Witam , mam troche dziwny (co dla niektorych;) pomysl zeby zainstalowac do taunusa mk1 na tyl opony 13" o szerokosci bierznika 28cm ,wysokosc zblizona do 205/60 a dokladne wymiary tych opon to 240/570 R13. Są to opony z formuły A. Chce je wcisnąć na felgi Mangels o szerokości 7" i et 25. Z grubsza mierzylem i moga wejsc ale nie jestem pewien czy beda ocierac od wewnetrznej strony nadkola..to ze beda wystawac poza obrys nie jest problemem dla mnie..wazne zeby nie ocieraly.Jak to zmierzyc nie bawiac sie w przekladanie opon ,ewentaulnie jakie felgi (punkt odsadzenia - ET)? Z gory dzięki!
hervol / 2006-06-10 14:36:18 /
poki nie przymierzysz to sobie mozesz pogdybać...
Mysza liil (EM) / 2006-06-10 15:27:35 /
o rany kupiłeś te szersze slicki z allegro :), do tych węższych 180-tek szykuje felgi 7 cali, bo boki opon powinny być w tych gumach względnie płaskie, na 240 to chyba 9 cali, masz zamiar włożyć je także do przodu ?
.STICH. / 2006-06-10 16:24:24 /
heh tak sie skalada ze to moj znajomy sprzedaje:) sliki kupilem ale mam tez opony z bieznikiem o takim wymiarze..te 180 to nie sa typowe poniewaz zwykle 180 maja jak to bywa 180 mm a te maja okolo 230:) wiec tez lepiej sie przyjrzyj czy ci wejda stich:)
hervol / 2006-06-10 16:53:39 /
nie ma tragedii, raczej wejdą . ale faktycznie są "niewąskie"
.STICH. / 2006-06-10 17:31:32 /
a w ogole to co to za oznaczanie?..wydaje mi sie ze tak kiedys sie oznaczalo rozmiar..bo napewne nie sa to wymiary opony w mm (jesli chodzi o szerokosc)
hervol / 2006-06-11 12:14:18 /
Hervol - opony NIEDOPUSZCZONE do ruchu ulicznego, a więc różne slicki, intermediaty, szutrówki i kolcowanki mają oznaczenia składające się z:
- szerokości bieżnika [tu 240mm]
- średnicy całkowitej [tu 570mm]
- średnicy felgi [tu 13"]
Zdarza się również oznaczanie w cm zamiast mm - np. 18/53-13 albo łączone np. 20/550-13 czy 220/58-15.
Takie sportowe opony winno osadzać się na odpowiednio szerokiej feldze. Dla wymiaru 240mm jest to conajmniej 8cali - na siódemce kiepsko to widzę.
Całkowita szerokość po napompowaniu dochodzi do 290mm, zatem gdyby szukać jej odpowiednika wśród opon homologowanych na drogi, to byłby nim 295/40-13. Bowiem 295x0.40=118, 2x118=236, 236+330=566.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2006-06-11 14:09:20 /
cool
.STICH. / 2006-06-11 14:56:49 /
wow :) dzieki z szczegoly bo wlasnie to mnie interesowalo jak to jest oznaczane z tymi roznymi oznaczeniami. zdaje sobie sprawe ze nie sa to opony dopuszczone ... w koncu napis not for highway use,for racing purposes only o czymś swiadczy :) ale potrzebuje takiego zestawu na ewentualne poruszanie sie po torze..moze znadarzy sie okazja niebawem w poznaniu. Jednak interesuiuje mnie jeszcze to czy one nie beda tarly od wewnatrz przy takich akurat felgach..tak jak mowisz,one bez zalozenia na felge maja juz 280mm z groszami a co dopiero jak sie je napompuje:)
hervol / 2006-06-11 16:29:50 /
"..oznaczane z tymi roznymi oznaczeniami" cos zamieszalem ale wiadomo o co chodzi:)
hervol / 2006-06-11 16:43:18 /
Hervol - gdzieś to już wczoraj pisałem w innym wątku. Nie ma takiej możliwości, żeby opona 235 nie ocierała w Taunusie - po prostu nie istnieje taka felga. TAKIEGO ZWIERZA NIE MA.
A co dopiero 285. Żeby nie ocierała o zawias musisz jej zapodać felgę z ET mniejszym od MINUS 10 [np. Et-12]. A wtedy opona będzie wystawała poza błotnik o jakieś 60mm z każdej strony. Inaczej nie będzie, niestety :(
Pozdreaux.
KRK 4m / 2006-06-11 16:44:55 /
dyra ma 235 w dziobaku ]:->
nmd / 2006-06-12 23:12:21 /
chyba chodzi o seryjnego Taunusa ;-)
W każdym razie zamieszczam fotki Taunusa na krzyżach 7x13 Et5 + 205/60 R13
- ostatnie dwie na Wolfrace Slot (parametry te same i też 205/60 R13)
Raczej idzie poza obrys ;-)
MikeB4 / 2006-06-12 23:28:32 /
Dyrze to nie będzie nic obcierało nawet jak założy 450x80x18, bo ma tak podwyzszony tył, że można pod nim zaparkować.
.STICH. / 2006-06-12 23:40:15 /
Mam identyczne krzyże musze je tylko wypolerować i będzie super:)
BirdDog / 2006-06-13 15:12:20 /
Moze ktoś napisać jakiej szerokości są krzyże w tym czerwonym tauniaku?
BirdDog / 2006-07-31 17:58:59 /
7"
pozdro
Kornik / 2006-07-31 18:04:22 /
jak jest sztywno i dość wysoko to wystaje i nie obciera
.STICH. / 2006-10-01 20:17:27 /
jaki to rozmiar?
180/575/13
.STICH. / 2006-10-01 22:43:55 /
Czyli po przełożeniu na "normalne" jakieś 195/65R13 - idealny rozmiar do Tauniego z dwulitrówką. Tylko gdzie takie [oprócz slicków] znaleźć ?
Pozdreaux.
KRK 4m / 2006-10-01 22:53:17 /
hmm,
wrzucielm krzyze 7" z 205/60 do TCIII i z jednej strony z tylu troszke mi podcielo opone.. :((((
2 razy przytarlem na wiekszych bujnieciach.
jeden amorek jest inny od drugiego z tylu, nie pamietam tylko który jest jaki i czy sie roznia dlugoscia.
teraz pytanie, 205tki sie nie mieszcza w Taunie z tylu?
jak na razie podgialem troszke rant ktory z racji lekkiej korozji byl ciut powiekszony, ale jesli one sie nie mieszcza po prostu je zdejme i nie bede sobie niszczyl nowych opon... :)
Mac13k / 2006-11-24 00:35:06 /
Mac13k - masz gorszy problem. To nie 205/60 sie nie mieszczą w Taunim, tylko 7-calowe RSy ET5. Ta felga ma szerokość zewnętrzną 201mm i każda dopuszczalna dla niej opona [minimum wg TUV wynosi 185] będzie przycierać. Kiedyś Mike B4 załączał fotki TC2/3 [na 7Jx13 ET5 plus 205/60] od tyłu i koło zawsze wystawało poza błotnik.
Niestety RSów 7Jx13 z większym ET nie było, więc pozostają ci następujące rozwiązania:
1. zamienić z kimś RSy 7Jx13 na ciut węższe 6Jx13. One przyjmą spokojnie gumę 205, a występują w dwóch wersjach ET. Te z Fiesty/Escorta/Taunusa mają ET32 i opona MOŻE w TC2/3 obcierać o amortyzator, a te z Capri mają ET19 i nie będą obcierać ani o amorek, ani o błotnik.
2. zostawić te felgi 7Jx13, podnieść tył auta o jakieś 50-60mm, wsadzić bałwanki gumowe w spężyny i dać opony 185/60R13 - szanse na zetknięcie opony z błotnikiem spadają praktycznie do zera. Chyba że wozisz na tylej kanapie teścia 130kg, teściową 110kg i ich ukochanego mastyfa 80kg.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2006-11-24 10:08:43 /
Maciek jakby cos to ja mam RSy 6J13 w stanie idealnym na wymiane za 7J13, moje sa proste i po renowacji piach i proszek, z reszta widziałes je nie raz ma moim Capriku, znalazłyby sie tez jakies w miare sensowne laczki 205/13 i dobre 185/13 :)
Daniel vel Treetop liil (EM) / 2006-11-24 10:52:07 /
eeee, moich nie sprzedam, to byl tylko tescik jak Taun wyglada na felgach z Capri.. :)
wiec chyba na razie zostaje powrót do stalówek.. :)
ale Treetop wysylam Ci mejla.. :)
Mac13k / 2006-11-24 11:07:43 /
u mnie w dziobaku 205 wchodzą tyle że u mnie tył siedzi wyżej niż orginalnie wiec niewiem jak to jest ale pewnie by obcierały gdyby nie nowa zawieche, bo oponki sa na równi z linia boczną auta
BirdDog / 2006-11-24 11:13:53 /
Ja mam w cortinie 215/60/13 i minimalnie wystaja :D .
A jakie macie felgi? 7Jx13 ET5 czy może 6Jx13 ET19?
I o ile poniesiony zawias? 70mm czy 100?
Pozdreaux.
KRK 4m / 2006-11-24 12:04:14 /
Wolfy :p , podniesiony niewiem ile .
Ale zastosowalem amory od transola ktore , usztywily caly tyl. Dopiero pod wiekrzym obciazeniem pojawialy sie problemy.
mniej wiecej tak wyglada
ewentualnie jeszcze jedno , teraz widac wysokosc . Za mna jedzie batoon ktory ma zalozone RS i u niego troche bardziej wystaja oponki.
ja mam felgi 6J 13" et wynisło 10 czy 11(niepamiętam już) wg twojego wzoru Krk4M ;)
Co do zawiechy to mam amoty i spreżyny od taunusa kombi co usztywniło troche tył(przydał by się jeszcze stabilizator:) tzn sam pret mam ale nieposiadam mocowań do wahaczy)
BirdDog / 2006-11-24 13:21:28 /
7j13 et5, w byłym skunowozie (TCIII) tez obcierają z tyłu ;)
Mysza liil (EM) / 2006-11-24 14:06:30 /