Myślę, że skoro podgrupa kamperów rośnie w siłę, przyda się taki wątek na forum.
Będzie okazja wymienić informację o rodzajach zabudowy, bliźniakach itd.
a pierwsze moje pytanie trochę przewrotne, czy Ford A-Series ma coś wspólnego z Transitem czy to zupełnie inny samochód? chodzi mi o mechanikę, silniki itd.
rozjechany liil / 2020-06-01 07:51:11 /
A series szedł na Stany?
Tom'ash / 2020-06-01 11:25:52 /
To było głównie na rynek UK.
Wikipedia coś tam podaje.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_A_series
"The Ford A series is a range of trucks that was built by Ford UK to bridge the gap between the relatively small Transit of 3.5 metric tonnes GVW and the bigger 7-tonne D series".
no widziałem to, ale nadal nie wiele wnosi... niby silniki nam znane (no może poza 4,5L dieslem), ale nie bardzo pokrywją się z Transitem... Choć z drugiej strony Kwiatek wyrwał 3.0 Essexa...
rozjechany liil / 2020-06-01 13:56:17 /
Essex w Transicie to pewnie było SVO.
Tego sie nie spodziewałem. Można sobie wynająć turasa - na fb profil 4kampery. Jakby ktoś się bardzo chciał rozczarowac jak to jeździ:)
też z widziałem, 180 doba, tylko nie widzi mi się na kacu to zdawać i słuchać co rozwalone :)
Piosiu. / 2020-06-01 14:42:12 /
Pioś bierz na Zdwórz!
rozjechany liil / 2020-06-01 14:43:34 /
Ja tu się zaanonsuję hehe. Przejęty od jednego Kolegi z Klubu. W drodze do domu dostał ksywę "wieczna kontra" ;-)
bobik liil / 2020-06-01 14:47:58 /
A co tak wiało czy tirów było dużo:)? Boże, jaki on brzydki.... Bobik zrób rekonesans czy to jakaś samoróba czy jednak jakaś firma to zbudowała.
"też z widziałem, 180 doba, tylko nie widzi mi się na kacu to zdawać i słuchać co rozwalone :)"
A wyobraż sobie zdziwienie jak oddajesz i mówisz, że te 6 rzeczy naprawiłeś, bo wqrwiało Cię, że nie działa!!
Dred, mogę ci wypożyczyć Granadę?
m.kozlowski / 2020-06-01 15:13:33 /
nie wiem, nie znam się, ale się wypowiem .... fajny wątek :)
amator liil (EM) / 2020-06-01 15:44:13 /
To tak w ramach tego fajneg wątku powiem Wam dlaczego aktualnie kampera nie posiadam.
Otóż pojawiła się myśl, o czym pisałem nawet na capri.pl, że prędzej czy później czeka mnie zmiana na dużego kampera - 6 osobowego na bliźniaku. Niedługo później kolejna myśl, dlaczego mam to odkładać? szybkie rozpoznanie po portalach w całej Europie, i we Włoszech jest taki jak trzeba, trochę drogi ale może ponegocjujemy. Kontakt ze sprzedającym bardzo dobry, dodatkowe zdjęcia raz dwa dosłane, sprzedaż Polakowi - no problem. No to rach ciach i Bobik odjechał moim dotychczasowym kamperem...
Problem w tym, że Włoch się zorientował, że export to nie to samo co sprzedaż u siebie w kraju, dodatkowy przegląd, wymeldowanie, a do tego zamknięte urzędy...
Takim sposobem miałem kampera, nie mam kampera, chcę kupić, Pan chce sprzedać, ale i tak nie możemy tego zrobić... :/ niby nie ma zaskoczenia, ale chciałem gościowi podstawić lawetę za 3 dni i zapłacić z góry 100%, a po wymeldowaniu miałby mi dosłać papiery, więc ryzyko spore po mojej stronie, ale co? dalej nic, Pan Włoch mówi, wszystko w swoim czasie. a jak mówię, że zanim da się przyjechać i załatwić osobiście, to może się sprzedać we Włoszech, a Pan mówi, że oczywiście, że tak, jemu łatwiej i szybciej... przynajmniej szczery :/
rozjechany liil / 2020-06-01 16:37:57 /
Rozjechany, a ty go oglądałeś w tzw. realu, czy tylko na podstawie zdjęć? Bo tak mi trochę to brzmi że widziałeś tylko zdjęcia. A biorąc pod uwagę że stary kamper to trochę pole minowe jeśli chodzi o sprawy szczelności i ogólnie trzymania się kupy, to nie strach tak trochę?
Michał Konieczny / 2020-06-01 16:46:44 /
zdjęcia i dość sporo informacji, dość szczegółowych. Ale jednak fakt, że ryzyko spore, ale nie ma ryzyka nie ma zabawy...
rozjechany liil / 2020-06-01 16:52:18 /
cały Rozjechany :D
Ignacy / 2020-06-01 18:38:09 /
Dzial " Kamper " jest chyba najbardziej dynamicznym w ostatnich tygodniach jak tak czytam ;)
Damian74 / 2020-06-01 18:49:59 /
Ależ to jest idealne https://www.milanuncios.com/autocaravanas-de-segunda-mano/ford-f-350-econoline-346707995.htm
Szkoda, że na kat C :(
Grzesiek_Rudy / 2020-06-01 19:26:19 /
Rozjechany rób szybko C i lecimy :) na miejscu załatwię nocleg i lokalnego przewodnika :)
najdos / 2020-06-01 20:09:34 /
weźmiemy jeszcze Myszę to na miejscu gaz założy :) graty weźmiemy w podręcznym z PL (butla do kuchenki już jest). instalacja zwróci się już podczas drogi powrotnej :))))
najdos / 2020-06-01 20:14:11 /
widzę Najdos, że cię jeszcze trzyma po weekendzie... ;)
rozjechany liil / 2020-06-01 21:19:00 /
3ma to nie Szaman za cycki :))))
najdos / 2020-06-01 21:20:40 /
nie nie tylko mnie :)
najdos / 2020-06-01 22:19:38 /
Ja mam C, kiedy jedziemy?
Też mam;-)
bobik liil / 2020-06-02 08:06:38 /
Lubię to! :) ale to tylko bujna wyobraźnia Najdosa..
rozjechany liil / 2020-06-02 08:08:30 /
Na Zdworzu to pawilona mam :) ale jak by Gryźliny były grane...
Piosiu. / 2020-06-02 09:08:10 /
Pawilon mówisz?
https://www.leboncoin.fr/caravaning/1766446092.htm/ :)
Grzesiek_Rudy / 2020-06-02 09:15:07 /
:D dobre
rozjechany liil / 2020-06-02 09:20:35 /
Ta. Może w kilka rodzin kupi hehe
bobik liil / 2020-06-02 09:30:58 /
No właśnie...co z Gryźlinami?
najdos / 2020-06-02 10:32:04 /
mam nadzieję, że ich nie będzie w dniach 3-5 lipca :P
rozjechany liil / 2020-06-02 11:09:35 /
Taka A -seria była niedawno temu na olx z zabudową kamperową.
Czy to ma coś wspólnego z Transitem -- troche tak, troche nie. Drzwi i szyba przód chyba tożsame. Przód już nie. Koła większe. Ogólnie mało jest danych na ten temat niestety.
Silniki podobne np. 2.4 diesel york - były i tu i tu, były też diesle 3.5 york R6 (dołożone 2 gary)
MikeB4 / 2020-06-03 23:09:28 /
ja słyszałem (od Zenona) że ten York 2.4 to obcięte o dwa gary 3.5 a nie na odwrót :)
Ignacy / 2020-06-03 23:58:45 /
Zenon to różne rzeczy śpiewa :)
Grzesiu, mam ten sam problem. Te kampery, które mi się najbardziej podobają to zazwyczaj zdecydowanie nie do 3,5 t :(
A już pomijając kat. C to dochodzi jeszcze cuocby viatoll, droższe przejazdy na płatnych drogach/tunelach i ogólnie średnio się robi :(
podepnę się z innym pytaniem. Jak może część zauważyła stałem się nieszcześliwym posiadaczem silnika 2.4 diesel ze skrzynią 4 biegową w Transicie Kamperze. Silnik ten od początku spisany był na straty ale stan i rodzaj całej reszty kazał przymknąć oko na silnik.
Nie zmierzam tego rozgrzebywać "jutro" tylko ewentualnie po sezonie, ale pytanie jaki silnik waszym zdaniem byłby optymalny do takiego kloca ?
Nie, nie chcę startować w PC, chcę jechać komfortowo do 100km/h
Myślałem, o jakimś większym V6 - 2.9? 4.0? czy może 2.0 DOHC w zupełności wystarczy ? no i raczej PB/LPG niż diesel...
rozjechany liil / 2020-06-22 17:08:01 /
nie zastanawiaj się tylko bierz odemnie 2.9, jak się będziesz dobrze targował to dam Ci dwa :)
Ignacy / 2020-06-22 17:21:04 /
Nikt nie okreslil, ze musi byc bardzo stary ford wiec melduje sie ze swoim campervanem :)
Korzystajac z okazji publicznie dziekuje marianowi212 za pomoc!
rafalu / 2020-06-22 17:46:51 /
o... to jeszcze ciekawy swap zrobił kwiatek na 3.2 TDCI alr to w nowej budzie. myśle że taki motor z 6 stopniową skrzynią nada się do takiego kamperka :)
Ignacy / 2020-06-22 17:52:52 /
do czego to 3.2 poszło ?
właśnie zauważyłem, że był podobny temat..
https://www.capri.pl/forum/662590#665677
rozjechany liil / 2020-06-22 18:02:01 /
do autolawety na transicie ale tym nowszym
Ignacy / 2020-06-22 18:15:21 /
jako ze zostałem wywołany do tablicy:
3.2tdci jest fabrycznym silnikiem występującym transicie mk7(07->13r), występuje także w rangerze. Niestety mimo 5 cylindrów jest to wielki kloc, do tego stopnia wielki ze transit z tym silnikiem ma o 10cm dłuższe podłużnice z przodu oraz dłuższy zderzak żeby wszystko się pomieściło pod maskę w stosunku do zwyklaków 2.4tdci. Absolutnie nie widzę tego silnika w malutkiej komorze silnika turka. Choć osiągi ma :D
kwiatekSF / 2020-06-22 20:05:58 /
W Turku były nawet montowane R6 benzynowe 4.1 litra (takie jak w Econoline, Mustangu itp. :)
MikeB4 / 2020-06-22 21:23:22 /
Jakoś antypodami zajechało Mike :)
Młody_wFe / 2020-06-22 21:25:14 /
w Econolinie to 4.9 chyba, ale może i 4.1 też, nie wiem, ale R6 to R6 wiec znaczy się, że miejca jest...
rozjechany liil / 2020-06-22 22:33:04 /
4,1 to malutka i niska ohv, która swoimi wymiarami wpasowuje się w tunel skrzyni biegów. A duży gabarytowo a przede wszystkim wysoki silnik jakim jest puma3.2 bez wycięcia grodzi nie zmieścisz
kwiatekSF / 2020-06-22 23:01:35 /
Wstawiałem 2,0 DOHC + MT75 - w razie czego coś podpowiem.
turning / 2020-06-23 08:17:13 /
Mój typ w miarę koszerny to:
2,3 16v scorpio/galaxy plus MT75,
Do tego wtrysk LPG i można śmigać po bliższych lub dalszych zakątkach świata.
Galaxy będzie łatwiej znaleźć w rozsądnym stanie, trzeba mu tylko miskę olejową od scorpio założyć.
Jeśli wchodzi w grę niekoszerny to może lexus 3.0 z IS-a w komplecie z automatem :)
LPEG-a się nie boi. Kultura pracy na bardzo wysokim poziomie.
Trójkąt / 2020-06-23 10:26:35 /
miska w transicie nie ma znaczenia
Ignacy / 2020-06-23 10:31:40 /
Nie wiem jak wyglądaja wykresy DOHC 16V ze Scorpio, ale zwykły DOHC 8V Sierra / Scorpio MK1 ma bardzo nisko maksymalny moment obrotowy (2500?). Taki kuter na PB. Do tego sekwencja i chyba byłoby git:)
O tutaj są specyfikacje
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_I4_DOHC_engine#N8A
Max momentu w 2.3 na 4500. Trochę dużo jak na kiosk ruchu...
Ja bym jednak zakładał tego 8V jeśli DOHC.
2.3 dohc chyba jednak ma większy zapas i nie będzie się męczył tak mocno w kamperze jak 8v.
Grzesiek_Rudy / 2020-06-23 11:09:52 /
DMC 3000kg, ten moment nisko był kluczowy jak dla mnie przy pierwszych założeniach zmiany silnika, dlatego pierwszym pomysłem było 4.0V6...
rozjechany liil / 2020-06-23 11:24:36 /
Rudy, wydaje mi się, że ten 2.3 bedzie się męczył bardziej, bo jednak będzie trzeba go łoić wysoko, co przy tej masie i kształcie klocka lego spowodować może wysokie spalanie. Oczywiście przy takim łojeniu bedzie fajnie jechał, ale to chyba nie tylko o to chodzi. Tylko raczej, żeby wpiąć wysoki bieg i turlać się na 2000-3000 RPM i mieć zapas pod butem. To nie do wyscigów jest.
Inna sprawa jaki moment ma ten 2.3 przy 2500 - 3000, bo to są takie normalne kamperwe obroty. Bo może okazać sie, że jest dobrze, a nawet lepiej niż w 2.0 8V.
Fakt, N8A ma płaski przebieg momentu, i może rzeczywiście być dobrym wyborem.
Trójkąt / 2020-06-23 11:40:52 /
DOHC 8v to ... wiecie co :P Ja już mam przygotowane 2.3 16v do Transita --- z pewnością będzie to jechało lepiej niż dohc 8v :D
https://www.ultimatespecs.com/car-specs/Ford/7182/Ford-Galaxy-I-23i-16v.html
Tu podają że ma 203 Nm @ 2500 obr/min
MikeB4 / 2020-06-23 11:55:14 /
Czyli do pełni szczęścia potrzebna jest skrzynia MT75 od transita i duże koło zamachowe również od transita.
Takowe występowały w nowszych więc będą p&p do 2,3galaxy .
Trójkąt / 2020-06-23 12:04:10 /
wpiąć wysoki bieg i turlać się na 2000-3000 RPM i mieć zapas pod butem - dokładnie o to chodzi, gdyby jeszcze nie zwalniał zanim zobaczę górkę to już byłoby pięknie
rozjechany liil / 2020-06-23 12:07:19 /
Jak widać różne źródła podają różne wartości dla maxa momentu w 2.3. Jeśli rzeczywiście przy 2500, a nie 4500 to 2.3 będzie wymiatał. Bo sorry, ale 4500 dla kampera to już byłaby jakaś masakra.....
DOHC 8v to wiecznie pękające głowice i pokrywy zaworów :P 16v pod tym względem dużo lepsze.
Zresztą ktoś tu w klubie ma takiego Transita 2.3 16v (biały - busik) - tylko chyba na krótkich przełożeniach mostu.
MikeB4 / 2020-06-23 12:44:54 /
https://www.capri.pl/image/forum/1080393/262970
To wyliczyłem dla najszybszego mostu na bliźniaku dla 90km/h
16v myśle że jest bardzo dobrym pomysłem, ale i tak lepiej się powymieniać, ja nie lubie swoich 2.9, Ty swojego 2.4... powymieniamy się i każdy będzie szczęśliwy :p
W tym wątku też było dyskutowane na ten temat
https://www.capri.pl/forum/873676#1163910
Ignacy / 2020-06-23 13:43:42 /
;)
rozjechany liil / 2020-06-23 13:58:19 /
no ja raczej nie mam najszybszego przełożenia, sprawdzę, ale jak 2700 RPM dla 90km/h jest przy tym szybkim, to znaczy, że ja będę miał pewnie jeszcze większe obroty..
Co za tym idzie lepiej jechać na obrotach 3000+ tym 2.316v niż jakimkolwiek V6, mam na myśli spalanie...
rozjechany liil / 2020-06-23 14:01:49 /
Mam popełniony kalkulator, jak by co mogę podesłać. U mnie jest most 5.14 i skrzynia 4 biegi. Więc żeby lecieć stówkę trzeba 4200 piłować, ale co to dla zeteca ;)
Piosiu. / 2020-06-23 14:07:23 /
chętnie, ale muszę też wczołgać się pod auto z nadzieją na znalezienie tabliczki na moście
rozjechany liil / 2020-06-23 14:09:05 /
apropo dohc 2.3, w kiosku ruchu go nie widzę, w niskim i krótkim transicie robi robotę tylko jeśli ma most 5.14 i jedzie na pusto. jakiekolwiek obciążenie jest juz dla niego odczuwalne, na moście 4.11 już w ogóle nie jedzie
wiem bo mam
kwiatekSF / 2020-06-23 16:53:41 /
nooo i pozamiatene.
rozjechany liil / 2020-06-23 18:13:05 /
Kwiatek popsułeś cały plan teraz:)
oszczędzam rozczarowań, w busie to pomyłka, potrzeba momentu a nie mocy i obrotów
kwiatekSF / 2020-06-23 19:31:41 /
No to zostaje 2,5/3,0/3,2 v6 z Opla, małe zgrabne, nic nie kosztuje, a momentu jak i mocy mu nie brakuje. Kwestia tylko ile potrzebujesz bimbru, żeby pogodzić się z faktem silnika GM w Fordzie :)
Grzesiek_Rudy / 2020-06-23 19:48:14 /
no way! ale chyba 4.0 V6 znów wraca na pozycję lidera. może 2.9 24V ale wtedy koszt zakupu jakby większy, i żywotność słabsza ?
rozjechany liil / 2020-06-23 20:00:54 /
A może weź od Miśka3M tego JTD na gnój co miał w Granadzie. Silnik mały, zamontowany wzdłużnie. 1.9JTD 360NM. W Granadzie na 5 pod górkę przyspiesza.
mysle że jeśli planujesz wakacje tym kamperem jako bujanie się po Polsce, jeśi faktycznie ma te 70 czy 170 albo 270tys przebiegu, przyzwyczaisz się do prędkości nie 100 nie 90 a 80 albo 70km/h i będziesz robił jak Dred od festiwalu 500plusów do festiwalu 50km dziennie to zostawisz ten oryginalny śilniczek.
Jeśli przy butowaniu łyknął 14 to na spokojnie do 12 zejdziesz... a nowe kampery wcale mniej nie palą.... tylko jikt nimi nie jeździ 70 czy 80 :p
taki urok.... ten typ tak ma. Zostaw klekota, odwdzięczy się, zapomnisz o regulacjach gazu czy gaźnika, prychaniu strzelaniu duszeniu muleniu szarpaniu...
pyk w bendiks i czy ciepły czy zimny będzie klekotał podobnie... chooyowo ale stabilnie.
Ignacy / 2020-06-23 20:14:09 /
Zenon by poparł Ignaca...
wąski77 / 2020-06-23 20:26:08 /
Ha a ja mam most 5,14 i brak kiostku :)
Piosiu. / 2020-06-23 21:03:35 /
i brak miejsca pod maską na dohc :D
Ignacy / 2020-06-23 21:11:32 /
Mam fajnego klekota z gwiazdy w opakowaniu. Pewnie kiosk by do 200 napedził😁
bobik liil / 2020-06-23 21:18:11 /
MEBA/REBA 3,0 z ST220 lub JAG
marian212 / 2020-06-23 21:51:50 /
Zenon byłby dumny chciałeś powiedzieć ;)
To ma być fajne a nie znośne. Generalnie ekonomia nie jest kluczowa.
Ale, 12L ON/100km to jest na dzień dzisiejszy ~53zł co daje 25L gazy na 100, więc nawet 4.0 V6 w trasie powinno się zmieścić, szkoda życia na klekot i męczarnię.
rozjechany liil / 2020-06-23 21:54:59 /
ok.... ale wlicz w to życie czas na swapa... never ending story :)
a tu masz coś co jest ori, działa, nie wymaga czasu ani wkładu finansowego.
to jest realne kilka wyjazdów na które nie pojedziesz.
z resztą, nie ma co się nakręcać, przejeździsz wakacje, zobaczysz. :)
butla lpg 80l najlepiej wchodzi miedzy podłóznice za mostem, jakby co :)
Ignacy / 2020-06-23 22:07:49 /
Z tym 2.3 może być faktycznie lipa w camperze, choć z Kwiatka oczekiwaniami to by musiało mieć z 500 koni. W Anglii gość wsadził 2jz do Turka, więc tutaj raczej nie ma problemu ani z mocą ani z momentem...Wg mnie 2.3 jest o tyle spoko, że jest łatwo dostępny jeszcze, nadal jest spod znaku Forda dla ortodoksów, nie ma większych problemów z połączeniem ze skrzynią, a zawsze pojedzie lepiej niż niespełna 80konne pinto czy klekot, wszystko kwestia oczekiwań.
Sam jeżdżę Transitem z N7A pod maską, gdzie totalnie nie ma dołu, ale na bezrybiu i rak ryba 🙂
daniel46 / 2020-06-23 22:12:33 /
To też nie można przeginać, bo przy zbyt dużych przeciążeniach porcelana będzie się tłuc w szafkach:)
Ignac, Twoja znaliza słuszna choć podobna do argumentów tych, którzy liczą koszt włożenia instalacji LPG - za ile kilemetrów się zwróci. Ja mam inną filozofię, chcę mieć samochód, który po zakupie/zrobieniu spełnia oczekiwania. To się równa jakiejś tam inwestycji, ale później jestem zdrowy psychicznie. Tego co oszczędziłbym na swapie/instalacji LPG nie będę trzymał w portwelu i dokładał do każdego tankowania ;)
MEBA/REBA, N7A.. nie mówcie do mnie jakimiś szyframi... ;)
rozjechany liil / 2020-06-23 22:20:25 /
jeszcze miesiąc temu miałem piękne n7a na wydaniu :)
najdos / 2020-06-23 22:40:16 /
Ja poważnie pisałem o 3,0 lexusa z automatem z is-a, z tego co pamiętam to ma prawie 290 niutów momentu i bardzo kulturalny automat.
Montaż w zasadzie tylko łapy i belka pod skrzynię.
Gajga zmiany biegów na lince więc wstawiasz tam gdzie pasuje.
Trójkąt / 2020-06-23 23:20:41 /
Lubię to
rozjechany liil / 2020-06-23 23:24:15 /
Fajny wątek , obstawiam ori , na drugim miejscu 2,3 , trzecie miejsce 2,9 :)
Ale jak chcesz latać tym po bułki bokiem to musisz szukać czegoś mocniejszego .
Przypominam tylko że opory wzrastają do kwadratu , a motory troszkę wolniej :)
:D Alwax, gdzie my się napijemy jak kemping w Kielcach zamknięty... :(
Trójkąt, o takim np mówisz?
https://www.olx.pl/oferta/silnik-do-lexus-gs-iii-gs300-3-0-v6-2005r-3gr-wawa-CID5-IDBoVpq.html
rozjechany liil / 2020-06-23 23:33:50 /
Gdzieś , kiedyś na trasie Red Bull i w drogę :) Oby cali i zdrowi :)
Ten od Miska dodatkowo jest podkrecony. Oszczędny, mały i lekki, no i duuuuużo momentu... A chyba o to tutaj chodzi.
mateush (proko) 3M / 2020-06-24 07:04:34 /
przyznaję, że pomyślałem o nim, ale nie. To ma być kamper, ale nadal fajny stary ford, co JTD wyklucza w moim przekonaniu...
rozjechany liil / 2020-06-24 08:30:50 /
3.0 z IS300 to 2JZ R6, a nie V6 z GS300.
senkju
rozjechany liil / 2020-06-24 08:34:54 /
Skoro to ma byc nadal stary ford to nie nim zostsnie bo jesli nie jtd to jakos nie wyobrazam sobie silnika z ISa w trsnsicie. I cala ta dyskusja i teoretycznie wydane kilkanascie tysiecy jest po to by kilka razy w roku dojechac do celu 30min szybciej i MOZE zaoszczedzic na paliwie 50,- zl a przez caly rok i przy ewentualnej odsprzedszy miec swiadomosc ze "szkoda ze to nie oryginal". Kamper moze byc narzedziem do podrozowania ( ale to nie to forum ) albo przyczynkiem do podrozowania ale wtedy warto go zaakceptowac takim jakim jest by cieszyc sie i autem i kamperowaniem :).
Damian74 / 2020-06-24 09:54:59 /
słusznie, pewnie najbardziej logiczne byłoby nie ruszać, ale chyba już wszyscy przywykliśmy do nielogicznych poczynań... ? :)
rozjechany liil / 2020-06-24 10:10:52 /
a lexus też odpada
rozjechany liil / 2020-06-24 10:11:25 /
A ja obstawiam explo ohv. Zwarty, mały, moment z dołu, szóstka daje piękną melodię w czasie jazdy...
Nic dodać, nic ująć.
granadziarz_3M / 2020-06-24 10:15:46 /
no i to jest właśnie faworyt na ten moment. Tylko wyczytałem również podane przez Ciebie Jarku informacje, że gniazda nie lubią gazu. Pewnie mówimy tu o grubych dziesiątkach tysięcy kilometrów, których fajnie byłoby dożyć. Niemniej pewnie przed włożeniem to głowice trzeba zrzucić i looknąć, innego sposobu na weryfikację stanu chyba nie ma ?
rozjechany liil / 2020-06-24 10:44:11 /
Tylko czy R6 się tam pomieści bo pamiętam że v6 wchodzi tam na bidę.
zapek??? !G.O.P! / 2020-06-24 10:49:29 /
Rozjechany, ja ten temat w głowie już od dawna przerabiam i mi osobiście wyszło, że najsensowniejsze to by było po prostu 2.8/2.9. W moim przypadku, jako że mam automat C3, to teoretycznie w ogóle byłoby niby mało skomplikowane, bo zgodnie z instrukcją Docencika V6 siada bardzo ładnie w MK2 bez specjalnych kombinacji. Jedynie łapy z V4 i całość cofnięta tam zdaje się 2 cm na tych łapach albo z uwagi na niską dostępność tych łap, trzeba by je pewnie wyrzeźbić inne. Ale reszta jest prawie plug'n'play zwłaszcza, jakbyśmy zostawili gaźnik.
W przypadku mojego automatu, to starczyłoby go według mnie podmienić jedynie na taki z V6 i może być z osobówki, bo wajha od biegów jest na jakiś łącznikach, więc zapewne starczy dać tylko odpowiednio przerobiony łącznik i wajha nadal siedzi na swoim miejscu.
Dlatego ja cały czas gdzieś docelowo myślę o 2.8/2.9 tylko może z A4LD zamiast C3, bo czwarty bieg by się zdecydowanie przydał...
A co do 2.3, to patrząc na wykresy momentu, to przy 2500 obr. to ma go mniej więcej tyle samo co 2.0 8V. Tyle, że 2.3 16V idzie potem jeszcze w górę do tych 4500 obr.
Rodzice takie 2.3 w Galaxy mają i szczerze mówiąc, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że to jest 16V, to ten silnik całkiem spoko od dołu jedzie. Oczywiście nie jest to rakieta, ale coś tam ciągnie.
Tylko z wszelkimi DOHCami pamiętam, że było więcej kombinacji, żeby wsadzić do auta niż z V6. Ale Mad Mods Garage, jak będzie trzeba, to pewnie Ci włoży co sobie zażyczysz :P
MikeB4, ten maksymalny moment dla 2.3 przy 2500 obrotów to chyba błąd jest. Chyba, że znowu było ileś wersji, jak z 2.0 pinto, że była wersja do osobówek i do Transita, o niższej mocy, ale lepszym i niżej momencie.
Jeszcze co do V6 - w kwestii 4.0 to już aż tak daleko z pojemnościami nie myślałem, więc u mnie stanęło na 2.8/2.9. Myślę, że to taki w miarę sensowny kompromis jak chodzi o moment/spalanie/łatwość przeróbki.
4.0 OHV napędzi ten kiosk, moment jest dostępny od niskich obrotów.
Pytanie tylko jak z dostępnością tego cuda teraz, i fakt głowice lubią pękać miedzy zaworami.
no ja jednak zdecydowanie szedł bym bardziej w 4.0 niż 2.8/2.9 kupić się to da w podobnej kasie jak nie taniej, a i palić będzie pewnie podobnie. No chyba, że 2.9 BOB, ale tu znów zakup, rozrząd... moje odczucia są takie jak granadziarz napisał - Zwarty, mały, moment z dołu
rozjechany liil / 2020-06-24 12:42:25 /
BOA i BOB mają duże gabaryty dolotu. Nie wiem czy gdzies nie będzie kolizji, bo ta komora to jednak jakaś super wielka nie jest. Zaraz servo sie nie zmieści czy tez w elementy nawiewu wjedzie itd.
dostępność jest taka:
https://www.olx.pl/oferta/ford-explorer-4-0-wszystkie-czesci-silnik-skrzynia-blacharka-CID5-IDDRaQl.html
https://www.olx.pl/oferta/silnik-kompletny-zestaw-odpalajacy-ford-explorer-4-0b-v6-CID5-IDCzg7o.html
https://www.olx.pl/oferta/ford-explorer-4-0-lpg-CID5-IDFqoit.html?fbclid=IwAR1zGyyHWUe7_2PO73mHNBBwq9fsjQeBMv9OOZkJpdYa3vnDx4pNsRS4QxY#eaf7473c46
oprócz tego jeszcze znalazłem na forum explorera takiego OHV za dwujkę z osprzętem gwarancją, ponoć tylko na benie latany.
goły słupek to nawet za 600-700 się trafiają, ale to wiadomo, że kompletowanie całej reszty kłopotliwe wtedy.
narazie bez pośpiechu, rozpoznanie. Jak już to działać będę po sezonie.
rozjechany liil / 2020-06-24 12:46:08 /
Chętnie się będę temu projektowi przyglądał, bo widzę, że mamy mniej więcej zbieżne oczekiwania, jak to ma jeździć/działać.
Michał, a może w sumie 3.0 Essex? To by w ogóle bardzo koszerne było, bo przecież turki w UK z 3.0 były fabrycznie robione jako SVO.
Jakby co, to do Transitów ładowano DOHCa 2.3 16V jeszcze 5 lat temu :)
Konar / 2020-06-24 13:31:32 /
Tu są wykresy poszczególnych silników .....
http://www.fordscorpio.co.uk/flatspot.htm
Widać też różnicę miedzy 2.0 dohc 8v a 2.0 dohc 16v --- wprawdzie max moment obrotowy ma wysoko --- ale przy 2500 obr różnica jest minimalna w 8v 166 NM a w 16v około 161 Nm -- w 8v później spada a w 16v nadal rośnie żeby zaliczyć jeszcze większą górkę (po załączeniu VIS) - górkę przy około 4200
Zresztą takie 2.3 16v szły fabrycznie w Transitach około 2000 -2014 roku https://www.youtube.com/watch?v=iApTYruuqfk
Dane fabryczne dla Transita podają 145 KM @ 5250 i 210 Nm @ 3850 obr (dla 2.0 8v to jest ledwie 166 Nm więc dużo dużo mniej momentu -- nawet przy tych samych niskich obrotach będzie go mniej w 2.0 8v niż w 2.3 16v). Ciężko znaleźć jakiś wykres przebiegu mocy i momentu w takim 2.3 poza jedynie informacjami z wartością maksymalną - jak ktoś się natknie niech wrzuci ....
MikeB4 / 2020-06-25 02:45:49 /
Jak dla mnie w takim camperze to prostota, ekonomia, cisza i osiągi. Od razu powiedziałem Rozjechanemu że 2.8 td od iveco. Znany jako dti z movano czy master, oraz jego wszelkie odmiany z citroena, fiata czy peugeota. Osiągi to 115 PS@3600 rpm i moment 280Nm@1800rpm, pali nic, a z elektroniki plus na pompę wtryskowa.
Mysza liil (EM) / 2020-07-14 06:15:27 /
napewno to logiczne, ale po co wtedy trzymać się starego transita skoro można inaczej... będę szukał kompromisu. Na ten moment po przejechaniu 1900km tym klekotem, jestem skłonny dołożyć TYLKO skrzynię 5 i spróbować znosić to dalej ;) a tak serio to albo słuch mi się pogorszył, albo trochę się przyzwyczaiłem.
rozjechany liil / 2020-07-14 09:07:04 /
To tzw. "efekt Ignacego" ;)
Młody_wFe / 2020-07-14 09:12:19 /
he he :p
Ignacy / 2020-07-14 09:35:00 /
A nie bedzie tak, że po założeniu skrzyni 5b będzie zwalniał na najwyższym biegu, bo znowu Nm będzie za mało?
Nie będzie trzeba do tej skrzyni dołożyc równiez Holseta?
https://www.youtube.com/watch?v=yWhrCILMIdo
wydaje mi się, że się uciągnie. skrzynia 5 to najprostrzy i najmniej inwazyjny zabieg, chyba od tego zacznę... a propo, ma ktoś taką skrzynię ? chętnie zakupię (lewarek we właściwym miejscu, nie MT75).
rozjechany liil / 2020-07-14 10:44:11 /
bo nawet jak nie zda egzaminu, to ta skrzynia z innym dzwonem powinna siąść do V6...
rozjechany liil / 2020-07-14 10:45:01 /
Jest ktoś w stanie rozszyfrować takie coś? Prosiak kamper na bliźniaku.
Tabliczki nie rozszyfruje ale moge powiedzieć że był czerwony i ktoś grzebał przy błotniku bo nababolił na łączeniu ze słupkiem:PPP
Marcin P. / 2020-07-18 21:30:49 /
jeśli 4,0 to z explo I, nie ma egr i jest trochę mocniejszy niż od II, jak się temperatury pilnuje to nic się nie dzieje, 200 tys przejechałem z tym silnikiem w gazie i nic się nie działo, teraz mam sohc i mu się wybuchło ;)
karolb863 / 2020-07-19 10:48:25 /
To ja mam jeszcze dwa pytania. Od czego zależało czy Mk2 miał okrągłe czy kwadratowe lampy z przodu? Mk1 - w folderach pojawia się 2.0LC. Czy to Essex V4 czy Pinto?
Transit Mk.1 nigdy nie występował z Pinto, a Mk.2 - nigdy z V4.
Pozdreaux
KRK 4m / 2020-07-28 20:53:39 /
Dziękować
w mk1 2.0 v4 to Essex. Marian212 takiego ma
wąski77 / 2020-07-28 21:42:06 /
Jak Transit jest na bliźniaku to wszystkie 6 felg są takie same? Inaczej, czy zapas którego jest szutk 1, można zmienić z każdym kołem na aucie? To pytałem ja Dred.
rozjechany liil / 2020-07-28 23:46:24 /
Okragle lampy w Mk2 to tylko na samym poczatku produkcji byly ( chyba ) bo ja nie spotkalem sie z okraglymi H4 ale podobno sa zamienne z Mk1 ...... a felgi powinny byc takie same 6szt i zapasowka tez ta sama ale naprzyklad ja mam przednie opony rozmiar wieksze od tylnych .
Damian74 / 2020-07-29 05:06:51 /
w Mk1 na blizniaku 2 felgi sa inne. Z tego co pamietam to tylne wewnetrzne
marian212 / 2020-07-29 09:23:25 /
Wg katalogu wszystkie powinny być takie same: https://www.capri.pl/library/microfilms/transit74/E5.10
JΒ / 2020-07-29 09:50:17 /
ok. zawieszam to co napisalem poprzednio do czasu pomiarow. W tym tygodniu podjade i pomierze
marian212 / 2020-07-29 12:58:15 /
Ja też sprawdzę w mk2, ale nie wiem kiedy.
Ale, gdyby był wyposażony w jedną zapasówkę która nie pasuje w miejsce każdego z 6 kół, to byłby paradoks goodny Forda ;)
rozjechany liil / 2020-07-29 13:51:30 /
Wszystkie 7 felg są takie same. Czemu miałyby być inne? Te samochody zbudowały i zaopatrywały zachodnia Europę przez wiele lat bo to były woły robocze. Zabawa w różne felgi skonczylaby się po pierwszym kapciu. Są dwie szerokości 5" i 5,5" ale montowane kompletami. Dlatego czasem 185r14c lub 195r14c choć po tylu latach zasada może nie być zachowana. Pytanie o reflektory można zadać tak samo w sprawie escorta mk2 bo to te same lampy tylko escort mk2 był wcześniej. Nie ma zasady, okrągłe były dużo rzadziej ale w całej rozciągłości produkcji 78-83.
docencik12 / 2020-07-30 11:31:13 /
fajnie by było miec 195/80R14, na 185tkach szpara na bliźniaku jest na cegłówkę :pp
Ignacy / 2020-07-30 14:02:17 /
Na 195 będzie raptem 1 cm mniejsza... :)
Kornik / 2020-07-30 14:18:35 /
Czyli cegła już nie wejdzie.
zapek??? !G.O.P! / 2020-07-30 15:03:20 /
2cm a to już Ignacowi robi różnicę :)
najdos / 2020-07-30 15:03:49 /
A skad te 2 cm ?? :)
Damian74 / 2020-07-30 15:18:08 /
Też mnie to ciekawi :)
Kornik / 2020-07-30 15:35:45 /
lepiej mieć te 2 cm więcej niz mniej :)
Ignacy / 2020-07-30 16:22:21 /
Nie przejmuj się Kornik, wiele osób nie rozumie tej żelaznej logiki ale kładzie lache na to, dla świętego spokoju.
zapek??? !G.O.P! / 2020-07-30 17:00:11 /
Under construction
http://autopaedia.com/FordCampers.php
Młody_wFe / 2020-07-30 23:06:53 /
Dopompuj parę atmosfer to i szpara się zmniejszy :)
Młody - fajne zestawienie ...
Tylko Hymermobil zwał się Hymercar --
Clubmobil ma takie same parametry jak Hymercar (może jest szerszy przez lusterka) -- z tym, że na 6 osób, też bazuje na FT100, nie ma niczego kamperowego oprócz stolika w środku i obrotowych foteli z przodu.. Hymercary były dwa - jeden z namiotowo podnoszonym dachem z górą z laminatu oraz wersje z dobudówką montowaną na stałe.
MikeB4 / 2020-07-31 00:37:29 /
A Clubmobil miał wywalone jeszcze koło zapasowe na tylne otwierane na bok drzwi (boczne środkowe też miał otwierane na boki po obu stronach). Hymercary miały z tyłu podnoszoną klapę i jedne drzwi dla środkowego rzędu otwierane - od strony pasażera nie kierowcy.
Natomiast z tych na busie a nie kamperowej zabudowie ten jest dość ciekawy - takiego jeszcze nigdzie nie widziałem
https://www.auto-medienportal.net/bild/detail/ford-transit-historie-ford-transit-renomme-vpm-yachtbauer-dehler
MikeB4 / 2020-07-31 00:45:50 /
Tu znalazłem krótką wzmiankę na stronie producenta z danymi :
https://dehlerfreun.de/dehler_renomme_/
MikeB4 / 2020-07-31 00:52:38 /
Mike, niestety trochę się myslisz.
Hymer produkował pojazdy Hymermobil, Hymercamp i Hymercar, dokładnie tak jak napisałem. Wszystkie dane są z oryginalnych folderów producentów. I Hymermobil, bez dobudówek mógł mieć np. toaletę za dopłatą. Hymercamp to ten z zabudową a Hymermobil ma już całe nadwoze Hymera, wliczając customową kabinę.
Młody_wFe / 2020-07-31 09:17:00 /
Tfu, oczywiście miało być:, Hymercar bez dobudówek mógł mieć np. toaletę za dopłatą. Hymercar to ten podstawowy, bez laminatowych nadbudówek.
Młody_wFe / 2020-07-31 09:20:07 /
Faktycznie mam dwa rodzaje felg na samochodzie, ale to jest to co napisał docent. Mam 5j i 5,5j.
marian212 / 2020-07-31 09:24:59 /
docent - to pewne ze na jedym samochodzie mogly byc tylko 5 lub 5,5 ? Tzn bez mixow
marian212 / 2020-07-31 09:26:27 /
Jak w katalogu - masz 5 albo 7 sztuk jednego rodzaju felgi na auto - bez żadnych adnotacji.
Konar / 2020-07-31 09:40:45 /
Czy ktoś z Kolegów miał do czynienia z 2.4 i 2.5D i może doradzić czy jest jakaś znacząca różnica? Czy może jeden to masakra a drugi nieporozumienie? To zdaje się 7 KM więcej w 2.5. Rozchodzi się o kampera.
Jeszcze pytanie o lata produkcji, znalazłem info że 2.5 wszedł dopiero w 1985. Jednak sporo widzę ogłoszeń starszych aut z tym silnikiem. To wszystko swapy? Czy może zależało to od rynku?
konrad.s / 2024-01-02 15:27:09 /
Ja miałem do czynienia tylko z 2.4 więc mogę tylko na jego temat się wypowiedzieć, masakra.
rozjechany liil / 2024-01-02 15:34:02 /
Do kulania się po płaskim i jeden i drugi spoko...2.4 pięknie brzmi, 2.5 to już klekot. Jak chcesz jeździć i się nie stresować podjazdami to tylko TD jakikolwiek ale musi być TD bo wolnossak to jest męczarnia...
lagunaSF / 2024-01-02 16:56:28 /
Daj spokój. Na PC byłem transitem turkiem z wstawionym 2,5 wolnossakiem, laweta z przyczepą, dwa auta. Zahaczyłem tym wtedy również o Nowy Targ... Trzeba tylko sobie w głowie przełączyć, że:
a) to samochód ocenia czy jedziesz pod górkę, czy po płaskim
b) przy planowaniu czasu dojazdu bierzesz pod uwagę, że poruszasz się z prędkością 60 - 70 km/h
c) niczym zdrożnym nie jest używanie trzeciego biegu na podjeździe, a w warunkach górskich nawet drugiego. Oczywiście zmiana biegu musi uprzedzać sygnał od samochodu, że już czas.
d) jazda na niskich biegach również przy zjazdach, bo pojemność cieplna urządzeń spowalniających pozostawia wiele do życzenia... Choć wspomniane wyżej auto miało na tylnej osi wentylowane tarcze, to jednak instynkt przeżycia nakazywał zapobiegać.
granadziarz_3M / 2024-01-02 19:47:11 /
Ja mam 2.5 Di hb 76km i jestem bardzo zadowolony
Ignacy / 2024-01-02 20:53:34 /
Ignaś ok w autobusie może być nieco lepiej, ja mam w lawecie 2.5D przez chwilę miałem 2.5TD i jest przepaść
lagunaSF / 2024-01-02 21:05:03 /
2.5 D ,laweta z przyczepą do Nowego Targu... Normalnie aż mnie strach obleciał ;-) , rozumie że to wycieczka na pusto była :-D
Piter M / 2024-01-03 00:04:54 /
Nowy Targ to był bez przyczepy, ale powrót z ładunkiem. Za to z TK do GDA przyczepa i dwa auta...
granadziarz_3M / 2024-01-03 20:43:37 /
Różne są odmiany masochizmu... ;)
Nie no ,wiozłem 2650kg transitem ohc 86kM , na krótkim dystansie to było to jakieś tam ciekawe ale odwalać taką pokutę przez całą PL to już grubo :-D
Chociaż na te nowsze busy to pakują i po 9 ton i jakoś jadą hehe
Piter M / 2024-01-04 01:13:42 /
No właśnie to nie pokuta. Trzeba sobie tylko w główce przestawić, że to jazda jest frajdą, a nie przypier*alać z punku A do B. Tu zatrzymać się na szczocha, tam coś zjeść, ówdzie rozprostować kości. Tymczasem wściekli kierowcy ciężarówek sobie polecą dalej. A później lajtowo do przodu.
granadziarz_3M / 2024-01-04 21:34:17 /
Amen
Jak silnik jest zdrowy to zasuwa taki dieselek -- miałem okazję się przejechać takim zdrowym 2.4D to idzie jak przecinak (mały krótki bus na szczeście). Uszkodzony 2.5 Di jedzie ślamazarnie jakby ktoś w Capri 1,6 zrzucił dwie świece i czuje każdą górę :) nie ma reguły na stopień uszkodzenia
Kiedyś mieliśmy 78 KM w 2.4 VW T4 (wolnossący) i też czuł góry niesamowicie (1.6t ważył pusty, z toną na pace już troche się męczył, pod większe góry redukcja do trójki i 70-80 kmh z ciężarówkami), w kamperze na bliźniaku i około 3t pewnie będzie słabo ... to małego kamperka na pojedynczej osi można zaryzykowac jak nie chcemy 100 kmh latać autostradami :D
MikeB4 / 2024-01-06 00:48:40 /
A to się zgadza jak wycieczka dla relaksu to można podziwiać widoki na jedynce pod górkę , tylko faktycznie lepiej przeczekać jak ciężarówki przejadą co by klaksonu nie słuchac :-).osobiście chyba nie mam odwagi na takie wycieczki :-| , jak 10 lat temu kupiłem Transita ohc to byłem z niego dumny załadowany nawet z większym autem na garbie po autostradzie leciał 110 całkiem przyjemnie . Jednak zawsze marzyło mi się coś szybszego, teraz się przesiadłem na 2.3 dohc i powiem że co do prędkości znowu jestem zadowolony :-D , ale z momentem wzgledem diesli niestety jest lipa. Start pod górkę to nieporozumienie, natomiast przelotowa 130 na spokojnie z przyjemnością ,a jak chce się zatrzymać na siku to 160 i można zrobić siku na miejscu a nie w 1/3 drogi :-D
Piter M / 2024-01-06 09:32:28 /
Mam taką kwestię: przeczytałem to co pisał Rozjechany o swojej podróży z Włoch po zakupie transita, to co pisał Daniel o swoim 2.4... że 80/90 km/h to masakra. Jak wracałem z Włoch to przez chwilę udało mi się pojechać 75 wg GPS. Nie wydaje mi się abym jakiś specjalnie delikatny był i nie mógł wytrzymać tej prędkości (czyli trzasków i hałasu). No więc zacząłem liczyć i wyszło mi że licznik przebiegu zawyża o 17-18% (170 km wg GPS to 200 km na liczniku; prędkościomierz przy 65 wg GPS wskazuje 85). Pomyślałem że ktoś most zmienił ale chyba nie, na blaszce napisane 4,63. Opony 185/80/R14.
Co może być przyczyną? Czy łączyć jakoś te dwie rzeczy, oszukujący licznik i masakrę w środku przy 70 km/h?
Rzecz być może nieistotna: w aucie jest nadbieg ale niesprawny.
konrad.s / 2024-03-17 23:15:04 /
20 km/h to ja mam przekłamanie w czerwonym strażaku przy 100/h, gdzie zmieniłem most z 5.83 na 4.63, więc jedyne co mi przychodzi na myśl, że ktoś zrobił u Ciebie psikusa i wymienił most na wolniejszy, ale blaszka została od starego. Pozostaje Ci zdjąć dekiel i zobaczyć, co jest napisane na kole, ewentualnie jedna strona na lewarku i liczyć obroty.
daniel46 / 2024-03-18 10:25:17 /
Aha, no i u mnie wygląda to tak, że zmieniając z wolniejszego na szybszy przy 70 licznikowych mam ~ 85/kmh wg GPS. U ciebie jest na odwrót, czyli teoria z innym mostem i starą blaszką wydaje się logiczna.
daniel46 / 2024-03-18 10:29:31 /
Jeszcze może być kwestia opon , czy nie zmienił ktoś na zbyt niskie
Piter M / 2024-03-18 12:15:48 /
Nie, napisał, że ma prawidłowe.
daniel46 / 2024-03-18 12:32:14 /
Daniel, most to pierwsze co mi przyszło do głowy. Ale... jak jechałem przez Austrię to czasem na podjazdach "dwójki" brakowało :D.
Spróbuję policzyć przełożenie, dzięki.
konrad.s / 2024-03-18 15:46:57 /
Tył w górę i wstępnie policzysz obroty, zobaczysz co wychodzi, auto ma trochę lat , mógł już ktoś zmienić most
Piter M / 2024-03-18 18:29:23 /
A licznik kilometrów prawidłowo liczy przejechane kilometry?
Ignacy / 2024-03-19 20:02:23 /
Nie, zawyża o 17-18%. Pokazał 200 zamiast 170.
konrad.s / 2024-03-19 20:18:17 /
Konrad: Zapychasz dwie paki z domkiem na kółkach? Te OldFordziarze to jednak odważne ludzie są :)
Maross / 2024-03-20 08:36:44 /
Tja :D
Prędkościomierz pokazuje 85 km/h przy 65 km/h według GPS. Licznik kilometrów (sprawdzałem "dzienny") pokazał 200 zamiast 170.
konrad.s / 2024-03-20 09:58:34 /
Po pierwsze takie przekłamania prędkości 10-20 km/h to chyba niestety standard w wielu autach.
Po drugie możesz mieć inne: opony, licznik, skrzynię, most - cokolwiek z tych rzeczy "nie od kompletu" może powodować złe wskazywanie prędkości/przebiegu.
Będę sprawdzał przełożenie mostu najpierw, na blaszce napisane 4,63.
W dalszej kolejności skrzynia. Opony 185/80/14 więc ok.
konrad.s / 2024-03-20 10:51:07 /
Same zegary pewnie mogą być od innego silnika na przykład i też pokazywać co innego.
Z silnikiem to parowany jest tylko obrotomierz. Szybkościomierz i drogomierz muszą stanowić set z oponami, dyfrem i skrzynią. Tu podstawą jest drogomierz - jeśli pokazał 200 zamiast 170 a opony są OK, tzn. że budzik jest z auta z dyfrem o 17-18% szybszym, czyli jakieś 3.95 (jeśli przyjmiemy że teraz ma 4.63). Albo teraz ma dyfer rzędu 5.45 (nie wiem czy takie były - Transit jest baaaardzo daleko od moich zainteresowań). A linka prędkościomierza idzie ze skrzyni czy z overdrive'a ? Bo mówisz, że jest niesprawny - tzn. co? Sterowanie elektryczne nie działa?
A jak chodzi o samą prędkość, to nakładają się dwie sprawy. Po pierwsze błąd przełożenia zegara (te 17-18%) - tu auto przy realnych 65-70 pokazywałoby 77-82. A po drugie "optymistyczne" nastawy każdego prędkościomierza (obecnie nawet wymóg UE) o te 3-5% "in plus", co razem daje widziane na budziku 81-85 km/h.
Napisz co z tym nadbiegiem i skąd wychodzi linka.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2024-03-20 12:58:01 /
Jestem świadom tego co piszesz o prędkościomierzu, policzyłem też na szybko jak może się sprawa prezentować z mostem. Tu gdzie auto stoi nie mam jak tego sprawdzić a ruszę go jak zarejestruję. US już sprawę mieli, dalej już tylko WK.
Nadbieg się nie załącza, na razie tyle wiem :).
konrad.s / 2024-03-20 13:25:12 /
a bywały różne zębatki napędowe linki prędkościomierza/drogomierza w ogonie skrzyni?
Pewnie bywały różne zębatki, ale najważniejsze jest skąd idzie linka. Bo jeśli O/D był fabryczny i linka wychodzi z niego to zostaje tylko kwestia zębatek. Ale spotkałem kiedyś MGB w którym facio przykręcił O/D do seryjnej skrzyni 4b i nie przeinstalował linki. I tam też licznik mu kłamał o ponad 25%.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2024-03-21 09:59:50 /
Były różne, zakres zwykle od 18 do 23 zębów.
JΒ / 2024-03-21 10:31:02 /