górnego oparcia spiral owych jakichś blaszanych wież fixowanych do ramy podwozia. Dodatkowe problemy... a na ich drogach resory piórowe doskonale zdają egzamin. Dlatego wszystkie owe w/w wózki gonią na mostach Escorta, Capri lub Cortiny 1/2.
Z Cobrą jest jeszcze inaczej, bowiem pamiętliwi puryści od wieków stosują w niej IRS - niegdyś z Zodiaca, potem z Grani, a obecnie ze Sierry/Scorpio lub nawet Jaga XJ. Cobra ze sztywnym mostem to wyjątkowy Ersatzwagen - osobiście w UK takiej nie spotkałem. O ile pamiętam, to walijski Gilbern Invader miał most z Cortiny 3, ale z seryjnymi bębnami, zaś skala produkcji [~1000 szt.] i wartość kolekcjonerska owego wózka na dziś nie skłaniają nikogo do opracowania zestawu tarcz do jego mostu.
Lecz zaklinam - niech żywi nie tracą nadziei... jako rzekł ongiś Julo Słowakiewicz. Może istnieje taki zestaw jak "rear disc brakes set for Cortina Mk3/Mk4 axle". W końcu "są na tym świecie dziwy, o których nie śniło się filozofom..."
Pozdreaux.
KRK 4m
/ 2006-09-05 11:38:40 /
zaczynam czuć się nieszczęśliwy, potrzebny będzie jakiś inżynier od hamulców i wycinanie CNC z duraluminium ?
.STICH.
/ 2006-09-05 11:55:24 /
znamy kogoś takiego ?
.STICH.
/ 2006-09-05 11:55:50 /
A po co Ci adaptory z duraluminium? Zas CNC i inzynier do 2 sztuk to juz hardcore. Przeciez nawet jakby nie pasowalo, to mozna wyrzezbic recznie. Zamow do capri a potem sie pomysli jak to przerobic.
Przod powinien pasowac, skoro zacisk w capri i tajniaku jest identyczny.
Tutaj sa tarcze z tylu http://www.capri.pl/car/894 , spytaj Mniska jakie adaptory zastosowal, bo mial na stanie od kapcia.
Mysza liil (EM) / 2006-09-05 12:31:12 /
Krk4m ja w classic ford znalazlem taunusa z 81 roku i po ichniemu to jest cortina MKV
a skoleii w innym classic fordzie znalazlem taunusa/cortine MKV na 330mm tarczach i czterotłoczkowych zaciskach.
Ligacz 3M / 2006-09-05 14:27:26 /
STICH w katalogu z zaciskami wilwooda znalazlem cos takiego:
model dedykowany do cortiny nazywa sie superlite 6-pot caliper
ale nie to jest wazne wazne jest jaki rozmiar jest przy napisie cortina mianowicie 285 x 21 (v).
Twoj model to dynalite caliper i taki sam rozmiar widnieje przy escort RS/Capri 285 x 21 (v).
mam nadzieje ze to cos pomoże ale i tak poszukam jakiegos gotowego opisu
Ligacz 3M / 2006-09-05 14:39:49 /
Ligacz - formalnie okreslenie MkV dla Cortiny nie istnieje tak samo jak MkIII dla Capri, zaś Granada MkIII to europejskie Scorpio :). Ale coniektórzy wytwórcy akcesoriów i elementów aftermarketowych nazywają "Cortiną MkV' lub "Cortiną 82" odpowiednika Taunusa TC3. Przy czym mechanicznie rożnic żadnych w moście i hamulcach pomiędzy MkIV m.76 a m.82 nie stwierdzono.
Pozdreaux.
KRK 4m
/ 2006-09-05 15:00:19 /
A 6-pot caliper to nie jest poprostu zacisk sześciotłoczkowy ? Ligacz masz ten katalog fizycznie, czy w internecie ?
.STICH.
/ 2006-09-05 20:26:04 /
Dokładnie tak - "6-pot calliper" to właśnie zacisk sześciotłoczkowy.
Pozdreaux.
KRK 4m
/ 2006-09-05 21:30:06 /
napisałem do Willwooda, może będą uprzejmi odpowiedzieć.
.STICH.
/ 2006-09-05 22:12:21 /
ich sprzedawca zaproponował mi coś na tył , ale k..wa nawet nie bardzo rozumiem co to jest, bo wilwood to napewno nie, jakiś wynalazek szatana w dodatku do Capri więc nie do końca pasuje / 270 funciaków/
.STICH.
/ 2006-09-06 08:44:22 /
Stich jak chcesz to możemy sprawdzić mam komplet adapterów na tył do capri, leżą sobie w garażu i czekają na lepsze czasy. Powinny pasować a jak nie to zawsze można przerobić.
no dobra tylko muszę się zebrac i przyprowadzić auto experymentalne, jemu już wszystko jedno czy mu się to rozkręci czy tamto. 15-tego muszę skończyć budowę dużego biura i biorę się za monstera.
.STICH.
/ 2006-09-06 10:28:00 /
Stich katalog mam fizycznie a dokladniej jego czesc w gazecie.
to co ci zaproponowali to niestety albo stety jest od wilwooda i jest to cos co sie nazywa: hydra - mechanical handbrake caliper czy po naszemu reczny hydrauliczno - mechaniczny.
A właśnie mi sie przypomniało ze mam jeszcze katalog BURTONA i tam tez sa roznego typu zestawy ale to juz chyba jest do sciagniecia z ich strony poszukaj a jak nie da rady to sprubuje porobic zdjecia tych stron o hamulcach i wkleje tu
Ligacz 3M / 2006-09-06 11:47:05 /
Jesli TC3 ma takie same hamulce z tyłu, co dziobak, to skontaktuj się z kolegą "Michał72". On jeżdzi żółtym dziobakiem (tym z wielkim napisem CORTINA na klapie bagażnika, autko znane w 3m) i ma z tyłu tarcze, z tego co mi wiadomo również ABS (!).
Fotka przedstawia rzeczone autko.
Ananiasz / 2006-09-06 12:17:51 /
Dzięki.
.STICH.
/ 2006-09-06 14:30:46 /
STICH a nie prościej i jakby nie patrząc taniej kupić zaciski od sierry lub scorpio plus tarcze ze sierry.Wywalasz tarczę kotwiczną ,zakładasz tarczę i przymierzasz zacisk.I myślę że bez problemu wymierzysz sobie adapter do takich zacisków.A jeszcze łatwiej jak masz do dyspozycji choćby adapter od Capri bo jak wstępnie zainstalujesz to będziesz wiedział o ile trzeba zmienić wymiary docelowego adaptera.Pozdro
Na tył chyba tak podziałam, przód chciałbym mieć napewno willwoody czterotłoczkowe i wentylowane tarcze. Plus kubeł dla mnie i na PC 2007 może się trochę podciągnę.
.STICH.
/ 2006-09-06 17:59:12 /
A nie taniej niż czterotłoczkowe Wilwoody wrzucić czterotłoczkowe zaciski z Volviaka? Komplecik Wilwoodów wraz z przesyłką to po prostu znacząco większe koszta...
Wroniasty / 2006-09-06 19:06:47 /
z jakiego modelu ? Volviak to nie problem.
.STICH.
/ 2006-09-06 21:41:21 /
244, tylko muszą być od wentylowanych tarcz, a te skurczybyki ciężko dostać. U dealera są nówki po ok 700 zł sztuka.
Ananiasz / 2006-09-06 23:02:51 /
hmm... trochę zawęziłem pole poszukiwań :-)
240, 242, 260, 262 (tego szkoda rozbierać, więc nie polecam) i pochodne. Bardzo możliwe, że pochodne 140 tyż będą się nadawały...
Ananiasz / 2006-09-06 23:05:46 /
Jak już tak skrupulatnie, to jeszcze 164, 245 i 265. A w 140-kach zdaje się nie było wentylowanych, więc odpadają. Ale na 164 też trzeba uważać, bo mogą mieć zupełnie inny montaż ["setki" są na podwójnych wahaczach jak Taunus, a "dwusetki" na McPhersonach jak Capri].
Pozdreaux.
KRK 4m
/ 2006-09-06 23:30:55 /
Krk4M, specjalnie dodałem słowa "pochodne", żeby się ubezpieczyć ;-)))
Ananiasz / 2006-09-07 07:33:56 /
Do przodu w miare prosto jest zamontować zaciski od Granady 2.8i pod wentyle +lekko skorygowane tarcze z Renault 21 TD.Do tego podkładki dystansujące zacisk od zwrotnicy +dłuższe sruby mocujące.Do tego można zamontować serwo od Grani.Ja taką konfigurację wcielam powoli w życie a co z tego wyjdzie to się okaże:)
trochę mało tłoczków w grenadzie, chyba 4 będą lepiej działać.
.STICH.
/ 2006-09-07 23:53:04 /
To może zamontuj zaciski od Porsche;)
Jak poszukasz to tafisz za dobre pieniążki zaciski od 928 lub 944turbo. są 4-o tłoczkowe zarówno przód jak i tył. Ja trafiłem za 400 komplet.