Jeszcze jedno czy BRC AT90e 140kw to dobry wybór do tego silnika ?? czy lepiej ten "tipo" 100 kw tej samej firmy ??
Bridgestone / 2006-09-03 20:06:26 /
to dobry wybor, do tego jeszcze BLOS brc i koniec problemow ze zgazowanym k-jetem. Zadnych klap, wystrzalow, kombinacji. Poprostu dziala, zapierdcziela, malo pali, odpala na dotyk.
Mysza liil (EM) / 2006-09-03 20:21:34 /
Mysza a co to ten BLOS ?? bo nie wiem i nie znam się jak narazie nie miałem chyba tego w swojej instalacji. Jeśli moge to prosze o wytłumaczenie. Z góry dzięki
Bridgestone / 2006-09-03 20:23:14 /
http://www.capri.pl/forum/73459#89450
bobik liil / 2006-09-03 20:26:42 /
Jest zamontowany tutaj http://www.capri.pl/car/1895, moze M. lub treetop zechca wrzucic fotke spod maski.
Mysza liil (EM) / 2006-09-03 20:42:28 /
A co z kompensacją przy tym BLOS-ie ?? bo w BRC AT90e jest ten przewód z kompensacją, zaślepia się go wtedy czy podłącza do Blosa również. Bo z tego co widze to do blosa podłącza się tylko gaz od góry i powietrze z filtra no i do przepustnicy z drógiej strony :/
Jak już robić to do końca tylko na razie za dużo pytań w mojej głowie :]
Bridgestone / 2006-09-03 20:57:21 /
W tej granadzie kompencacja byla wczesniej i zostawilismy ją. Ale odpinanie weza nie zmienialo kompletnie zachowania silnika. Musze dodac, ze przy rozdzielaczu wtrysku zostalo po poprzedniej instalacji urzadzenie podnoszace klape k-jeta podczas jazdy ba gazie.
Mysza liil (EM) / 2006-09-03 21:07:46 /
To ja mam pytanie.
Miałem parownik w Granadzie 2,8i BRC AT90e
Był stary zero reagowania próbowałem naprawić nie udało się.
Kupiłem parownik BRC AT90e ECO tak jest napisane na pudełku.
Czym się różnią te parowniki ?
Wyglądają dokładnie tak samo.
Skoro granada 2,8i ma 150 KM to czy ten parownik (wyczytałem że jest do max 135 KM) czy jest właściwy.
Z innej srony patrząc poprzedni parownik jeździł w niej 10 lat.
Troche się w tym zamotałem.
Prorok / 2011-08-05 23:09:17 /
ECO mi się źle kojarzy. A tak naprawdę pewnie niczym się nie różnią, ale jak ktoś jest zapalonym ekologiem to kupi ten z dopiskiem ECO ;)
Z tego co wiem to 2.8 na wtrysku ma 160km, a jak parownik ma podane max 135KM, to albo zmień parownik, albo wywal wtrysk, a załóż gaźnik :)
PiotrekGran / 2011-08-05 23:30:08 /
To mi nie pomaga w wyjaśnieniu tego co chce wiedzieć.
Występują z tego co wyczytałem dwa rodzaje parowników BRC AT90e
1 : BRC AT90e 100KW
2 : BRC AT90e 140KW
I teraz takie pytania:
1: Który będzie właściwy do granady 2,8i
2: Jaka jest w nich różnica.
3: Czy BRC AT90e Eco jest 100KW reduktorem czy 140KW ??
4: Jeśli 100KW to czy podoła mocy silnika w 2,8i V6 ?
Prorok / 2011-08-05 23:37:41 /
Właściwy do granady będzie ten 140Kw.
100Kw=136KM
140Kw=190KM
Lepiej mieć zapas, niż żeby brakowało pod czerwonym polem :)
PiotrekGran / 2011-08-05 23:40:11 /
Byłem u gazownika na ustawianiu reduktora na analizatorze. i powiedział ze to jest ten 140kw czyli Bardzo dobry do tego silnika.
Prorok / 2011-08-06 11:13:58 /
No ale na początku napisałeś że masz parownik do max 135KM, a teraz wychodzi że to jednak było 140 Kw ??
Aha, no i jak po ustawianiu ? Działa tak jak 2.8 mordy ? :)
PiotrekGran / 2011-08-06 12:43:18 /
Na analizatorze ustawia mieszankę bez obciążenia,
Zbyt mały parownik objawia się dopiero pod pełnym obciążeniem, zaczyna mulić przy wysokich obrotach, nie przyspiesza tak jak powinien.
Do silnika 2,8 powinien być 140KW, 100KW będzie za mały!.
Trójkąt / 2011-08-08 10:58:17 /
W wielu przypadkach reduktory do większych mocy różnią się TYLKO otworem przez który leci gaz w parowniku. Trochę precyzji i do przerobienia.
Bartuś / 2011-08-08 12:01:35 /
Zasadnicze pytanie do gazowników na forum. Jaki parownik do 2,8i , BRC czy OMVL , oczywiście z blosem (używka) ma to współpracować. Fura to automat, ale to chyba bez znaczenia... Proszę o porady bo widzę ze opinie są podzielone... Widziałem że Mysza bardzo zgrabnie to montował....
omvl. nie ma bata na ten parownik
fordofil / 2013-03-04 19:14:55 /
i to i to dobre ;)
Ja mam omvl i przy -26'C na gazie odpalał. Blos oczywiście.
michalch83 / 2013-03-04 19:15:12 /
Duży brc równie dobry jak omvl. Ale ten drugi poważniej wygląda a to czasem potrafi dać 3 punkty do lansu więcej ;)
Trójkąt / 2013-03-04 20:31:53 /
no to haczę się.... w jakich przedziałach cenowych chodzą takie nowe parowniki, bo muszę kupić coś do mojej V-ki, a może ktoś ma w ofercie???
wiśnia / 2013-03-05 08:20:30 /
Tak tylko dodam od siebie że mam w kilku autach instalacje LPG i zasada u mnie jest taka, że auta posiadające reduktory BRC najwyższej mocy bez szemrania na gazie odpalają nawet w największe mrozy a te mające reduktory "za małe" owszem jeżdżą ale z gazu nie odpalają. Wszystko to z silnikami 2,8 i 2,9.
zapek??? !G.O.P! / 2013-03-05 08:38:08 /
czyli BRC? rulez?
Ja mam z kolei OMVLa i też w zimę odpalałem bez stresu. Aczkolwiek, technika odpalania przypominała odpalanie starego diesla ze słabymi świecami...
OMVL stabilniejszy, BRC bardziej czuły i w aplikacjach z mikserem i registrem śrubowym wymaga co jakiś czas przekręcenia śrubką od składu na wolnych. Ale oba ogólnie godne polecenia.
Mysza liil (EM) / 2013-03-05 15:15:17 /
"OMVL stabilniejszy, BRC bardziej czuły i w aplikacjach z mikserem i registrem śrubowym wymaga co jakiś czas przekręcenia śrubką od składu na wolnych. Ale oba ogólnie godne polecenia."
Zgadzam się w 100-tu % z przed mówcą.
markokrk / 2013-03-05 17:59:57 /
ludzie ja sie pytam zeby mi ktoś jednoznaczną odpowiedź dał ...
moj k-jest + blos
rzuć monetę
Mysza liil (EM) / 2013-03-05 19:24:41 /
Możesz iść po taniości i brać ten tańszy. Z blosem oba się sprawdzą jednakowo dobrze.
Trójkąt / 2013-03-05 20:52:15 /
Ja mam BRC + blos i śmiga jak złoto.
zapek??? !G.O.P! / 2013-03-05 22:47:50 /
A ja z kolei z OMVLem nie mogę dojść do ładu. Odpala świetnie, ale żłopie straszliwie. Vis-a-vis mojego warsztatu jest całkiem zdolny gaziarz i nie podjął się regulacji tegoż, twierdząc, że rzeczony OMVL jest niestabilny, ciężko regulowalny i w ogóle że to zło.
Z druiej strony, twierdzi, że w BRCu z dodatkowy podcśnieniem podłaczanym pod kolektor rzeczone podciśnienie reguluje skład mieszanki na wolnych obrotach, co z kolei kłóci się ze wszystkimi znakami na niebie, ziemi i w internecie...
... i sam już nie wiem :D
A ja właśnie jestem w trakcie poszukiwania jakiegoś parownika do 2.3V6 i zastanawia mnie jedna rzecz.
Dzwonię go gościa z pytaniem o konkretny parownik, a on wyskakuje mi z pytaniem, czy chcę podciśnieniowy czy elektroniczny, bo w instalacjach I generacji stosowano takie i takie. W związku z tym, że z mojego starego parownika wychodzi jakiś wężyk do kolektora ssącego, mam śmiałość przypuszczać, iż jest to właśnie podciśnieniowy (jeśli mylę się, bądź dążę do pomyłki, proszę szybko mnie poprawić).
Mam jednak inny dylemat i pytanie z tym związane: gdybym nawet kupił nie podciśnieniowy, ale właśnie elektroniczny, to jakie napotkam różnice przy jego podłączaniu???????
Z góry dzięki za porady i odpowiedzi.
P.S. Mam zamiar kupić parownik zgodny w Waszymi sugestiami, a więc myślę o BRC lub OMVL. Może przy okazji mojego pytania ktoś mógłby mi doradzić co konkretnie wybrać??? Może jakiś pomocny link do ofert??? Pozdr
wiśnia / 2013-03-06 09:31:31 /
'Ja sugerując się opiniami na tym forum celowałbym jednak w dużego BRCa.
OMVLa założyłem, bo mi się akurat trafił przez przypadek, jak szukałem parownika.
"gdybym nawet kupił nie podciśnieniowy, ale właśnie elektroniczny, to jakie napotkam różnice przy jego podłączaniu???????" - centralka i wiązka, w podciśnieniowym gaz rozłącza brak podciśnienia, a w elektroniku brak sygnału na cewce. ps omvl na podciśnienie w pl nie ma.
fordofil / 2013-03-06 20:13:04 /
bierz podcisnieniowy, nie trzeba przerabiac starej instalacji i wydaje sie byc bardziej niezawodny
stiop3 / 2013-03-07 00:23:30 /
to ja powiem tak: przy 2.3 jezdzilem na BRC, Lovato, i OMVL i kazdy latal zajebiscie... jak jooz oodalo sie je wyregoolowac:) a do 2.8 (gaznik) koopilem noowke sztooke Lovato i ganial jak zly.
leetvoos / 2013-03-07 01:37:43 /
dzięki za rady ;) - jednym słowem trza cóóś wybrać i ino kupować, bo sezon coraz bliżej....
wiśnia / 2013-03-07 06:25:06 /
Jeśli odpalasz z LPG to elektronik ma możliwość puszczenia szprycy gazu przed odpaleniem, dzięki temu łatwiej silnik zaskakuje. Podciśnieniowy puści gaz dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem.
Przy zmianie z podciśnieniowego na elektryczny warto zmienić centralkę na wersję z odcięciem gazu po kilku sekundach przy niepracującym silniku.
Trójkąt / 2013-03-08 18:31:34 /
w mojej grani siedzi od 10 lat taki: BRC AT90E
Kilgore / 2013-03-08 20:45:24 /
Trójkąt, popitoliłeś. Podciśnieniowy ma ręcznie sterowany zastrzyk gazowy i wali strzała z pełnego wychylenia membrany, a elektronik ma opcję otworzenia na moment elektrozaworu na zaprogramowany centralką czas.
Raul, Jak chcesz BRC AT90 140 kW, to się z tobą zamienię za tego twojego OMVLa. Wal na prv jak chcesz.
granadziarz_3M / 2013-03-08 21:55:23 /
Granadziarzu, a nie chcesz czasami po prostu sprzedać tego parownika BRC????
wiśnia / 2013-03-09 07:41:30 /
nie, bo siedzi w moim dupowozie, a ja nie lubię BRC...
granadziarz_3M / 2013-03-09 16:57:18 /
czemu nie lubisz BRC?
bo mi się nie podoba, że ma tylko 140 kW, bo ma ch...owe śrubki do regulacji na imbusy, bo jest brzydki, bo jest ble. Nie lubię ich po prostu. A ten twój OMVL to jest ten sześciolitrowy, czy ten mniejszy? Bo ja potrzebuję ten większy. To ma karmić 4,0 i nie tę fordowską żenadę, tylko nieco weselszy silnik.
granadziarz_3M / 2013-03-09 20:14:23 /
Grand?
A czy ja dobrze to rozumiem, że OMVL ma dwie membrany (dwa stopnie rozprężania gazu z butli) i to zapobiega przelewaniu przez reduktor gazu prosto z butli, który nijak nie ma się jak spalić i tłumikiem wylatuje?
Granadziarz możemy założyć atyfanklub BRC. Dla mnie to najgorszy parownik z jakim miałem do czynienia. Przy BRC najprostsze lovato to mistrz stabilności.
bobik liil / 2013-03-09 23:22:22 /