Witam.
Chciałbym spytać specjalistów o pewne kwestie związane z filtrem oleju.
W związku z modyfikacjami w aucie, nie mam możliwości stosowania dedykowanego filtra oleju.
Są niby dwa rozwiązania:
-zamontowanie zestawu do "relokacji" filtra oleju,
-stosowanie bardzo małego filtra, dedykowanego do zupełnie innego auta/silnika.
Relokacja filtra polega na tym, że sam filtr przykręcony jest na podstawce do karoserii pojazdu, natomiast olej doprowadzony jest przewodami z odpowiedniego adaptera. Pytanie jest, czy olej z takich przewodów nie będzie odpływał i wracał do miski? Czy przy kolejnym uruchomieniu będzie to skutkowało koniecznością ponownego napełnienia ich olejem? (w silniku zamontowana jest dodatkowo chłodnica oleju z podstawką z termostatem).
Jest też możliwość zastosowania bardzo małego względem oryginału filtra. Np. coś podobnego do FILTRON OP518. Nie znam się zupełnie na konstrukcji filtrów. Czy stosowanie innego filtra wiąże się z jakimiś zagrożeniami? Czy chodzi tylko o zmniejszoną powierzchnię filtrującą?
Thanks from the mountain za wszelkie sugestie.
♠Zoggon♠ / 2020-04-29 22:31:58 /
Ze dwa razy już zakładałem zestaw do relokacji filtra. Pilnowałem, żeby nie był zbyt daleko, żeby przewody olejowe nie były zbyt długie. Sprawdza się to.
m.kozlowski / 2020-04-29 22:50:24 /