Panowie. Potrzebuje jakis konkretny schemat instalacji elektrycznej do caprychy.
Jak by ktos cos mial to bardzo prosze bo z tych fiszek to tak na dobra sprawe niec sie nie mozna wyznac. Musze sie zajac instalacja i doprowadzic ja do pozadku bo jakas straszna sieczka tam jest. Bezpieczniki podlaczone tylko trzy, wiekszosc zegarów nie dziala, w dodatku pod reska rozdzielcza sa slady jakiegos pozaru.
Jak by ktos mial cos to prosze na aldaron@poczta.fm
Aldaron / 2006-08-05 16:33:52 /
Też się podłącze.Jak ktoś coś ma to piszci na gumbas18@interia.pl :)
Gumbas / 2006-08-05 17:01:35 /
I ja poproszę: milo-mk3@wp.pl
czy tak trudno zajrzeć do działu GARAŻ ??
są tam wszystkie schematy z podziałem na modele wyposażenie i silniki
http://www.capri.pl/garage/wiring-diagrams
Trójkąt / 2006-08-06 22:34:08 /
Witam!
Tak szukam i szukam, ale nie znalazłam ani na forum ani w garażu- porzebuję schematu instalacji elektrycznej do Capri MK I... jeśli jest to gdzieś na stronce i znajdzie się ktoś bardziej wprawiony w szukaniu, to bardzo proszę o linka, jeśli nie... to może mógłby mi ktoś przesłać na maila.
Z góry dziękuję
Zimne S. 3M_U(ć) / 2006-08-18 12:37:28 /
Może to pomoże: http://www.capri.pl/library/manuals/capri1-d-1968/10
Rafał L. / 2006-08-18 12:57:44 /
Dzięki Rafał, przyda się na pewno! Przynajmniej ta część po angielsku :) Ale jak znajdzie ktoś coś więcej, to chętnie przyjmę. A orientujecie się, czy schemat w MK I jest: taki sam/ podobny/ zupełnie inny niż w MK III? Chodzi mi narazie o kierunki i ew. lampy tylne.
Pozdro!
Zimne S. 3M_U(ć) / 2006-08-18 16:03:23 /
Yyy... ale to jest skan serwisówki, nie sądzę, żeby "coś więcej" w ogóle występowało w przyrodzie. Co do różnic między MkI a MkIII nie mam prawie żadnego pojęcia - wiele różnic na pewno jest, ale to już nie do mnie pytanie.
Rafał L. / 2006-08-18 22:37:25 /
No niestety mój niemiecki od LO znacznie się pogorszył, więc ewentualnie pozostaje ta część angielska :( i właśnie to "coś więcej" dotyczyło wszystkigo po niemiecku :( Jak nie ma po angielsku cóż... coś wymyślę :)
Zimne S. 3M_U(ć) / 2006-08-19 01:00:40 /
A wiecie co?
Pare godzin myslenia i kilka browarów pomoglo zrozumiec te fiszki.
Prawie sobie poradzilem z ta instalacja.
Jeszcze tylko zostal jeden problem.
Amperomiez. Niby go podpiolem cos tam wskazuje ale jakos marnie, takie odchylenia zedu 1mm. To tak ma byc ? Moze mi ktos wytlumaczyc jak to prawidlowo podpiac?
Aldaron / 2006-08-26 19:09:13 /
Podłącze sie... tworze nową instalacje, szukam po schematach i dalej nie mam zdania czy cewke i modułm podłączyć przez przekaznik co by nie obciażać stacyjki, żeby sie tam kiedyś nie zbuntowała, czy po prostu prosto do kabla od stacyjki?? zastanawiam sie czy na przekazniku nie bedzie jakiś strat prądu.. na schemacie znalezionym tu nie ma przekaznika, wiem ze w instalacji jest do zapłonu ale nie wiem co on konkretnie załacza, czyżby cewke i ta całą reszte, czy może załącza reszte urzadzen które nie działają bez zapłonu... prosze o rade.. czy zastosowac przekaznik zasilająć cewke i moduł...
NIE, to nie są duże natężenia. Na zapłonie nie ma żadnego przekaznika. Najwyżej podczas rozruchu mozesz sobie zastosować taki do rozłączenia dmuchawy, szyby czy swiateł.
Mysza liil (EM) / 2007-11-05 18:43:24 /
dzieki Mysza, ale jakiśtam pyka jak sie zapłon przekręca... myslałem że to on steruje cewka... pozdr!
A masz automat czy manual ???? . Przy automacie jest przekaznik ktory odlacza rozrusznik przy innej pozycji niz P i N .
manual, a problem był taki że jechało sobie jechało i nie chciało bo stawało, jak postało to dalej jechało, i tak jakby mu odjeb..ło, i zapalało strasznie cieżko, długo trzeba było krecić,gineły prądy na kablach, wiec jak wymiana modułu, cewki i aparatu nie pomogła to wziołem sie za kable, żeby to od nowa podłączyć... <no i dlatego pytanie o przekaznik>
A to przypadkiem nie zawory od instalacji gazowej pykają?
gryziu liil (EM) / 2007-11-06 18:39:41 /
zawory też, ale jak je odłącze to wyraznie słychac w skrzyneczce z bezpiecznikami...
cewka raczej spalona, pewnie balastowego nie miala.
Mysza liil (EM) / 2007-11-06 18:43:43 /
myszko cewka była 2 razy wymieniana... moduł tez.... wiec wziołem sie za kable...
Przy skrzynce z bezpiecznikami, to w Granadzie wyraźnie pyka przekaźnik zwłoczny od oświetlenia wnętrza. A jest on pod skrzynką, koło nóg pasendżera.
gryziu liil (EM) / 2007-11-08 08:46:20 /
ale ja nie mam zwłocznego oświetlenia:)
Nie kcem zakladac nowego watku, wiec podpinam sie tutaj i na kolanach prosze o pomoc;P
Po wymianie chlodnicy, wiatraczka, skrzyni i swiatel ucieklo mi troszke pradu..
W srodku brak radia, podswietlenia deski, swiatla, jedyne w zasadzie co dziala to chyba lampka od zaplonu:/ Wlaczajac kierunek przepala sie bezpiecznik (patrzac pod maske od strony kierowcy 2 od lewej - pierwszy zawsze byl pusty) Swiatla normalne, dlugie, postojowe - caly czas ok.. Kierunkow, awaryjek nie ma ani z bezpiecznikiem calym, ani spalonym;P moze ktorys z Was zrozumie cos z tego i bedzie umial mi wyjasnic gdzie moge szukac problemu.. Moge porobic zdjecia, posprawdzac co chcecie, ale tylko jak wyjasnicie jak idiocie;P <najlepiej na obrazkach> co i jak bo na elektryce sie kompletnie nie znam:(
Monia Poznan / 2009-01-07 12:28:12 /
sprawdź w pierwszej kolejności czy dobrze podłączyłaś, to co podłączałaś, jeśli tak to odepnij wszystko i podłączaj krok po kroku, aż znajdziesz przyczynę.
Sprawdź też styki na konektorkach które podłączałaś i przetrzy je papierem ściernym, nie za mocno.
Specjalistą od elektryki nie jestem, ale się starałem pomóc :D
to, że w środku nie masz prądu może być przez zaśniedziałe styki w puszcze bezpieczników - ostatnio podłączałem parę rzeczy pod maską i właśnie potem tropiłem dlaczego nie mam podświetlenia deski itp. Wystarczyło wyjąć każdy bezpiecznik po kolei, przeczyścić i włożyć z powrotem. A co do palącego się bezpiecznika - zrobiło się gdzieś zwarcie. Tak jak Nebel napisał sprawdzisz, czy to coś z nowych rzeczy zwiera. Jeśli po odłączeniu wszystkich też będzie palił się bezpiecznik, znaczy że przy okazji zrobiło się gdzieś zwarcie na obwodzie przy którym są kierunki.
Fuszix 3M / 2009-01-07 14:26:13 /
sprawdź też, czy np jakaś wsuwka od żarówki do kierunku albo przy przerywaczu nie odpięła się i nie dotyka do budy/innej masy. Brak kierunkow i awaryjek moze byc od zlego podlaczenia/niepodlaczenia wlacznika awaryjnych
Fuszix 3M / 2009-01-07 14:29:03 /
awaryjki nie byly odlaczane, a wszystko inne sprawdzane po 5razy:(ale dzieki za rady:)
Monia Poznan / 2009-01-07 20:58:38 /
Ogólny wątek więc skorzystam z okazji.
Chcę sobie podłączyć podświetlenie biegów na wybieraku od C3. Gdzie mogę przylutować kabelki aby podświetlenie zapalało się samo po przekręceniu kluczyka?
Druga sprawa: Od czego mogę wyprowadzić kabelki, aby zawsze pojawiało się na nich 12V ale dopiero po przekręceniu kluczyka na zapłon?
Sory za laickie pytania, ale elektryki lepiej się nie uczyć metodą prób i błędów. Niby możnaby pojechać do elektryka ale on skasuje 50 dych, a już lepiej zalać do baku za te kase ;)
Curtis_Capri / 2010-03-08 12:40:31 /
chyba proste, ze ze stacyjki... tylko jest to niezabezpieczony obwód, więc od razu montuj bezpiecznik, jak najbliżej czarnego kabla.
Mysza liil (EM) / 2010-03-08 13:09:00 /
Podswietlenie do schifterea jest seryjnie podloczone razem z podswietleniem deski rozdzielczej. Jezeli koniecznie chcesz, zeby sie to swiecilo zawsze po wlaczeniu zaplonu mozesz pociagnac kabel od kostki radia (bedzie tam napiecie w I i/lub II pozycji kluczyka).
bartek nowakowski / 2010-03-08 14:27:13 /
czy mając małe pojęcie o elektryczności (z zawodu kaowiec jestem) mogę sobie sam zrobić taką "rajdową" instalację z bezpiecznikami/przekaźnikami w środku kabiny?
Czy oprócz Piosia ktoś takie coś u siebie robił?
Nadpaliła mi się na tegorocznym pucharze wiązka i odcinało mi zapłon na zakrętach. Choć ładnie przy powracającym zapłonie wydech strzelał, to chciałbym na przyszłość unikać takich kwiatków...
Jak się do tego zabrać? Help!
bartozłomero / 2013-08-07 17:02:44 /
Bartek u Ciebie jest tyle kabli potrzebne, że temat do ogarnięcia w 15 minut planistycznie, a co do wykonania, to zależy jak gorąco będzie i jak dużo chłodziwa ;-)
Potrzebujesz kupić sobie jakąś skrzynkę na przekaźniki i bezpieczniki i trochę kabli z metra numerowanych, albo "nową" używaną wiązkę od jakiegoś przemieszczacza na dawcę kabelków w różnych kolorach.
Ja mam u siebie zupełnie niezależną wiązkę dla silnika i okolic, którą zbudowałem sobie od zera. Tę do oświetlenia, klaksonu itp. zostawiłem oryginalną i tak też chyba byłoby najlepiej u Ciebie zrobić.
Konrad vel smasher / 2013-08-08 09:45:04 /
Zakładam, że coś takiego Ci wystarczy :)
http://allegro.pl/skrzynka-bezpiecznikow-6-krotna-boczna-i3390838254.html
Ewentualnie jeszcze coś podobnego dla przekaźników można poszukać.
Konrad vel smasher / 2013-08-08 10:06:33 /
Z przekaźnikami to o takie coś bym do Ciebie proponował:
http://allegro.pl/skrzynka-bezpiecznikowa-x16-przekaznik-x-4-mta-i3452356040.html
Będzie trochę na zapas, ale jak stwierdzisz, że chcesz mieć z kabiny np. sterowanie wiatrakami od chłodnicy elektrycznymi czy coś, to zawsze będzie gdzie podpiąć ;-)
Konrad vel smasher / 2013-08-08 10:17:14 /
Barto, takie zabawki masz na wolumenie praktycznie do pawilonu wchodzi się prosto z wyjścia z metra. Jeżeli opanujesz sztukę podpięcia przekaźnika, to reszta pikuś, (no w sumie nad obwodem do wycieraczek i kierunków + awaryjne możesz mieć problem), a i lutować trzeba umieć, ale nawet jak się nie umie to działa:)
Piosiu. / 2013-08-08 11:47:45 /
u mnie to tak jest rozwiązane:
Wszystkie przekaźniki przeniesione do środka włącznie z tymi archaicznymi od świateł które zawsze robią kłopoty.
Hasta / 2013-08-08 15:59:44 /
też tak chcę! Hasta - zrobisz to? :) za ile?
bartozłomero / 2013-08-08 16:21:20 /
Bartek toż to ta sama skrzynka bezpiecznikowo-przekaźnikowa co z mojego linka :)
W razie potrzeby pomogę, tylko nie wiem kiedy, bo ten czas to względny strasznie...
Konrad vel smasher / 2013-08-08 16:54:00 /
Chudery robily ....
Hasta / 2013-08-08 17:06:40 /
Nie chce tworzyć nowego wątku a ten ma dobry tytuł ;-) Czy może ktoś dysponujący katalogiem mikrofiszkami czy inną bazą napisać jaki numer miała wiązka pod skośną deskę rozdzielczą w Taunusie MK1 czyli na pewno początek 71BG1440... Najlepiej z rozróżnieniem L,XL ,GXL . Pytam o literki na końcu . Posiadam nówkę sztukę 74BG1440IAFE czyli do nowszego Taunusa mogę się zamienić .
bogdanw / 2013-09-28 21:20:13 /
Może być problem jak będziesz się chciał zamienić na nówkę sztukę do dziobaka ;P Rany, skąd masz nową wiązką instalacji? Moża mają też tam wiązki do scorpio? ;D
zapek??? !G.O.P! / 2013-09-28 22:10:18 /
Tę wiązkę mam od dawna kupiłem na ebay.de miała być do 1971-73 a okazała się od 74-- Bardziej mi zależy na tym numerze od skośnej deski bo coś mam na oku i nie chciałbym po raz drugi wtopić kupując nie taka jak potrzebuję .
bogdanw / 2013-09-28 22:37:59 /
Zapek, do Scorpio ma serwis.
Mysza liil (EM) / 2013-09-29 17:45:36 /
Może jednak ktoś ma informacje jaki numer FINIS ma ta wiązka do skośnej deski ?
bogdanw / 2013-09-30 22:30:47 /