LUDZIAKI..POMÓZCIE....potrzeba mi podziałki z obrotomierza do 2.0 r4,mój jest do V -ki i troche obroty nie graja z rzeczywistoscia...
jakby ktos mial w pliku JPG albo tylko wartosci mi popdał np:
1000/min v to jest ****/min R4
dzieki pa
m.i.c.r.o.n. / 2003-01-31 11:37:49 /
To proste: na jeden obrót wału w V6 przypada 6/4 impulsów zapłonowych z R4. Czyli mnożnik/dzielnik (zależnie od punktu widzenia) wynosi 1.5
Michał Konieczny / 2003-01-31 11:40:41 /
1000obr. V = 1500obr. R
2000obr. V = 3000obr. R
♠Zoggon♠ / 2003-01-31 11:48:47 /
w elektronice można zmienić kilka elementów i będzie poikazywał tak jak być powinno... jeśli jesteś gdzieś z okolic wawy to mogę coś takiego zrobić...
Trójkąt / 2003-01-31 11:53:37 /
bez sensu przerabiac tarcze , bedziesz mial 6tys w 2/3 tarczy
ostatnio bylo ogloszenie ze ktos zamieni obrotomierz R4 na V6, w ta strone bedzie Ci latwo zamienic, wiekszosc montuje silniki V6 zamiast R4 i potrzebuja obrotomierzy od V6
camaro / 2003-01-31 11:56:51 /
Sluchajcie - Mam w reku orotomierz MERA -LUMEL i jest ladny taki okragly Nie wiem od czego pochodzi ma
taka stopke dluga z gwintem z narretkaplasticowom .
Pytanie brzmi jak sprawdzic czy dziala wychodza z niego 4 kabelki grznatowy-bialy-czerwony-czarny pytanie brzmi co do czego podlaczyc -(A MOZE TO OD JAKIEGOS MOTOCYKLA 8-( ) Niemniej pasuje mi brdzo do zegaroow w Cortinie chce go umocowac w tej qwetce pod popielniczka PLIZZZ objasnijcie jak ktos wie co powinienem zrobic zanim zdesperowany pujde tlumaczyc jakiemus elektrykowi ze mi sie wlasnie taki podoba
NARRA
Q_Back / 2003-04-09 09:26:55 /
Lumelki najczęściej na rynku spotykane sa do 126p, ale jesli to jest ten model z nastawna czerwoną wskazówką (obrotów maksymalnych) to powinien mieć zdejmowaną tylną pokrywe. I tam pod spodem masz taką zworę z drutu, którą możesz ułozyć albo w pozycji "2" albo "4" - odpowiednio na "2" pokazuje dla 2 cyl. czterosuwu albo 1-cyl. dwusuwu, a na "4" - dla 4-cylindrowego czterosuwu (Cortina) albo 2-cyl. dwutaktu (np. Trabant).
Kable zwykle były: czarny - masa, czerwony - stacyjka, biały - cewka , niebieski (lub zielony) - oświetlenie tablicy zegarów. Przynajmniej tak było 20 lat temu.
Pozdro.
KRK 4m / 2003-04-09 09:59:30 /
Tak to taka beczka co liczy sobie cos pomiedzt 10 - 20 lat :-) A i owszem ma czerwona kreske
do ustawiania obrotoow maksymalnych. Mostek jest :-) z tylu klapki brak :-P (wszystko na wierzchu ale sie cos dorobi ) Tylko ze na tej plytce brakuje opisu ilosci cyl. Jest pozycja w pionie i pozycja w poziomie. Gdzies powyzej pozycji w pionie jest jakas czwoorka wmiare czytelna napisana srebrna farbka
ale sa na plytce inne oznaczenia elektro... w rooznych miejscach- kolorkiem miedzianym. Mam pytanie w takim razie czy ta srebrna 4 to oznaczenie cyl i jak na krootko podlaczyc go coby sprawdzic czy dziala. A przydal by mi sie schemat bo z oswietleniem :-( Brakuje mi chyba takiego gniazdka na zaroowke wysuwanego jakiegos - jesli ktos ma albo wie gdzie jest jakas strona o .. albo ..
NARRA
Q_Back / 2003-04-09 10:47:09 /
Cięzko leczyć zeba przez telefon, ale o ile pamiętam (a bawiłem się z tym 15-20 lat temu) ilości cylindrów były na srebrno, a reszta na miedziano. Obrotomierz chyba nazywał sie MS-2. Gniazda zarówki niestety nie mam.
Pozdro.
KRK 4m / 2003-04-09 11:41:30 /
Nie mniej bardzo dziekuje to i tak bardzo istoktne info z tym mostkiem - najwazniejsze :-) Jakos sobie poradze z zaroowka, -na "krootko" |;-P
THX
NARRA
Q_Back / 2003-04-09 11:51:07 /
Polaczylem
-czerwony pod +
-czarny po mase
-bialy pod przewood ten czenki laczacy cewke z kondensatorem przy aparacie i wskazoowka jak odpalilem silnik wskoczyla na 7,9 X 1000 :-P juz sie zmartwilem ze lipa cos popsute
dodalem troszke obrotoow a tu wskazoowka na 6...... 5 ...X 1000 ????
Obrotomierz ten dziala wspak
Kto ma pomysl WHY ?
Bo jak nikt mi nie pomoze to bede to traktowal jak gadzet :-P :-))))) i zrobie sobie cyferblat tez wspak-lustrzany i bedzie sie trzeba tylko do arabskiego przyzwyczaic
Tak powaznie to czy moze sie cos... tam... tego ... czy to nie jest szkodzaca innosc ?
NARRA
Q_Back / 2003-04-11 11:10:17 /
Kuba - zamień miejscami czerwony z białym, to one decydują o kierunku przepływu pradu. A swoją drogą może by tak podjechać z tym tematem do Ursyn Car ? W końcu autoryzowani, nie ...?
KRK 4m / 2003-04-11 11:36:00 /
A kiedys w Belgii prowadziłem Ferrari 159 (1.9V12 !!!) z 1947 r. i miało obrotomierz chodzący w lewo jako fabryczne wyposażenie - po 5 minutach przywykniesz :-)).
Pozdro.
KRK 4m / 2003-04-11 11:41:44 /
Michał, nie mów, że to Twoje archiwalne zdjęcia ze zlotu Ferrari! :)
Jak przymierzyłem (miarką ;)) kiedyś w Capriku 12 cylindrów... to mi wyszło od grodzi aż do ...zderzaka przedniego, trzeba by albo silnik zabudować trochę w kabinie, albo... zrobić jeszcze dłuuuuższą maskę :D
ale to tak na marginesie ;)
Q_ba, jak pojedziesz do serwisu to pewnie Ci powiedzą że to angielski licznik i dlatego pokazuje w lewo ;)
pozdro
Karolu - jeszcze nie dorobiłem się Ferki :-(. Ale wszystko przed nami...
Zlot na tej fotce był w Anglii, mnie tam nie było, ale to jest to auto, którym jeździłem w Belgii. Właścicielem jest wiceprezes koncernu Harris 3M na Europę, zresztą też Michel M. (zawsze śmiał się, że ja powinienem być oberprezesem, bo on jako 2M jest vice, a szef na Europę ma 3M - jakiś tam Matthew McM...).
A tenże Michel M. jest kumplem z ławki Yvesa D., mojego byłego kontrahenta, szefa sekcji historycznej belgijskich linii lotniczych Abelag, posiadacza sporej kolekcji zabytkowych motocykli, samochodów (w tym 7-litrowa C'vette) i samolotów - w tym jedynego latającego w Europie zarejestrowanego jako cywilny ...pionowzlotu Harrier. I tak po nitce do kłębka......
Pozdro.
KRK 4m / 2003-04-11 12:37:15 /
No to ladnie :-))))
Harrier powiadasz :-D
Dzienks wielki
NARRA
Q_Back / 2003-04-11 13:11:34 /
A tak na marginesie, Karolu, to ten motorek V12 1.9 zaskoczył mnie własnie nie tyle ilością garów, bo przywykłem do 5-litrowych, a nawet 3-litrowych V12, ale własnie swą miniaturowością. Mierzył całe 55 cm długości, a cylindry miał mniejsze od SHL-175 (średnica 59, skok 58 mm). Istniał ponoć też w wersji 1.5 (zdaje się 55 x 52.5mm), ale w budzie z zakrytymi kołami.
Za to gadał jak szwajacarski zegarek,.......czyli po prostu jak włoski widlak - całe autko jest pokroju minimalnie wydłużonego Lotusa Seven, ten motorek 1.9 daje coś koło 130 PS (nie ma wiarygodnego źródła, podawane jest od 90 do 160), zwija 0-100 poniżej 6 sekund i pozostawia niezapomniane wrażenia.
Pozdro.
KRK 4m / 2003-04-11 14:53:19 /
jasne, że zwróciłem uwagę na tak małą pojemność, ale i wózek wyczynowy. Aby pociągnąć sprawę dalej: jaką najmniejszą pojemność i z jakiej stajni 4 kółek były 12 cylindrowce, w wyczynie i w prod. seryjnej?
Żeby nie być za bardzo oderwanym od rzeczywistości to te drugie dane mogą być bardziej ciekawe ;)
pozdro
No, Karolu, otwarłeś puszkę Pandory......
Po pierwsze ten Tipo 159 to żadna tam wyczynówka, normalne 2-miejscowe autko, rejestrowane na ulicę, jak dziś Morgan czy Seven. Sprawa wielocylindrowych małych motorków to temat rzeka, ale z tego co pamiętam to rekordy są takie (moge się mylić, nie mam pojęcia jak było w USA):
A.Silniki 6-cylindrowe - produkcja masowa w latach 30-tych bardzo często schodziła poniżej 1500cc (choćby BMW 315, Jaguar SS), rekordowe są chyba MG Magnette 1120cc. Po wojnie ten próg się podnosił, ale jeszcze w 1968 r. produkowany był Triumph Vitesse
z silnikiem R6 1596cc, a 5 lat temu na rynku japońskim występował Mitsubishi Lancer V6 1.5. A Capri (oraz 20M) z Koelnem V6 1812cc należą do ścisłej czołówki "ery nowożytnej". W sporcie wyczynowym znane są szóstki 750cc.
B.Silniki 8-cylindrowe - produkcja seryjna (auta dostępne w sklepie, choć ciężko tu mówić o masówce) z ostatniego 30-lecia zeszła z pojemnością motorów V8 poniżej 2 litrów jedynie we Włoszech (Alfa 33 Stradale, Lamborghini Urraco, Maserati Merak, Ferrari Dino 208). W sporcie wyczynowym standardem w latach 60-tych były "ósemki" 1.5-litrowe (Climax, Ferrari, Porsche, itd.), tę samą granicę osiągnęły auta produkowane masowo pod koniec lat 30-tych (Fiat 1500 R8). Ale rekordem są wyścigówki
z lat 20-tych z silnikami R8 o pojemności 1100cc (Salmson, Bugatti 39A) - średnica tłoków rzędu 50-52 mm.
C.Silniki 12-cylindrowe - seryjnie najmniejszym był Ferrari 166
z końca lat 40-tych (60x59 mm/1995cc), w latach 60-tych nie było już seryjnych V12 poniżej 2950cc. Silniki wyczynowe zeszły w układzie V12 do pojemności ciut poniżej 1500cc. Najpierw Ferrari T125(1947) - 55x52.5mm/1497cc, potem Honda F1 (1961) - 58x47mm/1491cc, poprawiony przez Ferrari T152 (64x39mm - 1489cc).
D. Ale rekordem zegarmistrzowskim w F1 jest silnik angielskiego BRM (w latach 1949-50 zbudowano kilkanaście sztuk tych motorów) o pojemności 1488cc przy układzie V16 (średnica 49mm, skok 48mm) z czterema wałkami w głowicach, rozwijający 455 PS DIN przy 12000 obrotów.
Pozdro.
KRK 4m / 2003-04-11 22:30:23 /
Nie ma tam jak obrotomierz do R4 hi hihi Szkoda, że nie piszecie o tych ciekawostkach gdzieś w nowym wątku, bo to bardzo ciekawe (przynajmniej dla mnie), a bedzie to trudno potem znaleźć :(
moze bali sie założyć... -.-'''
;)
no jak to trudno?! wpisujesz 12 tys. obr/min. i wyskakuje w temacie obrotomierz R4 ;)
Ale właśnie o to mi chodziło Michale :) taki mały zegarek z szesnastoma prawie motorowerowymi tłokami... tylko nie sądziłem że było ich 16, a 12 :)
Pandora jak Pandora ja tam dziewuszki lubię, a i na każdą puszkę znajdzie się otwieracz... nic na to nie poradzę, że też lubię wszędzie zaglądać ;)
pozdro
tu sie podepne. Kabelki o obrotary wolnostojącej podłączyłem. Jeden pod cewke , drugi do masy i trzeci ... no i tu jest właśnie problem , bo co go chce podpiąć pod coś co daje prąd, radio, zapalniczka, włącznik od ogrzewania szyby to samochód gaśnie , tak jak by tracił cały prąd .Hmm... . Jakieś pomysły ??
chyba zle podpinasz kabelki i robi sie zwarcie , tzn cewka na minus dostaje ten plus z zapalniczki i dlatego samochod gasnie
sprobuj odwrotnie, duzo kombinacji nie ma :)
no i pamietaj ze podlacza sie do przewodu "-" cewki a nie "+"
camaro / 2004-09-19 21:17:24 /
podłączony jest minus cewki , i jeśli zamienie kabali to jest mase dam na cewke , a cewke na mase , to wogóle niema reakcji , ani zwarcia , ani działania , ani niedziałania , poprostu nic sie nie dzieje. :/
hmm... nikt nie jest w stanie mi pomóc ,czy poprostu nikt nie zagląda do tego wątku ??
zrób zdjęcie moze ktoś zna coś takiego i bedzie mógł wiecej powiedzieć jak zobaczy
Trójkąt / 2004-09-20 23:56:20 /
taki tam sobie zwykły obrotomierz , 3 kable , czerwony prąd , niebieski i czarny masa i cewka , ale nie pamiętam juz który gdzie.
a czy obrotomierz jest sprawny? :)
czasem potrafi się przyciąć "na starcie" ale pomaga przegazowanie bądź puknięcie go
Kornik / 2004-09-21 10:48:31 /
zanim zacząłem remont działał , teraz tez raz sie załączył na chwilke , podczas podłączania.
No to mam pytanie za 100 punktów. Jak ktoś wie, to proszę o odpowiedź.
Czy obrotomierz wyjęty z deski od Capri MK3 można bez przeróbek założyć do deski od Taunusa MK2 i vice versa. Konkretnie to chodzi o przerobienie deski od Capri R4 i deski od Taunusa V6 na Capri V6 i Taunus R4.
gryziu liil (EM) / 2005-01-28 12:48:10 /
da rade:)
bobik liil / 2005-01-28 12:53:43 /
Ale trzeba coś przerabiać, czy to jest taki sam mechanizm i wystarczy zamienić tylko?
gryziu liil (EM) / 2005-01-28 13:00:31 /
obrotomierz jest na 99,9% taki sam.
bobik liil / 2005-01-28 13:06:36 /
OK. Dzięki wielkie. Będę kombinował.
liil
gryziu liil (EM) / 2005-01-28 13:15:42 /
to teraz ja się podłącze, zwykle okablowanie w autach jest standartowe, czy to możliwe, że w Taunusie 1,6 L bez obrotomierza jest uśpiona wiązka do jego podpięcia ? czy Ford był tak oszczedny, że produkował różne wiązki dla różnych wersii wyposażenia ? a jeżeli jest, to jak jej szukać ?
.STICH. / 2006-06-05 20:11:21 /
nie wiem jak w taunusie, ale w granadzie bez obrotomierza jest kabelek w kostce. Wpinasz i działa. Jest zielony.
bobik liil / 2006-06-05 20:35:08 /
narazie dobre wieści, ktoś praktykował na Taunusie, jestem leniwy i nie chce mi się ciągnąć kabli.
.STICH. / 2006-06-05 20:42:11 /
Szukaj zielonego kabelka... pod obrotomierzem.
To zabrzmiało jak "podążaj za białym królikiem" z matrixa:)
A w granadzie podpina się obrot. tą samą kostką co zegarek i ten zielony co dynda trzeba przedłużyć do minusa cewki.
m.kozlowski / 2006-06-05 21:26:57 /
zielone i dynda no dobra będę patrzeć.
.STICH. / 2006-06-05 21:34:22 /
Nie masz co patrzeć :(
W Taunusie należy:
1. Pozamieniać coponiektóre kabelki w kostce miejscami (2 zostaną luzem, trzeba zaizolować).
2. Pociągnąć sobie dodatkowy kabelek (jeden) od cewki zapłonowej do zegarów.
3. Cieszyć się posiadaniem działającego obrotomierza.
Jak trzeba, to jutro mogę coś bliżej na temat tej zamiany kabelków napisać (musiałbym się dogrzebać do schematów swoich).
gryziu liil (EM) / 2006-06-05 22:53:02 /
bym był zobowiązany
.STICH. / 2006-06-05 23:03:09 /
Przy zegarach z zegarkiem kolejność kabli to:
Duża kostka:
1. Brązowy
2. Biało-Czarny
3. Niebiesko-Zielony
4. Żółto-Czarny
5. Niebieski
6. Niebiesko-Biały
7. Zielono-Czarny
8. Czerwony
9. Żółto-Biały
Mała kostka:
1. Niebiesko-Czarny
2. Brązowy (zmostkowany jeden kabel idzie do dużej kostki )
3. Żółto-Biały (zmostkowany jeden kabel idzie do dużej kostki )
4. Czerwono-Biały
Przy zegarach z obrotomierzem kolejność kabli jest inna mianowicie:
Duża kostka:
1. Biało-Czarny
2. Niebiesko-Czarny
3. Brązowy
4. Niebiesko-Zielony
5. Żółto-Czarny
6. Niebieski
7. Niebiesko-Biały
8. Zielono-Czarny
Mała kostka:
1. puste miejsce
2. Brązowy (zmostkowany jeden kabel idzie do dużej kostki )
3. Tu doprowadzamy kabel z aparatu zapłonowego
4. Żółto-czarny
5. Żółto-Biały
Po tym powinno wszystko dobrze działać (przynajmniej u mnie działa;) zostaje kabel czerwony (od zegarka) i Źółto-Biały, numerki odpowiadaja numerom znajdujacym sie na kostce wiec nie ma problemu
Gleacken / 2006-06-05 23:36:14 /
po pierwsze bardzo dziękuje, po drugie o cholera, a gdzie znajdę kable, których nie ma w jednym opisie a są w drugim ? dyndają mam nadzieję ? życie daltonisty nie znającego się na elektryczności nie jest usłane rózami.
.STICH. / 2006-06-05 23:53:18 /
Witam
Potrzebuje takiego opisu jak powyzej tylko do tcll, Jak zrobie wedlug tego to zostaje mi jeden kabelek wiecej i temperatura podnosi sie do oporu po przekreceniu kluczyka. Z gory dzieki za pomoc
remi / 2007-02-04 14:42:34 /
remi tak jak mowilem bede w stanie ci podac jak to powinno byc w TCII w tym tygodniu, bo musze podjechac do garazu i odkrecic zegary
Gleacken / 2007-02-05 00:06:56 /
dzieki licze na Ciebie
remi / 2007-02-05 00:13:32 /
moze ktos ma jednak kostki od zegarow na wierzchu i moze spisac kolejnosc kabelkow, elektrykiem nie jestm i po sciezkach nie moge dojsc
remi / 2007-02-18 17:26:38 /
ehh sorry ze jeszcze tego nie sprawdzilem ale mam sporo roboty ostatnio, ale caly czas o tym pamietam
Gleacken / 2007-02-18 23:03:40 /
http://www.capri.pl/forum/177155
Tam podałem ostatnio różnice w podpięciu zegarów.Może ci to coś pomoże.Pzdr
Mam mały problem z obrotkiem.Granada Silnik 2,9 V6 .W jednym zegarze wolne obroty są ok.Zaniża obroty w czasie jazdy.Drugi obrotomierz na wolnych zegar pokazuje ok.3000 obr.Myślałem że cos z elektryką nie tak.Wypiąłem z kostki od zegarów przewód i w to mioejsce podciągnąłem przewód bezpośrednio z cewki z "-".Też kijowo wskazuje.Co to może być?Wcześniej ten jedne zegaty jeździłe w mojej granadzie i były ok.
mario75 / 2008-06-24 22:35:39 /
Pewnie nie ma masy na obrotomierz
Mysza liil (EM) / 2008-06-25 00:29:50 /
Podepnę się pod temat. Zakupiłem obrotomierz marki 'MotoMeter' jako że produkt jest z drugiej ręki nie ma oczywiście do niego żadnej kablologii.
Może ktoś posiada, bądź posiadał podobny i podpowie co gdzie podpiąć.
Są 4 kable, 2 to zapewne podświetlanie + i -, 2 kolejne należy podłączyc do zapłonu.
Tylko który gdzie?
Kolory przewodów: czerwony, zielony, brązowy i szary z paskiem.
...::$nuffy (Grześ) / 2010-04-17 15:57:36 /
czerwony - plus po stacyjce
zielony - sygnał z cewki (np. minusowy jej zacisk)
brązowy - masa
szary - podświetlenie
to tak na 99,9%
gryziu liil (EM) / 2010-04-17 16:39:46 /
Dla potomnych: schemat działa.
Dzięki!
...::$nuffy (Grześ) / 2010-08-19 17:32:20 /
Mogę podmienić to blaszane coś na nowsze plastikowe?
mishq (Mateusz G.) / 2017-10-27 21:36:59 /
Koniecznie.
Mysza liil (EM) / 2017-10-28 16:26:41 /
Tylko pytanie co stabilizator napięcia do wskaźników temp wody i poziomu paliwa robi w wątku o obrotomierzu?
Mysza liil (EM) / 2017-10-28 16:30:58 /
Bo szukałem wczoraj jak sprawdzić obrotomierz i pomyliłem wątki
mishq (Mateusz G.) / 2017-10-28 16:35:42 /