logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » sprawdzanie i ustawianie zaworów w 2.5D indor

sprawdzanie i ustawianie zaworów w 2.5D indor

Kto ma wiedzę i robił ustawianie zaworów w 2.5D w Granadzie. Chciałbym nabyć taką wiedzą, lub się upewnić. Mam książkę Haynesa, i jeśli dobrze sobie to przetłumaczyłem, to działa to tak, że w momencie mijania się dźwigienek 4 cylindra, luz sprawdza się i ustawia na cylindrze 1. itd. wg książki. I wtedy luz na obu zaworach 1 cylindra, wydechowym i ssącym?
I kolejne pytanie, w którą stronę kręci się silnik? Moje niedbalstwo, nie wszystko czytałem, może w książce jest, ale może ktoś ma wiedzę praktyczną, i powie mi dokładnie, w którą stronę kręcić silnikiem stojąc do niego od przodu :)

Śpiochu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-05-29 11:42:54 /


Silnik, jak patrzysz stojąc od strony chłodnicy, kręci się zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
I tak, na mijankę tak ustawiasz. Jeśli masz 4 cylindry i masz mijankę na danym cylindrze, to ustawiasz na cylindrze oddalonym o 2 kolejki. Oba zawory.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-05-29 11:48:18 /


Zazwyczaj w 4 cylindrówkach tłoki 1 i 4 oraz 2 i 3 pracują razem, więc mijanka 4 - ustawiasz 1, mijanka 2 - ustawiasz 3 itd.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-05-29 11:49:04 /


Kurde śpiochu sory zapomniałem...

Ja ustawiam wg tego sposobu, tylko pamiętaj że w tym pomylonym silniku pierwszy cylinder jest od strony koła zamachowego

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-05-29 12:30:17 /


W starszej książce jest sposób na mijanie się zaworów.
Na samą operacje regulacji luzu jest też poświęvone o wiele więcej miejsca niż w tej nowszej, warto przeczytać

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-05-29 12:40:14 /


dziękuję za szybką odpowiedź

Śpiochu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-05-29 14:27:35 /


odgrzeje temat, bo się już gubię, metoda z Haynesa luzy powinny być 0,15 i 0,20, z innego źródła słyszałem 0,30 i 0,35 to jak to jest? która metodą które wartości luzów, ma ktoś 100 procent pewności?

Śpiochu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-11 15:49:40 /


nic mi nie pasuje, w sensie wartości luzów, silnik pracuje dobrze, ale przy okazji wymiany uszczelki pod pokrywa chciałem sprawdzić i ewentualnie skorygować, ale nie chce spieprzyć

Śpiochu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-11 16:02:40 /


może oba źródła są prawidłowe tyko jedne mierzone na zimno a drugie ,,na ciepło"

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-11 17:05:38 /


Nie, są różne metody, jedna na mijankę zaworów, np 1 cylinder to oba zawory 4, ale też jak w tej tabelce, przy maksymalnym otwarciu jednego sprawdza się pojedyncze zawory dwóch innych cylindrów

Śpiochu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-11 18:13:40 /


A mi nijak nic się nie zgadza, więc albo mam rozlegulowane, albo złe wartości do danej metody,

Śpiochu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-11 18:15:01 /


0.15 i 0.20 jest do turbo

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-06-11 19:24:08 /


a 0.30 i 0.20 jest do której metody? na mijankę czy z tej tabelki o max otwarciu zaworu wydechowego?

Śpiochu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-11 20:27:35 /


Metoda nie ma nic wspólnego z wartością luzu.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-11 22:16:54 /


No jak nie ma, jak w jednej metodzie mijanka na 1 ustawia się ssący i wydechowy na 4, a w drugiej metodzie gdy wydechowy na 1 jest max otwarty ustawia się przykładowo ssący na 4 i wydechowy na 3, i mam wierzyć, że się pokrywają? Taki zbieg okoliczności? W ten sposób mogę losowo regulować..

Śpiochu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-11 23:24:23 /


kieruj się wiec głosem serca :)

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-06-12 06:24:42 /


Spoko, ja tam się na silnikach nie znam...

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-12 23:36:44 /


sarkazm i ironia, w chuj pomocne

zadam pytanie łopatologicznie, i jak dalej potwierdzicie, że jest OK, to dam spokój

metoda 1 - mijanka - gdy zawór wydechowy jeszcze się zupełnie nie zamknął, a dźwigienka zaczyna naciskać na ssący - czyli jak to się dzieje na cylindrze 4 to regulujemy oba zawory cylindra 1

metoda 2 - to ta tabelka, gdy zawór ssący jest max otwarty, i jak to się dzieje na 4, to regulujemy ssący 2 cylindra, i wydechowy 1 cylindra

rozumiecie do czego zmierzam? w obu przypadkach pokrywa się zawór wydechowy 1 cylindra, i ten zawór regulujemy, gdy:

metoda 1 - zawór wydechowy 4 cylindra jest prawie zamknięty
metoda 2 - zawór wydechowy 4 cylindra jest max otwarty

proszę tylko o potwierdzenie, że bez względu na to, czy zawór wydechowy 4 cylindra jest otwarty czy zamknięty, to zawór wydechowy 1 cylindra pozostaje bez zmian ?

to ja się nie znam na silnikach, próbuję się upewnić, a sarkazm i ironia nie bardzo pomagają

Śpiochu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-13 08:51:00 /


Śpiochu, to są dwie metody osiągnięcia tego samego.
Cylindry 1 i 4 chodzą góra dół razem, w tym samym momencie, 2 i 3 też razem, ale gdy 1 i 4 są na górze, to 2 i 3 na dole.
W obu metodach regulacji chodzi o to, żeby regulować zawór, który akurat jest totalnie zamknięty, a krzywka jest po drugiej stronie niż popychacz.
Najlepszą w tym wypadku metodą dla ciebie byłaby ta na mijankę - gdy mijają się zawory 4 cylindra, to przechodzi on przez górny martwy punkt - bo zamyka się zawór wydechowy (cylinder kończy suw wydechu, do góry) i otwiera zawór dolotowy (cylinder zaczyna suw ssania, do dołu). Nie musisz ustawiać tłoka idealnie w górnym martwym punkcie, masz trochę marginesu.
Ponieważ razem z tłokiem 4 przesuwa się tłok 1, to i on jest w górnym martwym punkcie, ale na kończąc suw sprężania i zaczynając suw pracy. Czyli oba zawory zamknięte. I wtedy możesz je regulować swobodnie.
I tak dalej dla kolejnych cylindrów.

Luzy jakie mają być, czy takie, czy nie - tego nie powiem, bo nie znam tego konkretnego silnika, ale musi być jakaś różnica, bo niemożliwe jest, żeby jeden silnik miał dwa luzy podane jednocześnie. Ignacy coś pisał, że te drugie luzy są do turbo?

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-13 09:18:21 /


dziękuję Marcinie.

Śpiochu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-13 10:50:58 /