logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Granada V6 + C3. Gdzie poszła jedynka??? (brak biegu)!!

Granada V6 + C3. Gdzie poszła jedynka??? (brak biegu)!!

Moja granada zgubiła gdzies wczoraj pierwszy bieg. Na parkingu cofałem, zatrzymałem się, wrzuciłem D dodałek lekko gazu i jeb!!!!! Auto stoi w miejscu, obroty silnika rosną, slychac jakis lekki pisk, auto ledwo ciągnie. Wrzucam 2 ruszam i jest wszystko OK potem z 2 zapinam D i jade. Zatrzymam sie na swiatłach to skrzynia nie redukuje z 3 na 1 tylko na 2. Jechac się da. ale jak wrzuce N, P lub R to potem znowu musze zaczynac od 2 i wrzucac po chwili na D. Na 1 objawy identyczne jak na D. Brakuje pierwszego biegu. Na mechanizmie różnicowym mam luz i jak ruszałem to czasem było słychac stuknięcie, a wczoraj stuknęło troche mocniej i coś sie chyba w skrzyni urwało. Co to może być????? Aha olej swieżutki cały czas i jest go tyle ile ma być.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-08-13 20:32:14 /


Może sprzęgiełka pierwszego biegu poszły się gonić...
W sumie objaw mógłby pasować też do syfu w zaworkach, ale jak mówisz, że coś w środku się urwało, to szukaj może drugiej skrzyni?

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-08-13 20:47:18 /


czy jest wsteczny??

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-08-13 21:58:57 /


Wsteczny jest. Wszystko działa normalnie poza jedynką:(

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-08-13 22:16:48 /


a czy przypadkiem skrzynia niezagotowała sie wcześniej ??
bo objaw mógłby wskazywać na syf w płycie sterującej.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-08-13 22:25:34 /


Właśnie miałem klikać:) Jeśli dobrze pamiętam, to sprzęgiełka 1 to te same co wstecznego, czyli problem ze sterowaniem. Ale o co chodzi z tym dźwiękiem psucia się czegoś?

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-08-13 22:30:16 /


Zobacz czy sie wał kreci na jedynce, tylko uwazaj zeby Cie auto nie przejechało.

Mysza liil (EM) / 2006-08-13 22:33:08 /


Mam luz na mechanizmie różnicowym co sprawiało, że zwykle nie dawałem gazu zanim skrzynia nie zaczeła sama ciągnąć. Bo dodanie gazu skutkowalo szarpnieciem. Wczoraj jednak dodałem troche gazu i to szarpnięcie tak jakby spowodowało cały problem. Skrzynia zaczęła lekko popiskiwać, ale teraz juz tego nie ma. Po prostu ciągnie bardzo słabo a w zasadzie nie ciagnie wcale. Zupełnie tak jakby w manualu ślizgało się sprzegło. Przejechałem granada dopiero 500km od zakupu. Ja skrzyni nie ugotowałem, ale co poprzedni własciciel robił (kretyn straszny) to nie wiem. Olej w każdym razie jest cały czas świezy bo skrzynia ma wyciek wiec dolewam czesto.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-08-13 22:48:16 /


Mysza sprawdziłem. Wał się nie kręci. Jedynke zapina, ale nie ciagnie. Wrzuciłem 1 i auto toczyło sie jak zółw, wysiadłem i jedna reka je zatrzymałem. Objaw taki jakby sie slizgało cos. I taki tez cichy dzięk dochodzi ze skrzyni.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-08-14 18:49:12 /


a że tak głupkowato zapytam.. sprawdziłeś poziom oleju w skrzyni "??

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-08-14 22:47:55 /


Tak olej sprawdzałem, nawet troche wiecej jest niz powinno być (Mam nadzieje ze to nie powód). Uprzedzajac kolejne pytanie. Wiem jak sie sprawdza poziom oleju:) Olej cały czas świezy bo skrzynia cieknie i trzeba dolewać:(

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-08-14 22:54:49 /


To, że dolewasz cały czas oleju wcale nie oznacza że jest świeży. Nieszczelności działają jak sito, wycieka Ci sam olej a syf zostaje w skrzyni.

Abo!GOP! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-08-15 11:08:21 /


Przyczyny mogą być dwie:zużyta taśma hamulcowa niskich biegów,albo strzeliło sprzęgło kierunkowe niskich biegów.skrzynia i tak do kompletnego zdemontowania,albo wymiany. :(

Wąsio Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-08-15 20:56:25 /


na D 1'st gear spiete jest sprzeglo do jazdy w przod, tasmy sa otwarte i sprzeglo reverse otwarte.
Jesli na D wrzuca jedynke i czujesz ze sie slizga:
- tarczki forvard nie sa docisniete i padly/pekly pierscienie na czopie pompu oleju
- tasma pierwsza od strony dzwona padnieta lub jej servo
- powinienes czus lekki poslizg tez na 2 i 3 biegu, slabo odczuwalny bo obroty beda wyzsze.
Jesli nie wrzuca jedynki z D i jak wrzucisz manualnie to slabo ciagnie:
- przytarte zaworki plyty sterujacej
- tarczki forvard nie sa docisniete i padly/pekly pierscienie na czopie pompu oleju
- tasma druga lub jej servo padly

Opisz dokladnie objawy to ustalimy przyczyne.

Kriss_MustangII / 2006-08-16 10:42:52 /


Pasuje mniej więcej do wersji drugiej. Zapinam D to w zasadzie nic sie nie dzieje, wyczuwalne jest tylko lekkie bardzo szarpniecie ( auto do przodu chce ale nie moze). Włącze 1 to auto ruszy i samo pojedzie, ale jak gaz dam to nie ciągnie.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-08-16 21:17:39 /


http://moto.allegro.pl/item175712966_skrzynia_automat_scorpio_grenada.html
Co to jest za skrzynia i od jakiego silnika???

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-03-15 15:50:03 /


Może i C3, ale nie kupuj w ciemno, nie poznasz od jakiego to silnika po widoku z zewnątrz, podejrzewam, że wewnątrz też nie...

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-03-15 15:58:02 /


Spokojnie nie kupuje. Najpierw bym założył a potem zapłacił:) A po dzwonie nie da sie rozpoznać do jakiego to silnika?

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-03-15 16:00:07 /


Na oko do V-ki. Ale której? Nie poznasz...

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-03-15 16:19:44 /


Z tyłu, najednej ze śrub tylnej obudowy jest przykręcona blaszka z wybitym kodem literowo cyfrowym.To jedyny sposób na identyfikacje skrzynki bez rozbierania.Jak byś wiedział co tam jest wybite to postaram się Tobie pomóc.Generalnie jest to skrzynka od silnika V.

Wąsio Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-03-15 17:32:14 /


u mnie po wyjeciu i załozeniu chłodnicy był taki objaw ze 1 bieg zginał i odpowietrzyli mi skrzynie i było pózniej git

Łukasz 33 radom / 2007-03-16 19:13:30 /


tylko jej nie naprawiaj, zabawiłem się w to kiedyś 7 tysi a skrzynia i tak padła po roku / nie była to wprawdzie fordowska C3 /, manualna skrzynia też ma swoje plusy.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-03-16 19:41:28 /


a czy po wyjeciu c 3 z 2,3 , skrzynia typu n9 nada sie idealnie do v ki 2,3

Łukasz 33 radom / 2007-03-16 20:42:59 /


"u mnie po wyjeciu i załozeniu chłodnicy był taki objaw ze 1 bieg zginał i odpowietrzyli mi skrzynie i było pózniej git" - moze oleju dolali...

Mysza liil (EM) / 2007-03-17 07:36:56 /


skrzyni sie nie odpowietrza

Kriss_MustangII / 2007-03-17 16:18:46 /


a moze i oleju dolali niewiem grunt ze pracuje i jest okey jak długo zobaczymy

Łukasz 33 radom / 2007-03-17 18:13:15 /