Niedawno na złomie zauważyłem scierke z 89 roku z kompletnym silnikien 2.0 EFI
Gośc krzyczał sobie za ten silnik 600 złociszy,wg.mnie dosyc atrakcyjna cena zwarzajac na to,ze mia l niewielki przebieg jak na te lata.
moje pytanie jest dosyć złożone,tzn:to jest silnik na wtrysku ,ale kompletnie nie wiem ile ma kucyków pod maską i jakie jest jego spalanie.
Dodatkowo czy zaleca sie taki silnik do capri?jeszcze nie słyszałem aby ktoś jeżdził na 2-litrówce z wtryskiem w Capri.A może ma ktos juz takie cudenko zamontowane niech mi napisze co i jak.
Dodatkowo jakby przyszło co do czego to gdzie znajduje sie komputwr z tego silnika?gdzie sonda lambda?musze to wiedziec bo jak sie zdecyduje go wymontowac to sprawniej i szybciej to pójdzie..
pozdrawiam:B@RTEK
m.i.c.r.o.n. / 2003-02-12 16:37:46 /
Ten silnik prawdopodobnie ma 85kW...
Arunas / 2003-02-13 07:20:11 /
... przecież to jest pinto tylko z wtryskiem...
B / 2003-02-13 09:02:57 /
a jaki to silnik??? DOHC czy ohc???
Trójkąt / 2003-02-13 09:37:55 /
ALe Pinto ze wtryskiem ma o prawie 10kW wiecej niz z gaznikiem...
Arunas / 2003-02-13 09:46:25 /
ale w wersji z katalizatroem i wtryskiem, z konca produkcji ma "tylko" 100 KM w porownaniu do gaznikowych 105 KM. Zgadza sie, ze najmocniejszy ma 115 KM
B / 2003-02-13 11:52:37 /
TO JEST OHC
m.i.c.r.o.n. / 2003-02-13 13:49:33 /
I całkiem przyzwoicie chodzi. Miałem 2 skorupiaki, pierwszy na gaźniku, drugi - EFI (2.0 R4OHC) Różnica kolosalna - na korzyść EFI, mimo, że miał 250 tys przebiegu, to palił gumę jak złoto, natomias gaźnikowiec, stan idealny, 110 tys i już nie to. Nawet brzmienie ma ciekawsze - bardziej podchodzące pod 16V :)
Mysza liil (EM) / 2003-02-13 13:50:36 /
Mam zamontowany silnik 2.0 DOHC 8V EFI i nie mam z nim żadnych problemów skrzynia, silnik i wał pasują tylko z komputerem miałem kłopoty, ale już wszystko chodzi.Motor ma 115 KM i naprawdę Capryś stał się zrywny.
ohc efi... bardzo ładny silniczek :) dowodem tego może być capri RED-CARa... miał coś takiego i bardoz chwalił...
silnik ten w porównaniu z odpowiednikiem gaźnikowym na dużo lepszą charakterystykę momentu obrotowego... i mimo że moment nie jest durzo większy to jest bardziej "płaski" i "dostępny" od niższych obrotów... tak więc myślę że za tą kasę warto sie w to pakować...
wyjmując najlepiej wyjmij całą wiązkę elektryczną silnika z kompem i czujnikami... nie zapomnij też o pompie paliwa która jest w zbiorniku i o przewodach paliwowych bo orginały są trudno dostępne...
komputer będzie po stronie pasażera pod deską rozdzielczą.
jak będziesz potrzebował to mam schemat instalacji elektrycznej takiego silnika..
pozdro
Trójkąt / 2003-02-13 14:41:41 /
Dzięki B@rtek za wyjaśnienie - jeśli OHC (prawidłowo SOHC, od "single over head camshaft") to wszystko jasne. Blok ten sam co w Capri 2.0, czyli Pinto. Arunas - on ma rzeczywiście 115 PS (85 kw), czyli nie "prawie" a "ponad 10 kW więcej" niz gaźnikowy (miał 101 PS/74 kW). Obudowa i wałek sprzęgła bez zmian, podobnie łapy silnika - jak w zwykłej dwulitrówce z Capri. Neo 1101 - DOHC 8V występował w kilku wersjach mocy - Efi bez katalizatora miał 130 PS, pierwsze z katalizatorem - 125 PS a główna seria 115 PS. Gaźnikowe DOHC miały najpierw 109 PS, a potem 105 PS. Jeździłem Sierrami z wszystkimi tymi silnikami i przy SOHC jedyną dostrzegalną różnicą było większe spalanie wtrysku niż gaźnika - zryw i prędkość bez odczuwalnej różnicy, choć ponoć było 10 koników więcej. Natomiast DOHC były wyraźnie szybsze na prędkości, ale zryw i zużycie bez różnicy z SOHC(z tym że one już miały skrzynię MT75 z innymi przelożeniami).
A co do głosu, to istotnie jest różnica międzu SOHC a DOHC (ten drugi prawie jak 16v) - może ta szpryca w twoim Scorpio, Mouseman, to był DOHC ?
Pozdro.
KRK 4m / 2003-02-13 14:51:44 /
to krk4m
Bloki silnikow Pinto gaznikowego i na wtrysku nie sa 100% jednakowe... Blok silniku z EFI jest troche mocnejszy... Z tadt wiekszy potencial tiuningu.. Glowice tez troche rozniasie (EFI ma twarde gniazda)...
Arunas / 2003-02-13 15:27:28 /
OK, Arunas - uproszczenie myślowe....
Miałem na myśli identyczność geometryczną, rozstawy śrub, wymiary, itd.
Jeśli chodzi o strukturę wewnętrzna, to oczywiście masz rację.
Pozdro
KRK 4m / 2003-02-13 15:57:17 /
pinto w granadzie i taunusie ma 105 KM (77 kW)...
Generalnie ford "szaleje" co do podawania mocy, byly sierry z tym silnikiem, ktorym podawano 100, albo znowu z wtryskiem majace, tak jak piszecie 115 lub znowu 100....
A co do DOHC to wiem, ze mial tez 120 ;-) ;-) ;-)
B / 2003-02-13 17:35:32 /
Silniki sa podobane w Sierra i Scorpio (2.0 R4) a czy skrzynie biegow sie mocno roznia? ( chodzi mi o zamiane 4-biegowej od sierry na 5 od scorpio)
i drugie pytanie: 2.0 EFi jak sie mu wstawi gaznik od Sierry, to mocno straci na mocy?, da sie czyms takim jezdzic?
Krzypek / 2003-02-13 19:29:28 /
Krzypek - sorka, nie spotkałem Sierry 2.0 ze skrzynia 4-biegową. Problemy ze skrzyniami od Sierry i Scorpio są więc generalnie dwa - przełożeniowy i pokoleniowy. Ogólnie w danym roczniku i przy danym silniku Sierra i Scorpio miewały tę samą skrzynię, czyli nie powinno byc problemu. Ale pod koniec produkcji Sierra (albo wkrótce po uruchomieniu produkcji Scorpio - jakoś 89-90, nie pamiętam w tej chwili, ale kiedyś to było na forum) Ford zastosował w nich skrzynię MT75, jeżdżącą na płynie ATF. Ona ma zupełnie inne przełożenia niz skrzynie z pokolenia Capri. Ale większość Sierr i pierwsze Scorpio mają skrzynię identyczną jak Capri 2.0, tylko z dodanym piątym biegiem. Natomiast skrzynie 4-biegowe ze Sierry to (o ile pamiętam) paczki od motoru 1.6, który ma bardzo krótki dyfer - czyli na tej "nowej" skrzyni auto bedzie miało większą prędkość i mniejsze zużycie paliwa. Sprawdź dokładnie z czego sa te skrzynie.
Pozdro.
KRK 4m / 2003-02-13 20:29:04 /
Krzypek - a co do gaziora, to wymaga to oczywiście także wymiany kolektora i zapłonu, ale da się zrobić. Straci moc na papierze, ale ciągnąć może równie dobrze. Na pewno będzie miał "brudniejsze" spaliny, ale jesli auto jest sprzed czasów norm Euro, to diagnosta nic Ci nie zrobi.
Pozdro.
KRK 4m / 2003-02-13 20:35:08 /
Krzypek - jesli jestes naprawde taki "czuły" i zmniejszenie mocy ze 115 do 105 KM wyczujesz az tak bardzo to podziwiam ;-)
OKi, sorrki, ale nie moglem sie powstrzymać. Tak samo jak slysze, ze jakis tam filtr podnosi moc o 1,5% i ktos sie tym podnieca, to po prostu sie czepiam. To nic osobistego.
Pozdrawiam,
B / 2003-02-13 21:08:42 /
do krk4m
moja scierka to `84, i jak rozgladalem sie za sieerami (z tych lat) to bardzo duzo bylo 4-ro biegowych, nie bede pisal ze to byl od poczatku 2.0, ale tak mam w papierach i na naklejkach (bo to duzy problem zamienic znaczek 1.6, na 2.0 ;))) )
co do rocznikow, to jeszcze nie wiem z ktorego roku bedzie scorpio.
czyli kolektor bedzie pasowal.. to dobrze, + przekladka aparatu
do "B" raczej spadku mocy nie odczuje bo aktualnie jezdze 105konikami, a pewnie juz teraz mniej i z 45 to sie już na łące pasie (sprężanie na kazdym cylindrze 8 )]
wiec jak ten EFi spadnie do 105 to i tak bedzie suuuuper ;-))
Krzypek / 2003-02-14 10:27:37 /
A co wiecie o silniku 1.8 ze sierry na jednopunkcie. Czy to sie do czegoś nadaje?, ile ma koni itd, i czy warto zawracać sobie głowe.
Jakby ktoś miał schemat podłączenia modułu do tego silnika albo zna jakieś stronki na ten temat niech da znać!!!
ten silnik, 1.8 jesli dobrze pamietam ma 90 KM, i calkiem ładnie sie prezentuje z zewnatrz :-) (nie jest taki "skromny" jak pinto :-)
Mam go opisanego w ksiazce o sierze...
B / 2003-03-29 21:42:22 /
Silnik 1.8 z Sierry może wyglądać albo dokładnie identycznie jak Pinto, albo zupełnie inaczej. A dzieje się tak dlatego, że były po kolei 3 takie motory. Od listopada 1984 do maja 1989 Sierra 1.8 miała silnik (nr seryjny zaczyna sie od REB) Pinto 1796cc (średnica 86.2, skok 77.0mm) o mocy 89 PS/5400 obr. i momencie 140 Nm/3500 obr. Jest to najbardziej nieudany wariant silnika Pinto - pali często więcej niz 2.0, a rzadko kiedy jeździ lepiej niz 1.6. Winę za to ponosi ponoć fatalny dwuprzelotowy gaźnik Pierburg.
Od czerwca 1989 do grudnia 1990 Sierra 1.8 napędzana była amerykańskim silnikiem Escort CVH z rozchylonymi zaworami i półkulistą komorą spalania (literki R2C w numerze). Ma on pojemność 1769cc (średnica 80.0, skok 88.0mm), moc 87 PS/5200 RPM i moment 145 NM/3000 RPM. Mimo tego samego gaźnika i mniejszej mocy auto jest znacznie bardziej elastyczne i mniej pali. Od stycznia 1991 do końca produkcji silnik ten zamiast Pierburga ma monowtrysk i jak najbardziej polecałbym ten patent do napędu Capri R4. A że wygląd CVH znacznie bliższy jest dzisiejszemu kosmosowi, aniżeli tradycyjny Pinto, to inna sprawa. Jedni to lubią - inni wręcz przeciwnie.
Pozdro.
KRK 4m / 2003-03-29 22:22:02 /
Ten silnik to 1.8 CVH(R6A), a pytam bo jest do kupienia za 500 PLN z osprzętem, modułem itd. Wygląda nieco dziwnie ale ma mały przebieg (udokumentowany). Schemat już znalazłem, Dzięki.
No właśnie - R6A od R2C różni sie jedynie zastosowaniem wtrysku zamiast Pierburga. Moc 87 PS i moment 145 Nm pozostaja bez zmian. Moja opinia również. Na pewno bedzie lepszy od Kenta czy Pinto 1.6.
Pozdro.
KRK 4m / 2003-03-30 12:24:38 /
Mam pytanko to który jest lepszy 2.0 EFI SOHC czy DOHC i jak jest z mocowaniem tych silników(wiem że SOHC pasuje do łap moc.)Jeżeli odpowiedzi gdzieś były a ja przeoczyłem to sorki.Pozdro.
Cichy77 / 2005-07-17 09:06:53 /
A jeszcze jedno czy skrzynie od SOHC pasują do DOHC?
Cichy77 / 2005-07-17 09:16:40 /
DOHC oczywiście lepszy :)) a z pasowaniem to da się założyć na skrzynie od OHC.. trzeba tylko zastosować dystans między silnik a skrzynie grubości 8-10mm. związane jest to ze znacznie grubszym kołem zamachowym DOHC.
przy DOHC trzeba również dorobić nowe łapy oraz założyć solidną chłodnice. te silniki są czułe na przegrzanie.
Trójkąt / 2005-07-17 15:46:44 /
A od czego najlepiej pasuje chłodnica?
Cichy77 / 2005-07-17 16:14:13 /
od sierry/scorpio DOHC/V6 powinna wystarczyc. Chyba ze od explorera 4.0 http://www.capri.pl/photo/a/a/42a736cff13aa.l.jpg :) Nawet sie wiatrak nie wlacza, chyba ze w solidnym korku albo przy baardzo dlugiej pracy na biegu jalowym.
Mysza liil (EM) / 2005-07-17 17:56:38 /
Szukam schematów które pomogą mi wpiąć się z elektroniką 2.0 dohc do caprika.Z góry dzięki za pomoc.
Pozdro
Cichy77 / 2005-08-15 12:19:53 /
jak dobrze poszperasz na ftpie capri to znajdziesz wszystkie schematy ;]
Trójkąt / 2005-08-15 13:36:41 /
Wielkie dzięki.
Cichy77 / 2005-08-15 13:38:06 /
Się tu podepnę. Zastanawiam się nad zakupem silnika 2.0 dohc i włożeniem go do Capri. Pytanie brzmi- jakie łapy do tego silnika zamontować? Czy od ohc się nadają, czy trzeba dorabiać( a może z jakiegoś innego forda się nadają).I jeszcze co z pompą paliwa, nowy zbiornik czy jakaś elektryczna "na doczepkę".
Zawada1 / 2007-07-23 12:00:05 /
Łapy trzeba dorabiać, jeśli wkładasz ze skrzynią mt75 to musisz podnieść tunel(skrzynia za wysoka), jeśli zostaje stara skrzynia np. n9 to musisz dorobić adapter łączący skrzynię z silnikiem.
Pompa paliwa raczej zewnętrzna, no i przy tym zbiorniku trzeba mieć paliwa ponad połowę, aby auto nie przerywało w zakrętach, zbiornik od 2.8i z przegrodami to biały kruk,
proponuje ohc efi.... zdecydowanie mniej przerobek....
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2007-07-23 15:52:36 /
To może jeszcze moje pytanie ! Czy ktoś by się podją takiej przeróbki , jaki czas no i jakie koszty . ( Łatwiej komuś ,kto to robił ! Czysz nie?) Jeszcze jedno - co wydłubać z dawcy ,by był komplet ?
Pozdrawiam
No więc potrzebujesz wygrzebać ze Sierry lub Scorpio kompletny silnik z alternatorem, dwururką, całą instalacją z kompem, komp schowany za zaślepką w desce rozdzielczej od strony pasażera, map sensor, przepływomierz, obudowa filtra powierza(chyba, że zakładasz stożek to wtedy nie potrzeba), pompę paliwową(jest pod bakiem), można też wziąść z komory silnika kawałek wężyków paliwowych z filtrem paliwa, przekażnik do pompy paliwa. Jak niczego nie zapomniałem to wszystko.
Gra warta świeczki, bo ładnie chodzi OHC EFI nie powiem :)
AndrzejKudowa / 2007-07-23 20:29:40 /
Obecnie mam silnik od sierrki 2.0 . Był na wtrysku , ale jak kupowałem silnik ,to gość dał mi kolektor z weberem . Co prawda mam ze 100 koni , ale połowa niesie tą drugą połowę i nie ma siły by napendzać mojego Caprycha . Max 3000 rpm. i to w bulach . Więc najpierw blachy a potem poczciwy DOHC
Ostatni oglądałem silnik i według mnie jest to na 100% 2.0 efi(blok 205),panowie nie mieli pojęcia jaka jest jego pojemność, raczej upierali się,że 1.6 bo z takiej sierry go wyciągali.
Wedle moich informacji w sierrach 1.6 na wtrysku,nie było silników na bloku 205.
Jeśli jest to 2.0 efi i była robiona przekładka,bo sierra miała w papierach 1.6, może zachodzić ryzyko,że jest to odprężone efi z transita,którego nie chciał bym kupić.
Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie przy określaniu sprężania silnika,ale na pokrywie rozrządu była naklejka z literą H.
A i dodam że numerów silnika,podobnie jak w moim transitoskim.....nie było-w określonych miejscach:/
Może uda się Wam określić pochodzenie tego silnika.
Po niżej fotka tego silnika(innej nie maiłem)
bon / 2010-03-06 11:19:41 /
Dobrze obejrzyj blok po stronie kolektora wydechowego.
O oznakowaniach jest trochę na forum, nawet w dziale garaż.
BARTEK#1925 / 2010-03-06 12:53:38 /
spoko-wiem gdzie szukać numerów,ich tam po prostu niema...a niestety takie przypadki bywają,sam mam pinto z transita(tak mniemam)i numerów dotyczących modelu silnika na nim nie uświadczy:/
bon / 2010-03-06 13:34:43 /
Odgrzebie temat. W taunusie zamontowałem silnik 2.0 efi ohc i wypierdzieliłem recyrkulacje, sondę , podpiąłem wiązkę IS i jest fajnie. Było by jeszcze lepiej gdyby nie palił 15 litrów na 100. Przepływka jest ok (nigdy gazu nie widziała), obroty trzyma. EBJ czysty, podmieniałem inną przepływkę i EBJ i to samo 15 na 100. Tyle zachodu żeby się pozbyć tych zbędnych rzeczy a teraz się zastanawiam czy nie wrócić do sondy lambdy i "innych". Już nawet zmieniłem koła na takie jak z kolarzówki i praktycznie to samo.
ste-fun / 2017-01-24 22:51:41 /
wywal przepływke, przejdz na wiązke i kompa od DOHC, koszt smieszny takiego zestawu a pozbedziesz się przepływki z którymi wieczny kłopot
Piter M / 2017-01-24 22:55:36 /
A masz przeplywke od IS? Skład mieszanki wyregulowany śruba na przeplywce? Jakieś błędy są? Czujnik temperatury cieczy do kompa ma duży wpływ. Zapłon wyregulowany zgodnie ze sztuką?
Mysza liil (EM) / 2017-01-25 06:23:57 /
pyt1.Chodzi o czujnik temperatury ,cieczy ten pod kolektorem?
pyt2. A tak właściwie to czym się różni przepływomierz IS od zwykłego?
ste-fun / 2017-01-25 12:15:00 /
1. Tak, ten czujnik, do odkrecenia potrzebna długa nasadka 25mm.
2. Od IS ma regulacje składu mieszanki.
Mysza liil (EM) / 2017-01-25 13:27:17 /
Wybłyskałem tylko jeden błąd "21" - zapłon nieregularny sygnał, i to by się zgadzało bo czasem lubi zatrząś silnikiem ni stąd ni zowąd. Przepływki wszystkie które mam mają regulacje więc wszystkie mam od ISa ? Na pewno ta która jest podpięta nie jest z ISa (sam targałem silnik ze sierry ) a też ma regulację, więc chyba nie do końca (może się mylę). Czyjnik temperatury podmieniony, spalanie 15 litrów :(
ste-fun / 2017-02-02 21:23:11 /