logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Wymiana uszczelki pod głowicą

Wymiana uszczelki pod głowicą

Musze nowym wątkiem zatruć ale jest niezgodnośc mała ale istotna.
Kupiłem uszczelkę za całe 37zł super firmy Glaser ;]
I teraz tak według ich świstka trzeba dokręcić potem cofnąc 90 potem rozgrzac motor potem coś tam i coś tam i znów dokręcić i że po 1500km znów coś poluzowac i dokręcić no kosmos a według książki od sierry dokrecam odpowiednimi momentami i wsio zamykam i śmigam.
(Motor 1.6 SOHC)
Więc o co chodzi??? Jak na moją wyobraźnię to w benzyniaku nie robi się takich patentów zresztą ten motor nie ma jakiejś wysokiej kompresji jakby to był diesel no to rozumiem.
Motor śmiga na gazie czyli ma wyższa temperature spalania i biorąc to pod uwagę myślę że chyba warto jeszcze po jakimś czasie czy po rozgrzaniu i odczekaniu tam 4 godzin jeszcze dociągnąć??
Co wy o tym sądzicie bo sama wymiana to tam pikuś aaa i te śruby jedne są imbusowe a drugie torx 12 jedne nie wiem które (tu tez prośba ) są do wymiany a drugie można śmiało użyć drugi raz.
Dałem konkretny temat wątku, może coś się nowego objawi mam nadzieję.
Thnx. z góry.

Ps.czym i jak usunąć nagar z tłoków na silniku w aucie?? trochę strach że coś wpadnie między tłok a gładź,nie ruszać?

Pozdro.

Burza / 2006-06-10 12:15:07 /


Watek dobry
Co do srub to za kazdym razem szpilki powinno sie nowe wkrecac ale tego nikt nierobi bo niejest to konieczne co do dokrecania dokrec ja na dwa razy i bedzie ok 1 raz na 30 40 Nm poczekaj pare minut lub z pul godzinki i na drugi raz 70Nm tylko pamietaj o kolejnosc bedzie Ok

pitbullo Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-10 12:57:17 /


Ok powołuje się na doświadczenie ale ale ale
według knigi o od sierry w roździale silniki benzynowe jest tak(co niedawno odkryłem):
Sruby głowicy (łeb z gniazdem wielokarbowym)
-1 etap 40 do 45 Nm
-2 etap 50 do 70 Nm
-3 etap (po odczekaniu 10 do 20min) 73 do 83 Nm
-4 etap (po 15 min pracy silnika z prędkością 100obr/min przy gorącym silniku)
95 do 115 Nm
No i w tym momencie to ja już wysiadam :(
A w garażu na stronce jest
Głowica silnika:
1 etap: 50 Nm
2 etap: 70 Nm
3 etap: 90 Nm
4 etap: 115 Nm

Trudno robię na jakieś 105Nm
Albo ,oo mocno chlapie olejem bez pokrywy rozrządu?? bo jak nie to zrobię według sierry odpale na benie zagrzeje zgaszę i dowale na te 115??

Burza / 2006-06-10 13:15:27 /


masz racje ale co do 4 etapowego to w dieslu sie stosuje
dokrec na 2 etapy wystarczy najwyzej 3 etap popraw na 80Nm i niemusisz rozgrzewac silnika ja tak robilem w taunusie i zrobilem okolo 20tys km nawet sie niespocil pod glowica takze bez obaw tylko daj glowice delikatnie do planowania koszt okolo 40zl i bedzie pewniak na 100%

pitbullo Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-10 13:42:53 /


zapomnialem dodac
co do nagaru
wez tloki ustaw w gurnym polozeniu i na wiertarke szczotka druciana i sprezonym powietrzem odmuchuj dwa co beda na dole zakryj szmatkami doczyscisz jak nigdy nagar ci siei niedostanie chyba ze masz przeswity miedzy tlokiem a gladzia cylindra w co watpie hehe bez obaw nierobilem ttego 1 raz

pitbullo Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-10 13:45:38 /


buehehhe , dobrze napisane pitbullo ;) .
Tylko żeby dowiedzieć sie co chcesz przekazać to trza trochę pogłówkować ;)

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-06-10 14:42:43 /


Ja w Granadzie robiem jak nakazuje ksiązka,a nie producent, i jest ok.

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-10 15:52:48 /


Dziekować dziękować zrobię to po książkowemu a niech tam perfekcja obym tylko niepourywał śrub przy tych 115Nm he he...

Burza / 2006-06-10 18:57:42 /


żeliwne głowice dokręca się na gorąco, bo żeliwo ma pomijalną rozszerzalność cieplną, a stalowe szpilki niestety nie.
Dokręcić jak nakazuje instrukcja od ścierki, czyli rozgrzać i dokręcić na gorącym silniku. Zobaczysz jakie luźne będziesz miał wszystkie szpilki.
Później wyregulować jeszcze raz zawory - niestety dokręcenie głowicy powoduje zmiany w luzach zaworowych.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-11 09:40:18 /


Dorzucę swoje pytanko do zestawu ;)
Zacząłem właśnie rozbierać nakwasina, bo po PC zaczął konsumować olej w ilościach 1L/400-500km ;/
Zrzuciłem mu dziś głowicę, ale już wcześniej przy rozkręcaniu osprzętu zauważyłem pewną prawidłowość... Zazwyczaj rozkręcając silnik próby nie wyrztmywała przynajmniej jedna śruba ( najczęściej kol wydechowy). Tu wszystkie odkręciy się gładko - no właśnie, za gładko. Wyglądało to tak, jakby silnik nie był do końca skręcony, jakby zabrakło ostatniego dociągnięcia każdej śruby...

Więc odkręcając głowice wziąłem zamiast rury dynanometryczny. Ustawiłem go na 115Nm i o dziwo chrząknął tylko przy 4 śrubach...
Reszta odkręciła się bez chrząknięcia.

Teraz do diagnozy ;)
Uszczelka zawalona olejem, widać, że najprawdopodobniej nie była dokręcona, z głównej magistarli oleju szedł sobie olej na oba środkowe gniazda ( widać dokładnie na usczelce i na głowicy). Podobnie ,ale w mniejszym stopniu na zewnętrznych gniazdach.
Na pewno do wymiany są uszczelniacze zaworowe - widać na zdjęciach - trzonki zaworów mokre.

Pytania mam w sumie 3 ;):
- Czy tak duże zużycie oleju może być z winy tylko uszczelki ( foto)??
- Czy zawory wydechowe są mocno zapadnięte ( foto) ??
- Jak okiem specjalisty wyglądaja tłoki??? ( wg, mnie nmie wyglądają jakby popmpowały olej..)

Podr i dzięki za rzeczowe opinie ;)
W załacznikach zdjęcia...

michalch83 / 2008-08-26 12:19:03 /


reszat dokumentacji

michalch83 / 2008-08-26 12:20:11 /


i jeszcze

michalch83 / 2008-08-26 12:25:36 /


Duże zużycie oleju to i uszczelka, ale przede wszystkim uszczelniacze zaworowe.
Tłoki to trochę wyczyść przed składaniem.
Zawory wyglądają w miarę ok. Żeby było super, to mógłbyś je rozpiąć i podocierać.
Ale rzeczywiście takie ślady oleju na uszczelce głowicy nieczęsto widuję :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-08-26 12:47:29 /


W temacie dociągania uszczelek po rozgrzaniu silnika który kiedyś się nam pojawił to właśnie wymieniam przedmuchaną uszczelkę której ze względu stopnia skomplikowania tej procedury i lenistwa, i pośpiechu po prostu nie zrobiłem.
Zakładam ją Ci nową uszczelkę a tu w opisie stoi jak byk aby powtórzyć dociąganie po 1000km. No i mam potwierdzenie przyczyny awarii i dobrze w sumie bo tu trzeba pół silnika rozebrać aby do tych śrub się dostać. Niemniej, po raz kolejny okazuje się że to jednak ważne.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-05-27 17:56:18 /