Zakładam nowy temacik bo nie było za dużo naczy było ale wyrywkowo ale impulsem jest pytanie coż to za motor który w tabeli jest jako
1600 CVH LNA HC Escort: 08.80-12.85 132 - 12±2 - 900±20 0,5 0,75 - -
i ma on 132KM????? bo jeśli takie coś istniało i dlaczego miało taką moc???
(może to pomyłka nie wiem) to jest szansa zapiąc to na tył napęd ze skrzynią od sierry która miała motory CVH,najbardziej ciekawi mnie jak to to zostało przerobione że 132KM?? gaxniki spoko ale aż tyle mocy??
Pozdro
Burza / 2006-08-04 22:17:41 /
pewnie jest na jakims turbo czy cus.co do tylnego napedu-polaczysz go z kazda skrzynia E ,i N9 r4 bez najmniejszej przerobki gdyz w sierrach silniki cvh(napewno do 1991r)sprzagane byly ze skrzynia N9 ;)
pzdr.
markokrk / 2006-08-04 22:34:34 /
Dokładnie tak było. Escort Mk3 Turbo i Fiesta RS Turbo. Potrzebna tylko miska ze Sierry 1.8 CVH [bardzo chodliwy towar], bo na oryginalnej się nie minie z belką.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2006-08-04 22:41:20 /
wow! Turbo do CVH ale to gaxnik był?? czy wtrysk??
Burza / 2006-08-04 22:53:13 /
KE Jetronic. I do tego turbawka T3 w Escorcie albo T2 w Fieścinie. Legalne chipy dostępne są w wersji 165PS i 195PS [ten drugi wymaga intercoolera].
Pozdreaux.
KRK 4m / 2006-08-04 23:04:29 /
lepiej wtedy zapakować efi z cvh spiąć to z świnką bo z mechanicznym niema co się bawić....
Łoja! to się okazuje że żaden 2.9, 2.3 od scorpio czy galaxy tylko jeśli się uda znaleść to da się zapiąc takiego CVH na tył napęd i mamy bardzo fajny motorek :D nie wiedziałem kurka...
Jeszcze jedna sprawa do tego tematu Ford romansował z Mazdą to fakt od jakis tam połowa lat 80 i dalej 90 i do teraz jak wykupił markę ale czy był Ford z motorem mazdy nie jakims super świeżym tylko lata 90 z napędem na tył albo krótko motor mazdy+tył napęd+Ford buda swap do naszych autek.
Or something like this.
I jeszcze motorek z Escorta LX czyli amerykan i motor 1.9 CVH
Ciekawa rozkmina.
Pozdro czekam na komentarze i wiadomości o motorach CVH.
Z czego ten motor sie wykluł z kenta?? z Pinto?? chyba nie...
Burza / 2006-08-07 22:53:46 /
Generalnie motor CVH był następcą Kenta. Miał ten sam układ kolektorów [odwrotny niż Pinto] i średnicę cylindrów 74-82mm [Kent-81mm, Valencia-74mm, Pinto-79-91mm]. Dzięki chytremu przekoszeniu zaworów miał komory hemi z napędem zaworów jednym wałkiem w głowicy. Debiutował w wersjach 1.1, 1.3 i 1.6, a potem doszły do tego 1.4, 1.8 i 1.9. Niemal identyczny blok [produkowany na tej samej linii] przykryty głowicą DOHC z 16 wentylami nazywa sie Zetec i występuje w wersjach 1.6, 1.8 oraz 2.0.
Tu dodatkowa uwaga - nazwę Zetec nosi też zupełnie inny silnik DOHC 16v z układem kolektorów jak w Pinto, skonstruowany przez Yamahę, a występujący w wersjach 1.25, 1.4, 1.6 oraz 1.7.
Co do wspólnoty z żółtkami to obecny silnik Duratec R4 stosowany w Focusach i Mondeo Mk2 [DOHC napędzany łańcuchem] produkowany jest przez Mazdę. Wcześniej Mazda stosowała jedynie amerykańskie CVH 1.8 oraz 1.9 dla swojego modelu 323, a na bloku łańcuchowego DOHC I4 [Sierra/Scorpio] montowała zarówno głowice DOHC jak i SOHC 2.0 - ale tylko w zabudowie poprzecznej do przedniego napędu.
Mazda znacznie wczesniej od Forda popadła w schizmę FWD i wszystkie jej modele tylnonapędowe miały jeszcze własne japońskie silniczki [nierzadko Wankla]. Innymi słowy ta gałąź rodziny błękitnego owalu niewiele wnosi do możliwości tuningowania naszych wózków.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2006-08-08 00:53:20 /
Ja tam bym sie w silnik o nazwie CVH nie dał wpakować ;-) rozrząd i popychacze hydrauliczne są strasznie upierdliwe bo nie wytrzymują długo.
MikeB4 / 2006-08-08 01:16:47 /
mam do czynienia z CVH od jakiegoś roku :) no i ma kilka zalet ale i wad.. przykład mój to fiesta z silnikiem 1,4CVH efi.
zalety:
- duza dynamika, jak na silniczek 1,4 ma 75KM i radzi sobie bardzo dobrze.
wady:
- spore spalanie, benzynki w mieście idzie koło 8l
- LPG-a w mieście 10l. trasa 6-8l do 100km/h oraz 10l przy 120-140km/h
- rozrząd, jak już ktoś pisał jest niezamocny, po kupnie wymieniłem uszczelniacze i popychacze- wyszło tak że 6szt mam orgi forda a 2 podróbki podobno dobrej klasy, podróbki klepią już niemiłosiernie a przebieg mają tylko 30tyś :)
- domowymi sposobami ciężko podnieść moc, w silniku niemożna planować głowicy [dopuszczalne 0,3mm], a polerka kanałów da niewiele, jedyna opcja na podniesienie mocy to turbinka a za tym idą spore koszty. do tuningu zdecydowanie lepszy pinciak.
sumarycznie silnik bardzo udany ale mógłby mniej palić :)
Trójkąt / 2006-08-08 08:39:35 /
Temat 1,6 CVH baardzo stary ale ja się właśnie teraz pochylam . Mam takie wynalazek w Sierce 1992 . Auto zakupiłem ze względu na niewielki przebieg oraz ponadprzeciętny stan . W opisie stało że jest jakiś problem z temperaturą silnika . Moje spostrzeżenia są następujące : odpala , pracuje na wolnych obrotach , nie wchodzi jednak na wyższe obroty tak jak należałoby się spodziewać tylko jakoś tak bardzo ociężale . Praktyczni nawet zimny , jak jest ciepły to całkowita maskara nie ma siły ruszyć z miejsca .Dość szybko dochodzi do temperatury 90 stopni i idzie dalej , kontrolka smarowania na wolnych wówczas pomruguje radośnie na czerwono i klekot z klawiatury . Moim zdaniem pomimo ze ma tylko 63 tysiące km po prostu jego czas się kończy ,ale może jednak inna przyczyna , pompa wody , oleju , lambda inny czujnik? Niestety nie ogarniam dostatecznie tych wtrysków czujników sond lambda . Ma toto jakiś interfejs do podłączenia żaróweczki czy diody do wymrugania kodów ale za każdym razem wychodzi mi co innego ;-( . Zanabyłem inny silnik który ma te wszystkie czujniki i podobno chodził do końca , jakieś sugestie co podmienić na próbę , zanim cały silnik wyrwę mu z komory . Ten w aucie w tej chwili ma wycięte te rurki do dopalania spalin ale jak sądzę nie ma większego wpływu na tą mułowatość . Ktoś ? coś ?z góry dzikeuję.
bogdanw / 2016-06-28 00:22:39 /
Któreś tam 63 tysiące z kolei ma... to na pewno :)
Węże puchną?? test na co2 w układzie chłodzenia robiony ??
Sprawdzić pompę wody, może nie mieć wiatraka. To na początek.
Jak klawiatura grzechocze i dodatkowo mruga kontrolka oleju to po prostu brak ciśnienia oleju. Może być zapchany smok, uszkodzona pompa, albo przebieg o jedno zero większy.
Trójkąt / 2016-06-28 13:40:54 /
W tych silnikach podobnie jak w większości fordów tamtych lat są słabe wałki rozrządu i po wałku dojdziesz jaki ma przebieg. Przy 60tyś km, powinien być jak nówka wyjęta z kartonu.
Trójkąt / 2016-06-28 14:04:55 /
Trójkąt dzięki , liczyłem na Twoja odpowiedź ;-). Oczywiście to absolutne podstawy co piszesz , czy jeszcze mógłbyś się odnieść do tego że nie wchodzi na obroty ? Odpala dobrze ,nie kopci , nie syfi do płynu , wolne praktyczne bez zarzutu a wchodzenie na obroty jakby osła ciągnąć za ogon .Po prostu nie wiem czy w ogóle wbijać się w grzebanie w tym motorze czy od razu wymienić na drugi który już i tak mam .Z przebiegiem fakt wydaje się nie prawdopodobny ,ale był w jednych rękach przez 20 lat zakupiony jako "roczny samochód" Ostatni przegląd z wymianami przy 59 tysiącach na początku 2013 roku u mnie w stodole stoi od końca 2014 .Wygląd wnętrza i reszty jak mój roczny Focus . Jest sporo dokumentów z życia auta m.in faktura zakupu , przeglądy TUV itp. Fakt że kosztował mnie tyle co komplet nowych opon 15" skłania mnie do przekonania że nikt nie manipulował w km bo i po co . Realnie jednak myśląc załóżmy że ma 162tys , to wtedy wytarty wałek , zjechana pompa wody wydaje się rzeczywiście bardzo prawdopodobna .
bogdanw / 2016-06-28 18:52:18 /
160tys to też żaden przebieg dla takiego silnika.co do wkręcania to można tylko gdybać. Ale gdybym gdybał to sprawdził bym zapłon i przyspieszacz zapłonu. Oraz mieszankę.
Łatwiej było by organoleptycznie.
Trójkąt / 2016-06-28 20:30:42 /
Sprawdz aparat, moze wymień na drugi -- przyjrzyj się też mocowaniu palca rozdzielacza - tam się coś łamie czy wyrabia.... trzecia sprawa to zajrzyj na katalizator- może być zapchany. Pozostaje jeszcze gaźnik - jest tam dwugardzielowy? Druga przepustnica działa?
MikeB4 / 2016-06-28 21:34:59 /
CVH 1,6 do Sierry wchodził tylko na jednopunktowym wtrysku raczej nie ma klasycznego aparatu zapłonowego . Jest taka duża cewka z 4 wyjściami na kable zapłonowe sterowna z kompa . Gdzieś właśnie doczytałem że jak jest coś takiego że toto chodzi podobno nawet jak komp jest poważnie uszkodzony jakiś taki tryb awaryjny ( nie reguluje oczywiście wtedy wyprzedzenia ) Tłumaczyłoby to brak poprawnej reakcji na wciśniecie gazu ale tez szybkie nagrzewanie i dodatkowo jakieś głupoty wychodzące na testach błyskowych .
bogdanw / 2016-06-28 23:04:05 /
Może komuś się kiedyś przyda wyszperałem taka tabelkę w necie :
http://www.atpelectronics.co.uk/c/ford-sierra-petrol-ecu
W linku są wszystkie komputery jakie występowały na fotce zrzut ekranu z początkiem tabeli .
bogdanw / 2016-06-28 23:14:32 /
No tak, w 1.8 jest taki aparat z frontu silnika w którym się to psuje a w 1.6 nie ;) Jedna rzecz mniej :P
MikeB4 / 2016-06-29 09:44:52 /
Pobawię się w archeologa. Trafiło mnie składanie cvh. Czy ma ktoś tabelę momentów dokręcania do tego silnika? Domyślam się, że różnice w pojemnościach niewiele rzutują na wartości, ale dla objaśnienia podam, że kręcę 1.6.
granadziarz_3M / 2021-09-08 13:11:34 /
Zacytuję pana z serwisu Jawy: „to musisz tak fest dojebać”, i to by wtedy było ;)
zapek??? !G.O.P! / 2021-09-08 13:27:22 /
1.6 skręcasz? O proszę… to może moje podregulujesz bo go przelewa 🤣
Ludwik 3M / 2021-09-08 15:19:25 /
Ludwik, ale to trzeba podjechać. Przez internet nie dam rady...
granadziarz_3M / 2021-09-08 15:28:27 /
Z Haynesa do Sierry:
JΒ / 2021-09-08 15:39:08 /
#szaman / 2021-09-08 16:30:42 /
Dziękuję, jak zawsze niezawodnemu gronu.
granadziarz_3M / 2021-09-08 20:08:19 /
Podjechał bym, ustawimy się jakoś.
Ludwik 3M / 2021-09-09 06:24:23 /