Witam
W ostatnich dniach w mojej granadce pojawil sie pewien problem. Zawsze, odkad pamietam, wskaznik cisnienia oleju znajdowal sie na srodku skali z nieznacznymi wahaniami. A tu, pare dni temu, nagle to sie zmienilo i przy wolnych obrotach wskazowka leci prawie na poczatek skali, do zoltego pola prawie i dopiero jak zwieksze obroty to wraca na swoje miejsce. Silnik chodzi tak samo, nic sie nie zmienilo poza tym wskaznikiem. Oleju mam blisko minimum, moze to tego wina?
Mam taka mala ksiazeczke do Granady i tam, tlumaczac przy pomocy slownika, cos takiego osiagnalem:
"Wysokie ruchy wskaznika oleju sa w duzej zaleznosci od predkosci obrotowej
oraz tempreratury oleju.
Sciecie wskaznika cisnienia oleju w zdatny do jazdy w lewa posade zwrócone,
proszę silnik natychmiast wylaczyc.
Poziom oleju kontrolowac.
Powinno zadnego niedoboru oleju zostawiac."
Czyli z tego wynika, ze to niedobor oleju..
Tylko przy malym spadku oleju, tak nagle sie to moglo zmienic?
A moze to raczej cos ze wskaznikiem sie popsulo? Co byscie radzili zrobic?
Help!! Bo nie wiem, czy jezdzic moge :) Z gory dzieki za odpowiedz
Pozdrowienia
Vaax_wFe / 2006-06-18 23:40:12 /
no ale sam napisales, ze oleju masz na minimum.. to co sie stalo po dolaniu do stanu? czy moze nie dolewales?
swoja droga w mojej Grani jak zapomnialem sprawdzac olej i doprowadzilem do tego, ze miarka byla sucha, to cisnienie na wskazniku niczym nie odbiegalo do tego, ktore bylo jak oleju bylo na stan..
Śpiochu / 2006-06-18 23:50:23 /
dolej oleju do normalnego poziomu i zobacz co się wtedy stanie - ciśnienie powinno być normalne. Ja stawiam na niski poziom oliwy. Miałem tak jak silnik brał mi olej, nie miałem czasu kontrolować stanu, więc jak ciśnienie spadało na wolnych obrotach lub przy braniu zakrętów wtedy wiedziałem, że jest mało oliwy. Jeżeli dolanie oleju nie pomoże, to jest to grubsza sprawa.
Konradus / 2006-06-18 23:50:55 /
dodam, ze jak u mnie miarka byla sucha, to po dolaniu 1,5 litra wrocila do stanu, czyli srednio szacuje, ze silnik jeszcze te okolo 2 litry oleju w sobie mial ;)
Śpiochu / 2006-06-18 23:53:58 /
Moim zdaniem wina wskaznika nie lezy w niskim poziomie oleju - w misce olejowej jest go i tak pod dostatkiem wiec cisnienie bedzie - a raczej w upałach:) Zapewne na zimnym silniku wskaznik jest wyzej, a po konkretnym rozgrzaniu silnika opada.Ostatnia zima byla sroga, a i wiosenne temperatury niezbyt wysokie. Ale teraz 30 st olej ma na wejsciu przy wlaczeniu silnika, a pozniej b.ciezko go schlodzic. Moja granada - przywieziona z Niemiec (przebieg 220 tys-oryginalny, wiec jak na V-ke nie jakis duzy) odkad ja mialem nigdy nie trzymala sie srodka skali na wolnych obrotach, w normalnych warunkach jest pomiedzy srodkiem a minimum. Aczkolwiek przy upalach, jezdzac w cyklu miejskim na wolnych obrotach (fabrycznych ~800/900) strzalka potrafi byc nisko (choc na czerwone pole nie wchodzi). Po lekkim dodaniu gazu natychmiast strzela do gory. Silnik nie kopci - teraz po wymianie uszczelniaczy oleju w zasadzie nie bierze, panewek nie slychac...-ja przyjmuje to jako norme. Z reszta na lato mozna zalac gestszy olej - 20W40 i powinno byc lepiej.
pozdr
Bartuś / 2006-06-19 00:25:59 /
nie wiem jak zachowuja sie wskazniki w Grandzi, ale w Capri to przeciez normalne ze na wolnych obrotach wskaznik jest blisko minimum - przy rozgrzanym silniku. Wzrasta po przekroczeniu 1200-1500obr
Jak silnik jest zimny i do tego dziala ssanie to cisnienie jest na srodku skali
musiales tego wczesniej nie zauwazyc
jesli jezdzisz z niskim poziomem oleju to jest on bardziej przepracowany i rozgrzany czyli rzadszy, jak zmienisz na swierzy i nalejesz do pelna to bedzie odrobine lepiej
camaro / 2006-06-19 08:19:59 /
to ja sie jeszcze pochwale, ze u mnie wskaznik w Grandzi na wolnych jest na srodku skali, lekki gaz wychyla sie o jedna kreske.. w prawo oczywiscie :P przy wiekszym gazie wchodzi na 3/4 skali :)
Śpiochu / 2006-06-19 10:14:43 /
W caprikach tez wychodzi na 3/4 :) Warunkiem nie jest zepsuty wskaznik, a dobry silnik.
Mysza liil (EM) / 2006-06-19 10:24:43 /
aaa...jak zgasicie to dalej na srodku sie trzyma..:D sprawdz ejszcze czy nie pekl Ci jakis lut na membrance-bedziesz mial wtedy olej w obudowie (po dlugim czasie moze byc i w dmuchawie, na podlodze, chodniczkach itd:) ) tem jest rurka ktora jest poprost pompowany olej pod cisnieniem, co powoduje prostowanie rurki=wychylanie wskazowki, jak peknie to olej wali powoli do srodka -mialem taki przypadek, i zachowanie bylo podobne-wystarczy zalutowac-niema z tym problemu
aaa jak zgasimy to sila rzeczy w naturalny sposob wskaznik opada do lewej strony calkiem bezwiednie do zera :P
Śpiochu / 2006-06-19 13:38:35 /
To - jak sie zachowuje wskazowka zalezy w duzej mierze od tego jaki olej zalejecie- jesli wlejesz geste gowno to moze i byc bardzo wysoko, ale co z tego....Zauwazcie, ze na lato ford zaleca (wg mojej ksiazeczi) lac 20W40 , 20W50 wiec oleje gestsze od standardowo lanych 15W40. Dzisiaj obserwowalem moja wskazowke po miescie:) (27st w cieniu) W ekstremalnych warunkach przy 900 wskazowka na pierwszej grubszej podzialce (dokladnie miedzy srokiem a minimum).
Bartuś / 2006-06-19 16:41:31 /
W moim 2.0 OHC Capri zawsze trzyma na włączonym silniku na wolnych obrotach połowe miarki, po dodaniu gazu trzyma jedną kreskę wyżej lub 2wie. Nigdy jednak nie spadło mi poniżej połowy.
Czyli poziom zależy od formy silnika.
AAAle.....Przy zmianie oleju zanim filtr zassa olej świeży to wskazówka jest na samym dole i po dłuższej chwili "jedzie" na połowe.
Konrad Szyperski / 2006-06-19 21:32:29 /
Tu nie chodzilo jednak o olej. Dzis zrobilem dolewke, Teraz poziom jest ponad polowe na skali na bagnecie. Nic sie nie zmienilo. Silnik dalej chodzi tak samo czyli dobrze, wskazowka dalej skacze tak samo czyli zle.
Oleju nigdzie nie zaobserwowalem pod maska ani tym bardziej na dywanikach;)
Wszystko jest w miare suche.
A z tym wskaznikiem, hmm to chyba zbyt nagle sie stalo aby problemem byl stan silnika.. :) Myslicie, ze tak nagle moglo sie cos stac? Tym bardziej, ze autko chodzi tak samo prawie dobrze, nie ma zadnych oglosow nieznajomych, zadnych ruchow silnika itp ktorych sie nie spodziewam :) Macie jakies jeszcze moze propozycje, co tu zrobic? Dalej jezdze granada na codzien, mam nadzieje, ze mi nigdzie nie zawiedzie.
Tak czy siak, dzieki za odpowiedzi wszystkie!!
Pozdrawiam
Vaax_wFe / 2006-06-20 10:56:42 /
przy wycieku najpierw bedzie kaluzka w srodku czujnika, potem leci wszystko do tej puszki nadmuchu-na zewnatrz to dopiero po dluuugim czasie leci-jesli Ci sie chce to sprawdz bo to naprawde zaden rpoblem-a by pasowalo-usterka błacha, a anstepujaca natychmiastowo, jak zdejmiesz przeewod oleju to po odpaleniu powoli cieknie tamtedy olej...tak tez mozesz sprawdzic czy sie np. nie zapchal przewod
Ja bym zaczal od wymiany oleju,najlepiej na jakis markowy np. Mobil 15W40 plus filtr. Koszt wyniesie jakies 100zl a pewnosc co do oleju bedziez juz mial.
Bartuś / 2006-06-20 15:35:14 /
sprawdz szczelność wymień olej.i zmierz ciśnienie oleju powinno wynosić 2.5bar przy 2000 obr/min.Myślę że dawno nioe wymieniałeś oleju i po prostu jest już wyparcowany.
w taunusie zapakowalem sobie wskaznik cisnienia oleju i pokazuje mi przy wolnych obrotach tak w granicach 3-4 bar a jak dodam gazu to wychodzi na 5-6 bar. takie wartosci powinny byc czy cos jest nie tak? oczywiscie wszystko jest na zimnym silniku
Gleacken / 2006-07-04 19:42:54 /
ok poprawka sprawdzilem dokladniej, na wolnych obrotach pokazuje 4bar a jak dodam gazu to 5bar. tak powinno byc czy cos jest nie tak?
Gleacken / 2006-07-04 22:28:54 /
trochę duże cisnienie.. albo wskaźnik źle pokazuje albo zawór upustowy w pompie jest uszkodzony.
Trójkąt / 2006-07-04 23:58:54 /
gdzie w pinciaku 2.0 jest przewód do pomiaru ciśnienia oleju...z zegarów wychodzi cycek na rurkę.
A poprzednik coś kombinował z zegarami(2 zegarową deskę zmienił na 6).
bon / 2009-07-03 14:10:27 /
W blok jest wkrcony czujnik ciśnienia oleju (elektrycny). W przypadku deski ze wskazówkowym wskaźnikiem zamiast czujnika wkręcona w blok jest redukcja i z niej wychodzi rurka.
Konar / 2009-07-03 14:21:26 /
Patrząc od przodu silnika to po prawej stronie pod kolektorem ssącym bliżej ściany grodziowej. Tam szukaj:)
jest elektryczny podobny do tego od temperatury ,no właśnie a zegary są na wskaźnik ze wskazówką.....trzeba to przerobić:/
Już się mordowałem ze zmianą wtyszki od wskaźników,poprzednik wpierniczył wtyczkę ze starej instalacji do nowych zegarów i ją częściowo spalił ( dobrze że mam brata autoelektronika który sobie z tym poradził:) )
bon / 2009-07-03 20:00:07 /
Podepnę się do tematu.
Silnik 2.0OHC, chciałbym zastosować wskaźnik ciśnienia oleju (pochodzenie Ford Granada).
Rozumiem, że muszę zamiast czujnika elektrycznego wkręcić redukcję, którą podłącze pod rurkę i do wskaźnika?
Czy da się zastosować jakiś czujnik który będzie pokazywał i ciśnienie na wskazówce i jednocześnie współpracował z kontrolką na desce?
...::$nuffy (Grześ) / 2011-07-01 00:05:59 /
kup trójnik na allegro i bedzie ok
o np taki z tej aukcji
http://allegro.pl/trojnik-do-czujnikow-wskaznik-auto-gauge-adapter-i1693155040.html
mam taki w dziobaku od kilku lat, i jest ok
Rozumiem, że w jedno gniazdo wkręcam tradycyjny elektryczny czujnik a w drugie podłączam rurkę i do wskaźnika?
Czy potrzebna jest redukcja?
...::$nuffy (Grześ) / 2011-07-01 14:07:41 /
Zakupiłem trójnik i niestety nie pasuje. :(
Na oryginalnym przewodzie służącym do podłączenia wskaźnika jest gwint M10 w tym trójniku jest zupełnie inny (jakiś drobnozwojny), nie mam pojęcia jak Ci się udało to podłączyć bez kombinacji...
...::$nuffy (Grześ) / 2011-07-13 15:57:14 /
Obawiam się też, że to M10 jest jednak jakimś calem, bo na oko patrząc gęstość zwoju jest mniejsza.
zapek??? !G.O.P! / 2011-07-13 16:40:57 /
Średnica jest 10mm tylko skok zupełnie inny, nie mam grzebienia żeby określić.
...::$nuffy (Grześ) / 2011-07-13 20:30:34 /
Tam jest gwint rurowy
gryziu liil (EM) / 2011-07-13 20:35:35 /
Witam Czy ktoś wie jak powinien być wyskalowany oryginalny wskaźnik ciśnienia oleju to znaczy ile Bar powinien pokazywać na przykład na połowie skali?
Ignacy / 2017-10-28 11:10:21 /
chyba ok 3
Mysza liil (EM) / 2017-10-28 16:27:44 /