Witam !!
Mój problem polega na tym , że wsadziłem skrzynię od scorpio 2.0 Pinto do mojego caprycha mk3 . Pierwszy problem to prędkościomież elektryczny (uporałem się) , ale drugi problem jest większy a raczej wyższy ! Skrzynia od skorupki jest chyba wyższa i musiałem opuścić jej tył co poniosło za sobą wibracje wału a w rezultacie utratę łącznika elastycznego . Moje pytanie to , co mogę zrobić z problemem 2 , lub jaką kupić skrzynię i od czego ?
Pooozzdroowki dla czytających Jac.
Proponuje poszukac watkow dotyczacych skrzyni MT-75 w kapciu .
problem moze byc w łapie znaczy w mocowaniu do nadwozia
Wojdat
/ 2006-07-31 15:19:36 /
Problem nie lerzy w lapie tylko w wysokosci skrzyni ,jezeli to jest mt to trzeba ciac tunel i go podwyzszyc .
tutaj jest link do takiej skrzyni http://www.fordscorpio.co.uk/manual/manualtrans/MT75Overhaul.pdf
Górna część skrzyni dotyka o kanał i niesie po całym nadwoziu (łapa jest ok , tylko skrzynia nie mieści się w kanale )Jac
Łatwiej chyba wymienić skrzynię niż operować blachy ! Jaką polecacie skrzynkę i od czego ,na co zwrucić uwagę i czego się wystrzegać . A może jakieś oznaczenia i gdzie je znaleść ?
Jac
Skrzynia jest od Pinto czy od DOHC? Bo jesli istotnie od Pinto, to nie problem z MT-75, tylko z innym mocowaniem 5-biegowej N9.
Gdzie masz wsteczny na lewarku? Do przodu czy do tyłu?
Pozdreaux.
KRK 4m
/ 2006-07-31 15:47:29 /
Wsteczny jest do przodu , a motor to ochc
przepraszam OHC a nie OCHC
Jesli motor jest SOHC i lewarek ma wsteczny do przodu, to skrzynia N9 jest identyczna w Scorpio jak w Capri MkII 2.0 wyprodukowanym po grudniu 82. Problem może tkwić w szczepie auta - jeśli wczesniej był to R4 Pinto SOHC 1.6 albo nawet 2.0, ale sprzed grudnia 82, to miał skrzynię 4-biegową. Wiąże się to z innymi poduszkami, łapami a może i kształtem tunelu - ale tu nie ręczę, bo Capri znam jako-tako tylko do rocznika 1973 włącznie.
Pozdreaux.
KRK 4m
/ 2006-07-31 18:28:02 /
motor był 1.6 skrzynia IV a rocznik prawdopodobnie 79' .nie jestem pewien czy skrzynia nie była wymieniana .Może coś będzie pasować ze sierrek ? Jak tak to na co zwrócić uwagę !!?
Dzięki za pomoc
POZDROWKI
Silniki Pinto SOHC 1.6 i 2.0 [oraz 1.3 i 1.8 takoż] sa wymiarowo identyczne, więc motor ze Sierki może zostać. Gorzej ze skrzynią - jeśli była 4-biegowa Typ 3 http://www.capri.pl/garage/gearbox-type-3 to 5-biegowa N9 ze Sierry jest od niej dłuższa i wyższa. Stąd problemy.
I nie wiem czy pomoże tu zapakowanie 4-biegowej ze Sierry 1.6 rocznik 82-84, bo tam chyba była skrzynia Typu E, której w życiu nie miałem w łapach.
Może trzeba spróbować na forum Sierrafan ??
Pozdreaux.
KRK 4m
/ 2006-07-31 22:56:52 /
a nie prościej obniżyć podporę wału?
granadziarz_3M / 2006-08-01 07:14:38 /
Ok , jezeli to jest n-9 to powina wejsc bez zadnego problemu. Jedynie trzeba dobrac odpowienia podpore walu , i powinno juz grac. Rozumiem ze koncowka walu wchodzi w skrzynke , bo tez byly rozne.
końcówka wału jest trójramienna i wchodzi w skrzynię , zembów nie liczyłem bo to chyba nie istotne .poprzednia IV miała cieńszy wałek i mniej zębów oraz mniejsze sprzęgło .Chciałbym by moje Capri jakoś wyglądało a nie jak by miało przepuklinę (chodzi mi o to by to co ma być schowane żeby było , i tak tłumiki wiszą do ziemi . Skrzyni , nie zniosę dłużej !!)
pozdrowki Jac
niechce robić nowego tematu więc sie podepne, planuje wstawić do swojego dziobaka 2.0 OHC ze sierry skrzynie 5biegowa, myślałem o N9 co o tym sądzicie?, trzeba coś przerabiać? jeśli tak to co dokładnie
BirdDog / 2006-10-12 15:03:38 /