logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Diagnoza czujnika ciśnienia oleju i jego podłączenie

Diagnoza czujnika ciśnienia oleju i jego podłączenie

Witam, silnik V6 2.3. po wymianie silnka nie podłączyłem czujnika cisnienia oleju,co zauważyłem wczoraj/dzisiaj siedzac do 5:30 w kanale ;) A teraz mam problem bo nie wiem gdzie go podłączyć. Więc pytania mam następujące: Czy gdy czujnik sygnalizuje cisnienie OK, to zamyka obwód czy otwiera? Czy działa proporcjonalnie? Wszystkie operacje sa wykonywane na masie? Bo plusa sie tam chyba nie doprowadza. Skoro na masie to jak zdiagnozować który to kabel do deski rozdzielczej?

Dzieki

Bartek GD / 2003-02-01 15:47:02 /


a masz 6 zegarów ?? o ile sie orientuje to do czujnika w Capri sie doprowadza przewód z olejem poprowadzony od bloku prosto do czujnika

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-02-01 15:54:45 /


Jeżeli na desce masz okrągły wskaźnik ciśnienia ze wskazówką, to do jego podłączenia jest rurka i stosowny króciec wkręcany w blok. Żadnej elektryki. Jeśli na desce masz kontrolkę w postaci lampki, to obwód wygląda następująco:
zasilanie (12V) - żarówka - czujnik ciśnienia - masa
Jak już zauważyłeś, do czujnika idzie tylko jeden przewód, bo taki typ czujnika zamyka obwód do masy (tutaj blok silnika). Zamknięcie obwodu do masy powoduje zaświecenie kontrolki - czyli logicznie wynika z tego że przy braku ciśnienia czujnik jest zwarty, przy dobrym ciśnieniu - rozwarty. Bez żadnej proporcjonalności. A który to kabelek idący od deski to już możesz sprawdzić sobie na schematach. Prawdopodobnie ten jeden wiszący niepodłączony :-)

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-02-01 16:16:24 /


Sprawdziłem na schemacie - przewód dwukolorowy niebiesko/zielony, wychodzi z jednej ze złączek prowadzących za grodź (złączka czarna i czerwona przy skrzynce bezpieczników). Szukanie ułatwi fakt, że jest to jedyny przewód w tym kolorze wychodzący z tych złaczek.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-02-01 16:28:58 /


Dzieki za objasnienia, dzisiaj znowu bezsenna noc :) Co do teorii niepodłączonego kabla to racja, ale którego niepodłączonego :)

Bartek GD / 2003-02-01 21:51:38 /


Starałem się właśnie jeden post wcześniej wyjaśnić który to kabel. Co dokładnie jest jeszcze niejasne ?

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-02-02 00:20:24 /


można jeszcze próbować łączyć po koleji wszystkie przewody z masą przez żarówkę np 12V 21W... gdy podłączysz własciwy to zapali się kontrolka ciśnienia oleju... żarówka jest na wypadek trafienia jaiegoś kabelka pod "prądem", co by zwarcia nie robić...

co do kolorów kabli bywa różnie bo w starych autach często "hiper-mechanicy" zmieniają kable lub puszczają równoległe kolejne bo nie chce im się szukać przerwy w obwodzie...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-02-03 08:38:44 /


Do Michała K. - wszystko jasne, tylke ze ja mam tyle kabli i kostek niepodlaczonych ze stwierdzenie zeby podlaczyc do niepodlaczonego jest conajmniej za szerokie :)))

Bartek GD / 2003-02-03 09:59:55 /


Proponuję, abyś całą instalację nową położył, to Twój problem przestanie być problemem. Inna sprawa, że takie rzeczy to się w garażu załatwia :)
Sorry - musiałem

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-02-03 10:15:31 /


w tej wersji ghia jest wiecej kabli, niż km przebiegu, sam sie tego nie podejme, bo chciałbym miec na lato sprawny samochód :)

Bartek GD / 2003-02-03 10:18:42 /


Bartek GD: rozumiem że kabli jest tzw. "pyta", ale napisałem który to dokładnie kabel, wychodzi on ze złączy które są zlane plastikiem, więc podejrzewam że na samej wtyczce kolor tego kabla powinien jeszcze być prawidłowy. Zacznij poszukiwania od tej wtyczki.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-02-03 10:28:54 /


Taki się problem pojawił. Silnik BOA po kompletnym remoncie, zalany syntetykiem, olej wypełnił magistrale, kontrolka zgasła. Fajnie.
Silnik został po chwili zatrzymany (kręcił się na rozruszniku, nie odpalany jeszcze) i jak to zwykle bywa na zimnym zdrowym silniku, kontrolka jeszcze przez chwilę pozostawała zgaszona i jak ciśnienie spadło to się zapaliła. Niby normalnie z tym że ta chwila trwała jakieś 30 sekund nawet do minuty!!!
Olej to ELF 5W40 syntetyk. Jak myślicie, co jest grane?

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-04-30 01:55:48 /


Jest to normalne. jak odpalisz i się silnik ułoży to wszystko wróci do normy.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-04-30 09:04:17 /


Czy ktoś wie i napisze jaki gwint jest na czujniku ciśnienia oleju wkręcanym w blok v-ki? Zresztą OHC ma taki sam gwint.

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-10-02 19:25:07 /


No własnie. Też jestem ciekaw bo ślusarz któremu kiedyś dałem sprawę do zbadania przeleciał wszystkie grzebienie jakie miał i bezradnie rozłożył ręce.

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-10-02 19:39:27 /


rurowy, nacinany na stożku.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-10-02 20:22:38 /


Brawa dla gryzia. W takim razie jesli ktos jest w stanie podać średnicę okręgu opisanego na zewnętrznych wierzchołkach gwintu w prostopadłym przekroju poprzecznym śruby, oraz odległość pomiędzy wierzchołkami gwintu w przekroju wzdłużnym śruby lub nakrętki. Może teraz łatwiej będzie odpowiedzieć.

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-10-02 21:15:13 /


1/4" 18NPT

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-10-02 21:54:42 /