Czy ma ktoś z szanownych jakiekolwiek dane techniczne dotyczące silnika 4.0 v6 z forda rangera 2004 rok? Konkretne pytanie - Czy wejdzie o Capri bez cięcia budy? -podłużnice itd. Dzięki za wszelkie info.
4.0 V6 to mi Koelnem śmierdzi, jak z Explorera - ale nie jestem specjalistą. Ale jeśli to Koeln to zdaje się Trójkąt jakoś to upchnął do Capri. A mocy ma nie 260PS tylko 216PSów.
Konar / 2006-09-01 17:01:36 /
Teraz doczytałem źródła dokładniej i to jednak nie może być Koeln OHV, bo przestali go produkować w 2000 roku. Prawdopodobnie to wynalazek Forda o nazwie SOHC-640, niby robiony w Kolonii - ale obawiam się czeka Cię ciężka rzeźba z wsadzeniem tego do Capri. Jednakże - dla chcącego nic trudnego :]
Pozdrolo
Konar / 2006-09-01 17:12:40 /
Oczywiście nie próbowałem, ale z kilku przyczyn powinno wejść do Capri.
Po pierwsze blok jest z Koelna 4.0, a więc Trójkąt wykazał, że da się...
Po drugie głowice mają wprawdzie po jednym wału rozrządu [2OHC] w każdej, ale to mniej niż 4OHC Coswortha 3.4, który jakoś się zmieścił do RS3100.
Po trzecie to Cosworth budowany był na Essexie, który z półki od razu jest większy od Koelna.
A co do mocy, to w SAE spotyka się dlań od 250 do 260, a w DIN - od 215 do 220.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2006-09-01 18:17:57 /
Nie wytrzymałem i zrobiłem trasę Warszawa-Rzeszów i obejrzałem silniczek. Co do włożenia do Capri byłby jeden problem - wystawałby nad maskę około 20cm!!! Od miski do góry kolektorów ma 83cm. Na samej górze jest cały dolot, alternator i cewka zapłonowa. Wieczorem wrzucę fotki - i ma rzeczywiście 260km. Z resztą wymiarów nie byłoby problemów szerokość i długość ok.
wrzuc foty silnika, obejrzymy co da sie obnizyc :)
Mysza liil (EM) / 2006-09-04 10:26:42 /
Pasek - z tą wysokością MUSI się coś dać zrobić.
Po pierwsze siada seryjnie w nowym Mustangu, a tam maska jest dość niska.
Po drugie - zwykły 4.0 OHV też wystawał ponad maskę, ale Trójkąt, Mysza i jeszcze paru wykazało, że nic to...
Po trzecie - a nawet jakby wystawał, to co? :D
Pozdreaux.
KRK 4m / 2006-09-04 11:24:04 /
Obwawiam sie ze pomimo wszystko bedzie problem z upchnieciem go pod maska .
http://www.stevensparts.com/COMPLETE%20LIKE%20NEW%20ENGINES.htm
SOHC ma strasznie wysokie glowice :/ trzebaby usunac wszystko co wystaje ponad pokrywy, dorobic kolektor dolotowy, przeniesc osprzet i przepustnice. Troche roboty jest, zaryzykowal bym mimo to, tylko cos nie wierze w te 260 koni...
Mysza liil (EM) / 2006-09-04 12:52:42 /
Mysza ostatecznie mozna jeszcze podwyszyc maske :D
Ale ja nie potrafie :)
Mysza liil (EM) / 2006-09-04 13:02:21 /
Ja ci pomoge .
A wracajac do tematu , bedzie naprawde problem z upchnieciem tego silnika pod maska , tak jak to mysza napisal przez glowice.
dodatkowo nie jestem pewien ale trzeba by dorobic przejsciowke pod srzynie .
A nie można wyciąć dziury i niech sobie wystaje, ewentualnie osłona z plexi, byłoby na co popatrzeć. Chyba nikt nie chce używać 260 koni w 1000 kilowym aucie bez kontroli trakcii kiedy pada. Już widzę jazdę takim monstrum w zimie, można się zabić kichając / i dociskając gaz /, prowadziłem raz sprzęt o podobnym stosunku mocy do masy bez turbo BMW Z 3M - 321 ps w kabrio, po deszczu dzieki.
.STICH. / 2006-09-04 17:47:38 /
A to nie jest przypadkiem ten silnik z wałkami rozrządu w głowicy napędzanymi łańcuchami od wałka pośredniego. Bo jeżeli tak to te łańcuchy będą największym problemem, bo są w dziwnym miejscu - z tyłu o ile się nie mylę i nie bardzo mieści się to w komorze Capri.
Kuba M. / 2006-09-04 23:33:48 /
Pomysl niezly z tym silnikiem, ale czy na pewno?... Ojciec ma Rangera 4.0 XLT '99. Teoretycznie ma to 160 HP na amerykanskim paliwie(86? oktanów). Efekt jest taki, ze przy ponad półtora tonowym pick-upie zrywa przyczepność z gazu na jedynce... Mysza - masz chyba taki sam motor z explorera, tez mowiles, ze musiales nauczyc sie ruszac:)-to w Granadzie. Jakos nie moge sobie wyobrazic 100 koni wiecej i 500 kg mniej...pomijajac, jaka skrzynie i most chcesz pod to zalozyc:)Ale od biedy - zalozysz wycieraczki na boczne szyby, napiszesz :" UWAGA - tyl zachodzi przy skręcie" i jazda!!!
Bartuś / 2006-09-10 10:41:52 /
Nie przesadzajmy , z takim silnikiem da sie normalnie jezdzic.
Ja daje rade, ale podzespoly auta niebardzo :P
I jakos nie umiem sie nauczyc tak jedzic zeby nie psuc reszty ;)
Mysza liil (EM) / 2006-09-11 10:20:43 /
Sorki za opóźnienie z fotkami ale komp mi się zesr....ł - dziś go chyba reanimuję i wrzucę. Z tym zachodzącym tyłem to bym sobie jakoś poradził :) ale jak pomierzyłem komorę silnika to wzdłuż też byłoby na "styk".
A tutaj obiecane foty tego moturu.... - jeżeli ktoś chce mam w dobrej jakości i mogę wyłać mailem. Mam też zdjęcie z 1 komunii - ale tego nie opublikuję ;)
Czy na zdjeciu z 1 komunii widac gazniki? ;-)
pmx (wiewior;) / 2006-09-17 13:35:22 /
w dzisiejszych czasach na komunii nie wali sie w gaznik wiec nic nie widac.dzis pali sie maryche za winklem.
To teraz z okazji I Komunii dzieci dostają 4.0 V6? Czy od razu całego Rangera? ;-)
Rafał L. / 2006-09-18 16:03:43 /
Podobno w modzie są nietypowe prezenty.... ;) córka mojej sąsiadki dostała na I komunię skrzynię i dyfer od UAZ-A i podobno bawi się nim do dziś.....
powiadasz we stolicy takowa moda,dziwne miasto.