czesc
mam maly problem; szukalem na forum, ale na takie trywialne pytanie nie znalazlem odpowiedzi; licze, ze mi ktos pomoze
wypadl mi lewarek ze skrzyni, na szczescie na parkingu ;) lewarek od skrzyni 4 bieg. prawdop. typu E, taki jak na zdjeciu nizej
po dlugich probach, gwint juz mocno zmeczony, udalo sie go przymocowac, tak ze wrocilem autem pod dom; problem jest prozaiczny, dokrecony jest tak, ze wszystkie biegi wchodza w jednej plaszczyznie, razem ze wstecznym, nie ma blokady przed wrzuceniem R przez docisniecie; raczej nie trzeba tlumaczyc, co ciekawego moze sie wydarzyc jak sie pomyle na swiatlach :)
czy ktos moglby mi powiedziec, jak taka blokade uaktywnic? o cos musze lewarek zaczepic? jakas sprezynka?
jakby jakas pomocna dlon z 3M mi to zaprezentowala w praktyce, to bylbym podwojnie wdzieczny; piwko jakies sie znajdzie bankowo, milosz moze poswiadczyc ;)
poza tym po sugestiach milosza wlasnie i przeczytaniu, ze to nie jest jakies nowym, ten wypadajacy lewarek, wymienilbym z checia skrzynie na 5tke; nawet w rumii takowa jest (dzieki maciaseek za nr tel), ale problem z miejscem i zasobami ludzkimi (moja wiedza predysponuje mnie do podawania kluczy); jakby ktos znal jakis warsztat, w ktorym mozna taka operacje w miare bezproblemowo przeprowadzic (z tego co tu wyczytalem to pewne modyfikacje przy mocowaniu skrzyni wchodza w gre), to ponownie bede wdzieczny; chyba ze poczekam do jeseniu, az sie u granadziarza zluzuje ;)
Ingiel / 2006-08-14 15:27:45 /
cos jeszcze nie opanowalem mechanizmu tutejszych wiadomosci
obrazek lewarka jest tu http://files.capri.pl/u/0/5/444916b729505.l.jpg
Ingiel / 2006-08-14 15:28:51 /
to ja ci powiem tak:
od momentu kiedy kupilem moja skrzynie ( chyba taka jak twoja) mam wszystkie biegi w jednej plaszczyznie :)
i naprawde bardzo szybko sie nauczylem gdzie jest wsteczny a gdzie jedynka.
tym nie mniej jesli czasem nie jestem pewien co wbijam to wystarczy poniesc lewarek i juz wiesz ze to bedzie 1 :)
co do wykrecajacego sie lewarka to tez sie przestraszylem troche jak mi został w reku, na szczescie tylko raz :)
najbardziej denerwujace jest to ze na trasie powyzej 100/h odkreca sie gałka i kreci sie taki jasny plastikowy pierscien juz przy tunelu niemiłosiernie hałasujac. :)
jak ktos da jakies patenty na to, to tez bede wdzieczny :)
Mac13k / 2006-08-14 17:07:58 /
Jak mi wypadł lewarek zmiany biegów to go po prostu przykleiłem na poxipol i było ok ;] Ale polecam wymianę skrzyni na piątkę :) ja do przekładki musiałem tylko dorobić tulejkę pilotującą, ponieważ piątka miała grubszy wałek sprzęgłowy.
Arek 3M / 2006-08-14 17:14:12 /
nad plastikiem z gwintem, masz ta stozkowa gumę, jak ja wcisniesz zobaczysz wyzłobienie na podkładke w kształcie litery U. dorób podkłądke, wciśnij i to wszystko.
Coke mo recht
To wlasnie owa guma wyciaga lewarek ku gorze, utrudniajac tym samym przypadkowe wrzucenie wstecznego. Jesli nad guma nie masz takiego malego "segera" nie spelnia ona nalezycie swojej funkcji.
No chyba, ze przy okazji manewrow z mocowaniem dzwigni biegow niechcacy wydlubales zabezpieczenie wstecznego znajdujace sie w korpusie skrzyni - ale to raczej malo prawdopodobne:).
Pozdro
Mysza sprawdziłem. Wał się nie kręci. Jedynke zapina, ale nie ciagnie. Wrzuciłem 1 i auto toczyło sie jak zółw, wysiadłem i jedna reka je zatrzymałem. Objaw taki jakby sie slizgało cos. I taki tez cichy dzięk dochodzi ze skrzyni.
Sory to nie tutaj miało byc.
dzieki cOke
stozkowa guma naciagnela sie (nie pytaj mnie w jaki sposob ;) ) na ta podkladke; jak wszystko znalazlo sie na swoim miejscu to zaczelo elegancko dzialac
Ingiel / 2006-08-15 13:14:13 /
Posiada ktos moze zdjecie gumy wchodzacej pod plastik z gwintem? Planuje taka dorobic bo poki co nie moge zafiksowac lewarka biegow.
jacob81 / 2012-06-04 15:55:42 /
Odgrzewam kotleta. Nie miałem nigdy do czynienia z czterobiegową skrzynią i nie do końca wiem, czy wszystko tu jest okej. Straciłem blokadę wstecznego, wykręciłem lewarek, okazało się, że nad gumą jest seger, więc wszystko w porządku, ale blokady nadal nie ma. Czegoś tu brakuje, czy po prostu mechanizm blokady się już wyeksploatował ? O ile dla mnie nie ma to aż takiego znaczenia, to narzeczona raczej nie jest z tego faktu zadowolona :)
I zastanawia mnie, bo od tyłu skrzyni nie ma żadnej zaślepki (zaznaczone strzałką) - czy tak ma być ?
daniel46 / 2017-05-26 10:09:54 /
Z tyłu powinien być brok blaszany, żeby błoto nie waliło do środka.
Jeśli pod pojęciem "blokada wstecznego" rozumiesz zabezpieczenie przed jego zbyt łatwym włączaniem, to obstawiam tą wyklepaną krawędź po lewej stronie.
gryziu liil (EM) / 2017-05-26 10:23:15 /
Dokładnie o to mi chodzi. Stało się to raz, ale się "naprawiło" i przez 50 km było okej, drugi raz wrzuciłem wsteke zamiast jedynki i już do tego pory nie działa :)
daniel46 / 2017-05-26 10:31:05 /
Podłuż coś między seger a gumę. Guma robi w tym układzie za sprężynę która podnosi dźwignie do góry. Jeśli jest zmęczona życiem to mogła stracić sprężystość i nie unosi wystarczająco dźwigni aby blokada zadziałała.
Trójkąt / 2017-05-26 11:40:51 /