Pojawiła się koncepcja zapakowania 4-cylindrowego silnika do pamiętanego jeszcze przez coniektórych starszych Klubowiczów pojazdu, który zmotoryzował PRL - Malucha 126p. Celem nie jest osiągnięcie topowych osiągów (wiem, Hayabusa turbo, 250 PS), a jedynie utrzymanie się w nienaruszonym klimacie XX-wiecznego Fiata z kulturalnym motorkiem, chłodzonym cieczą (nagrzewnica już zabudowana), który nie będzie co tydzień urywać przegubów, co miesiąc ukręcać półosi, a co kwartał masakrować choinki w seryjnej skrzyni.
Celujemy w motor SOHC sprzed 20-30 lat, o pojemności 1.0-1.3 i mocy 50-70 PS, wyjęty z jakiegoś świeżo złomowanego np. Uno. I teraz pojawia się dylemat: widziałem w swym życiu Uno z silnikiem typ 128/138/146, z brazylijskim typ 127/147/156 i z FIRE typ 169/187. I z każdym z tych silników widziałem kiedyś Malucha. Pytanie brzmi - który z tych silników jest najmniejszy i najlżejszy? Chodzi o to, żeby autku nie pogorszyć (i tak już mocno zachwianej) proporcji nacisków na oś. No i żeby dało się zamknąć klapę silnika :)
Sorry za off-topic, ale zupełnie w tym nie siedzę. Potrzebna jest każda opinia, link, adres, telefon...
Pozdreaux.
KRK 4m / 2019-12-16 21:18:18 /
Czytam , czytam ...... patrze kto pyta i zgłupiałem :)
Chwila chwila, to my Tobie zadajemy takie pytania a nie na zad ;)
marian212 / 2019-12-16 21:51:10 /
widziałem malca z fire z uno... w nim raczej problem był z niedomykaniem maski a z prześwitem między asfaltem a miską... no dobrego szefa kiedyś miałem... ;p
Ignacy / 2019-12-16 21:52:23 /
Doświadczenia w tej materii nie mam. Jednakowoż pytanie brzmi, czy samochód ma pozostać czteroosobowy. Bo pakowanie czegokolwiek za oś wymaga odwrócenia kierunku napędu. 98% FWD ma silnik przed osią. Więc silnik wchodzi nam do przedziału pasażerskiego, poprawiając tym samym balans masy. Ja osobiście przycelowałbym w kastrowane srudobaru. Albo alfe 33, bo Ty lubisz stare włochy. Alfa 33 jest zasilana L-Jetronicem. Prosty, idealny do przekładki wtrysk. Wzdłużniak, niski, a sterczący dolot można jeszcze mocniej obniżyć. Jakby co, to wiem, kto ma takie coś w stanie blacharskim bardzo kwalifikującym do swapu.
granadziarz_3M / 2019-12-16 22:10:22 /
No widzisz, Jarku - z zewnątrz ma pozostać niemrawym sleeperem z kompletem foteli, kapliczką przed nosem i na blaszanych felgach (jednakowoż 13", kryjących przednie tarcze). Dlatego chodzi o motor założony w miejsce dwucylindrowego kaszla na tę samą skrzynię. I odwracanie kierunku obrotów nie jest wtedy konieczne - malacz też kręci się w prawo. Tylko pierwsze 903cc z Fiata 850 Sport i A112 kręciły się w lewo, coby nie zwiększać i tak sporego żniwa trupów na włoskich drogach (blok był identyczny z Fiatem 600, którego 633cc dawało całe 22 PS).
Problem w tym, że określenie "Uno 1.1 60cv" jest potwornie niejednoznaczne. A znając conieco silniki Forda obawiam się, że trzy różne silniki Fiata 1.1 też mogą różnić się masą nawet o 20 kg, a wysokością ponad oś wału o np. 10 cm, które uniemożliwią pozostawienie seryjnej tylnej klapy.
Pozdreaux
KRK 4m / 2019-12-16 22:21:29 /
Michał, powinieneś poszperać w wynikach krajowych wyścigów górskich. Na bank ktoś kiedyś jeździł z taką przeróbką i tam szukałbym najbardziej konkretnych informacji.
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2019-12-16 22:31:44 /
Piotr, znam ludzi, którzy jeździli z którymś z tych 3 silników. Sęk w tym, że każdy jeździł z innym (Górecki miał 128, Kowalski miał 147, a Jankowski - 187) i uważa, że było doskonale. Ale żaden z nich nie miał jednocześnie na stole choćby dwóch takich jednostek, a co dopiero trzech.
Natomiast dziś jest tak, że tych Uno, Seicento i starych Punto na szrotach są tuziny. Tylko nie wiem, z którego typu szarpać motor, żeby było optymalnie - rozumiesz: masa, gabaryty, wysokość miski nad asfaltem, etc.
Pozdreaux
KRK 4m / 2019-12-16 23:02:34 /
KRK do tablicy...a nie czej :) tak na poważnie mam gotowy zestaw łącznie z silnikiem zastavy 1.1. Alu kryza sprzęgło silnik i rozruch chyba, za drobne pincet. Ale w przypadku tego silnika klapę lekko trzeba przerabiać niestety.
Bezkonfliktowo z tego co pamiętam siada 1.0 z uno oraz 1.1 i 0,9 z CC
Piosiu. / 2019-12-17 11:09:18 /
chciałbym zauważyć jedną rzecz; mianowicie:
Krk4M- "który nie będzie co tydzień urywać przegubów, co miesiąc ukręcać półosi, a co kwartał masakrować choinki w seryjnej skrzyni."
to takie założenia.
a pozostawienie seryjnej skrzyni, raczej nie pomoże ani przegubom, ani choince, ani półosiom..
więc- może wszystko trzeba wymienić? MOże jakieś Kei cary z Japoni?
na skodach robili, tak skrzynia ma pięć biegów i genialne zegary :)
Piosiu. / 2019-12-17 15:12:24 /
Pro po swapu na 1.2 mpi ze skrzynią piątką ze skody tu na terytorium126 jest dość szczegółowy opis ze zdjęciami jak typ takie auto robił.
http://www.terytorium126p.pl/topic/27193-maluch-swap-12-mpi-5-speed/
MetfaN / 2019-12-17 16:40:29 /
A w kierunku Tico byś nie poszedł? Albo Smarta? Te jednostko są ultraśne i mieszczą się w kieszeni.
zapek??? !G.O.P! / 2019-12-17 17:00:25 /
Serducho z Subaru Justy 1.2 MPI. Trzy garczki x trzy zawory 75 kucy. Wąski, zwarty, ameliniowy, stoi pionowo. Generalnie występował w wersji ze skrzynią 4wd ale są skrzynie 2wd z racji niepopularności w kjsach do kupienia w cenie barszczu.
Aldaron / 2019-12-17 20:14:20 /
Zapomniałem dodać że jedynie słuszne Justy pierwszej generacji of course.
Żadne tam Swiftowe.
Aldaron / 2019-12-17 20:18:54 /
Nie, nie, Panowie - żadne żółtki ani smarki. Sam tytuł mówi wyraźnie: KOSZERNY swap. Musi to być Fiat - i to nie jakiś współczesny dwucylindrowiec z nowej Pandy. Motorek z CC900 byłby idealny wymiarowo i wagowo, ale 40-45 PS to jednak ciut mało :(
Zatem jeżeli Piosiu twierdzi, ze SC1100 (czyli Fire) chowa się pod klapą, to chyba w to pójdziemy.
Natomiast skrzynia i półośki od 126p wytrzymują motory do 60 PS, powyżej której to granicy gwałtownie tracą chęć do współpracy. I wtedy dopiero trzeba ratować się Skodą 130.
Pozdreaux
KRK 4m / 2019-12-17 22:59:40 /
Eee...tam. Zdrapiesz napis Subaru, napiszesz Fiat i będzie koszenie. :)
Aldaron / 2019-12-18 05:59:27 /
Jak idziesz w UNO Fire to musisz się uzbroić w zapas modułów zapłonowych, bo padają jak muchy.
aaannnd / 2019-12-18 08:20:10 /
w raxzie zainteresowania mam gdzieś w garażu 1.4 turbo uno. leży z 10 lat już więc raczej do przejrzenia niż od razu do upalania.
Grzesiek_Rudy / 2019-12-18 09:03:28 /
Za dzieciaka przez parę lat katowałem po łące kilka 126p.
Ze 2 razy zmieniałem kielichy półosi, więc nie wiem jak fabryczne przeniesienie napędu zniesie większe moce. Zaznaczam, że nie miałem wtedy prawa jazdy, więc jeździłem głównie "po miękkim".
Bartuś / 2019-12-19 10:06:38 /
Ach widzisz Michale. "Nie dosłyszałem pytania"... Czyli chcesz coś posadzić na oryginalną skrzynię, co by nie miało tyle mocy, żeby ją wybuchać przy każdym nadepnięciu gazu...
A ja myślałem, że Ty chcesz coś wraz ze skrzynią, żeby nie walczyć wiecznie z tą maluchową pomyłką. To ja myślę, że.... nie wiem. To nie moja bajka. Mogę Ci jakieś aluminiowe V8 zaproponować. Wisi u mnie na stojaku AMG 5,5....
granadziarz_3M / 2019-12-19 21:32:20 /
O3wiscie nie do 126p, ale jeśli to jest M119 to chyba wiem, kto mógłby to łyknąć :)
Pozdreaux
KRK 4m / 2019-12-19 23:12:22 /
Hmm, nie strasz Jarek tym AMG bo się jeszcze skuszę. Zamiast remontować 4.2...
Mysza liil (EM) / 2019-12-20 11:22:37 /
http://www.terytorium126p.pl/topic/27193-maluch-swap-12-mpi-5-speed/
Jellon aka Revenge Racer / 2019-12-20 13:29:26 /
KRK 4m - kilka dni temu jadę do Wrocławia /oczywiście Consulem/, po drodze macha ręką panienka.
zawsze mam dobre serce na taki widok, zatrzymuję się... jedzie pan do Wr. na Stalową, śpieszę się do szkoły... jasne, wsiadaj.
Po chwili trrrrrrrrrrrrrrrrrrr. szybkość słów wprost wyłapuję... mam 17 lat, fajny samochód
ja - tak jak jego kierowca...
zapali pan, mam papierosy... a właściwie to mam chęć dziś na wagary ???????
Krk 4m - jaki byś silnik nie wstawił do 126 p... to żadna panienka nie miała by ochoty na wagary
zenonDWR / 2019-12-20 19:33:39 /
hehe... lecznicza czy nielegalna ? ;p
Ignacy / 2019-12-20 20:13:39 /
Ignacy - myślisz o 126 p czy tylko o ,,p,,
zenonDWR / 2019-12-20 21:00:42 /
Zenon , koloryzowane ?
alwax - takie jest życie. Masz 126p - masz problem. Masz Consula - masz ,,Szczęście,,
zenonDWR / 2019-12-20 22:06:34 /
Pełen podziw i gratulacje :)
A tak po koleżeńsku to drobne do portfela a grube pod koło zapasowe :)
Napisz coś więcej , jak to się skończyło ( lub gdzie ) i kto za to zapłaci ?
alwax- Dżentelmen w pewnych sytuacjach nie komentuje, lub nie rozmawia.
pozostaje wiara w siebie i w ,,Consula,, mnie nie zawiodła. I to jest TO
zenonDWR / 2019-12-20 22:44:04 /
Oky . Przepraszam że pytałem :)
OK. odpowiem. wagary były więcej niż OK. Nie była to zasługa Consula, lecz chyba genów.
K..... jutro będę miał 67 lat, nigdy nie potrzebowałem żadnych medykamentów, nie biorę żadnych lekarstw na nic. Palę, nieraz wypiję i piszę głupoty na capri.pl
lubię mojego Forda
zenonDWR / 2019-12-20 23:37:17 /
:) eh figlarze... :)
bartozłomero / 2019-12-20 23:57:03 /
ale konar zapłonął?
mishq (Mateusz G.) / 2019-12-21 00:37:50 /
www.olx.pl/oferta/fiat-126p-swap-1-2-punto-oplaty-CID5-IDCLmXU.html#bad8c1cd5a
Może coś podpatrzysz .
No proszę - toż to ten egzemplarz z linków Metfana i Jellona powyżej. Taki był tfórca przypalony i już sprzedaje ....
Pozdreaux
KRK 4m / 2019-12-26 22:14:34 /
oprócz tego, ze sposób wycięcia tylnej belki, ten czarny wspornik, oraz widok tylnej klapy od środka, to żenada...
KRK to inny maluch niż ten z wstawionego linku. Ale tamten też sprzedany...
MetfaN / 2019-12-28 16:45:39 /