witam dzisiaj byłem w warsztacie i chce odac głowice do planowania,utwradzane gniazda zaworowe,polerka kanałow tylko niewiem o ile splanować głowice chce rownież wlozyć wieksze zawory robione na dwa katy tylko nie wiem jaki wymiar zaworów .Jak ktos robił taki zabieg byłbym wdzieczny za podpowieć jak rowniez ile mozna spodziewac kucyków sie po włozeniu sportowego wałk.(2,0 OHC)
młody3 / 2006-08-31 23:29:34 /
a jakiego wałka ? troche więcej konkretów trzeba by podac
Ja planowałem głowicę o 1,5mm. I panowie od obróbki silników bardzo marudzili, że muszą tyle zeszlifować. W każdym razie jeśli wcześniej nie była ruszana, to taka wartość jest jeszcze bezpieczna. Silnik 2,0 OHC "205".
Piotr Siemiątkowski (Irpac) / 2006-09-01 10:08:59 /
W batoonowym silniku glowica poszla o 2 mm do dolu . A jest bezpiecznie , zreszta na tym silniku jezdzil pajak w tym roku na PC
chodzi mi o wałek typu GT do normalnej jazdy bo sportowy to raczej sie nienadaje do codzienej eksploatacji
młody3 / 2006-09-01 15:00:15 /
Jeżeli chodzi Ci o wałek GT do 2.0 ohc - nadający się jak sam piszesz do codziennej eksploatacji to dużym zaworze raczej zapomnij :(.
Instalacja dużych zaworów aby dała jakieś efekty pociąga za sobą konieczność zastosowania wałka o dłuższym czasie otwarcia zaworów oraz zastosowania dużych gaźników ( w przypadku Pinto 40 lub większych ). Większy zawór umożliwia zassanie większej ilości paliwa w jednostce czasu ale aby to wykorzystać należy zmodyfikować kanały ssące ( w przypadku Pinto chodzi o ich kształt, a nie jak czasem się twierdzi o wielkość ) co z kolei pociąga za sobą spadek prędkość przepływu powietrza a więc problemy z prawidłowym rozpyleniem mieszanki i problemy z jej skraplaniem. Aby zachować prawidłowe parametry napełniania ( rozpylenia mieszanki i jej prędkości ) konieczny jest wałek o dłuższych czasach otwarcia zaworów. Duży zawór przy "krótkim" wałku daje taki efekt, że zanim strumień mieszanki "rozpędzi się" to zawór już zostaje zamknięty i w efekcie nie dochodzi do właściwego napełnienia cylindrów. Na dodatek mieszanka i tak już niedostatecznie "rozpędzona" zostaje zatrzymana i musi "rozpędzać" się na nowo. Aby korzystać z dobrodziejstw dużych zaworów trzeba zastosować "dłuższy" wałek i jeździć w wyższym zakresie obrotów silnika.
Takie modyfikacje prowadzą jednak do pogorszenia elastyczności silnika a więc do spadku jego użyteczności w codziennej jeździe.
Jeśli idzie o polerowanie kanałów dolotowych to ponownie stanowczo odradzam ze względu na zastosowanie gaźnika ( jak przypuszczam ) oraz specyficzny kształt kanałów w Pinto ( patrz : http://www.capri.pl/forum/103605#151219 - kilka ostatnich postów ). Zmiana ich kształtu jak najbardziej ale nie polerowanie.
Jeśli idzie o wielkośc zaworów to w Pinto 2.0 najczęściej stosuje się dolotowe o średnicy 44.5 mm (Grp1) lub 45.5 mm oraz wydechowe o średnicy 38.0 mm.
Co się zaś tyczy planowania głowicy to trzeba wcześniej raczej zmierzyć zarówno jej wysokość jak i wysokość bloku celem sprawdzenia czy nie były wcześniej planowane i w oparciu o taką wiedzę podjąć decyzję o usunięciu określonej ilości materiału.
Ale się rozpisałem... mam nadzieję, że chociaż z sensem...
POZDRAWIAM
Jerry, a przy moim wałku Piper 270 stopni /fast road/ i gażniku 45 dellorto ile splanować głowicę i jak duże wpakować zawory do 1600 ?
.STICH. / 2006-09-01 20:13:34 /
Jerry dziekuje za dobry wykład.Tylko powiedz mi jezeli bede jezdził na gazie to raczej nie bede miał problemów ze skraplaniem co oznaczało by ze mozna polerowac kanały.Drugie pytanie ma takie czy założenie wałka typu GT chyba coś pomoze i odczuje jakieś róznice w przyroscie mocy.Wałek +koletror baran+zrobiona glowica =? mozena wiedziec ile moge sie spodziewać.dzieki i czekam na rade
młody3 / 2006-09-02 15:47:59 /
Szukaj na forum - było mnóstwo spekulacji na ten temat w całej masie wątków. Poszukaj, poczytaj. Warto. Myślę, że możesz uzyskać 15-20% mocy więcej. Pomyśl też o bardziej rasowych gaźnikach :) Pozdro
Śmietan / 2006-09-02 20:30:18 /
Aha, jeżeli poważnie o zwiększaniu mocy, to zapomnij o gazie...
Śmietan / 2006-09-02 20:31:19 /
Odświeżę temat . Jak sprawdzić czy głowica nie była już "ścinana". Gdzie i z jakiego miejsca to zmierzyć.
ste-fun / 2012-04-15 10:45:13 /
ma ktoś na podwórku nominalną głowicę od 2.0ohc? MOglibyście zmierzyć ich "wysokość" czy inaczej "grubość"?
Czy wiadomo wam, jaka była nominalna wysokość? Czy były różnice w fabrycznym planowaniu między taunusami/sierrami/transitami?
Miałem dziś w swych łapach 3 głowice od 2.0ohc i miay odpowiednio: 94,7mm, 94,2mm, 93,9mm (ta najchudsza chyba już troszkę planowana...)
bartozłomero / 2012-09-05 23:37:12 /
akurat wiec sprawdze
młody3 / 2012-09-06 14:33:39 /
Wygląda na to, że 94.7mm to nominał fabryczny...
Podobno bezpiecznie jest zjechać (do sportu) 1.5mm, ale rzezają i 2mm - choć wtedy istnieje poważne niebezpieczeństwo spalania stukowego... albo mniej ścinać, albo już do końca życia (silnika) skazani jesteśmy na paliwo 98 oktanowe, ew. jakieś dodatki wzbogacające "oktanowość"... ;)
bartozłomero / 2012-09-25 13:33:08 /
Ewentualnie na LPG które to ma 100-105 oktan :]
Trójkąt / 2012-09-25 15:36:47 /
Chyba tylko w założeniach -- bo z badań dostępnego w Polsce LPG które przeprowadzał m.in nasz wykładowca wraz z innymi z uczelni -- łacznie z około 50 stacji markowych i niemarkowych a które to wyniki pokazywano nam jako studentom na wykładach liczba oktanowa wahała się od 92 do 96 oktan ;-))
MikeB4 / 2012-09-25 18:24:51 /
oktana podejrzewam ze paliwo moze nie miec ani jednego, ale liczbe oktanowa 95-98 albo ponad sto dla LPG to jak najbardziej:)
pozdr,
atom
Tak jak Ci piszę -- wśród przebadanych próbek LPG nie było ani jednego z liczbą oktanową powyżej 96 czy tam 97 .... Najbardziej rozbiła mnie jakaś substancja w małej ilości która miała liczbę oktanową w wielkościach rzędu tysięcy ;-)
MikeB4 / 2012-09-26 00:57:49 /
Ja ściąłem kiedyś o 2mm i nic nie stukało. Gdzieś w necie widziałem wypukłe tłoki do OHC i tam bym się może zaczął martwić.
zapek??? !G.O.P! / 2012-09-26 06:40:52 /
ja mam wypukłe tłoki i na razie też nic nie słychać - tylko, że głowica ścięta jest tylko o 1.3mm, a te tłoki są niższe od oryginalnych o 1mm... także nie dochodzą do krawędzi bloku, tylko są "schowane"... ale myślę, że założenie korb dłuższych rozwiąże ten problem ;)
bartozłomero / 2012-09-26 08:11:39 /
Bo te tloki sa pawdpopodobnie do YB N/A
Bo właściwie za spalanie stukowe nie jest bezpośrednio odpowiedzialny stopień sprężania a maksymalne ciśnienie sprężania przy którym to temperatura samozapłonu mieszanki spada do temperatury panującej w cylindrze i stąd te stuki. Wynikało by z tego, że pomóc może wtedy lepsze chłodzenie silnika lub wtrysk wody. Może też nie bez znaczenia byłoby wyprowadzeni filtra powietrza na zewnatrz lub intercooler w układzie wolnossącym albo chłodzenie kolektora ssącego.
zapek??? !G.O.P! / 2012-09-26 10:03:58 /
Zapek, coś chyba nie bardzo to Twoje tłumaczenie:). Spalanie stukowe wywołane jest rozprężająca się w komorze spalania częścią palącej się mieszanki, która podgrzewa i spręża, pozostałą jeszcze nie zapaloną mieszankę. Dopiero po przekroczeniu pewnych wartości ciśnienia i temperatury pozostała mieszanka spala się gwałtownie, powoduje wahania ciśnienia w komorze spalania i w tym momencie pojawia się stukanie. Dopiero to zjawisko prowadzi do przegrzania się elementów komory spalania i samozapłonu. Łatwo z tego wywnioskować, że paliwa, które wolniej się zapalają, łatwiej ulegają spalaniu stukowemu.
Zatem lepsze chłodzenie może pomóc jedynie zapobiegać skutkom spalania stukowego, ale samemu spalaniu stukowemu nie da rady.
Wydawało mi się że wysokooktanowa benzyna pali się wolniej. Inna sprawa że za spalanie stukowe odpowiedzialny jest także po części zapłon, im późniejszy tym mniejsze ryzyko stukowego. U siebie w silniku (nie ford) mam stopień sprężania 10.5:1 na seryjnym wałku i mogę jeździć na każdym paliwie, kwestia przestawienia zapłonu (coś jak korektor oktanowy).
Przemek S. / 2012-09-26 12:40:35 /
Moze trzeba tez wyjasnic co to wysokooktanowa benzyna i, ze cos takiego nie istnieje;)
Liczba oktanowa to miara odpornosci na zjawisko spalania stukowego. Okresla sie ja w silniku wzorcowym, porownujac badane paliwo z paliwem wzorcowym.
tłoki chyba nie są z YB n/a, bo mają "podcięcia" na dwa, a nie 4 zawory...
bartozłomero / 2012-09-26 14:18:47 /
"Spalanie stukowe wywołane jest rozprężająca się w komorze spalania częścią palącej się mieszanki"
Wytłumacz jeszcze dlaczego ta mieszanka się tam pali?
zapek??? !G.O.P! / 2012-09-26 15:38:00 /
Bo ją sam naumyślnie podpaliłeś ;)
jak ustawić zapłon do wałka przeszlifowanego na 280 stopni? bo na 10 stopni chodzi nierówno jak przekręce aparatem poza znaki to nawet spoko
mishq (Mateusz G.) / 2017-06-14 16:34:56 /
14 stopni minimum, chociaż nie zaszkodzi mu i więcej.
Grzesiek_Rudy / 2017-06-14 17:45:25 /
Ustawiłem mocno poza znaki na kole i nawet chodzi dobrze zapierdala i spalania stukowego nie słyszałem na razie
mishq (Mateusz G.) / 2017-06-14 18:05:07 /
Doświadczalnie, tylko doświadczalnie.
granadziarz_3M / 2017-06-15 17:27:27 /
Więcej na obrotach jałowych, maksymalne wyprzedzenie według eksperymentów ale na za bogatej i większym wyprzedzeniu nie będzie stukał a mocy będzie miał mniej. Najlepiej ograniczyć ruch ciężarków w aparacie.
Przemek S. / 2017-06-15 18:19:17 /
w jaki sposób ograniczyć ruch ciężarków w aparacie?
mishq (Mateusz G.) / 2017-06-17 00:23:52 /
Na przykład wkręcając śrubki z boku albo wbijając malutkie kołki na drodze ich ruchu.
Przemek S. / 2017-06-17 09:45:13 /
Stoperem, na najlepsze osiągi.
Mysza liil (EM) / 2017-06-20 08:17:25 /