Witam
Nabyłem ostatnio Forda Taunusa 17m P5 rocznik 1967. Jest tam instalacja 6V, kłopot w tym ze dostanie aku 75Ah graniczy z cudem, a jak juz jest dostepny to cena porostu powala na kolana, podjłem decyzje o zamiania na 12V. Potrzebuje waszej informacji, bo narazie jestem początkującym właścielem Forda.
Mam kilka pytań:
Od czego można zastosować alternator, rozrusznik itd??.
Co jeszcze trzeba wymienić przy takiej zamianie?? Oczywiście wszyskie żarówki!!
Na co trzeba zwórcić szczególną uwage??
Pozdrawiam
Bartek
wawbart / 2006-08-16 09:59:45 /
No nie wiem czy przerobka bedzie tansza niz akumulator 6v ;)
Alternator i rozrusznilk oczywiscie od forda, na 12V, jesli masz silnik v4 to rozrusznik podejdzie od kazdego v6 w manualu ( i niektorych automatow - liczba zebow na bendixie jest wazna) Alternator w v4 kreci sie w druga strone wiec dobrze miec od v4 z smigielkami wentylatora wygietymi w druga strone, ale od biedy zadziała i zwykły od v6. Od biedy mozesz zostawic rozrusznik. Zobaczysz jak dobrze bedzie krecił :) Nie spali sie, przynajmniej nie od razu.
Wszystkie zarowki masz do wymiany, to nie powinien byc problem.
Silniczek od wycieraczek - to moze byc problem. Zeby go spowolnic mozesz włączyć w jego obwod szeregowo jakas cewke zapłonową. Taki układ zrobi robote.
Jesli masz oryginalne radio, powinno miec przełącznik na 6/12 V.
Przerywacz kierunkowskazow tez raczej do wymiany.
Cewka zapłonowa musi byc od instalacji na 12 V.
Mysza liil (EM) / 2006-08-16 11:03:42 /
Pamiętaj wszystko sprawdzić, szczególnie radio... bo inaczej je spalisz.
Arturo / 2006-08-16 19:46:25 /
mam pytanie mniej wiecej ile wyniesie kosz takiej przeróbki jeśli ktoś sie prientuje
Killer vel M-maniac / 2006-08-26 18:02:02 /
Bartek kolega ma takie autko jak ty i nie miał z przeróbką żadnych problemów jednak jeżeli masz orginalne radio w nim na górze powinien by przełącznik z 6 na 12V inaczej je spalisz i jeszcze do nagrzewnicy wstaw jakiś opornik żebyś też jej nie zjarał
POZDRAWIAM