logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » SILNIK PINTO do transita mkII 2,5D czy da się bez dużych problemów ?

SILNIK PINTO do transita mkII 2,5D czy da się bez dużych problemów ?

Witam wszystkich
Czy da się bez zmiany skrzyni(aluminiowa ) i wału zapiąć do transita 2,5D silnik pinto 2,0 ?
Jak z kołem zamachowym i wałkiem w skrzyni, może ktoś już to przerabiał to zna temat?
Tylko nie krzyczcie bardzo za to mkII.

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-28 19:24:23 /


kiedyś byłem w kudowie na wycieczce szkolnej...niezle sie zapruliśmy wtedy...ahh to były czasy...hehe a na temat to nie mam pojęcia...poza tym o co ci chodzi z tym mk II? przeciez tez jest fajny tranzol z niego,nie tylko przeciez prosiaczyk...co nie...pozdro

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-29 00:11:36 /


No fajny , ale jest zbyt "młody" na tą stronę, a prosiaka też mam w planach zakupić.
A co do silnika PINTO na Weberze DGAV to najbardziej mi przypadł do gustu, a diesel nie jest w dobrym stanie.
Tylko czy da się zapiąć Pinto pod tą skrzynię z transita(aluminiowa krótka i mała)? Bo jak nie to muszę chyba zmieniać skrzynię i wał.

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-30 09:32:58 /


Nie mogę nic konkretnego na stronce znaleźć, więc podczepiam tu:

Chcę wymienić 1.6 4b na 2.0 w moim Transicie Mk2. Pytania:
1. Jaką skrzynię włożyć? Chcę koniecznie 5-tkę, ale N9 czy MT75?
2. Czy będą mnie czekać jakieś przeróbki przy skrzyni 5-tce? Wiem, że łapa skrzyni na bank.
3. Co z wypoziomowaniem skrzyni? - jak wymieniłem 4kę na %tkę (N9) w Capri to skrzynia siedzi niżej i źle mi się wał układa. Czy w Transicie będzie podobnie?
4. Co z krzyżakami na wale? Są takie same?
5. Czy przełożenie mostu będzie i tak skutecznie ograniczać jazdę na piątce? Nie odszyfrowałem jeszcze jakie mam przełożenie mostu ale jest krótki na bank. Na czwórce, w trasie, przy 90/h silnik już dość mocno wyje i chcę jeździć bardziej ekonomicznie. W przyszłości gaz, bo Transit ma łykać kilometrów full.
6. Czy będę też musiał wymienić chłodnicę na oryginalną, od 2.0 z Transita czy mogę dać np z Granady? Czy może zostawić tę z 1.6?
7. Czy może powinienem coś wiedzieć o zamianie 1.6 na 2.0 o co nie zapytałem? Nie wiem, może mam przełożyć koło zamachowe z 1.6?

Z góry dzięki za odpowiedź.

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-08-24 11:50:11 /


Skrzynie będziesz musiał chyba N9 wrzucić(typowa z busa ma inaczej lewarek niż zwykła N9), MT75 podejdzie do R4 , ale trzeba dystans(między silniek a skrzynią grubo ść około 1 cm), łapy dorabiać, bo w mkII chyba jej nie montowali tylko dopiero w mkIII, no i dziurę robić w podłodze, bo lewarek będzie bliżej przodu. Najlepiej szukaj kompletu z wałem itp.
Co do mostu to najekonomiczniejszy z Diesla, przynajmniej u mnie tak było ale w mkIII. Jazda autostradą 120-130 to była przyjemność.

MILO a nie wiesz o jakimś Transicie na sprzedaż, może być technicznie w opłakanym stanie byle blachy były ok.

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-08-24 13:13:14 /


Nie wiem Andrzej, nie orientuję się. Dopiero rozpoczynam przygodę z Transitem. Jak będę miał jakieś pytania to pozwolę sobie Ciebie nękać :) Na razie dzięki za odpowiedź! :)

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-08-27 11:44:48 /


ok, nie ma sprawy, ale ja też nie jestem orłem w transitach, choć coś tam wiem, bo miałem już dwa i trzeci jest teraz w perspektywie :)

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-08-27 19:59:56 /