Proszę uprzejmie o wyczerpującą wypowiedź na temat:
Czy warto do Mk1 założyć plastikowe błotniki przednie?
Jakie są wady i zalety takich błotników?
Czy są jakieś przeciwwskazania?
♠Zoggon♠ / 2003-01-24 12:07:48 /
zalety? - chyba jedyne dostepne i nie rdzewieja
wady? - pracuja i lakier moze pekac, slyszalem ze z czasem "gubia" profil
Maciasek_3M / 2003-01-24 12:14:48 /
zalezy jakie ci sie trafia. ja mialem w Mk II oba plastiki i byly super. teraz kupilem do Mk III plastik i kicha - odksztalcil sie pod wplywem lakieru
konk / 2003-01-24 12:54:44 /
Błotniki, które zamierzam założyć były zamontowane w Capri przez kilka lat, tak więc jeśli się im coś miałoby stać, to już się pewnie stało...
Mam jeszcze jedno pytanie, czy taki błotnik pod wpływem naprężeń karoserii może poprostu pęknąć, czy łatwy jest w naprawie i co możecie powiedzieć na temat ogólnej redukcji wagi pojazdu??
♠Zoggon♠ / 2003-01-24 13:03:09 /
akurat w Mk1 błotnik nie jest konstrukcją nośną - właśnie dlatego możliwe były plastikowe reprodukcje, w zasadzie osłania on tylko koło dlatego plastikowy nie jest gorszy niż blaszany (ale łatwiej go zniszczyć) no i nie wiem czy jak ktoś sobie przypadkiem klapnie na twoim aucie (czego nie życze) to nie klapnie na ziemie razem z połamanym błotnikiem :-)))
MikeB4 / 2003-01-24 13:11:03 /
Niestety jestem posiadaczem jednego takiego tworu i nie jestem zadowolony co do geometrii, prawdopodobnie forma nie była dokładna :(
Odpaść nie odpada jednak jak się na nim usiądzie ;P więc chociaż z niego taki pożytek.
Co do pękania, to dopóki mocniej nie uderzysz w niego i nie pojawią się rysy to jest ok, ale gdy są rysy od pęknięcia, to żadna szpachla i lakier tego nie wytrzyma. Tutaj trzeba każde pęknięcie fazować, odpowiednio zalewać żywicą i wzmacniać matą szklaną, o ile się da z dwóch stron. (nie zauważyłem kilku rys, a kilku mi się nie chciało robić i tam widać było po pół roku, a gdzie dobrze zrobiłem to ok).
Szukam więc jakiegoś błotnika do mkI, i wcale nie jest tak łatwo znaleźć jaki kolwiek, nawet z włókna szklanego, nie mówiąc już o jego jakości, przyleganiu powierzchni itp. itd.... :(
P.S. "plastiki" nie są aż tak słabe, kiedyś majstrując przy samochodzie postawiłem przednie koła na cegłach,zjeżdżając delikatnie z cegłówek zahamowałem (nie róbcie tego!) i cegły stanęły na sztorc: blaszany mi się zagiął, a plastik wytrzymał i wrócił bez szwanku ;)
Ja mam plastkiki z przodu i przynajmniej jestem zadowolony bo nie będą rdzewieć. Moje trzymają fason rewelacyjnie. Niestety nie mogę powiedzieć nic o lakierze bo jest tak do ... że nawet gdyby coś z nim było nie tak to nik by się nie poznał.
michukrk / 2003-01-24 19:02:10 /
Mam też plastiki. Jedna z zalet jest też ich waga, dobrze wykonane np. z włókna węglowego są leciutkie, i wytrzymałe. Aktualnie robe remoncik generalny mojej kapryśki a efekty już za chyba Roczek. Wiem że moje plasticzki wytrzymały w tym autku kolo 3latek i nadal są ok. Pozdrawiam
Marcin Ozarek / 2003-02-21 01:39:14 /
pochwalę się :)
Wczoraj dostałem wreszcie kpl. błotników do mojej jedynki!. Wprawdzie używane i też z włókna szklanego i jeszcze nie wiem czy "trzymają fason", ale już spokojniej mogę się rozbijać po drogach, bo po drobnych naprawkach powinny być ok ;)
aha i dodam, że te "nowe" są jakby oszczędniejsze we włókno, więc chyba je wzmocnię od spodu, wklejając całe na żywicę, aluminiową perforowaną blachą ;)
gdzie wy te cuda kupujecie ja potrzeboje do mojej trojki gdzie to kupic i za ile...
grabasz / 2003-06-03 19:05:52 /
Do trójki sie da normalnie dostać :-PP
MikeB4 / 2003-06-03 19:26:17 /
Jest jeszcze jedno pytanie dotyczace plastikow. Tzn jade w tym tygodniu do Lodzi po takie cudo, do mojego Conslua i jest cos na co warto zwrocic uwage kupujac plastik, moga one miec jakas wade ukryta, ktora wyjdzie potem w praniu ?
Malik / 2003-08-30 11:44:04 /
mogą być cienkie i wiotkie jak papier, bo są różni "oszczędni" producenci.
Trzeba spojrzeć przez nie pod mocne światło (jak roentgen ;) ), wtedy widać przez nie jak wyglądają w wewnątrz (łaty, pęknięcia itp. )
Oczywiście można je podklejać potem i wzmacniać, ale trzeba uważać czy się ich nie zdeformuje.
Nie będę zakładał nowego tematu - zapytam się w tym. Gdzie można dostać plastiki do trójki. Czy są tańsze, czy droższe od blachy? No i wkońcu, czy warto je założyć biorąc pod uwagę wszystkie plusy i minusy... Pozdroxy
Wroniasty / 2005-08-08 14:29:44 /
latwiej dostepne niz blaszane i tansze-tylko jak bedziesz lakierowal to pamietaj o podkladzie do tworzyw sztucznych bo moga sie znieksztalcic
konk / 2005-08-08 15:01:48 /
Znacznie tańsze? No i czy są trwałe...
Wroniasty / 2005-08-08 15:17:11 /
zn trwaloscia nie ma problemu.a co do cen to swoje kupowalem kilka lat temu za 140zl podczas gdy blaszane byly wtedy po jakies 260-280 o ile dobrze pamietam i trudno osiagalne
konk / 2005-08-08 15:34:32 /
a gdzie takowe mozna dostać? ja tylko na blaszane do mk3 trafiłem :(
Przyłączam się do pytania przedmówcy... Gdzie takowe można dostać?! Bo ja jak narazie widziałem tylko i wyłącznie blachę... Pozdroxy
Wroniasty / 2005-08-08 17:10:54 /
ooo
wlasnie wlasnie
gdzie takowe mozna kupic
prosimy o dokladny namiar :)
Wojdat / 2005-08-08 20:37:05 /
Niby takie łatwo dostępne, a jakoś nikt nie wie gdzie je można dostać. Paragraf 22... heheh =P
Pozdroxy Wojdat - nick jak najbardziej na miejscu, tak się zastanawiałem tylko, jakby wszyscy pozmieniali nicki na numerki to bylibyśmy prawie anonimowi ;)
Wroniasty / 2005-08-08 20:43:28 /
tez bym sobie kupil pare blotnikow,tylko gdzie?
Czekam i czekam... wie ktoś gdzie taki wynalazek można dostać i za ile?!
Wroniasty / 2005-08-09 14:19:34 /
ja kupowalem jakies cztery lata temu w hurowni czesci sam. we wroclawiu. a teraz to juz nie wiem-moze oldcars.de?
konk / 2005-08-09 16:26:20 /
konk puszczasz slowa w eter to sie dowiedz !!
bo sam twierdziles pare postow wyzej ..."latwiej dostepne niz blaszane i tansze-" a ty nagle wyskakujesz z oldcarsem :D a moze to bylo 10 lat temu a nie 4 ?? tak łatwo ??
albo zadzwon do tej hurtowni jak mowisz i zapytaj ./. a ja jestem prawie pewien ze tam gdzie zadzwonisz to gosc jak odbierze sluchawke to nie bedzie wiedział co to capri jak mu nie powiesz ze to ford
Wojdat / 2005-08-09 20:29:59 /
mi w koszalinie na gieldzie szukal gosc czesci do opla capri.co z tymi blotnikami,bo sam zaczne takie robic.
hehehe
odezwał sie co ma Forda Astre kombi ;P ;P
hehehe
Wojdat / 2005-08-09 22:48:40 /
Nie no... padają stwierdzenia, że łatwiej dostępne i tańsze, a nikt nie wie gdzie je dostać. Tylko hasła typu "X lat temu były..." ileś tam lat temu to była bitwa pod Grunwaldem. Historia mnie nie interesuje. Chcę wiedzieć na dzień dzisiejszy gdzie to można dostać... skoro tanio i bezproblemowo. Ehh...
Pozdroxy
Wroniasty / 2005-08-10 00:08:08 /
Zawiez blaszaka na wzor do inzyniera Marganskiego, to narobi ci blotnikow jak mrowkow z laminatu lotniczego i jeszcze na sprzedaz ci zostanie ;-)
pmx (wiewior;) / 2005-08-10 00:29:59 /
Do kogo...?!
Wroniasty / 2005-08-10 13:08:39 /
http://www.marganski.com.pl/
To byl taki maly zart ;-) Ale po dostarczeniu wzoru, wykonaja forme i zrobia z laminatu kazdy ksztalt. Ze sztywniejszych materialow, niz jakis tam plastik. Capri F-Body ;-)
pmx (wiewior;) / 2005-08-10 13:25:21 /
Nie no spoko, ale ja nie robię promu kosmicznego tylko Capri...=P Ale za kontakt dziękuję... =D To jak zdradzi ktoś jakieś kontakt do ludzi którzy sprzedadzą mi plastiki?!
Wroniasty / 2005-08-10 15:55:31 /
Capri jest lepsze od promu... prom z dziurami w podlodze od razu sie pali ;-)
pmx (wiewior;) / 2005-08-10 17:00:00 /
jak masz dobry blaszak na wzor to tem moge ci skopiowac cena spada wraz z iloscia zamowienia :P
pozdro
Zakrzak! / 2005-08-21 20:39:32 /
Zakrzak ty zrob najpierw kolektory !!!!
Wojdat / 2005-08-21 21:47:22 /
wojdat co nagle to po diable :)..cierpliwosci...
pozdro
Zakrzak! / 2005-08-21 23:10:56 /