logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » sklepy,warsztaty,fachowcy » Obróbka wału

Obróbka wału

Witam. Poszukuje fachowca z okolic mojego miasta ( Iława ), np. z Olsztyna lub Grudziądza zajmującego się obróbką wałów. Chodzi mi o szlif czopów korbowodów. Prosiłbym o jakieś namiary i orientacyjny koszt takiej usługi.
Pozdrawiam

Krayczek Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-19 20:32:27 /


podłączę się do wątku: czy przed szlifem wał można piaskować/szkiełkować?

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-06-19 21:45:39 /


jak osłonisz miejsca łożyskowań to czemu nie.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-06-19 21:57:39 /


zoggon moze jeszcze chcesz go w lakier wrzucic? :)

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-20 00:04:22 /


W sumie wyszkiełkowanie wału chyba zmiejszyłoby opory... ale to chyba taka sztuka dla sztuki;)

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-20 00:53:54 /


zaraz, jakie opory? Po miejscach łożyskowania chyba szkiełkować nie będziesz. A całe opory na reszcie to jak mi się zdaje olej stawia. To nie prościej nie zalewać?:P chyba ze wchodzimy w aerodynamikę...........:P Proponuję zaprojektować wał zgodnie z feng shui.

Marek F Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-20 01:15:52 /


ja bym lotki dodał :)) żeby lepiej się w powietrzu zachowywał :)) a tak poważnie to po szkiełkowaniu czekało by Cie wyważanie całego układu korbowego.. no chyba że i tak będziesz to robił.. no i przydało by się okienko w misce olejowej do podglądania :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-06-20 01:35:21 /


Hehh... toż mówię właśnie o oporach oleju;) -> chyba jedyny, a i tak mocno iluzoryczny sens szkiełkowania wału. No i pisze, że to sztuka dla sztuki... jak dla mnie to nie ma to sensu - ale jak ktoś chce, to czemu nie:P

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-20 01:37:45 /


Pomysl co by sie dzialo gdyby rozpedzony wal uderzal w lustro oleju ;]

Mysza liil (EM) / 2006-06-20 05:13:25 /


Widziałem wał korbowy i korbowody wyścigowego silnika z bliska.
Wał był polerowany tak jak i boczne powierzchnie korbowodów.
Ale myślę że to ma sens jedynie w sporcie i to przy wysoko kręcących się silnikach.

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-20 14:53:51 /


Nie no Piotrek sens to to na pewno ma... tyle, że właśnie w sporcie w jakimś ekstremalnym silniku kręcącym się pod 10000 obr/min -> a robienie czegoś takiego w samochodzie, który jeździ na codzień to sztuka dla sztuki...

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-20 15:35:03 /


10 000 to nie taki ekstremalny jeszcze..........:P

Marek F Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-20 16:59:06 /


zawinąłem wał na zimę w koc... i leżakował, niestety... był to zły pomysł :-(
miejsca pracy panewek nie są tragiczne ( i tak bedzie szlif na .010) ale przeciwwagi... nieciekawie wyglądają, więc pomyślałem że najlepiej je wyczyścić szkiełkowaniem

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-06-20 18:18:51 /


i tak sobie myślę, żeby może go wygrawerować w jakieś roślinne motywy i ewentualnie kilka kamyczków ćwierćszlachetnych cyknąć;-)
no albo hardcore w czarny mat go wrzucę ;-)

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-06-20 18:27:14 /


Zoggon to jeszcze się pytasz co masz zrobić?! Jasne, że czarny mat... ;)

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-20 18:32:22 /


A mnie się tam rude podobają :)

RAV :) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-20 19:04:34 /


Masz kultstajlowy wał :) Zostaw jak jest ;) Co do przechowywania to powinienes go naoliwić, najlepiej olejem antykorozyjnym i zawinąć w folie lub papier.

Mysza liil (EM) / 2006-06-20 21:16:08 /


albo włożyć w olej cały:)

Marek F Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-20 22:02:23 /


a ja gdzes ostatnio czytalem ze poleruje sie korby , a po co ??? poto by je wzmocnic , polerowanie wzmacnia material
wiec jednak sie przydaje i ktos to robi

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-06-20 22:39:53 /


szlifowanie na lustro wału i korb zwiększa ich wytrzymałość ... pomimo zebrania materiału - siły się lepiej rozkładają, dlatego tak jest w rajdówkach/wyścigówkach

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-20 22:46:36 /


w sumie wtedy likwiduje się wszystkie karby i nie ma słabych punktów żadnych. Tylko po co........:)

Marek F Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-21 00:10:57 /


Nierownosci odlewu działają jak karb. Na karbie powstaje spietrzenie naprezen. Przez to element jest osłabiony. Wypolerowanie usuwa karby, napręzenia rozkładają sie równomiernie i element jest bardziej "wytrzymały"

Mysza liil (EM) / 2006-06-21 07:31:26 /


a co ja napisałem:P

Marek F Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-21 17:02:52 /


szlifowanie na gładko metalu powoduje zlikwidowanie czegośtam i przez to zmniejszenie naprężeń :) Więc wał może więcej wytrzymać. Po prostu tak jest i jak ktoś nie wierzy to niech sprawdza sobie doświadczalnie :)

PS ej no trzy osoby pod rząd nie mogą się mylić :) :P

RAV :) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-21 18:10:26 /


Cześć :) Witam wszystkich .
Ja myślę że RAV ma rację. Rzeczywiście tak jest.

Pozdrawiam Andrzej Rzodkiewka.

RAV :) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-21 18:11:41 /


a ja z kolei myślę że Filip ma rację

i też pozdrawiam - Ojciec Tadeusz

:P


Tylko po co to robić?? jak ci pęknie wał w granadzie to kupisz drugi jezeli nie masz drugiego w piewni.

Marek F Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-21 18:40:21 /


jakby to był wał do Granady, to bym go już dawno z okna na krawężnik puścił ;-)

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-06-21 19:47:08 /


zoggon a jak bys w jakis beret trafil...? :)

ale i tak pomimo ze sie nie wypowiadal w tej kwestii to Zakrzak! na zawsze racje :P

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-22 00:07:42 /


No i mam co chciałem. Dałem wał do szlifu przez znajomego do duzej iławskiej firmy zajmujacej sie tego typu rzeczami. Zrobili szlif pod panewki głównie i korbowodowe. I niestety zrobili szliw na nadwymiarowe "półksiężyce" znajdujące sie na przedostatniej korbie. I teraz nie moge znalezć tych "półksiężyców"! Znajomy który pracuje w sklepie motoryzacyjnym obdzwonił hurtownie i nigdzie tego nie mają i mówi że po prostu tego nie robią bo tego miejsca się nie szlifuje.... Może ktoś z was ma takie cos albo wie gdzie można tanio dorobić.

Krayczek Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-27 09:44:11 /


W vałce te półksiężyce w panewkach np. GLYCO sa częścią panewek. Czyli w zestawie masz panewki na wał normalne i dwie połówki właśnie z tymi półksiężycami.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-06-27 10:03:35 /


fabryczne polksiezyce sa osobno

Mysza liil (EM) / 2006-06-27 10:34:40 /


No właśnie. Ale np. te GLYCO mają jako całość z panewką.
Miałem takie i nie ma problemu z nadwymiarem.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-06-27 10:44:46 /


No to kamień z serca;) Dzięki za odpowiedzi. Szukam dalej...

Krayczek Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-27 12:05:26 /


No niestety z tego co sie dowiedziałem w mejlu od Tomka z Oldtimer Centrum Glyco owszem daje półksiężyce w komplecie z panewkami ale nie występują w nadwymiarze...

Krayczek Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-27 22:27:26 /


Krzyk rozpaczy!! Może ma ktoś takie półksiężyce na +0,25 albo wie gdzie takowe dostac???

Krayczek Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-29 11:22:07 /


Przyłączam sie ale chodzi o trzeci +75 ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-06-29 19:40:39 /


zostaje dobry ślusarz.. jako że obciążenia na tych elementach są stosunkowo niewielkie można bys się pokusić o dorobienie tych elementów z brązu.
niekojarze z czego orginalnie są w takiej v-ce ale w wielu silnikach panewki oporowe są właśnie z brązu lub mosiądzu i zdaje to egzamin.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-06-30 00:37:37 /


czy ktoś wie jak te półpierścienie nazywają się po angielsku ?

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-11-01 07:45:28 /


half thrust washers

Mysza liil (EM) / 2015-11-01 08:10:41 /