Witam. Gdzie jest umieszczony czujnik od hamulca ręcznego. Co jakiś czas zapala mi się kontrolka od hamulca ręcznego. Mam Granade MKII 2.3. Z góry thx.
MrówA7 / 2006-06-28 21:43:36 /
Czujnik jest pod dzwignią hamulca ręcznego mniej więcej w połowie dzwigni.Ale zanim zaczniesz tam grzebać zobacz czy masz płyn hamucowy w zbiorniczku.
mario75 / 2006-06-28 22:04:43 /
dodam ze nielatwo sie do niego dostac :P
Mysza liil (EM) / 2006-06-29 08:06:35 /
Ojojoj mówicie nie łatwo się dostać ?? :/ Brak płynu może być przyczyną tego ??
MrówA7 / 2006-06-29 09:05:20 /
kontrolka jak wspomnial mario dzaila tez jako kontrolka stanu plynu-mi sie zapalala na gorkach/podjazdach bo bylo malo plynu-na 99% u Ciebie tez:)
Potwierdzam - kontrolka ręcznego ma dwie funkcje - sygnalizację zaciągnięcia ręcznego oraz za niskiego poziomu płynu hamulcowego. A jeżeli zapala się okresowo to znaczy że działa.
mtango / 2006-06-29 10:11:08 /
A jak wykluczysz niski poziom płynu to szukaj przebicia do masy na przewodzie. U mnie o to (i wiele innych kabelków, wygłuszeń) zatroszczył się kiedyś szczurek który przypłacił to potem życiem :)
bartek nowakowski / 2006-06-29 11:23:46 /
Dzięki za pomoc, dzisiaj luqne poziom płynu. Wiecie może cokolwiek jeszcze o czujnikach starcia klocków hamulcowych ?? W Granadzie jest od tego (chyba) kontrolka ale w swojej dopatrzyłem się że przewody zostały ucięte ? Chodzi mi jak to wygląda, gdzie kupić, sposób podłączenia itp... Z góry dzięki.
MrówA7 / 2006-06-29 13:30:10 /
W grani ta kontrolka jest w konsolce pod sufitem (pierwsza od lewej) zas czujniki sa w klockach, czyli kupujac klocki musisz wybrac te z wyprowadzeniami, do nich podlaczasz przewody - te ida wzdluz wahaczy dolnych, mocowane na spinkach.
Mysza liil (EM) / 2006-06-29 14:20:48 /
Dzięki oto chodziło. Czyli trzeba kupować specjalne klocki z wyprowadzeniami. Wiesz może ile takie kosztują może ?? Pozdrawiam.
MrówA7 / 2006-06-29 14:38:44 /
Płyn jest w normie czyli coś z czujnikiem jest nie tak :/
MrówA7 / 2006-06-30 10:38:20 /
To wyjmij czujnik ze zbiorniczka plynu hamulcowego i go wyplucz, wysusz i zaloz. Moze pomoze, jak nie, to kup uzywany. Lepiej zaczac analize od tego, co na wierzchu.
Ananiasz / 2006-06-30 10:47:56 /
Dzięki za rade. Spróbuje tak zrobić. Z tego co pamiętam to w środku tego czujnika co siedzi w zbiorniczku pływało sporo płynu.
MrówA7 / 2006-06-30 17:12:48 /
to normale
mario75 / 2006-06-30 17:22:42 /
Sprawdziłem. Okazało się, że jest za niski poziom płynu. Thx za pomoc !! Pozdrawiam.
Podepnę się tu. Auto capri mk3. Nie świeci mi kontrolka ręcznego. Sprawdziłem czujnik i działa. Sprawdziłem żarówkę i działa. Napięcie nie dochodzi na taśmę ale tez nie ma go na zaciskach wtyczki wpinanej z tyłu. Bezpieczniki sprawdzone i wszystkie ok. Poza odpowiedzią, że nie ma łączenia między czujnikiem a deską jest jeszcze jakaś przyczyna do sprawdzenia?
Shadow / 2013-04-30 16:12:46 /
A w capri to pod maskę nie idzie do czujnika poziomu płynu przy zbiorniczku?
Mysza liil (EM) / 2013-04-30 16:21:26 /
Do kontrolki napięcie nie dochodzi z żadnego czujnika tylko "+" jest na stałe po zapłonie. Czujnik (zarówno ten przy dźwigni ręcznego, jak i w zbiorniczku płynu hamulcowego) zapodaje masę.
Sprawdź więc przede wszystkim, czy do jednego styku kontrolki dochodzi te 12V jak stacyjkę na zapłon przekręcisz. Ten sam "+" zasila też wskaźniki temperatury, poziomu paliwa i ładowania oraz obrotomierz, więc jeśli one działają to znaczy że na taśmie jest. Tyle, że same styki oprawki żarówki mogą nie łączyć.
gryziu liil (EM) / 2013-04-30 16:37:42 /
Gryź, przewodzenie taśmy od styku wtyczki do styku żarówki sprawdzałem, sprawdzałem też gniazdko żarówki itd tu przerwy nie ma. Oczywiście wszystko sprawdzałem na włączonym zapłonie - na tyle jestem "sprawny" :). Raz było nawet na stykach taśmy jak wyjąłem żarówkę napięcie 5,6V ale nie wiem skąd. Bez żarówki powinno być 12. Obrotomierz i wszystkie inne wskaźniki działają poprawnie. Sprawdzę jeszcze to połączenie do zbiorniczka, ale tam było coś kombinowane i ja nie mam tam wskazania. Może tam coś nie łączy. A swoją drogą to jak to są wskaźniki to powinny być zapięte równolegle, a nie szeregowo więc może to nie mieć wpływu na styk ręcznego.
Shadow / 2013-04-30 19:43:58 /
Te są szeregowo - jedna kontrolka sygnalizuje zapięty ręczny i brak płynu.
Konar / 2013-04-30 20:26:53 /
Nie są szeregowo. Są właśnie równolegle.
gryziu liil (EM) / 2013-05-01 10:07:33 /
...gdyby były szeregowo, to wymagane by było równoczesne zaciągnięcie ręcznego i zbyt niski poziom płynu, by się kontrolka zaświeciła.
To że do gniazda kontrolki jest przejście, nie znaczy, ze po wkręceniu oprawki jest przejście pomiędzy zakończeniem ścieżki, a stykiem oprawki.
Proponuję sprawdzić najpierw w ten sposób: Znaleźć ścieżkę, która dostarcza "masę" na kontrolkę (czyli taką, która idzie BEZPOŚREDNIO od wtyczki do kontrolki I NIGDZIE SIĘ PO DRODZE NIE ROZDZIELA) i po przekręceniu kluczyka w stacyjce na pozycję zapłon, na krótko podać masę jakimś kablem na tą ścieżkę.
Jeśli kontrolka się zaświeci, to szukaj dalej po kablach. Jeśli nie, to przeglądaj styki na ścieżce.
Możesz jeszcze sprawdzić od drugiej strony: Podpiąć jakiś miernik z funkcją pomiaru zwarcia pomiędzy masę a kabel we wtyczce zegarów dostarczający "masę" do podanej wyżej ścieżki zegarów i sprawdzić, czy zadzwoni po zaciągnięciu ręcznego, bądź wciśnięciu przycisku kontrolnego w pokrywce zbiorniczka płynu.
gryziu liil (EM) / 2013-05-01 10:18:53 /
...i jeszcze :)
Ów kabel we wtyczce powinien być brązowy z jakimś kolorowym paskiem :)
gryziu liil (EM) / 2013-05-01 10:23:07 /
Wszystko powyższe wczoraj sprawdziłem. Jedynie jeszcze eksperyment ze zwarciem bezpośrednio do masy wykonam i zobaczę co się dzieje. Jak mnie to za mocno wk... to sobie obejście zrobię :)
Shadow / 2013-05-01 16:05:43 /
No i wyszło najgorsze z możliwych, poleciał kabel między wtyczką, a czujnikiem ręcznego. Wiązki mam ściśle poowijane. Wiecie, którędy schodzi ta wiązka spod deski do czujnika?
Shadow / 2013-05-04 07:27:11 /
http://www.capri.pl/page/2221
Wychodzi na to, że od ręcznego idzie brązowy kabel, następnie poprzez złączkę (okrągłą) wiązki przechodzi do komory silnikowej, gdzie albo się łączy z czujnikiem poziomu płynu hamulcowego, albo jest od razu zmostkowane z kablem brązowo-zielonym (w wersji z czujnikiem, również podłączonym do tegoż) i wraca poprzez drugą złączkę (okrągłą) do zegarów.
gryziu liil (EM) / 2013-05-04 10:14:01 /
Dzięki, teraz sobie poradzę.
Shadow / 2013-05-04 10:52:52 /
Sam przewód to ostatnia rzecz która może się popsuć. Prędzej końcówki po jednej lub po drugiej stronie.
Trójkąt / 2013-05-05 10:02:57 /
To też najpierw sprawdzę. W każdym razie wyszło, że na desce wszystko jest ok. Syzyfowa praca polega na tym, że deskę rozbierałem już dwa razy a podłokietnik z całą konsolą raz i to z powrotem złożyłem :), a teraz znowu zabawa :)
Shadow / 2013-05-05 14:17:12 /