Moja granada zgubiła gdzies wczoraj pierwszy bieg. Na parkingu cofałem, zatrzymałem się, wrzuciłem D dodałek lekko gazu i jeb!!!!! Auto stoi w miejscu, obroty silnika rosną, slychac jakis lekki pisk, auto ledwo ciągnie. Wrzucam 2 ruszam i jest wszystko OK potem z 2 zapinam D i jade. Zatrzymam sie na swiatłach to skrzynia nie redukuje z 3 na 1 tylko na 2. Jechac się da. ale jak wrzuce N, P lub R to potem znowu musze zaczynac od 2 i wrzucac po chwili na D. Na 1 objawy identyczne jak na D. Brakuje pierwszego biegu. Na mechanizmie różnicowym mam luz i jak ruszałem to czasem było słychac stuknięcie, a wczoraj stuknęło troche mocniej i coś sie chyba w skrzyni urwało. Co to może być????? Aha olej swieżutki cały czas i jest go tyle ile ma być.
Może sprzęgiełka pierwszego biegu poszły się gonić...
W sumie objaw mógłby pasować też do syfu w zaworkach, ale jak mówisz, że coś w środku się urwało, to szukaj może drugiej skrzyni?
m.kozlowski / 2006-08-13 20:47:18 /
czy jest wsteczny??
Wsteczny jest. Wszystko działa normalnie poza jedynką:(
a czy przypadkiem skrzynia niezagotowała sie wcześniej ??
bo objaw mógłby wskazywać na syf w płycie sterującej.
Trójkąt / 2006-08-13 22:25:34 /
Właśnie miałem klikać:) Jeśli dobrze pamiętam, to sprzęgiełka 1 to te same co wstecznego, czyli problem ze sterowaniem. Ale o co chodzi z tym dźwiękiem psucia się czegoś?
m.kozlowski / 2006-08-13 22:30:16 /
Zobacz czy sie wał kreci na jedynce, tylko uwazaj zeby Cie auto nie przejechało.
Mysza liil (EM) / 2006-08-13 22:33:08 /
Mam luz na mechanizmie różnicowym co sprawiało, że zwykle nie dawałem gazu zanim skrzynia nie zaczeła sama ciągnąć. Bo dodanie gazu skutkowalo szarpnieciem. Wczoraj jednak dodałem troche gazu i to szarpnięcie tak jakby spowodowało cały problem. Skrzynia zaczęła lekko popiskiwać, ale teraz juz tego nie ma. Po prostu ciągnie bardzo słabo a w zasadzie nie ciagnie wcale. Zupełnie tak jakby w manualu ślizgało się sprzegło. Przejechałem granada dopiero 500km od zakupu. Ja skrzyni nie ugotowałem, ale co poprzedni własciciel robił (kretyn straszny) to nie wiem. Olej w każdym razie jest cały czas świezy bo skrzynia ma wyciek wiec dolewam czesto.
Mysza sprawdziłem. Wał się nie kręci. Jedynke zapina, ale nie ciagnie. Wrzuciłem 1 i auto toczyło sie jak zółw, wysiadłem i jedna reka je zatrzymałem. Objaw taki jakby sie slizgało cos. I taki tez cichy dzięk dochodzi ze skrzyni.
a że tak głupkowato zapytam.. sprawdziłeś poziom oleju w skrzyni "??
Trójkąt / 2006-08-14 22:47:55 /
Tak olej sprawdzałem, nawet troche wiecej jest niz powinno być (Mam nadzieje ze to nie powód). Uprzedzajac kolejne pytanie. Wiem jak sie sprawdza poziom oleju:) Olej cały czas świezy bo skrzynia cieknie i trzeba dolewać:(
To, że dolewasz cały czas oleju wcale nie oznacza że jest świeży. Nieszczelności działają jak sito, wycieka Ci sam olej a syf zostaje w skrzyni.
Abo!GOP! / 2006-08-15 11:08:21 /
Przyczyny mogą być dwie:zużyta taśma hamulcowa niskich biegów,albo strzeliło sprzęgło kierunkowe niskich biegów.skrzynia i tak do kompletnego zdemontowania,albo wymiany. :(
na D 1'st gear spiete jest sprzeglo do jazdy w przod, tasmy sa otwarte i sprzeglo reverse otwarte.
Jesli na D wrzuca jedynke i czujesz ze sie slizga:
- tarczki forvard nie sa docisniete i padly/pekly pierscienie na czopie pompu oleju
- tasma pierwsza od strony dzwona padnieta lub jej servo
- powinienes czus lekki poslizg tez na 2 i 3 biegu, slabo odczuwalny bo obroty beda wyzsze.
Jesli nie wrzuca jedynki z D i jak wrzucisz manualnie to slabo ciagnie:
- przytarte zaworki plyty sterujacej
- tarczki forvard nie sa docisniete i padly/pekly pierscienie na czopie pompu oleju
- tasma druga lub jej servo padly
Opisz dokladnie objawy to ustalimy przyczyne.
Kriss_MustangII / 2006-08-16 10:42:52 /
Pasuje mniej więcej do wersji drugiej. Zapinam D to w zasadzie nic sie nie dzieje, wyczuwalne jest tylko lekkie bardzo szarpniecie ( auto do przodu chce ale nie moze). Włącze 1 to auto ruszy i samo pojedzie, ale jak gaz dam to nie ciągnie.
http://moto.allegro.pl/item175712966_skrzynia_automat_scorpio_grenada.html
Co to jest za skrzynia i od jakiego silnika???
Może i C3, ale nie kupuj w ciemno, nie poznasz od jakiego to silnika po widoku z zewnątrz, podejrzewam, że wewnątrz też nie...
m.kozlowski / 2007-03-15 15:58:02 /
Spokojnie nie kupuje. Najpierw bym założył a potem zapłacił:) A po dzwonie nie da sie rozpoznać do jakiego to silnika?
Na oko do V-ki. Ale której? Nie poznasz...
m.kozlowski / 2007-03-15 16:19:44 /
Z tyłu, najednej ze śrub tylnej obudowy jest przykręcona blaszka z wybitym kodem literowo cyfrowym.To jedyny sposób na identyfikacje skrzynki bez rozbierania.Jak byś wiedział co tam jest wybite to postaram się Tobie pomóc.Generalnie jest to skrzynka od silnika V.
u mnie po wyjeciu i załozeniu chłodnicy był taki objaw ze 1 bieg zginał i odpowietrzyli mi skrzynie i było pózniej git
Łukasz 33 radom / 2007-03-16 19:13:30 /
tylko jej nie naprawiaj, zabawiłem się w to kiedyś 7 tysi a skrzynia i tak padła po roku / nie była to wprawdzie fordowska C3 /, manualna skrzynia też ma swoje plusy.
.STICH. / 2007-03-16 19:41:28 /
a czy po wyjeciu c 3 z 2,3 , skrzynia typu n9 nada sie idealnie do v ki 2,3
Łukasz 33 radom / 2007-03-16 20:42:59 /
"u mnie po wyjeciu i załozeniu chłodnicy był taki objaw ze 1 bieg zginał i odpowietrzyli mi skrzynie i było pózniej git" - moze oleju dolali...
Mysza liil (EM) / 2007-03-17 07:36:56 /
skrzyni sie nie odpowietrza
Kriss_MustangII / 2007-03-17 16:18:46 /
a moze i oleju dolali niewiem grunt ze pracuje i jest okey jak długo zobaczymy
Łukasz 33 radom / 2007-03-17 18:13:15 /